Show je mondkapje

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:42

Bij Alie hebben ze ook hele leuke.

lovemaylo

Berichten: 1804
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:46

Ik heb deze
Afbeelding
En er is nog een kleurrijke onderweg van redbubble :D

Anoniem

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:57

#netalsjeonderbroek.. die is leuk :')

Lous

Berichten: 24254
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:34

De Hema’s hier hebben geen enkel wasbaar mondkapje meer. :')
Alleen nog de wegwerpdingen.

MarliesV

Berichten: 15248
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 08:12

Lous die waren hier vorige week zaterdag al op, toen lag er nog 1 pakje.

Lokaal initiatief opzoeken is de snelste weg, of zelf maken natuurlijk. Via Facebook wordt je hier plat gebombardeerd met advertenties.

Gisteren in de supermarkt toch beduidend meer mensen met een mondkapje, dan vorige week zaterdag. Ben ik blij mee!

Skessa_
Berichten: 10702
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:28

Gisteren bij de Hema lagen er hier weer genoeg, maar dan alleen de effen zonder printje. Ik heb de mijne besteld en in de winkel afgehaald, kost het ook geen verzendkosten en je kan gewoon daar afrekenen :)

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:20

Ik heb die van mij allemaal via Etsy gekocht, heb je heel veel leuke;) Gewoon geselecteerd op verkopers uit mijn eigen land, zodat ik ze ook snel heb.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34772
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:22

Nou ik wacht al een week op die van mij, niet via Etsy. Wel NL bedrijf. Heb ze gemaild. Binnen een week verwacht ik toch wel een reactie van wanneer ik het pakketje kan verwachten.
Laatst bijgewerkt door SusanH op 09-10-20 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Berichten: 11752
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:24

Ik zie niks meer. Maar hee ik heb een mondkapje haha.
Afbeelding

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:26

Ik had die van mij binnen op de datum die aangegeven was op Etsy.. Je kan daar van tevoren zien hoe lang ze er ongeveer over doen, dus had ook eentje gekozen die hem binnen 3 dagen zou versturen.

Heb ze niet echt veel nodig, maar toch handig om er een paar te hebben.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:45

rockwitch schreef:
Ik zie niks meer. Maar hee ik heb een mondkapje haha.
[ [url=m/89lrkI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nou kun je goed zien waarom je ene glas beslagen is, en de andere niet. Het onbeslagen klas zit over het mondkapje, de andere er tegenaan.

Dorus

Berichten: 13238
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:08

Mijn man vroeg vandeweek of ik extra wilde maken voor hem. Ik had er al vijf voor hem, maar dat bleek toch aan de krappe kant. Komende week komen er 6 bij. Voor mezelf moet ik ook nog aan de slag, maar ik moet nog stof gaan halen voor de binnenkant.

Ik heb nog een hoop leuke stofjes liggen waar ik nog geen bestemming voor heb. Ik zit eraan te denken misschien daarmee mondkapjes te gaan maken voor de verkoop ofzo. Even uitrekenen wat dat gekost heeft en wat ik ervoor zou moeten vragen dan.
Wat zouden jullie bereid zijn te betalen voor een gevormd mondkapje van katoen met de mogelijkheid een filter ertussen te stoppen?

Afbeelding

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:52

Voor zo eentje betaalde ik 4,95 op etsy. En voor het mooiere stofje 6,95

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:22

MP staat vol met zelfgemaakte mondkapjes voor 2,50..
Ik snap niet hoe je het er voor maken kunt!

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:29

rockwitch schreef:
Ik zie niks meer. Maar hee ik heb een mondkapje haha.
[ [url=m/89lrkI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je moet je mondkapje veel hoger doen, bijna tegen je ogen aan, en dan je bril eroverheen zetten. :)

Dorus

Berichten: 13238
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:48

asjemenou schreef:
rockwitch schreef:
Ik zie niks meer. Maar hee ik heb een mondkapje haha.
[ [url=m/89lrkI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je moet je mondkapje veel hoger doen, bijna tegen je ogen aan, en dan je bril eroverheen zetten. :)

Klopt. Helpt goed tegen het beslaan!
Alleen schuift bij mij continue m’n bril eraf en beslaat dan alsnog _O-

rockwitch

Berichten: 11752
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:55

Ik hoop hem niet vaak op te hoeven maar dan ga ik ff het trucje met de bril proberen.

Dorus

Berichten: 13238
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:15

SoofO schreef:
Voor zo eentje betaalde ik 4,95 op etsy. En voor het mooiere stofje 6,95

Bedankt, daar ga ik eens mee rekenen!

IMJ schreef:
MP staat vol met zelfgemaakte mondkapjes voor 2,50..
Ik snap niet hoe je het er voor maken kunt!

Als je puur materiaal rekent kom je een heel eind.
Die van mij zijn gemaakt van dure quiltstof, daar betaal je tegenwoordig 20 euro de meter voor en dan is de stof maar 110 breed. Uit 25cm stof kan ik drie mondkapjes maken dus dan kom je op een kostprijs van 1,67. Komt nog wel elastiek bij natuurlijk.
Je kan al (leuke!) katoen kopen voor 7 euro de meter en dan 140 breed. Is wel een heel stuk dunner als wat ik heb gebruikt. Dan kan je 4 mondkapjes halen uit 25cm stof en kom je op 0,44 per mondkapje. Dan is 2,50 misschien ook nog wel rendabel.
Maar je moet daarnaast ook rekening houden met de onzichtbare en kleinere kosten zoals naaigaren, electriciteit, afschrijving naaimachine, slijtage naalden en schaar en niet op de laatste plaats uren. Dan wordt het wel krap met 2,50 denk ik.

gr_roos
Berichten: 7579
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:25

Helaas moet ik de komende periode regelmatig naar het ziekenhuis en moet ik ook aan de mondkapjes.
IK heb er nu 2 besteld bij een organisatie die zich inzet voor Galgo's, en steun dus ook nog het goede doel. De bovenste zit niet zo lekker als de onderste, maar ik vond hem te leuk om hem niet te bestellen en ik kreeg er vandaag positieve reacties op in het ziekenhuis. De onderste zit veel lekkerder, maar die heb ik verder nog niet op gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Muze
Berichten: 5330
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:26

Waar heb je die besteld???

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34772
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:29

gr_roos: mag je je eigen mondkapje op in het ziekenhuis dan? Ik was gister voor mijn werk met iemand mee. Wij kregen bij de ingang een kapje van het ziekenhuis. Eigen kapjes moesten af.

gr_roos
Berichten: 7579
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:35

Muze schreef:
Waar heb je die besteld???


https://www.rondas-shop.nl/c-5295164/mondkapjes/ , maar volgens mij staan ze nu op uitverkocht. Dat is wel eens eerder geweest en daarna weer bijgevuld. Werden ook heel snel bezorgd.

Susan, ik mocht gewoon naar de gipskamer, ze hebben in het VU nu ook van die "lashelmen" en daar loopt al het personeel mee, van hostess tot arts en allemaal met hun naam erop.

Hoe het op zaal is weet ik niet, dat ga ik (helaas) van de week zien.

Jolien87

Berichten: 17516
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:43

Dorus schreef:
Mijn man vroeg vandeweek of ik extra wilde maken voor hem. Ik had er al vijf voor hem, maar dat bleek toch aan de krappe kant. Komende week komen er 6 bij. Voor mezelf moet ik ook nog aan de slag, maar ik moet nog stof gaan halen voor de binnenkant.

Ik heb nog een hoop leuke stofjes liggen waar ik nog geen bestemming voor heb. Ik zit eraan te denken misschien daarmee mondkapjes te gaan maken voor de verkoop ofzo. Even uitrekenen wat dat gekost heeft en wat ik ervoor zou moeten vragen dan.
Wat zouden jullie bereid zijn te betalen voor een gevormd mondkapje van katoen met de mogelijkheid een filter ertussen te stoppen?

[ [url=m/hZT5N0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat je met €2 á €2,50 de kosten voor je materiaal eruit hebt maar dan heb ik het nog niet over arbeidsloon. En dan kan je voor jezelf bedenken of je er echt aan wilt verdienen of dat je enkel je materiaal vergoed wilt hebben.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:09

Het verschilt onwijs per ziekenhuis.
Afgelopen maandag was ik eerst in het HMC, daar wordt je bij de ingang gevraagd of je een eigen mondkapje mee hebt, zo niet krijg je er een van hun. Dragen is verplicht en iedereen doet dat ook netjes de hele tijd. (Onder de MRI mocht/moest hij gelukkig wel af).
Ik ben zelf slechthorend, dus ik vond het tijdens het gesprek achteraf met de arts af en toe wel een beetje lastig.
Diezelfde dag moest ik voor een andere afspraak naar het LUMC. Daar moet je voor je bezoek een vragenlijst invullen en bij de ingang laten zien. Of je een kapje droeg mocht je zelf weten. De meeste mensen, onder wie de artsen zelf hadden het niet.

Ik vond dat het naaien van die mondkapjes veel meer werk was dan ik had ingeschat. Je bent er best een tijd mee bezig. Ik ga er ook geen nieuwe meer van maken.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:47

zijn er hier ook mensen met astma :+
Op sommige dagen ga ik er echt heel slecht op :')

Vandaag lukte het me bijna niet om hem op te houden en word er soms zo benauwd van...

Heb toch een best "doorademend" mondkapje