Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 18:12

Mijn aankopen van de laatste tijd.

Een heerlijk vest. Nu nog te warm maar heerlijk voor de winter. Schapenwol aan de buitenkant en fleece gevoerd. Gekocht voor rond de €10,- thuis zocht ik hem op en vond dat ze nieuw vanaf €120,- te vinden zijn. Mazzel dat ik hem tegen kwam dus want die nieuwprijs geef ik niet uit aan kleding.

Afbeelding

Verder een paar prentenboeken voor mijn verzameling en om weg te geven.

En een mandje om te oogsten in de tuin.

Afbeelding

En die heb ik maar gelijk in gebruik genomen.

Afbeelding

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 18:32

Aah, Woeste Willem. Dat vond ik zo'n leuk verhaal vroeger, en nu nog steeds! Super schattig. :D

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 19:27

Ik ook. Het is degene die ik al had. Maar hij is erg leuk om cadeau te doen en steeds meer vrienden hebben kleine kinderen. Dus het kan geen kwaad hem in de kast te hebben staan.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-21 19:57

Wat een leuke trui!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 19:58

Oh dat vest, wat gaaf! Zeker voor die prijs!

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:13

Net een softshell jas van Regatta gekocht voor 10 euro.Blij mee,zag dat ze nieuw duur zijn.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:12

Ik heb net een broodschaal gekocht bij de kringloop in Meppel. Vond m duur maar was wel in een mooie staat

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 19:18

Ik was vandaag naar een kofferbakmarkt in Zeewolde geweest met een vriendin en heb een gave Londen klok gekocht voor mijn verzameling.

En ik mag morgen een gratis vitrinekast ophalen om toch een deel van mijn londenverzameling kwijt te kunnen.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 22:12

Gisteren bij de kringloop in Aalten drie bloempotten, een poef en een echt wollen sjaal gekocht waarop bloemen geborduurd zijn <3

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 09:32

Oeps whaha, helemaal vergist! Nu heb ik Het Brieschend Paard van Rien Poortvliet DUBBEL! :o :D

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 09:37

Nog even over dat hoefijzer... van welk ras kan de eigenaar geweest zijn? Lijkt wel een Shire ijzer! (vergelijking met mijn voet, maar 45!) Afbeelding

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 10:19

Belgisch trekpaard, denk ik.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 10:42

Karin schreef:
Gisteren was ik in Groningen. Ik hoefde er pas in de middag te zijn, maar ik wilde de rest van de dag ook nuttig en aangenaam besteden. :Y)

Ik ben met Bokker Imre bijna vier uur lang aan het kringlopen geweest bij zeker zes winkels. Ik kon niet te gek doen (want ik was met de trein), maar dit paste wel in mijn rugtas. :D

Handig dat er verschillende winkels waren met een eigen plank met Boekenweekgeschenken. Dat heb ik tot nu toe alleen in Almelo gezien.

Ik kan iig weer vijf jaartallen toevoegen aan de collectie, deze keer tussen 1960 en 1980. Vijf voor samen 2,60 en een rokje voor nog geen 3 euro, en nog twee boeken die ik aan de stapel 'nog te lezen' ga toevoegen (die blijft maar groeien). +:)+

[ [url=m/L8SxuC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welke winkels zijn jullie geweest? Waren er veel houten meubels (dus niet die gelamineerde rommel)?

Wij komen tot nu toe vooral veel in de ommelanden, wij hebben het idee dat hier (Groningen/Drachten) je met een bepaalde verschijning niet zo gewaardeerd wordt door je medewinkelbezoekers zeg maar. En daar zie je ook niet echt pareltjes is onze ervaring. Dus we zijn op zoek naar de juiste winkels!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 11:03

Ik had geen meubels nodig, dus daar heb ik niet echt op gelet. Behalve op een partij felgekleurde zetels uit een horeca-inboedel ofzo :D

Wat voor 'verschijning' bedoel je precies? Ik heb echt geen idee waar je het over hebt en waarom iemand met een bepaalde 'verschijning' niet gewaardeerd zou worden door andere klanten :o?

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:03

Ik heb een philips sunmobile gekocht en 4 boeken, 1 cd en een bloempotje, een bakvorm met olifantafbeelding er in en een rumtopf voor 12,50 totaal.
Was weer leuk snuffelen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:04

Karin schreef:
Ik had geen meubels nodig, dus daar heb ik niet echt op gelet. Behalve op een partij felgekleurde zetels uit een horeca-inboedel ofzo :D

Wat voor 'verschijning' bedoel je precies? Ik heb echt geen idee waar je het over hebt en waarom iemand met een bepaalde 'verschijning' niet gewaardeerd zou worden door andere klanten :o?


Nou we zijn wel eens bij o.a. Mama Mini (zo heet die ene in Groningen vlakbij de Praxis toch) geweest en een kringloop in Drachten en het personeel heeft er geen moeite mee, maar de (ogenschijnlijke) minima waar het meer op gericht was keek ons nogal lelijk aan. Het is niet dat wij in dure kleding lopen ofzo, maar we werden overduidelijk voor rijke dames aangezien die ongewenst waren daar.

In de kleinere dorpen merken we dat het veel gebruikelijker is dat echt Jan en alleman naar de kringloop gaat.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:20

Oh, ik let eigenlijk nooit zo op anderen als ik bij een kringloopwinkel ben. Ook niet bij andere winkels trouwens.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:32

zigranta schreef:
Belgisch trekpaard, denk ik.

Oja tuurlijk! De hoeven van een trekpaard zijn meer in een O vorm dan een U vorm, als je begrijpt wat ik bedoel...

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 12:04

Karin schreef:
Oh, ik let eigenlijk nooit zo op anderen als ik bij een kringloopwinkel ben. Ook niet bij andere winkels trouwens.


Ik let er in die zin ook niet op, maar de blikken die je toegeworpen krijgt spreken boekdelen... :o

Anyhow, waar zijn jullie geweest in Groningen? :D

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 12:28

Janine1990 schreef:
Karin schreef:
Oh, ik let eigenlijk nooit zo op anderen als ik bij een kringloopwinkel ben. Ook niet bij andere winkels trouwens.


Ik let er in die zin ook niet op, maar de blikken die je toegeworpen krijgt spreken boekdelen... :o

Anyhow, waar zijn jullie geweest in Groningen? :D


*tourguide meldt zich*

We zijn eerst langs de vier kringlopen op het Hoendiepterrein geweest, daarna naar de Ulgersmaweg en als laatste bij Mamanini en Goud Goed op het Damsterdiep, maar die vielen beide nogal tegen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:13

Thanks Imre! Hoendiep en Ulgersmaweg gaan we ook eens kijken, Damsterdiep bedoelde ik idd!

Voor jou misschien nog eens leuk; Hangar 050 in Aduard! Staan wekelijks goede previews op fb!

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:46

Vandaag onder andere deze laarsjes voor 1€.
Afbeelding
Was echt in een hele grote kringloop, bijna te groot. Was overigens niet heel goedkoop. Damesjasjes (Jacks/colberts) standaard 10€.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 19:43

Janine1990 schreef:
Voor jou misschien nog eens leuk; Hangar 050 in Aduard! Staan wekelijks goede previews op fb!


Klinkt goed! Die gaat op het lijstje!

miezelke

Berichten: 1316
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:50

Oh leuk topic! Ik schuim ook af en toe de kringloop eens af maar ben vooral een vaasjeskoper :)

Dit zijn mijn laatste aankopen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 18:30

Die onderste mokken heeft mijn ma ook! Vroeger, denk wel 45 jaar geleden, kon
je bij de Seca benzinestations zegeltjes sparen. Die zegeltjes kon je dan inruilen voor onderandere deze mokken! Ze zijn dus echt al vrij oud. Ons ma heeft (en gebruikt!) ze ook nog altijd.
Seca bestaat ondertussen ook al enige tijd niet meer.