Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:56

Natuurlijk maar in verhouding gezien klopt het niet.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:11

Dilan93 schreef:
miccamaaike schreef:
Ik teken :+

Zonder gekheid, ik snap helemaal dat mensen de rust opzoeken. Maar voor Drenten die zelf iets anders willen wordt t wel steeds lastiger. Huizenprijzen worden hier idd ook steeds hoger. Hebben ons huis in 2016 gekocht voor 215 en die gaat nu 4,5 jaar later ook zeker voor een ton meer weg.

Hoogeveen was altijd vrij goedkoop, maar ook daar worden belachelijke prijzen gevraagd inmiddels. Vraag me wel eens af waar dit ophoudt.

Niet lüllig bedoeld, maar ik denk pas op het moment dat Nederland niet almaar mensen blijft toelaten hier.

Snap echt wel dat mensen hulp nodig hebben, maar al die families hebben op gegeven moment ook een huis, baan en leefruimte nodig. Vaak zijn het goedkopere huurwoningen die zij krijgen, waardoor mensen die daarvoor niet meer in aanmerking komen gaan kopen (want hypotheek is vaak minder duur dan huur).
En omdat er te weinig huizen zijn, gaan ze maar bijbouwen.

Wij wonen hier zelf al in zo'n nieuwbouwwijk, maar er wordt hier her en der nog steeds gebouwd aan nog nieuwere wijken.

Vind het daarom wel zonde dat heel veel natuur ervoor moet wijken


Heb jij bronnen van hoeveel mensen er naar Nederland komen en waar ze vandaan komen?
Zijn dat voornamelijk mensen met een laag inkomen?
Hoeveel mensen vertrekken er uit Nederland?
Pas met die informatie kun je er misschien iets zinnigs over zeggen.

Sherivey
Berichten: 8786
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:56

Zonder een heel andere discussie aan te wakkeren.

https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossie ... nederland-

https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossie ... %20inkomen.

Maar waar het mij vooral om gaat, ongeacht afkomst van mensen, is dat Nederland populair lijkt te zijn als woonland en er dus steeds meer behoefte aan woningen is. Wellicht omdat bvb zorg en dergelijke hier goed geregeld is, en wat ik dus ook snap. En in de Randstad is nu eenmaal meer werkgelegenheid, waardoor mensen al gauw hier terecht komen. Prijzen zullen niet voor niks zo hoog zijn qua woningen hier.

En mensen die de drukte ontvluchten, zorgen zo voor meer drukte in bvb het noorden. Waar ook meer vraag is naar woningen. Dus vrees ook dat de woningen daar over een paar jaar hoger in prijs zullen zijn.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:46

Wat ik daar uit lees is dat de meeste mensen die naar Nederland komen werknemer of zelfstandige zijn, of student.
En de mensen die uit Europa komen hebben een vergelijkbaar inkomen als mensen met een Nederlandse achtergrond.
Dus hoeveel invloed heeft dit daadwerkelijk op de huizenmarkt? Dat lees ik niet direct terug.

Van mij hoeft hier ook geen discussie over, maar als je iets stelt moet het wel ergens op gebaseerd zijn. ;)

vicky

Berichten: 3133
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:31

Onze plannen om vanuit de randstad te vertrekken zijn vrij serieus geworden. Vandaag koopcontract getekend!

baudyh

Berichten: 4300
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:48

Gefeliciteerd, waar ga je wonen?
Ik ben 13 jaar geleden van de randstad naar Drenthe verhuist. Voor de liefde.
Heerlijk hier. Nu op een boerderij en de paarden aan huis.
Ik wil echt niet meer terug

Arabesk

Berichten: 28677
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:49

M'n grootouders hadden een huisje in Drenthe, als Amsterdammers, nou ik zou er niet dood gevonden willen worden. Zeker nu niet meer, ernaast zit een enorm bedrijf met lelies en pioenrozen die de hele omgeving vergiftigen.

Ik trek de boerenmentaliteit ook slecht. Door de bank genomen, er zijn natuurlijk ook uitzonderingen.
Hier in West-Friesland ook veel last van. Nieuwe buren van buiten zijn eng, ze kennen elkaar allemaal en trouwen ook allemaal met elkaar. En ik maar denken dat Volendam erg was :+ Volendammers trek ik overigens wel, fijne open mentaliteit,. direct en duidelijk ook.

Hier kijken ze al verschrikt als een relatie anders dan anders is. Homo's zijn eng, zelfstandige vrouwen nog enger. :+ Direct zijn, wordt ook niet gewaardeerd.

Er reed hier zelfs een Dodge rond met Trump vlaggen en toen dacht ik 'ja het is hier net zo'n Trump staat af en toe, met interesses die niet verder gaan dan bier en hard rijden'

Hier is in de verste verte nog geen biologische supermarkt te vinden, zucht.

Gelukkig komen er steeds meer "Amsterdammers" (iedereen van buiten is Amsterdammer :+ ). We zitten nog geen 50km van Amsterdam.

Kinke

Berichten: 20583
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:53

tjonge, wat dat dan met boerenmentaliteit te maken heeft. Hier nog nooit Trump vlaggen gezien en onze nieuwe homo overburen worden totaal niet vreemd aangekeken, ook niet door de 80plussers in de straat. En werkelijk nog nooit iemand gehoord over 'zelfstandige' vrouwen. Vind het best wel een belediging voor boeren dat je zulke dingen associeert met hun.

Arabesk

Berichten: 28677
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:57

Echwel schreef:
Heb deze van Facebook gepikt :D

Citaat:
Voor randstedelingen die besluiten een woning te kopen op het platte land voor de rust en de ruimte,

DOE HET NIET!

Ik zal uitleggen waarom. Wij hebben:

- Dorpsfeesten/ tentfeesten (vergelijkbaar met mini zwarte cross) dagen lang herrie en heel veel bier. Dagenlang! Elk jaar, in elk dorp!
- Carbid schieten met oud en nieuw = onmundige herrie de hele dag door! En heel veel bier. Elk jaar!

- Sinterklaasintochten mèt Zwarte Pieten!
- Schone lucht en geen CO2!

- Elk jaar Autocross, trekkertrek en elke week motorcross = onwies veul herrie!

- Volksfeesten/kermis/braderieën = onmundige herrie en veel bier. Elk jaar!

- Boerenaroma = niet te harden!
- Hardwerkende boeren 7 dagen per week dus ook op zondag lawaai!!
- Noaberplicht = de buren weten eerder wat er thuis bij jullie aan de hand is dan jijzelf! En altijd erger!

- We zijn niet te verstaan!!

- Wij zijn onaanpasbaar. Heb je ergens problemen mee? Ut zal ons an de reet roest'n. Aanpassen of opzouten!

Wees gewaarschuwd



Ja dit dus precies.

:r

Lekker vasthouden aan beledigende en kwetsende tradities en je voorstaan op geen enkele aanpassing, laat staan meegaan met je tijd.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 08-01-21 00:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Arabesk

Berichten: 28677
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:58

Kinke schreef:
tjonge, wat dat dan met boerenmentaliteit te maken heeft. Hier nog nooit Trump vlaggen gezien en onze nieuwe homo overburen worden totaal niet vreemd aangekeken, ook niet door de 80plussers in de straat. En werkelijk nog nooit iemand gehoord over 'zelfstandige' vrouwen. Vind het best wel een belediging voor boeren dat je zulke dingen associeert met hun.


Aan de andere kant van West-Friesland speelde dat ook helemaal niet, maar in dit gat wel.

Er wonen hier amper buitenlanders, vrijwel alles is blank. Weinig diversiteit.

Gelukkig wel grotere steden vlakbij. Drenthe is echt te ver, daar zijn allemaal suffe steden. Deventer is zo ongeveer de laatste acceptabele en dan pas Groningen weer.

Kinke

Berichten: 20583
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:01

dus geen 'boerenmentaliteit' maar 'in dit gat van Friesland' mentaliteit

Arabesk

Berichten: 28677
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:02

Kinke schreef:
dus geen 'boerenmentaliteit' maar 'in dit gat van Friesland' mentaliteit


Nou de Facebook post omschrijft anders wel aardig hoe het er hier ook aan toe gaat. Heel herkenbaar.

Overigens niet Friesland. West-Friesland ligt niet in Friesland he :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:18

Arabesk schreef:
Kinke schreef:
tjonge, wat dat dan met boerenmentaliteit te maken heeft. Hier nog nooit Trump vlaggen gezien en onze nieuwe homo overburen worden totaal niet vreemd aangekeken, ook niet door de 80plussers in de straat. En werkelijk nog nooit iemand gehoord over 'zelfstandige' vrouwen. Vind het best wel een belediging voor boeren dat je zulke dingen associeert met hun.


Aan de andere kant van West-Friesland speelde dat ook helemaal niet, maar in dit gat wel.

Er wonen hier amper buitenlanders, vrijwel alles is blank. Weinig diversiteit.

Gelukkig wel grotere steden vlakbij. Drenthe is echt te ver, daar zijn allemaal suffe steden. Deventer is zo ongeveer de laatste acceptabele en dan pas Groningen weer.


Joh, maar we zitten gelukkig hier ook helemaal niet op mensen te wachten met een voorkeur voor azijn, die afkeuren dat anderen niet tolerant genoeg zijn, maar zelf schijnbaar geen haar beter zijn! Veel plezier in het leven :evaw: :+

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:56

Kinke schreef:
tjonge, wat dat dan met boerenmentaliteit te maken heeft. Hier nog nooit Trump vlaggen gezien en onze nieuwe homo overburen worden totaal niet vreemd aangekeken, ook niet door de 80plussers in de straat. En werkelijk nog nooit iemand gehoord over 'zelfstandige' vrouwen. Vind het best wel een belediging voor boeren dat je zulke dingen associeert met hun.


Blijkbaar heeft Arabesk wèl die ervaring. Het is beter om niet te generaliseren natuurlijk, maar ik had de indruk dat ze ook zei dat er ook uitzonderingen zijn, dus dat haar ervaring niet voor ál het platteland geldt, maar wellicht heb ik dat verkeerd gelezen.
Ik denk dat het andersom ook gebeurd, dat gaf Superpony ook al aan: Amsterdammers worden ook over één kam geschoren.
En overal zijn uitzonderingen daarop. Ik was vandaag even langs gegaan bij een bevriende boer die onlangs een operatie heeft ondergaan. Ik wilde even weten of alles goed was. Dat was gelukkig zo, en het was gezellig. :)

pillow
Berichten: 7861
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:57

Arabesk schreef:
Kinke schreef:
tjonge, wat dat dan met boerenmentaliteit te maken heeft. Hier nog nooit Trump vlaggen gezien en onze nieuwe homo overburen worden totaal niet vreemd aangekeken, ook niet door de 80plussers in de straat. En werkelijk nog nooit iemand gehoord over 'zelfstandige' vrouwen. Vind het best wel een belediging voor boeren dat je zulke dingen associeert met hun.


Aan de andere kant van West-Friesland speelde dat ook helemaal niet, maar in dit gat wel.

Er wonen hier amper buitenlanders, vrijwel alles is blank. Weinig diversiteit.

Gelukkig wel grotere steden vlakbij. Drenthe is echt te ver, daar zijn allemaal suffe steden. Deventer is zo ongeveer de laatste acceptabele en dan pas Groningen weer.

Ga jij maar snel in de randstad wonen en kom aub niet naar het platteland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 01:03

Nikass schreef:
Kinke schreef:
tjonge, wat dat dan met boerenmentaliteit te maken heeft. Hier nog nooit Trump vlaggen gezien en onze nieuwe homo overburen worden totaal niet vreemd aangekeken, ook niet door de 80plussers in de straat. En werkelijk nog nooit iemand gehoord over 'zelfstandige' vrouwen. Vind het best wel een belediging voor boeren dat je zulke dingen associeert met hun.


Blijkbaar heeft Arabesk wèl die ervaring. Het is beter om niet te generaliseren natuurlijk, maar ik had de indruk dat ze ook zei dat er ook uitzonderingen zijn, dus dat haar ervaring niet voor ál het platteland geldt, maar wellicht heb ik dat verkeerd gelezen.
Ik denk dat het andersom ook gebeurd, dat gaf Superpony ook al aan: Amsterdammers worden ook over één kam geschoren.
En overal zijn uitzonderingen daarop. Ik was vandaag even langs gegaan bij een bevriende boer die onlangs een operatie heeft ondergaan. Ik wilde even weten of alles goed was. Dat was gelukkig zo, en het was gezellig. :)



Mwahaha, ja maar het zijn uitzonderingen, niet de regel :')
Heel eerlijk, mensen met een mentaliteit als dat, die willen we hier niet eens, fijn blijven waar ze wonen zou ik zo zeggen. Dan kan je zeggen dat amsterdammers over een kam geschoren worden, maar hier wordt precies hetzelfde gedaan.

Dus fijn blijven daar dan hoor, we zitten hier niet op die mentaliteit te wachten hier in het noorden.

Waarom zou de boer niet gezellig zijn, ik snap je voorbeeld niet? Want anders zijn het eikels of zo?

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 02:32

Als je elk jaar gaat en je vind het geweldig, waarom niet :) Ik ben met mijn vriend geweest voor een week en we hadden echt geen fijne tijd. De mensen waren écht heel onaardig en wantrouwend. Vanaf de eerste trein die we namen tot het vertrek uit het vakantiepark. Dit hebben we in al onze vakanties nog nooit meegemaakt. Kwamen er heel positief in en negatief uit. Ik hoop dat dit gewoon toevallig allemaal slechte ervaringen waren, want ik vind boeren juist zo tof en vooral het boerenleven trekt me. De rust, het vertrouwen, de dieren :)

We kregen zelf het gevoel dat naar vreemden (vooral als je er op vakantkie bent) wantrouwen was en ook weinig vriendelijkheid. Pas als je familie bent of vrienden/kenissen is dit je goed recht. Maar echt géén idee om eerlijk te zijn hoor.

Verder wel een ok vakantie :) Voornamelijk gefietst tussen schreeuwende wielrenners door...

belle_boef

Berichten: 10771
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 08:31

Het boerenleven is meer dan de romantische rust, vertrouwen en dieren. Ze zij niet voor niets in protest.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:11

Mindim schreef:
Nikass schreef:
Blijkbaar heeft Arabesk wèl die ervaring. Het is beter om niet te generaliseren natuurlijk, maar ik had de indruk dat ze ook zei dat er ook uitzonderingen zijn, dus dat haar ervaring niet voor ál het platteland geldt, maar wellicht heb ik dat verkeerd gelezen.
Ik denk dat het andersom ook gebeurd, dat gaf Superpony ook al aan: Amsterdammers worden ook over één kam geschoren.
En overal zijn uitzonderingen daarop. Ik was vandaag even langs gegaan bij een bevriende boer die onlangs een operatie heeft ondergaan. Ik wilde even weten of alles goed was. Dat was gelukkig zo, en het was gezellig. :)



Mwahaha, ja maar het zijn uitzonderingen, niet de regel :')
Heel eerlijk, mensen met een mentaliteit als dat, die willen we hier niet eens, fijn blijven waar ze wonen zou ik zo zeggen. Dan kan je zeggen dat amsterdammers over een kam geschoren worden, maar hier wordt precies hetzelfde gedaan.

Dus fijn blijven daar dan hoor, we zitten hier niet op die mentaliteit te wachten hier in het noorden.

Waarom zou de boer niet gezellig zijn, ik snap je voorbeeld niet? Want anders zijn het eikels of zo?


Nee je begrijpt me verkeerd. Het was juist gezellig, en ik bedoelde te zeggen dat ondanks dat jullie allemaal hebben gelezen dat ik op het platteland niet zo kon aarden, ik daar toch ook fijne contacten aan heb overgehouden. Dus dat ook mijn mening niet zwart/wit is.

Ik snap dat je niet zit te wachten op mensen die het bij voorbaat totaal niet zien zitten. Ik denk ook niet dat die komen.
Wij gingen destijds helemaal niet zo, en daarom vond ik het teleurstellend dat we wel zo werden behandeld.

Sherivey
Berichten: 8786
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:06

Ik krijg soms echt het idee dat sommige 'westerlingen' denken dat het noorden bestaat uit enkel plattelandsweggetjes, trekkers en boeren op klompen, die alleen maar vriendelijk zijn naar bekenden.

Heb die ervaring zelf niet als ik in het noorden ben. Oke, ze zijn niet zo uitbundig met begroeten en zullen je geen 'schat' noemen. Maar dat vind ik eerlijk gezegd juist fijn.

En daarbij snap ik het best dat mensen even de kat uit de boom kijken als er nieuwe bewoners in de buurt komen wonen. Maar denk dat je dat in het westen ook wel hebt.

Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Van de Randstad naar Drenthe verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 10:33

Wij hebben inmiddels onze sleutel van ons nieuwe huis en zijn druk bezig met verbouwen.
Over 3 weken gaan we echt over. Tot nu toe heel warm welkom gehad. Buren zijn al praatje komen maken. Scheelt denk ik wel dat wij nu ook al in een dorp wonen, dus zijn wel wat gewend :). Wij voelen ons in ieder geval er prettig en de mensen zijn vriendelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:34

tempura schreef:
Als je elk jaar gaat en je vind het geweldig, waarom niet :) Ik ben met mijn vriend geweest voor een week en we hadden echt geen fijne tijd. De mensen waren écht heel onaardig en wantrouwend. Vanaf de eerste trein die we namen tot het vertrek uit het vakantiepark. Dit hebben we in al onze vakanties nog nooit meegemaakt. Kwamen er heel positief in en negatief uit. Ik hoop dat dit gewoon toevallig allemaal slechte ervaringen waren, want ik vind boeren juist zo tof en vooral het boerenleven trekt me. De rust, het vertrouwen, de dieren :)

We kregen zelf het gevoel dat naar vreemden (vooral als je er op vakantkie bent) wantrouwen was en ook weinig vriendelijkheid. Pas als je familie bent of vrienden/kenissen is dit je goed recht. Maar echt géén idee om eerlijk te zijn hoor.

Verder wel een ok vakantie :) Voornamelijk gefietst tussen schreeuwende wielrenners door...


Oh wat naar, welke omgeving zat je dan en wie waren er dan onvriendelijk? Winkeliers, mensen op het terras of iets?
Ik geloof best dat men in de zomer niet elke toerist even joviaal behandeld. Zeker de mensen die verder niks met toerisme te maken hebben. Er komen hier enorm veel dagjes mensen en andere toeristen, in de zomer en in de vakanties stroomt Drenthe vol. Ene kant goed voor de economie, maar het geeft aan de andere kant ook enorm veel drukte. En dat is gewoon niet altijd even leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:35

Kelpla schreef:
Wij hebben inmiddels onze sleutel van ons nieuwe huis en zijn druk bezig met verbouwen.
Over 3 weken gaan we echt over. Tot nu toe heel warm welkom gehad. Buren zijn al praatje komen maken. Scheelt denk ik wel dat wij nu ook al in een dorp wonen, dus zijn wel wat gewend :). Wij voelen ons in ieder geval er prettig en de mensen zijn vriendelijk.

Je hebt volgens mij nog net op tijd gekocht, er staat nu nog amper wat te koop!

Sherivey
Berichten: 8786
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:40

Mindim schreef:
tempura schreef:
Als je elk jaar gaat en je vind het geweldig, waarom niet :) Ik ben met mijn vriend geweest voor een week en we hadden echt geen fijne tijd. De mensen waren écht heel onaardig en wantrouwend. Vanaf de eerste trein die we namen tot het vertrek uit het vakantiepark. Dit hebben we in al onze vakanties nog nooit meegemaakt. Kwamen er heel positief in en negatief uit. Ik hoop dat dit gewoon toevallig allemaal slechte ervaringen waren, want ik vind boeren juist zo tof en vooral het boerenleven trekt me. De rust, het vertrouwen, de dieren :)

We kregen zelf het gevoel dat naar vreemden (vooral als je er op vakantkie bent) wantrouwen was en ook weinig vriendelijkheid. Pas als je familie bent of vrienden/kenissen is dit je goed recht. Maar echt géén idee om eerlijk te zijn hoor.

Verder wel een ok vakantie :) Voornamelijk gefietst tussen schreeuwende wielrenners door...


Oh wat naar, welke omgeving zat je dan en wie waren er dan onvriendelijk? Winkeliers, mensen op het terras of iets?
Ik geloof best dat men in de zomer niet elke toerist even joviaal behandeld. Zeker de mensen die verder niks met toerisme te maken hebben. Er komen hier enorm veel dagjes mensen en andere toeristen, in de zomer en in de vakanties stroomt Drenthe vol. Ene kant goed voor de economie, maar het geeft aan de andere kant ook enorm veel drukte. En dat is gewoon niet altijd even leuk.

Dat snap ik wel. Is hier net zo in de zomer. Baal zelf ook wel eens als alles hier helemaal bezet is met vakantiegangers.

En dan vooral de troep die vaak achter gelaten wordt :=

Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 10:45

Mindim schreef:
Kelpla schreef:
Wij hebben inmiddels onze sleutel van ons nieuwe huis en zijn druk bezig met verbouwen.
Over 3 weken gaan we echt over. Tot nu toe heel warm welkom gehad. Buren zijn al praatje komen maken. Scheelt denk ik wel dat wij nu ook al in een dorp wonen, dus zijn wel wat gewend :). Wij voelen ons in ieder geval er prettig en de mensen zijn vriendelijk.

Je hebt volgens mij nog net op tijd gekocht, er staat nu nog amper wat te koop!


Dat zeggen wij inderdaad ook vaak tegen elkaar! Komt nu echt niks meer te koop.