Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 09:26

@paddington @annelieke92 ik was inderdaad ook in de waan dat ik wel goedkoop of zelfs gratis een mooie kast zou vinden op fb of mp. Misschien moet ik meer geduld hebben.. Of ik ben te veeleisend :+

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 10:40

IrisDH schreef:
@paddington @annelieke92 ik was inderdaad ook in de waan dat ik wel goedkoop of zelfs gratis een mooie kast zou vinden op fb of mp. Misschien moet ik meer geduld hebben.. Of ik ben te veeleisend :+


Ben je al eens in Groningen geweest? Winkel van Sinkel aan de Atoomweg volgens mij. Heel erg volle winkel, maar niet duur.
Vriendin had er laatst een echt porseleinen potje voor 2 euro. Op internet 30 euro en duurder.

Die hebben ook wel meubilair. En een Facebook pagina waarlangs je al kan zien wat er binnenkort staat door uitruimingen van woningen. Soms best leuke kasten!

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:48

Ik google heel vaak in de winkel het merk/product om te kijken wat het nieuw kost.

Soms vind ik het niet erg bijna nieuwprijs te betalen als het bijvoorbeeld van Ikea is en nog zo goed als nieuw en ik het echt nodig heb(al is dat een heel ruim begrip :)) ). Ikea zit hier niet in de buurt dus dan scheelt het ook de trip erheen.

Ik hou ook wel echt van de kwaliteit van "vroeger". Dingen zijn soms bij de action goedkoper of even goedkoop maar als er dan duidelijk kwaliteitsverschil in zit koop ik het liever in de kringloop, sowieso ook beter voor het milieu om te hergebruiken.

foxy80

Berichten: 7908
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:53

corinep schreef:
Soms vind ik het niet erg bijna nieuwprijs te betalen als het bijvoorbeeld van Ikea is en nog zo goed als nieuw en ik het echt nodig heb(al is dat een heel ruim begrip :)) ). Ikea zit hier niet in de buurt dus dan scheelt het ook de trip erheen.

.


Nog een voordeel: je hoeft het niet meer zelf in elkaar te knutselen bij IKEA spullen!

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:54

foxy80 schreef:
corinep schreef:
Soms vind ik het niet erg bijna nieuwprijs te betalen als het bijvoorbeeld van Ikea is en nog zo goed als nieuw en ik het echt nodig heb(al is dat een heel ruim begrip :)) ). Ikea zit hier niet in de buurt dus dan scheelt het ook de trip erheen.

.


Nog een voordeel: je hoeft het niet meer zelf in elkaar te knutselen bij IKEA spullen!


Haha ja inderdaad, maar mocht het uit elkaar moeten voor vervoer laat ik het staan, dat werkt meestal niet met Ikea, er gaat altijd wat kapot.

Kunga

Berichten: 325
Geregistreerd: 09-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:17

Ik ben vandaag echt super geslaagd bij de Dorcas in Genemuiden!
Deze jas van echt leer, maat 42 ( dus voor mij oversized, maar ik vind hem prachtig! ) €5
Afbeelding
Deze sjaal voor €1
Afbeelding
Deze geweldige lama bloempot voor €1 *\o/*
Afbeelding
Een paar schoenen voor €3,75
Afbeelding
Deze 2 boeken voor €4 totaal, ik ben altijd op zoek naar Harry Potter boeken dus helemaal happy met deze vondst!
Afbeelding
En als laatste een dekbed overtrek van €2,50
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:50

Een leren jas is nog steeds de beste windstopper aller tijden, jammer dat ze zo zwaar zijn.

Britta31

Berichten: 13162
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:05

De lama komt bij de Lidl vandaan.Ik heb hem daar gekocht met een plantje erin. Dacht toen iets van 5 euro.

Jis_

Berichten: 11663
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 17:01

Zo kom je nog eens aan leuke spullen via een mede bokker. *\o/*

Had een heel leuke set glazen schalen van Duralex op Marktplaats bij favorieten gezet maar woonde best ver weg en verzenden durfde ik qua kwetsbaarheid niet aan. Vandaag kwam zij met gezin bijna langs mijn huis en heb ik op een carpoolplaats deze leuke set over kunnen nemen. 1 schaaltje werd bij thuiskomst gelijk al in gebruik genomen door partner :D hier gaan we plezier van hebben. :j Thanx Corinep!


Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 17:10

Lekker Retro :)

Jis_

Berichten: 11663
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 17:16

:D Yes!

<3
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 17:23

Ik heb zelf ook zo'n lama :D Ik heb wel het gekleurde eraf gehaald, dat gaat heel makkelijk :D

Ik ben vandaag ook weer naar de kringloop geweest:
1. Boekje voor een collega die in verwachting is. Is nog helemaal mooi en netjes, zelf heeft ze geen problemen met kringloop zover ik weet. Ben een klein pakketje aan het maken.
2. Boek van Jonathan Kellerman
3. Nog een crime
4. Dvd over de wildernis in Europa
5. Blik van olifanten van het WWF.
6. Baby speelgoed voor de dieren

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 17:33

Rennie89 schreef:
M’n moeder heeft dit bronzen beeldje voor mij gekocht bij de kringloop <3

[ [url=m/uI4Svw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw <3

paddingtonJarig

Berichten: 2472
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 18:25

Ik was vandaag heel even bij mijn favoriete kringloop binnen gewandeld.

Daar kocht ik bordje voor €0,80 met de tekst.
Discover wildlife have Kids.

Die gaat op de schutting in de tuin bij de rest van grappige teksten bordjes.

Suzanne F.

Berichten: 49329
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 18:49

Kunga: jaloers op jouw lama bloempot en op het Ragdoll boek. Die klinkt goed!

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:44

Jis_ schreef:
Zo kom je nog eens aan leuke spullen via een mede bokker. *\o/*

Had een heel leuke set glazen schalen van Duralex op Marktplaats bij favorieten gezet maar woonde best ver weg en verzenden durfde ik qua kwetsbaarheid niet aan. Vandaag kwam zij met gezin bijna langs mijn huis en heb ik op een carpoolplaats deze leuke set over kunnen nemen. 1 schaaltje werd bij thuiskomst gelijk al in gebruik genomen door partner :D hier gaan we plezier van hebben. :j Thanx Corinep!


[ [url=m/gcWrRf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vind ze nog steeds prachtig maar voor hier waren ze echt niet practisch helaas, had een half jaar geleden een pb gestuurd naar aanleiding van een van een berichtje hier over de duralex bordjes. Gelukkig toch nog aan gedacht van de week en zo kon het mooi :D

Yom
Berichten: 3801
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:17

Zo staat er een mooi kastje op mp maar dat staat in Stiens. Dat is 3 uur rijden voor mij en ik had al gevraagd of ie toevallig richting zuiden kwam binnenkort. Jammer genoeg geen reactie

Dus zo’n oplossing als die van jullie is top

Jis_

Berichten: 11663
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:21

Dat is jammer Yom, maar niet geschoten is altijd mis.

Jis_

Berichten: 11663
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:24

Kunga schreef:
Ik ben vandaag echt super geslaagd bij de Dorcas in Genemuiden!
Deze jas van echt leer, maat 42 ( dus voor mij oversized, maar ik vind hem prachtig! ) €5
[ [url=m/nfKcqn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze sjaal voor €1
[ [url=m/y6ryR0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze geweldige lama bloempot voor €1 *\o/*
[ [url=m/3lNmXq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een paar schoenen voor €3,75
[ [url=m/3fV6z9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze 2 boeken voor €4 totaal, ik ben altijd op zoek naar Harry Potter boeken dus helemaal happy met deze vondst!
[ [url=m/1cbKVs.jpg]Afbeelding[/url] ]
En als laatste een dekbed overtrek van €2,50
[ [url=m/TFl9TI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat Lama potje <3 past niet helemaal in mijn interieur maar had hem toch ook mee genomen denk ik en er zou dan een cactus in gaan :D

Kunga

Berichten: 325
Geregistreerd: 09-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:43

Oeh een cactus is een goed idee! Dan kan ik misschien ook een echte plant kopen, want die kan ik denk ik wel in leven houden :')

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:31

Ben weer eens wat dingen aan het bedenken met de paarden en kwam in de kringloopwinkel uit.

Ik wou eerst een slee maar alle 3 de slee's waren deels stuk en moesten toch nog € 15,- kosten :wow:

Toen zag ik een -vervelend- kind op zo'n rol paard ding! :P

Ouders hadden al 63 x gezegd dat het kind er af moest maar nee hoor,dwars door de kringloopwinkel heen met dat ding >;)

Uiteindelijk stonden de ouders buiten en kind nog steeds binnen maar ging uiteindelijk toch nog mee .

Hehe,paard was voor mij }:)
€ 2,50

Afbeelding


Afbeelding

Morgen ff verder knutselen en dan paardje plagen met weer wat nieuws.



Volgende uitdaging zijn ballenbak ballen verzamelen O:)

Flying_Angel

Berichten: 15730
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:41

Hier ook weer wat gescoord!
Afbeelding
Schade: 3€ :))

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:32

Een diddlemuis, een pluche eenhoorn voor onze pup en 3 paar schoenen.
En nog een heleboel rommeltjes.

LWDaisy

Berichten: 4803
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:24

Ik ben gisteren nog eens gaan snollen.

Ik heb mijn vriend moeten bellen om foto's te maken van mijn boekenkast haha. Ik heb een hele tijd geleden de Lekturama sprookjesboeken die bij mijn papa op zolder lagen gekregen, maar helaas was die collectie niet compleet, alhoewel ik toch wel een hele stapel had haha. Gisteren lagen er super veel in de kringwinkel, en ik heb er toch heel wat kunnen uithalen die ik nog niet had!

Foto van Google geleend:
Afbeelding

Verder nog een aantal leuke kinderboeken van Marc De Bel en Paul Van Loon gevonden.
De Penny's liggen er nog steeds, maar ik heb me ingehouden haha.
Ohja, en nog een aantal strips van Jommeke, Suske & Wiske en Urbanus voor op de wc :+

En een paashaas voor 1 van mijn klanten, die was al een week of 2 op zoek naar een paashaas maar vond geen leuke. De kringwinkel lag vol, dus ik had haar wat foto's gestuurd en daar heeft ze de leukste uitgezocht.

Verder was er niet veel leuks te vinden, helaas. Ja, een heel mooi en schoon dierenkussen - maar eerlijk, mijn huis ligt al vol en mijn katten negeren die dingen haha. En zoiets tweedehands vind ik altijd tricky..

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:25

Snollen :')
Ik denk dat dat hier een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel andere betekenis heeft dan in België! :')


Super tof die luistersprookjes! Wij hebben er ook nog een hoop van liggen! Hoe speel je de casette's af?