Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggislief

Berichten: 13967
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:38


snorkel1986

Berichten: 3012
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:39

Mijn zoon vind ook de Pokémon te scherp qua smaak dus die zou ik niet testen

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:44

Hier moet ik altijd opletten dat de woezel en pip tandpasta niet opgesnoept wordt en er echt maar een klein beetje op de tandenborstel gaat. Smaak is wat snoeperig. Heb je die wel eens geprobeerd?

Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:46

Mijn dochter is ook heel gevoelig voor prikkels, en ook juist in haar mond. Nu is niet de smaak het probleem maar wel het poetsen opzich omdat het ze zo gevoelig is in haar mond.

Door haar 1x per dag zelf met de elektrische tandenborstel te laten poetsen wennen haar zenuwen als het ware aan deze prikkel.. waardoor ze op den duur minder gevoelig wordt. Ik heb echt het idee dat dit werkt. En dan gaat het bij het zelf poetsen er niet om dat haar tanden schoon worden maar dat ze went aan het gevoel in haar mond.

Heb helaas geen tips qua smaken maar dit kun je evt wel proberen om haar weer elektrisch te laten poetsen omdat dit wel beter is..

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:50

Hier heb ik altijd Elmex. Andere willen mijn 2 kinderen niet, die vinden ze te scherp van smaak. Het smaakt wel naar mint, maar niet teveel. En er zit voldoende fluoride in.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:53

Ik heb thuis voor onze jongste zoon tandpasta van Jordan voor kinderen van 0 tot 5 jaar. Hij gilt het uit bij andere pasta’s en bij deze geeft hij geen kik. Ook wij poetsen maar 1 x per dag. Wel een aardbeiensmaakje maar niet vies voor hem. Wellicht ook iets om te proberen. Ik koop hem bij de plaatselijke drogist.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:01

Die Woezel en pip is inderdaad vreselijk zoet, misschien helpt dat. En gewoon even uittesten . Hier Een Paw patrol tandpasta en die vinden ze dus ook niet lekker en te scherp.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:04

Volgens mij kun je zelf tandpasta maken van kokosolie en bakingsoda (in kleine hoeveelheden lijkt me dat het geen kwaad kan als ze niet alles uitspuugt).

Overigens kan poetsen prima met alleen water, het is het poetsen zelf dat de tanden schoonmaakt, niet de tandpasta.

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:13

Hier een potje tandpasta staan van Ben&Anna, vind hem vrij smaakloos. Je hebt hem in verschillende smaken. Heb nu white. Zelf ook gevoelig voor smaak en dit is ideaal. Maar voor een kindje van 5 weet ik niet of dit als nog te heftig is. Ze hebben ook een sensitieve variant. Maar zoals iemand al zei, ga keer langs bij H&B, daar hebben ze veel natuurlijke tandpasta's!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:20

Onze jongens willen alleen de Jordan, zowel 0-5 als 6-12 gaat goed hier qua smaak.

_Nadia_

Berichten: 2652
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:30

Hier meedere kinderen met SPD en wij hebben ook smaakloze tandpasta, is het enige dat goed gaat.

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:43

K heb laatst Deze gehad:
Prodent Long Active Nature Elements Coco White Tandpasta en die was echt verrassend lekker al krijg k er wel een beetje ene droge mond van. En inderdaad zonder tandpasta poetsen doe k heel vaak k haat tandpasta.

Anoniem

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:52

Tandplaque kun je prima wegpoetsen zonder tandpasta inderdaad. Maar tegen cariës is fluoride, dus tandpasta wel belangrijk.
Ik hoop dat je een oplossing vindt ts! Ik had als kind ook moeite met poetsen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 23:00

brokjes schreef:
Tandplaque kun je prima wegpoetsen zonder tandpasta inderdaad. Maar tegen cariës is fluoride, dus tandpasta wel belangrijk.
Ik hoop dat je een oplossing vindt ts! Ik had als kind ook moeite met poetsen.

Ja klopt maar als het alternatief "niet poetsen" is kun je beter zonder tandpasta doen (en dat ts haar kind niet (veel) suiker eet). Met 6 jaar heb je nog melktanden toch? Dan al helemaal.

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 23:07

Zou gewoon voor een hele milde tandpasta gaan.
Overigens heb ik het vermoeden dat ze eerder de consistentie (mondgevoel) niet prettig vind dan de smaak.
Hoe is ze met vla/yoghurt of producten met 'bonkjes' (stukjes fruit, rijst etc) erin?

selyna

Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 23:14

Benoite schreef:
K heb laatst Deze gehad:
Prodent Long Active Nature Elements Coco White Tandpasta en die was echt verrassend lekker al krijg k er wel een beetje ene droge mond van. En inderdaad zonder tandpasta poetsen doe k heel vaak k haat tandpasta.


Deze is echt heel mild van smaak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 23:17

Magrathea schreef:
brokjes schreef:
Tandplaque kun je prima wegpoetsen zonder tandpasta inderdaad. Maar tegen cariës is fluoride, dus tandpasta wel belangrijk.
Ik hoop dat je een oplossing vindt ts! Ik had als kind ook moeite met poetsen.

Ja klopt maar als het alternatief "niet poetsen" is kun je beter zonder tandpasta doen (en dat ts haar kind niet (veel) suiker eet). Met 6 jaar heb je nog melktanden toch? Dan al helemaal.

Vanaf die leeftijd kan het wisselen beginnen. Ik zou zeker doorzetten met de tandpasta. Misschien kun je de hoeveelheid steeds opbouwen of bijvoorbeeld afspreken dat ze een halve minuut poetst met tandpasta en 1,5 minuut zonder. Ze zou er toch aan moeten wennen.
En laat haar zelf tandpasta uitkiezen, maar leg ook uit dat het nou eenmaal wel moet. Je kan hierin steunend zijn maar wel duidelijk.

Zebrastreep

Berichten: 9756
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 23:45

Ik gebruik Alviana tandpasta zonder fluoride.

Zit wel iets van smaak aan maar je proeft het nauwelijks. De scherpe mint is eruit gelaten , want ik vond dat gevoel altijd gewoon pijnlijk en niet prettig.

Gebruik het al jaren ondertussen.

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 00:29

Ik gebruik Pro Glasur. geen idee of die ook geschikt is voor kinderen maar het heeft een "zachte" smaak. Ik krijg ook de rillingen van al die scherpe zogenaamd frisse tandpasta's .

herr_balou
Berichten: 1453
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:15

Sas_Mon schreef:
Weleda en als ze niet van mint houd de Calendula. Weleda kids smaakt naar mint. Calendula smaakt richting drop, schuimt niet en is zacht van smaak en textuur. Niet die rode pakken die is scherp.

Dat is ook de tandpasta waar ik aan moest denken.
Andere optie is misschien de Tutti Frutti van Urtekram.
En misschien zit er bij deze test iets tussen? https://moniquevandervloed.nl/grote-nat ... asta-test/
Ik zag er kindertandpasta's tussen staan waarvan tenminste 1 zonder smaakje.

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:17

Is Jack’n Jill al genoemd? Gel ipv pasta en verschillende smaken, ook een flavour free variant.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:40

Een kennis van ons gebruikt Paradontax ofzo, een of andere rare tandpasta zonder veel zmaak (vind t echt ranzig maargoed, hopelijk niet voor je dochter :')

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:46

Onze dochter heeft jarenlang geen pepermunt gelusten en dan heb je een probleem met tandpasta.
Uiteindelijk Elmex wit, zonder pepermuntsmaak/menthol geprobeerd en daar wilde ze wel mee poetsen.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:47

Ik ben met mijn dochter van 6 onder behandeling bij een speciale kinder tandarts. Hun geven aan dat je tandpasta alleen op het einde hoeft te gebruiken. Dus eerst poetsen zonder omdat de tanden schoon te vegen. En als laatste een beetje tandpasta ivm de beschermende laag.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:51