Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 12:03

_AB_ schreef:
Ooooh, Diever is leuk!!
Ik roep altijd dat ik daar wel wil wonen. Of in Dwingeloo ;)


Dwingeloo vonden wij ook erg leuk.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:53

windhond schreef:
Toch kan ik me wel in de uitspraken van Nikass vinden. Hier gaat ook alles achter je rug om en niet in je gezicht. Het is niet mijn ding maar ach ik heb me er bij neergelegd en ik bemoei me nergens mee. Men kan hier altijd aankloppen en zo niet ook best.


Wat goed dat jij dat kan, en fijn te horen dat je het herkent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:08

Nikass schreef:
windhond schreef:
Toch kan ik me wel in de uitspraken van Nikass vinden. Hier gaat ook alles achter je rug om en niet in je gezicht. Het is niet mijn ding maar ach ik heb me er bij neergelegd en ik bemoei me nergens mee. Men kan hier altijd aankloppen en zo niet ook best.


Wat goed dat jij dat kan, en fijn te horen dat je het herkent.


Het is ook een beetje hoe je met die dingen omgaat, denk ik. Ze zullen heus wel eens wat over ons zeggen of denken. Maar dat houdt me verder niet echt bezig eigenlijk.

windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:12

Nikass schreef:
windhond schreef:
Toch kan ik me wel in de uitspraken van Nikass vinden. Hier gaat ook alles achter je rug om en niet in je gezicht. Het is niet mijn ding maar ach ik heb me er bij neergelegd en ik bemoei me nergens mee. Men kan hier altijd aankloppen en zo niet ook best.


Wat goed dat jij dat kan, en fijn te horen dat je het herkent.


Rotterdammers he ... hebben het hart op de tong

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:01

Het ligt niet altijd aan degene die er iets over zegt.

Ik merk hier ook mega verschillen, maar ze spelen geen rol, omdat we het prina naar onze zin hebben en ook goed geaccepteerd worden.

Op de veluwe zeggen mensen dingen of reageren, waar je gewoon niet omheen kan. Ik heb 100x mn mond gehouden, me omgedraaid en gedacht; laat maar.
Maar hoe je behandeld wordt of wat men zegt, heb ik toch echt niet in de hand. Ja, 1x als ik iets uitlok, maar niet als ik ergens sta af te rekenen, vriendelijk groet, etc.
Of dat ik met mn moeder ergens kwam voor kleding, schoenen, make up etc en ze wordt op haar leeftijd niet vriendelijk benadert, heeft zij dat echt niet uitgelokt.

Wij zijn Amsterdammers, daar had zij haar hele leven een kapsalon en was altijd heel klantvriendelijk. Niet ordinair of ovredreven amicaal, zoals mensen denken, want de vooroordelen vliegen vaak om je oren.

En dan heb ik het nog niet over het discrimineren. Wauw, echt gewoon wauw. Gebeurt hier ook, maar als ze je kennen en je bent goed met ze, is het klaar. Daar zijn ze te onbeschoft voor woorden.

En ik heb zelf meerdere keren in het ziekenhuis gelegen in Almere en Amsterdam. Nooit leuk, maar altijd goed verzorgd en behandeld.
Ik ben in Harderwijk 3x geopereerd, enkele onderzoeken op dagbehandeling gehad en infusen op de dagbehandeling.
Op de dagbehandeling zijn ze vriendelijk. Maar na 2 operaties, die beiden mis gingen, waren ze ook te schofterig voor woorden. Vooral het nacht personeel. Nog nooit zo meegemaakt, al die jaren en al die opnames nooit.

Hier verschilt het ook per dorp en plek. Er zijn echt mensen in Drenthe die overlopen van arrogantie. Geen idee waarom.
En dat is toch anders dan stug zijn tegen mensen van buitenaf. Daar kan je echt wat aan doen, door je voor te stellen, vriendelijk te groeten, iets aan te bieden etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:10

superpony schreef:
Nikass, ik begrijp je heel goed.

Wij kwamen op de veluwe wonen en vonden het vreselijk. We waren al van het westen naar Drenthe verhuisd geweest, dus konden ons prima aanpassen en waren ook al wat gewend.

Maar net als wat je beschrijft, de mentaliteit was vreselijk en mensen zijn er enorm achterbaks. Dan zal net die ene die op Bokt zit dat niet zijn, maar als je ergens 8 jaar woont, werkt, sport en een kind op school hebt, leef je niet bepaald afgezonderd van de rest.

En mensen hebben altijd vooroordelen. Over ons; wij zijn Amsterdammers, dus grote mond etc.
Over Groningers; stug etc etc.

Nu kwamen we terug in t Noorden en mensen zijn hier echt heel vriendelijk en behulpzaam. Niet alleen in je eigen buurt, maar ook in de winkels.
En geloof me, als je dat 8jr niet meer hebt meegemaakt, dan valt het juist op.

En dan ligt het aan ons, ook goed. Wij waren niet de enige. Hoorde veel import erover spreken en zelfs inwoners zelf, gaven het toe.......

Hier zijn dorpen waar je makkelijk geaccepteerd wordt en anderen, die daar wat stugger in zijn. Wij zijn gewoon netjes, passen ons aan en leven ons leven.
Hier zijn ook dingen. Absoluut!! Maar het ene kan je mee omgaan en het andere soms niet.

Als ik beledigd zou moeten zijn, bij elke keer dat mensen een (voor) oordeel hebben over Amsterdammers, hou ik geen leven meer over.


Ik ken groningers over het algemeen als stug en in sommige dorpen is het goed lastig te integreren, want oh oh oh als je ook maar iets met je kop boven het maaiveld uitsteekt...
Over het algemeen zijn ze niet hartelijk, maar moet je je plek verdienen. De wat grotere plaatsen zijn wat dat betreft dan beter om te wonen.

Discrimineren gebeurd ook daar en niet te zuinig ook, alleen noemen ze ze daar niet zwart maar blauw.

HorsePassion
Berichten: 1003
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:18

Wat een nare ervaringen heb je opgedaan Mindin.
Gelukkig zijn die van ons alleen maar erg positief. Zelfs in diverse ziekenhuizen. Daar kan ik alleen maar heel erg positief over zijn.

HorsePassion
Berichten: 1003
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:19

Diever, dat is een geweldige plek. Die stond destijds ook op mijn verlanglijstje.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:23

Leuk hoor, Diever! Daar woont mijn vriend ook, ik ben er elke 2 weken een lang weekend :) Tip, als de horeca weer open gaat, ga naar Dwingeloo :D

Kinke

Berichten: 20579
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:33

Nikass schreef:
Edit; Kinke: ook een visie op omgaan met dieren is een mentaliteitskwestie. En dat is bijvoorbeeld een ree aanrijden en hem dan niet melden bij de boswachter zoals je zou moeten maar hem in de achterbak gooien en vervolgens in de vriezer.
En dat is ook: zelf op hazen jagen, overdag in een bos waar ook wandelaars wandelen, en lachen om de wandelaars die een klacht indienen vanwege geraakt zijn. Dik doen over het wild dat met rust gelaten moet worden maar ruziën over het aantal reeën dat je kan schieten omdat je graag de vriezer vol wil hebben.
En zo ken ik er nog wel een paar.


Tja, ik woon zo'n 15 km van de Achterhoek, nog nooit zulke verhalen meegemaakt. Mijn punt is, je scheert dan alle Achterhoekers over dezelfde kam, en dat is gewoon dikke onzin.
Net zoals er aardige Drenten/Groningers zijn maar er zijn ook genoeg stugge/onaardige noorderlingen.

pillow
Berichten: 7860
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:55

Citaat:
Edit; Kinke: ook een visie op omgaan met dieren is een mentaliteitskwestie. En dat is bijvoorbeeld een ree aanrijden en hem dan niet melden bij de boswachter zoals je zou moeten maar hem in de achterbak gooien en vervolgens in de vriezer.

Wat heeft dit met de mentaliteit mbt omgang met dieren te maken. Waarom moet je een dode ree aangeven een boswachter legt hem ergens in het bos te rotten of naar de destructie. Ik zou hem ook in de kofferbak leggen, krijg ik toch iets terug voor de schade. En dat heeft totaal niks te maken over hoe ik met dieren om ga.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij overal wel iets van vindt of je mening hebt. En als je dit dan ook maar overal ventileert is het niet raar dat jij niet op het platteland kunt aarden.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:07

Misschien heb je het niet in de gaten Pillow, maar dat jij blijkbaar schijt hebt aan het beleid van de boswachterij mbt het aangeven van aangereden reeën, is een kwestie van mentaliteit, één waar ik dus niet van hou. En dat heeft álles te maken met de manier waarop jij met dieren omgaat en met hoe je in het leven staat, door eerst voor je eigen compensatie te willen gaan.
En de ree in de kofferbak was niet bepaald mijn enige voorbeeld, maar het is me allang duidelijk dat jullie selectief quoten.

Op een discussie forum geef je meestal een mening of deel je een ervaring, en dat is wat ik hier doe. Dat zegt helemaal niets over mijn omgang met mensen op het platteland.
Maar het klopt wel dat ik er niet schijnheilig over zal doen, en niet zal toejuichen als iemand met foute spandoeken loopt of als gezegd wordt dat je er niet bij zal horen als je je met oud en nieuw niet klem komt zuipen. Nou dan niet, maar laat mij dan verder met rust. En als dat dan niet gebeurt dan ben ik er wel een keer klaar mee ja.

Als jij, Kinke, vindt dat ik iedereen over één kam scheer, dan heb je mijn berichten simpelweg niet goed gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:11

tjiftjaf schreef:
Wat een nare ervaringen heb je opgedaan Mindin.
Gelukkig zijn die van ons alleen maar erg positief. Zelfs in diverse ziekenhuizen. Daar kan ik alleen maar heel erg positief over zijn.

Ik ben een geboren en getogen Groninger :')
Ik heb zo vaak gezien hoe op mensen wordt gereageerd, ik heb het altijd wantrouwend en niet sociaal gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:12

Em_ schreef:
Leuk hoor, Diever! Daar woont mijn vriend ook, ik ben er elke 2 weken een lang weekend :) Tip, als de horeca weer open gaat, ga naar Dwingeloo :D

Bospub? :D

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:16

Mindim schreef:
Em_ schreef:
Leuk hoor, Diever! Daar woont mijn vriend ook, ik ben er elke 2 weken een lang weekend :) Tip, als de horeca weer open gaat, ga naar Dwingeloo :D

Bospub? :D

De terassen op de Brink (in 't centrum) vind ik altijd wel leuk in de zomer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:21

pillow schreef:
Citaat:
Edit; Kinke: ook een visie op omgaan met dieren is een mentaliteitskwestie. En dat is bijvoorbeeld een ree aanrijden en hem dan niet melden bij de boswachter zoals je zou moeten maar hem in de achterbak gooien en vervolgens in de vriezer.

Wat heeft dit met de mentaliteit mbt omgang met dieren te maken. Waarom moet je een dode ree aangeven een boswachter legt hem ergens in het bos te rotten of naar de destructie. Ik zou hem ook in de kofferbak leggen, krijg ik toch iets terug voor de schade. En dat heeft totaal niks te maken over hoe ik met dieren om ga.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij overal wel iets van vindt of je mening hebt. En als je dit dan ook maar overal ventileert is het niet raar dat jij niet op het platteland kunt aarden.

Het is wel zo netjes valwild te melden aan de beheereenheid, kwestie van fatsoen.

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 01:42

Diever en dwingeloo zijn wel leuk idd, ik woon er precies tussen in.
Gezellige mensen over het algemeen in westerveld

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 02:32

Mindim schreef:
Ik ken groningers over het algemeen als stug en in sommige dorpen is het goed lastig te integreren, want oh oh oh als je ook maar iets met je kop boven het maaiveld uitsteekt...
Over het algemeen zijn ze niet hartelijk, maar moet je je plek verdienen. De wat grotere plaatsen zijn wat dat betreft dan beter om te wonen.

Discrimineren gebeurd ook daar en niet te zuinig ook, alleen noemen ze ze daar niet zwart maar blauw.


Ik dus niet. Wij hebben 3jr op de grens Drenthe/Groningen gewoond. ML werkte in Groningen ( een dorp ) en ik deed er vaak boodschappen. Na lagere school ging zoon in Drenthe naar school en daar voetballen.
Nu wonen we 1 dorp verder en in Groningen en ik herken Groningers helemaal niet als stug.

Ben een Amsterdammer uit het echte Amsterdam en niet van nu. Ik ben deels amicaal opgevoed en alles voor klantvriendleijkheid.

Dat is hier in de winkels ook.

Wij zijn heel druk bezig met een grote verbouwing, dus hebben vaak spullen nodig en spreken diverse mensen, maar vrijwel allemaal vriendelijk.

Ja, hier ook mindere kanten; Mensen zijn iets de kat uit de boom kijkend soms. Maar echt niet allemaal.
Je hebt hier ook de diverse lagen van de bevolking en diverse type mensen. Dat is overal.

Wat ik als negatieve kanten zou kunnen noemen; Mensen zijn wat langzaam en gemakzuchtig. Ze kunnen niet zo goed tegen confrontaties. Ze liegen dan vrij snel en zijn wat ontwijkend als je ze ergens op aan spreekt.

Wij hebben dus 8jr op de veluwe gewoond tussendoor en dat is echt een compleet andere wereld weer. Mensen snappen dan niet dat je daar weg gaat, maar de mensen zijn daar zo vreselijk achterbaks en echt niet vriendelijk. Bij het onbeschofte af. En ja, dan gaan mensen zich aangesproken voelen en steigeren, maar dat is dan maar zo.
Ik krijg al mn hele leven te horen hoe Amsterdammers zijn. Het is gewoon hoe wij en heel veel import die ik heb gesproken, dat ervaren.

En van de veluwe zie je in een normale woonwijk ook niet zoveel. Ja, het was groen aangelegd, maar woon nu aan een klein bos. En naar een bos of hei is dichterbij dan daar.

Maar ook hier heb je arrogante mensen. Het is alleen allemaal wat meer; doe maar normaal en een eiland in Nederland. Ik merk dat mensen hier heel honkvast zijn bijvoorbeeld.

En je moet ergens gewoon passen. Soms heb je een reden om ergens te wonen en is het met lichte dwang of toevallig zo dat je ergens terecht komt. Voor een ander is het een bewuste keus. Waar ik wel inmiddels weet dat ergens wonen totaal anders is dan ergens een dagje of weekje zijn voor de gezelligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 08:31

superpony schreef:
Mindim schreef:
Ik ken groningers over het algemeen als stug en in sommige dorpen is het goed lastig te integreren, want oh oh oh als je ook maar iets met je kop boven het maaiveld uitsteekt...
Over het algemeen zijn ze niet hartelijk, maar moet je je plek verdienen. De wat grotere plaatsen zijn wat dat betreft dan beter om te wonen.

Discrimineren gebeurd ook daar en niet te zuinig ook, alleen noemen ze ze daar niet zwart maar blauw.


Ik dus niet. Wij hebben 3jr op de grens Drenthe/Groningen gewoond. ML werkte in Groningen ( een dorp ) en ik deed er vaak boodschappen. Na lagere school ging zoon in Drenthe naar school en daar voetballen.
Nu wonen we 1 dorp verder en in Groningen en ik herken Groningers helemaal niet als stug.

Ben een Amsterdammer uit het echte Amsterdam en niet van nu. Ik ben deels amicaal opgevoed en alles voor klantvriendleijkheid.

Dat is hier in de winkels ook.

Wij zijn heel druk bezig met een grote verbouwing, dus hebben vaak spullen nodig en spreken diverse mensen, maar vrijwel allemaal vriendelijk.

Ja, hier ook mindere kanten; Mensen zijn iets de kat uit de boom kijkend soms. Maar echt niet allemaal.
Je hebt hier ook de diverse lagen van de bevolking en diverse type mensen. Dat is overal.

Wat ik als negatieve kanten zou kunnen noemen; Mensen zijn wat langzaam en gemakzuchtig. Ze kunnen niet zo goed tegen confrontaties. Ze liegen dan vrij snel en zijn wat ontwijkend als je ze ergens op aan spreekt.

Wij hebben dus 8jr op de veluwe gewoond tussendoor en dat is echt een compleet andere wereld weer. Mensen snappen dan niet dat je daar weg gaat, maar de mensen zijn daar zo vreselijk achterbaks en echt niet vriendelijk. Bij het onbeschofte af. En ja, dan gaan mensen zich aangesproken voelen en steigeren, maar dat is dan maar zo.
Ik krijg al mn hele leven te horen hoe Amsterdammers zijn. Het is gewoon hoe wij en heel veel import die ik heb gesproken, dat ervaren.

En van de veluwe zie je in een normale woonwijk ook niet zoveel. Ja, het was groen aangelegd, maar woon nu aan een klein bos. En naar een bos of hei is dichterbij dan daar.

Maar ook hier heb je arrogante mensen. Het is alleen allemaal wat meer; doe maar normaal en een eiland in Nederland. Ik merk dat mensen hier heel honkvast zijn bijvoorbeeld.

En je moet ergens gewoon passen. Soms heb je een reden om ergens te wonen en is het met lichte dwang of toevallig zo dat je ergens terecht komt. Voor een ander is het een bewuste keus. Waar ik wel inmiddels weet dat ergens wonen totaal anders is dan ergens een dagje of weekje zijn voor de gezelligheid.


Ik heb ook niet maar een dagje of weekje daar gespendeerd hoor vanwege de gezelligheid. Ik ben daar opgegroeid en mijn hele familie woont daar nog steeds. Het noordoosten van Groningen is lastig om te integreren. Misschien is het op andere plekken anders, maar daar is het zeker wel lastig. De kat uit de boom kijken is ook daar een ding, al wil daar die kat nog wel eens niet uit de boom komen. Dan blijft de westerling een vreemde eend en daar kan je beter over praten dan mee praten.
Men is er ook zo stijf koppig als ik weet niet wat en doe maar gewoon, dan doe je al meer dan gek genoeg. De jongere generatie verbeterd gelukkig al. Maar tjonge jonge, die oudere generatie

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:02

Mindim schreef:
Em_ schreef:
Leuk hoor, Diever! Daar woont mijn vriend ook, ik ben er elke 2 weken een lang weekend :) Tip, als de horeca weer open gaat, ga naar Dwingeloo :D

Bospub? :D


De Bospub *\o/* ze doen nu wel afhaal in de weekenden! :D zoals meerdere restaurants in Dwingeloo en omgeving.

TS, wat leuk dat je in Westerveld gaat wonen. Ik woon ondertussen al 7 jaar in Dwingeloo en ben dus ook echt import. Maar vanaf dag 1 voelde het hier als een warm bad. Iedereen groet elkaar, natuurlijk kijken sommigen eerst de kat uit de boom maar over het algemeen is de mentaliteit hier gewoon heel prettig. Heel vriendelijk.

Westerveld is een gouden combinatie van niet te grote dorpen maar wel veel toerisme door de prachtige omgeving. En daardoor heb je dus wel relatief veel faciliteiten qua winkels etc. In de zomer is het daardoor soms juist druk op de terrassen enzo O:) maar dat maakt het ook gezellig.

Sherivey
Berichten: 8784
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:24

Ik meld me hier voor meelezen en tips :)

Woon nu zelf in omgeving Rotterdam en heb het er absoluut niet naar mijn zin.

De droom is om ooit naar een rustigere woonplaats te verhuizen met mogelijkheid tot paarden aan huis.

Buiten dat dit hier onbetaalbaar is voor de gemiddelde persoon, vind ik het hier veel te druk.

Maar nou vraag ik me af hoe je zo'n verhuizing het best kunt aanpakken. Hoe doe je dat met he huidige baan ten opzichte van daar werk vinden?
En hoe is het om als 'buitenstaander' in Drenthe te gaan wonen?

Wat is de werkgelegenheid in de provincie?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:09

Dilan: Ik heb mijn baan in Amsterdam gehouden en ben gaan reizen, met de optie om later van baan te veranderen.

Superpony wij hebben destijds ook huizen bekeken op de Veluwe (prachtige omgeving Nunspeet) maar werden daar zelfs bijgepraat over hoe moeilijk het was om daar te integreren. Dat mensen niet eens gedag zeggen op straat als je ze groet.
Dus ik kan me er iets bij voorstellen hoe dat voor jou moet zijn geweest. Zo jammer, dat afstandelijke.

De andere kant is dat ik het op het platteland niet echt prettig vond dat mensen ineens onaangekondigd in je woonkamer staan. Een voordeur of een bel wordt niet gebruikt.
Met de mensen waar je goed mee bent voelt dat wel gezellig, maar met anderen minder. Ik ben toch ook echt gesteld op mijn privacy.
En ik werk ook veel thuis en kan het dan soms erg druk hebben, maar zo'n "aan komer" verwacht dat je alle tijd neemt en uitgebreid koffie gaat drinken. Dat combineerde bepaald niet altijd met mijn activiteiten. Daarbij verwachtten ze dat je de honden in de kennel hebt, want bezoek houdt niet van honden (ik begrijp dat deels omdat daar nogal wat gevaarlijke erfhonden rondlopen) maar ik heb gewoon gezellige honden en geen kennel :D

Wat ik wel goed vond daar was dat als er een dode kat langs de weg werd gevonden, of een loslopende hond aangetroffen, dat men dan altijd even de eigenaar verwittigde (al dan niet via de buurtapp). Daar werd nooit moeilijk over gedaan en het werd altijd onderling opgelost.
Iets minder leuk is buren met twee paarden die er elk weekend met één de hele dag op stap gaan (wedstrijden) en de achterblijver die de hele dag rond blijft rennen en onrustig loopt te schreeuwen. Ik vond het zielig voor het paard, maar was ook dat geschreeuw wel een keertje zat.

Sherivey
Berichten: 8784
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:54

Reizen zou voor mij geen optie zijn tussen Drenthe en omgeving Rotterdam.

Heb nu eindejaarswerk bij een verzekeraar waarbij ik kan thuiswerken. Kan ik dat blijven doen, dan is voor mij het probleem niet zo groot. Vriendlief daarintegen is wel afhankelijk van zijn kantoor in Hellevoetsluis

Janneke2

Berichten: 22947
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:00

... ik zou dan geneigd zijn te zoeken op Goeree of Schouwen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:54

Dilan, dat ligt aan je werk en of je nu koopt of huurt of thuis woont bijv. Wij hadden al een beetje geinformeerd qua werk en wisten enkele opties.
Dit gekocht en toen gelijk ons oude huis te koop gezet wat binnen 2 dagen verkocht was. Sleutel overdracht op 1 maand langer dan wanneer wij de sleutel kregen gezet.

Toen gaan solliciteren en gelijk aangenomen. Oude en nieuwe werkgever hadden wel goed contact met elkaar.

We zijn op de dag van sleutel aanvaarden al gelijk hier gaan wonen. Dus schoongemaakt en onze belangrijkste spullen erin en paarden mee.
ML had 2 weken vakantie om hier alles leefbaar te maken en heeft daarna in ons oude huis nog zijn oude contract uitgewerkt en in het oude huis geslapen. Hij nam dan nog steeds wat spullen mee de paar keer dat hij nog op en neer is gegaan dat hij die dagen moest werken.

Maar wij kende het hier wel al en dat scheelt echt heel veel.

Mindim, dat scheelt per regio. Jonge generatie wil inderdaad heel graag mee met de tijd. Spreken ook vaak zonder accent. Maar er zit verschil in de jongeren achter de kassa die studeren en de jongeren die hier komen werken zoals bestraten. Die praten wel weer behoorlijk plat. Maar ook even vriendelijk.

Oudere generarie valt best mee. Onze buurvrouw is 90 en uiterst aardig va dag 1. Werden meteen binnengehaald, maken vaak een praatje etc. Maar kwam ook zelf gelijk iets lekkers brengen na die eerste keer en rond kerst ook weer wat gebracht bijv.

Nikass, Onze buren tegenover ons wonen hier al net zo lang als de buurman even naast ons. Tegenover ons zijn ietsjes ouder en stappen nooit zo binnen, maar goed contact mee en we kunnen zeker een beroep op elkaar doen.
Naast ons heeft weleens gezegd; heb je de deur op slot? Dus heb gezegd; Ja, ik wil niet dat mn dieren eruit lopen als iedereen maar de deur open gooit. De keren dat we hem binnen lieten, laat hij zo de deur open staan. Prima dat hij alles onzin vindt en daar maling aan heeft.

Maar een keer een gesprek gehad over gedoe hier met vorige bewoners. Toen gezegd; boeit me niet. Het is nu van ons. Tot daar mag iedereen lopen en doen wat ie wel. Vanaf hier is het van ons en that's it.

Wij hebben een stille weg, maar soms rijden mensen hard. Ik heb een dove poes en wil gewoon niet dat ze aan die kant eruit kan. Het interesseert me echt niet wat mensen daarvan vinden.

Verder liggen de huizen aardig uit elkaar. Iedereen groet elkaar en we maken wel een praatje met sommigen. Van de 10 huizen, zijn er 3 import en niemand heeft daar problemen mee.
De boer aan het eind was super vriendelijk naar ons en vlak voor Corona werden we uitgenodigd, maar dat is dus even uitgesteld.

Wij verbouwen flink. Eerste reactie achter onze rug was wel; moeten die westerlingen weer alles anders enzo. Maar het was in slechte staat en nu zegt iedereen; wat wordt het mooi.