Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 07:01

WithinYuuri schreef:
Ik heb een vraagje, ik heb laatst een trui gekocht bij de kringloop en deze natuurlijk meteen gewassen maar na het opdrogen aan het wasrek (meteen uit de wasmachine gehaald) stinkt de trui. Er hangt zo’n lucht aan van kleding die nat is geworden en te lang nat ergens heeft gelegen maar wel inmiddels is opgedroogd zegmaar. Hebben jullie dit ook weleens gehad, en wat hebben jullie toen gedaan? Ik heb geen eigen wasmachine (ga naar een wasserette), dus die schoonmaken oid is niet echt een optie, en ik weet ook niet of het daaraan ligt, aangezien ik bij mijn andere was geen last heb van vervelende geuren.
Mijn moeder doet dan altijd magische dingen met spiritus, azijn of biotex. Je zou eens kunnen proberen om de trui in een emmer water met een schepje biotex (groen) een nachtje te laten staan. Bij de wasserette zou je eventueel een scheutje spiritus aan je was kunnen toevoegen. Geen idee wat het beste werkt, ik doe altijd maar wat }:0

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 11:31

Kon het niet laten, paardenboek (NUMMER ZÓVEEL!!!!!!!) en een sh!!!!!!!!!tload aan lege CD's :)Afbeelding
Afbeelding

Oja paardenboek was maar € 3,- !

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 18:17

Gisteren was ik bij Aktief in Winterswijk. Best een leuke winkel. Ik vond er niets wat ik echt wilde hebben (wat ook niet zo erg is voor een keertje), maar ik wilde toch niet met lege handen weggaan. Voor een euro vond ik weer een aanwinst voor mijn verzameling 'muzikale verrassingen in vreemde talen': een Finse punkrockband uit de eighties. Klinkt best lekker in de auto. :)

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:06

Ik ben vandaag ook langs een aantal kringloop winkels geweest met m'n beste vriendin.
Als eerste naar de Rd4 kringloop in Kerkrade, waar ik goed geslaagd ben - kan altijd zijn dat ik achteraf iets toch weer doorverkoop/weggeef maar voor nu blij met:

Handgemaakte Griekse vaas
Afbeelding

6 gebaks bordjes. Het huidige servies borden is wit met gouden rand dus ik vond deze gebaksbordjes een erg leuke toevoeging met de gouden rand en het gouden bloem design erop. Kon ze gewoon niet laten liggen hihi.
Afbeelding

Boekensteunen set. Ik ben gek van paarden boekensteunen, dus heel blij met deze vondst!
Afbeelding

Rieten/metalen dienblad. Nog geen idee wat ik hiermee ga doen, maar vond 'm erg leuk voor €1,50
Afbeelding

Koperen vaasje - ben gek van dit soort vaasjes.
Afbeelding

2 onderzetters. Ik koop niet snel onderzetters, maar vind deze in real life echt zo leuk en kon ze niet laten liggen voor €0,10 per stuk.
Afbeelding

Houten dienblad/schaaltje. Ziet er op de foto minder mooi uit moet ik zeggen. Wilde deze op de slaapkamer neerzetten om bv. sieraden ofzo op te leggen. Geen idee of ie op lang termijn blijft, maar voor €0,50 wilde ik de gok wel wagen :')
Afbeelding

Alles tezamen voor iets onder de €25, dus ik ben niet ontevreden :)
De Griekse vaas was het duurst met €8 nog wat.

Erna nog naar de Rd4 in Heerlen geweest en Stichting Helpende Handen in Hoensbroek. Bij die laatste te weinig tijd gehad om nog rustig rond te kijken omdat ze dicht gingen, dus daar binnenkort eens naar terug. Bij de Rd4 in Heerlen niets interessants meer kunnen vinden.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:17

M'n ouders zijn op vakantie in de buurt en ik ben er een dagje heen gegaan. Na een middag in Duitsland te hebben gespendeerd zijn we naar de camping gegaan. "Er is nog een kringloop winkel, eventjes kijken?" Daar zeg ik geen nee tegen. Bij de boeken niet echt wat op gescharreld, maar daar lag opeens een stapel tijdschriften. Van de Harpij, wat een vakblad is van dierentuin medewerkers. Nou, die MOETEN mee. Ongeprijsd. Nou voor mezelf een prijs afgesproken, daar ga ik niet overheen. Kom ik bij de kassa, mocht ik ze alle 13 zo meenemen :D Nu lekker aan het lezen <3

Afbeelding

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:50

De Harpij! Dát is lang geleden dat ik die gezien heb! Wat tof om die tegen te komen. Ik had ze ook meegenomen.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:53

Hier ook goed geslaagd! Vind de kringloop bij ons meestal niet veel soeps maar nu had ik een doel. We hebben een DVD speler in de auto gehangen voor onze dochter die aan het einde van de straat al de auto weer uit wil _O- maar we hadden dus geen DVD's. Nu 15 kinderdvd's voor 3 euro en nog een leuke houten puzzel voor 1 euro. Uren vermaak en als een dvd stom is dan is het ook geen ramp. Ik had er nog veel meer uitgezocht maar mijn vriend vond 15 wel genoeg _O-

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:14

Imre schreef:
De Harpij! Dát is lang geleden dat ik die gezien heb! Wat tof om die tegen te komen. Ik had ze ook meegenomen.

Sommige artikelen zijn niet meer relevant, maar groten deels wel! Ook grappig om te lezen dat sommige dingen in de kinderschoenen staan maar inmiddels erg succes vol zijn!

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 15:52

Ik heb een puzzel gekocht bij een kringloopwinkel in Heino. Vond het plaatje wel mooi en een puzzel in zwart-wit is ook weer nieuw voor me.

Afbeelding

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:13

Ik ging vandaag naar de kringloop om een wasrekje weg te brengen...
Ging terug naar huis met een hippe retro look turbo ventilator :D

Kom nooit van al mijn zooi af op deze manier

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:17

Natascha schreef:
Ik ging vandaag naar de kringloop om een wasrekje weg te brengen...
Ging terug naar huis met een hippe retro look turbo ventilator :D

Kom nooit van al mijn zooi af op deze manier


Tip: alleen spullen afgeven, niet naar binnen.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:47

Ik zet mn spullen tegenwoordig maar aan de straatkant met een bordje "gratis" erbij, het meeste is zo weg.

Al is mn huis nu zo dichtgeslibt dat ik zelfs als ik in een kringloop ben ik alsnog niks meeneem. (Naja bijna niks dan :+ ).

Vjestagirl

Berichten: 26656
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:29

Ik probeer ook alleen nog maar dingen weg te brengen en geen nieuwe dingen te kopen. Veel dingen vind ik gaaf, maar als ik dan eventjes denk "heb ik dit nodig" dan kan ik het toch weer laten staan

Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:26

Anoeska27 schreef:
Ik was laatst ook bij Rataplan in Almere, maar kon daar niet slagen. Ik ben vorig jaar eens in een kringloop in Almere (dacht ik) geweest, maar die kon ik niet meer terug vinden. Dat was er eentje met een bovenverdieping vol met boeken en het was niet die in Kruidenwijk. Waar je binnenkwam kon je gelijk de trappen op naar de diverse verdiepingen. Op de onderste stond al het glaswerk. Ik heb daar toen heel veel mooie boeken gekocht en het frustreert me een beetje dat ik hem niet meer kan vinden.


Ik denk dat je de rataplan winkel in stad op het bedrijventerrein bedoeld.
Die heeft op de 3e etage de boekenafdeling.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:47

Wij zijn vandaag ook naar de kringloop geweest, ga over een paar maanden verhuizen en gaat al veel geld in de verhuizing zitten dus wilde eens kijken wat er allemaal stond. Kwamen we deze stoelen tegen, 40 ps. Mijn moeder heeft er 1 gereserveerd voor bij hun thuis, maar nu zei ze dat als ik ze beide wilde hebben dat ook kon. Dus woensdagochtend als ze open gaan snel ook de andere halen. Hele mooie kwaliteit en van leer :) Afbeelding

black_kelpie

Berichten: 7830
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 07:23

LumosNox schreef:
Ik heb een puzzel gekocht bij een kringloopwinkel in Heino. Vond het plaatje wel mooi en een puzzel in zwart-wit is ook weer nieuw voor me.

[ [url=m/ZuTeWH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf <3

Ik heb bij een kringloop in Zweden mokjes van Engels aardewerk gescoord, ze zitten nu nog veilig weggestopt in de auto maar als ik terug ben van vakantie zal ik ze laten zien :D

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 07:42

Die stoelen zijn prachtig!

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:49

Leuk! Stoelen zijn mooi. Dat vaasje hierboven komt me heel bekend voor. Mijn oma had ook zulke vaasjes staan. Grappig om terug te zien.

black_kelpie

Berichten: 7830
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 21:13

Mijn Zweeds/Engelse mokken <3 Omgerekend waren ze 2 euro per stuk, erg goedkoop.

Afbeelding

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15462
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 21:59

Leuk lampje met dimmer 3 euro

Afbeelding

Oud tafeltje van oud naar nieuw 7,50

Afbeelding

Afbeelding

Keukentafel van oud naar nieuw 100 euro inclusief stoelen. Beetje duur voor alleen tafel. Maar die is leuk.

Afbeelding

Afbeelding


Echt leuk werk!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 23:01

Mooi geworden! :)

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:16

Vanmiddag bij de kringloop geweest en ik heb me aardig laten gaan :')
Veel leuke boeken dit keer weer. Sommige vond ik wel aan de dure kant. Maar dat mag de pret niet bedrukken.
De boeken:

Afbeelding
Afbeelding

En ook nog een leuke simpele zwart shirt meegenomen


Afbeelding

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:18

Leuk dat shirt !

Flying_Angel

Berichten: 15722
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:37

Afbeelding
Weer wat boeken meegenomen :D

paddington

Berichten: 2472
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:56

Ik was vandaag vrij en dacht ga snel even langs de kringloop.
Komt een winkel medewerker net met 2 vierkante betonnen plantenbakken aanlopen om neer te zetten.

Die staan nu in mijn tuin en dat voor €2.50 per stuk.