Show je mondkapje

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kookaburra

Berichten: 5431
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:50

_KiMbErLeY_ schreef:
zijn er hier ook mensen met astma :+
Op sommige dagen ga ik er echt heel slecht op :')

Vandaag lukte het me bijna niet om hem op te houden en word er soms zo benauwd van...

Heb toch een best "doorademend" mondkapje

Heb je een wegwerpmasker?
Hier geen astma, maar ik merk tussen mijn uitwasbare maskers en wegwerpmaskers een groot verschil. Uitwasbare ademen lastiger.

Muze
Berichten: 5326
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:53

Zit er verschil tussen de diverse wasbare qua “ adem krijgen”.
Ik heb wel wasbare waar een filter in kan ( doe ik niet) maar vind t idd toch ook best wat benauwend.
Uiteraard draag ik ze netjes maar als t beter zou kunnen./

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:06

Ik heb er een aantal die heel fijn te ademen zijn maar ook een aantal waar ik het spontaan benauwd van krijg omdat die vacuüm zuigen wanneer ik inadem := Ligt geheel aan de dikte van het katoen waarmee het gemaakt is volgens mij.
Ik vind die van de Kruidvat trouwens erg fijn (ademen) :)

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:15

Het schiet bij mij nog steeds niet op met fatsoenlijke mondkapjes. Ik heb nu geloof ik 8 versies die niet fatsoenlijk zitten, bv steeds in mijn ogen komen. En de Safesave zagen er goed uit (en kun je bijknippen) maar ik heb nu enorm veel last van de chemische lucht die ervan afkomt. Hopelijk droogt dat nog uit... zoals ze nu zijn kan ik ze niet op. -O-

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:53

Hebben jullie tips voor een goede earsaver? Ik heb ondertussen al wondjes achter mijn oren zitten. -O-

Sandra_H

Berichten: 2719
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:20

geerte schreef:
Hebben jullie tips voor een goede earsaver? Ik heb ondertussen al wondjes achter mijn oren zitten. -O-


Een douchegordijn ring!! Bij mij blijven de elastieken nooit achter m'n oren zitten en deze tip vond ik van de week ergens. Dat werkt echt perfect (en dat zegt iemand die extreem onhandig is :+ ) Je haakt de ring aan een van de elastiekjes, doet mondkapje om en dan kun je heel makkelijk het tweede elastiek om de ring frutten. Het geheel zit dan dus om je hoofd ipv achter je oren. Mondkapje sluit bij mij ook meteen beter aan. En als je iets langer haar hebt kan dat er gewoon overheen en zie je er niks van.
Ik heb ze bij de Hema vandaan, 12 voor ik dacht 2,50. Die zijn ovaal en niet heel groot.

Blue_flower
Berichten: 1939
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:35

Sandra_H schreef:
geerte schreef:
Hebben jullie tips voor een goede earsaver? Ik heb ondertussen al wondjes achter mijn oren zitten. -O-


Een douchegordijn ring!! Bij mij blijven de elastieken nooit achter m'n oren zitten en deze tip vond ik van de week ergens. Dat werkt echt perfect (en dat zegt iemand die extreem onhandig is :+ ) Je haakt de ring aan een van de elastiekjes, doet mondkapje om en dan kun je heel makkelijk het tweede elastiek om de ring frutten. Het geheel zit dan dus om je hoofd ipv achter je oren. Mondkapje sluit bij mij ook meteen beter aan. En als je iets langer haar hebt kan dat er gewoon overheen en zie je er niks van.
Ik heb ze bij de Hema vandaan, 12 voor ik dacht 2,50. Die zijn ovaal en niet heel groot.


Werkte bij mij dus helemaal niet. Ik doe een knot in en 1 elastiek erboven en 1 eronder. Moet je wel de elastieken anders knopen.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:52

De mondkapjes van de Hema zijn net iets te groot voor mij. Ik maak nu een achtje van de lussen (dus 1x omslaan) en dan passen ze wel prima. Mijn moeder was ook erg blij met die tip. Zij had ook Takkies aangeschaft (al komt ze inmiddels alweer vrij weinig buiten de deur, maar ja, soms moet je...) en voor haar zijn ze ook te groot, maar ook bij haar blijkt het omslaan goed te werken.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:03

geerte schreef:
Hebben jullie tips voor een goede earsaver? Ik heb ondertussen al wondjes achter mijn oren zitten. -O-

Ken je heel toevallig iemand met een 3D printer? Staan namelijk goede modelletjes voor op internet. Mijn vriend heeft er in mei een stuk of 1000 van geprint voor ziekenhuizen :=

Jolien87

Berichten: 17512
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:29

Je kan ze ook haken met 2 knopen aan de uiteinden waar je de elastiekjes achter haakt.

Dit is mijn productie van vandaag. De 2 linkerrijen hebben een ander binnenstofje.
Afbeelding

En dit weekend heb ik 11 nieuwe stofjes gekocht, lekker retro motiefjes. <3 Die ga ik morgen gebruiken.
Afbeelding
Ik heb ook nog 9 andere, ongebruikte stofjes liggen dus ik wil er sowieso nog 20 maken zodat ik allemaal verschillenden heb.

Ik moet zeggen dat ik er wel steeds meer handigheid in krijg.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 16:19

Ik heb een kapje gevonden die goed is voor brildragers! Je kunt namelijk ook kiezen uit maat volwassenen klein en dat met een goede versteviging bij de neus zorgt ervoor dat de lucht niet omhoog weg gaat. Ik vind hem erg prettig zitten met een niet al te groot hoofd.
Ze hebben heel veel keus maar wel een lange levertijd (maar deze kreeg ik ook ruim een week eerder dan voorspeld). Niet de goedkoopste maar de pasvorm is het helemaal waard.

https://www.vistaprint.nl/mondkapjes/

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 17:58

Fleury schreef:
Ik heb een kapje gevonden die goed is voor brildragers! Je kunt namelijk ook kiezen uit maat volwassenen klein en dat met een goede versteviging bij de neus zorgt ervoor dat de lucht niet omhoog weg gaat. Ik vind hem erg prettig zitten met een niet al te groot hoofd.
Ze hebben heel veel keus maar wel een lange levertijd (maar deze kreeg ik ook ruim een week eerder dan voorspeld). Niet de goedkoopste maar de pasvorm is het helemaal waard.

https://www.vistaprint.nl/mondkapjes/


Ik kan pas oordelen alstie eindelijk binnen komt :) Ik heb echter geen bril, wel een mega klein hoofd als ik alle mondkapjes mag geloven. Ik heb dan ook na veel meten het kindermaatje besteld.

black_kelpie

Berichten: 7856
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 17:59

Fleury schreef:
Ik heb een kapje gevonden die goed is voor brildragers! Je kunt namelijk ook kiezen uit maat volwassenen klein en dat met een goede versteviging bij de neus zorgt ervoor dat de lucht niet omhoog weg gaat. Ik vind hem erg prettig zitten met een niet al te groot hoofd.
Ze hebben heel veel keus maar wel een lange levertijd (maar deze kreeg ik ook ruim een week eerder dan voorspeld). Niet de goedkoopste maar de pasvorm is het helemaal waard.

https://www.vistaprint.nl/mondkapjes/


Bedankt voor de tip! Ik heb nu een aantal Safesave kapjes, en die gaan vrij goed, maar er valt nog wel wat eer aan te behalen.


Afbeelding

Jolien87

Berichten: 17512
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:19

Fleury schreef:
Ik heb een kapje gevonden die goed is voor brildragers! Je kunt namelijk ook kiezen uit maat volwassenen klein en dat met een goede versteviging bij de neus zorgt ervoor dat de lucht niet omhoog weg gaat. Ik vind hem erg prettig zitten met een niet al te groot hoofd.
Ze hebben heel veel keus maar wel een lange levertijd (maar deze kreeg ik ook ruim een week eerder dan voorspeld). Niet de goedkoopste maar de pasvorm is het helemaal waard.

https://www.vistaprint.nl/mondkapjes/


Deze zien er wel heel gelikt uit. :j

Hier was het vandaag een gezellige bende op tafel.
Afbeelding

Dit is de eindstand van vanavond, ik heb er uiteindelijk 20 in elkaar gezet.

Afbeelding
Morgen moet ik alleen nog de elastiekjes knopen en de mondkapjes strijken en dan heb ik er 38, naast de 10 die ik voorheen al had gemaakt. Dat moeten er voorlopig toch wel genoeg zijn. :=

Zoolgangster

Berichten: 9723
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:43

superpony schreef:
Cinnepin schreef:
Omg Omg....komt er net post binnen.. Zit er een mond kapje in,,,,ik kijken. Heeft mijn vriend een mondkapje laten maken met het gebit van mijn paard HAHHA ik wist nergens van

[ [url=m/xFhuNF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hahaha, te grappig!!

Wel fijn dat er geen etensresten tussen zitten :+ }> :P



Zo'n stukje groen tussen de tanden zou het compleet maken.

Fijne vriend trouwens om zo'n foto te gebruiken. :')

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78584
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 00:01

Fleury schreef:
Ik heb een kapje gevonden die goed is voor brildragers! Je kunt namelijk ook kiezen uit maat volwassenen klein en dat met een goede versteviging bij de neus zorgt ervoor dat de lucht niet omhoog weg gaat. Ik vind hem erg prettig zitten met een niet al te groot hoofd.
Ze hebben heel veel keus maar wel een lange levertijd (maar deze kreeg ik ook ruim een week eerder dan voorspeld). Niet de goedkoopste maar de pasvorm is het helemaal waard.

https://www.vistaprint.nl/mondkapjes/


Ik ben benieuwd, komt donderdag aan als het goed is (gisteren stond er nog woensdag), moeten vanuit Italie komen. Heb ze eind september besteld.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:58

xDenies schreef:
Fleury schreef:
Ik heb een kapje gevonden die goed is voor brildragers! Je kunt namelijk ook kiezen uit maat volwassenen klein en dat met een goede versteviging bij de neus zorgt ervoor dat de lucht niet omhoog weg gaat. Ik vind hem erg prettig zitten met een niet al te groot hoofd.
Ze hebben heel veel keus maar wel een lange levertijd (maar deze kreeg ik ook ruim een week eerder dan voorspeld). Niet de goedkoopste maar de pasvorm is het helemaal waard.

https://www.vistaprint.nl/mondkapjes/


Ik kan pas oordelen alstie eindelijk binnen komt :) Ik heb echter geen bril, wel een mega klein hoofd als ik alle mondkapjes mag geloven. Ik heb dan ook na veel meten het kindermaatje besteld.



Afbeelding

Dit is de volwassen klein maat. Ook al niet groot, maar voor mij zeker groot genoeg! Ik hoop dat voor jou de kindermaat past, die lijkt me wel echt klein. Maar een uitkomst voor kleinere mensen.

Prince

Berichten: 2453
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:02

Fleury schreef:
Ik heb een kapje gevonden die goed is voor brildragers! Je kunt namelijk ook kiezen uit maat volwassenen klein en dat met een goede versteviging bij de neus zorgt ervoor dat de lucht niet omhoog weg gaat. Ik vind hem erg prettig zitten met een niet al te groot hoofd.
Ze hebben heel veel keus maar wel een lange levertijd (maar deze kreeg ik ook ruim een week eerder dan voorspeld). Niet de goedkoopste maar de pasvorm is het helemaal waard.

https://www.vistaprint.nl/mondkapjes/


Van wat voor stof zijn deze kapjes gemaakt ? En zijn ze één of tweelaags?

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:04

Wow Jolien, wat een werk. Mooi hoor. Die grijze met die bloemetjes <3

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:37

Ik kwam op het werk en werd verzocht om een mondkapje op te doen. Gelukkig heb ik mondkapjes die enigszins passen want die Vistaprint is nog niet binnen.

Een kindermondkapje bij de Zeeman. Let niet op mijn hoofd :P Was een grapje naar het thuisfront.

Afbeelding

Selina

Berichten: 14346
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:44

xDenies schreef:
Ik kwam op het werk en werd verzocht om een mondkapje op te doen. Gelukkig heb ik mondkapjes die enigszins passen want die Vistaprint is nog niet binnen.

Een kindermondkapje bij de Zeeman. Let niet op mijn hoofd :P Was een grapje naar het thuisfront.

[ [url=m/jLHiii.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier ook een tienermaatje gekocht bij de Zeeman.
Die van jou heeft wel een leukere print haha.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34762
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:02

Ik heb nog steeds niks binnen. Nu dus maar eens het nummer gebeld wat op de website staat. Als het goed is moet het nu goed komen. Extra is wel handig omdat het nu verplicht wordt.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:10

Even hier vragen; wat is etsy voor een bedrijf?

Ik zoek mondkapjes, want mn man krijgt ze van zijn werk, maar te weinig en zitten niet fijn. Hij wil ook van die ear savers, maar daar zit ook veel verschil in.

Selina

Berichten: 14346
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:12

superpony schreef:
Even hier vragen; wat is etsy voor een bedrijf?

Ik zoek mondkapjes, want mn man krijgt ze van zijn werk, maar te weinig en zitten niet fijn. Hij wil ook van die ear savers, maar daar zit ook veel verschil in.


Op Etsy zitten (meestal) kleine eenmansbedrijfjes uit de hele wereld die handgemaakte dingen maken. Tekeningen, stickers, mondkapjes.
Zou vooral op goede recensies letten, dan zit je over het algemeen wel goed.

janouk
Blogger

Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:16

Prince schreef:
Fleury schreef:
Ik heb een kapje gevonden die goed is voor brildragers! Je kunt namelijk ook kiezen uit maat volwassenen klein en dat met een goede versteviging bij de neus zorgt ervoor dat de lucht niet omhoog weg gaat. Ik vind hem erg prettig zitten met een niet al te groot hoofd.
Ze hebben heel veel keus maar wel een lange levertijd (maar deze kreeg ik ook ruim een week eerder dan voorspeld). Niet de goedkoopste maar de pasvorm is het helemaal waard.

https://www.vistaprint.nl/mondkapjes/


Van wat voor stof zijn deze kapjes gemaakt ? En zijn ze één of tweelaags?


Ik heb deze mondkapjes al een paar maanden. dubbellaags met invoegen filter mogelijk. Fijne pasvorm en je neusbrug is stevig.