Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:08


marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:23

Kan het misschien zijn dat de elektrische tandenborstel al teveel prikkels zijn? Ik kan hem ook niet altijd verdragen, dan pak ik mijn handborstel.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:35


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:38

marleen_88 schreef:
Kan het misschien zijn dat de elektrische tandenborstel al teveel prikkels zijn? Ik kan hem ook niet altijd verdragen, dan pak ik mijn handborstel.

Ja dat kan ook nog. Ik poets altijd met de hand. Elektrisch vind ik zeer onprettig. Gelukkig mag ik dit zo blijven doen van mijn mondhygiënist.

nicolailover
Berichten: 301
Geregistreerd: 25-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:41


BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:46

Inderdaad, de Jack and Jill zonder smaak en met een gewone borstel.

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:56

En als je van het poetsen een heel gestructureerd geheel maakt wat altijd hetzelfde verloopt. Met enige opbouw voor het poetsen met tandpasta?

Bijvoorbeeld altijd hetzelfde liedje zingen, meekijken met de app Dennytimer (al is dat gelijk 2 minuten). Of tellen zolang als je gaat poetsen met tandpasta? Dus poetsen zonder tandpasta en dan nog 10 seconden met tandpasta? Hardop aftellen, zodat ze weet wanneer het ook klaar is? En dit in een paar weken uitbreiden naar bijvoorbeeld 1 minuut, ik noem maar wat.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:58

En als je fluor in een andere vorm doet, bv vloeibaar alleen naspoelen ermee

Dan kun je het rustig opbouwen..

Anoniem

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:05

Volgens mijn tandarts: Tandpasta gebruik je vooral omdat fluoride caries (gaatjes) tegengaat. Fluoride is daarin erg effectief. Weleda en veel andere 'natuurlijke' tandpasta's bevatten geen fluoride en hebben geen effect. Dus dan kan je net zo goed niks gebruiken.

Spaart je geld en wellicht ook een vervelende ervaring voor je kind.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:08

Saul schreef:
Heeft aquafresh nu ook niet andere smaken? Sinaasappel oid.

En misschien (al staat me ergens iets van bij dat het niet voor kinderen mag?) Paradontax die smaakt zout. Meeste mensen vinden m vies. Maar wie weet?


Ik gebruik al een tijd Parodontax en vind de gewone tandpasta's nu ontzettend vies :Y)

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:52

Tandpasta is niet nodig, gewoon de boel goed nat maken/houden en poetsen maar met een elektrische.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:56

Tiggs schreef:
Saul schreef:
Heeft aquafresh nu ook niet andere smaken? Sinaasappel oid.

En misschien (al staat me ergens iets van bij dat het niet voor kinderen mag?) Paradontax die smaakt zout. Meeste mensen vinden m vies. Maar wie weet?


Ik gebruik al een tijd Parodontax en vind de gewone tandpasta's nu ontzettend vies :Y)


Hoe kun je :r Ookal is het de beste optie voor TS, wees eerlijk dat die zoute drek voor geen meter smaakt :')

StellaMay

Berichten: 520
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:33


Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:09

@Carol Hahaha, maar die zoete meuk ook niet meer! En het voordeel is dat je meteen daarna iets kunt eten of drinken zonder dat je smaak zo beïnvloed wordt.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:51

Bij de Action heb je tandpasta met fruit smaak
Het smaakt ook echt naar gewoon een knijpfruitje
Misschien dat nog het proberen waard.?

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:55

Ze is 5, dat betekent dat ze bijna volwassen kiezen krijgt (of ze heeft ze misschien al)(die volwassen kiezen komen meestal voordat ze wiebeltanden krijgen). Volwassen tanden in de mond = volwassen tandpasta gebruiken.
2x Per dag met fluoridetandpasta poetsen is erg belangrijk.
Elmex peutertandpasta is een milde tandpasta voor het melkgebit zonder gekke zoete smaak. NU beginnen met fruit- of bubblegum smaakjes zou ik persoonlijk niet doen, ze krijgt binnen een jaar volwassen tanden en moet dan alweer switchen.
Persoonlijk houd ik niet van mint, sterker nog ik word er erg misselijk van. Ik gebruik graag Meridol tandpasta. Elmex groen is ook mild.

Nagano

Berichten: 3172
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 19:24


Nagano

Berichten: 3172
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 19:25

Storm schreef:
Hier heb ik altijd Elmex. Andere willen mijn 2 kinderen niet, die vinden ze te scherp van smaak. Het smaakt wel naar mint, maar niet teveel. En er zit voldoende fluoride in.

Die vind ze dus ook niet te doen Meis

Nagano

Berichten: 3172
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 19:36

Marie111 schreef:
Heb je trouwens ook hulp voor de overprikkeling/overgevoeligheid?
Hoe gaat het op school?
Wellicht vind je op dit forum ook tips?
https://www.ouders.nl/forum/5-basisschoolleeftijd

Op school is gelukkig nu ook hulp in de klas en schoolarts helpen ze goed mee en zit ze op wiebbel kussen en heeft ze een koptelefoon op ook gaat ze minder naar school dit werpt zeker haar vruchten merken we ook loopt bij de fysiotherapeut die ook haar werk in overprikkeling haar werk doet

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:36

Wij gebruiken Denivit, erg fijn omdat het niet die doordringend tandpasta smaak heeft. Je kan er na ook gewoon weer eten zonder een rare smaak.

Nagano

Berichten: 3172
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 19:44

gabyfedde schreef:
Ze is 5, dat betekent dat ze bijna volwassen kiezen krijgt (of ze heeft ze misschien al)(die volwassen kiezen komen meestal voordat ze wiebeltanden krijgen). Volwassen tanden in de mond = volwassen tandpasta gebruiken.
2x Per dag met fluoridetandpasta poetsen is erg belangrijk.
Elmex peutertandpasta is een milde tandpasta voor het melkgebit zonder gekke zoete smaak. NU beginnen met fruit- of bubblegum smaakjes zou ik persoonlijk niet doen, ze krijgt binnen een jaar volwassen tanden en moet dan alweer switchen.
Persoonlijk houd ik niet van mint, sterker nog ik word er erg misselijk van. Ik gebruik graag Meridol tandpasta. Elmex groen is ook mild.

Bedankt voor je antwoord maar zelfs elmex peuter verdraagt ze niet

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:59

Waarom niet eerst een tijdje zonder tandpasta totdat het een gewoonte is. Dan zelf even wat pasta‘s voorproeven en dan op een ander moment gewoon eens een paar van je favoriten laten proeven via de vinger of zo. Dan kun je daarna echt een ienieminie beetje op de borstel doen, echt maar een veegje en dan langzaam wat meer.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Dochtertje vind tandpasta’s heel vies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:08


xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:40

Kan je dochter aangeven wat ze vervelend vindt? Is het de smaak/schuim/structuur? Gaat het poetsen zonder tandpasta wel?

Ik zou ook bij de tandarts, of misschien is een mondhygiënist trouwens nog veel beter, een aantal proefverpakkingen aanvragen. Gewoon opbellen en vragen naar de mogelijkheden, daar zijn de tandarts en mondhygiënist voor :)

Een algemeen tip nog voor kinderen die snel te veel prikkels krijgen: zorg ervoor dat je altijd op dezelfde manier poetst en dat voorspelbaar maakt. Dus ‘nu poetsen we hier (op de lip rechtsboven aanraken) de buitenkant’ en dan hardop tot vijf - of zes als ze haar eerste grotemensenkies al heeft - tellen (elke tand een seconde). De meest logische volgorde: alle kauwvlakken (rechtsboven), dan de buitenkanten (rechtsboven) en dan de binnenkanten (rechtsboven), omdat de binnenkant vaak het meest gevoelig is. En dit voor rechtsboven, linksboven, linksonder, rechtsonder herhalen. Je kan dan na die 5 seconden even wachten, zodat er voldoende pauzemomenten zijn.

Ik studeer trouwens tandheelkunde. Als je wilt kan ik je probleem wel eens aan mijn docenten voorleggen :) Mijn inbox staat open.

marimba

Berichten: 676
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hoofdstad van overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:58

ik heb een tijd Salutem een Deense tandpasta zonder smaak of schuimvorming gebruikt, ik heb het toentertijd op een beurs gekocht