Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:26

Annienke schreef:
Een cookie jar in de vorm van Rosie van de Jetsons


[ [url=m/b1nE6o.jpg]Afbeelding[/url] ]


OH. MY. GOD! <3 <3 <3
Onwijs tof!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:42

Ik koop wel vaak toffe dingen via marktplaats. Dan heb je toch meer keus dan in de kringloop.

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:48

Soms kun je echt leuke dingen aantreffen bij de kringloop. Wij hebben een leuke lamp gekocht!

Afbeelding

_Mir
Berichten: 1362
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:48

Leuke dingen komen hier voorbij!

Inderdaad marktplaats kun je soms ook leuke dingen scoren en als je geluk hebt nog nieuw of zgan.

Ik heb ooit bij de kringloop een rotan kinderstoeltje gekocht voor 3,50 echt kei leuk wordt hier dagelijks gebruikt.

Zebrastreep

Berichten: 9783
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:16

Toen ik nog in de kringloopwinkel werkte kocht ik er wel eens iets. Niet heel vaak maar meer echt verzamel spullen zoals Lp's. Verder kocht ik wel eens boeken of kleding wat ik eenmalig nodig was. En ik heb er nog heel goedkoop een vrij elektrische gitaar gekocht voor 6 euro. Ding speelt voor geen meter maar is wel leuk om te houden. Volgens mij heb ik er ook nog een akoestische gitaar weg en nog een elektrische , maar die heb ik uiteindelijk zelf weer doorverkocht.

Als ik er nu kom ben ik meer bezig met praatjes houden met oud collega's , dan dat ik werkelijk waar iets kom kopen. Ik kom er nu met corona eigenlijk helemaal niet meer. Als ik echt specifiek wat nodig ben vraag ik een vriendin die er werkt om wat achter te houden.

Om te werken was altijd wel leuk , maar als je niveau hoger ligt dan je collega's en het werk dan ben je er naar 2 jaar wel klaar mee. Ik heb er nu ook niet zoveel meer mee het was puur een bijbaantje , waar ik wel ontzettend veel geleerd heb. En natuurlijk een aantal leuke koopjes.

foxy80

Berichten: 7888
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:34

Storm schreef:
Oehhh gek op de kringloop!
Heb laatst 2 prachtige mokken van Blond Amsterdam gekocht voor 50 cent per stuk en een prachtig kommetje met deksel waar ik heel benieuwd naar ben wat het is.
[ [url=m/dKOqeA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Volgens mij is dat een bonbonnière, vrij vertaald een snoepjesdoos.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:55

Wat een leuk topic! Ik lees en klets graag mee. Meestal ga ik voor boeken bij de kringloop maar ik kan mooie bordjes ook niet laten staan. Zal zo eens iets op de foto zetten.
Eigenlijk koop ik servies nooit meer in de winkel, altijd bij de kringloop tot het stuk is en dan zoek ik weer iets nieuws.

De 'snoepjesdoos' is mooi, daar zou mijn oog ook op gevallen zijn!

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:57

Afbeelding
Een zak vol gekleurde blokken, en een doos met houten latjes (ook kinderspeelgoed) werd een meterlange klauterladder voor de vogels. Ze zijn er erg blij mee!

LWDaisy

Berichten: 4789
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:59

Benfan schreef:
[ [url=m/YBxqyQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een zak vol gekleurde blokken, en een doos met houten latjes (ook kinderspeelgoed) werd een meterlange klauterladder voor de vogels. Ze zijn er erg blij mee!


Ik kreeg ooit de vraag om houten speelgoed te kopen voor de verjaardag van een kindje.
Ik ben toen eerst naar de kringloop gereden - beste beslissing ooit haha. Een hele set rails, bruggen en boompjes, en verschillende treintjes erbij! En echt voor geen geld. In de winkel was ik er véél meer aan kwijt geweest, setje kwam oorspronkelijk van Ikea :D Vader van de kleine speelt er ook graag mee :+

lovelyfiefy

Berichten: 5110
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 17:00

jaa! Ik kom meekijken/lezen.

Ga regelmatig naar de kringloop :D
Ik ben bezig met een verzameling van leuke kleine fotolijstjes met sierrandjes (geen gekke kleuren)
Omdat ik in ons nieuwe huis (wat we nu aan het verbouwen zijn) een foto-muur-trapgat wil :j
Mijn vriend weet nog niet helemaal wat hij er van vind, maar hij zoekt met veel liefde mee naar lijstjes als hij mee gaat :P

Nu wel even een pauze omdat we dus aan het klussen zijn en al het geld wel even ergens anders voor kunnen gebruiken.
Maar ik denk dat wij straks wel een huis krijgen met heel veel uit de kringloop.
Al moet ik zeggen dat vinted ook als een soort kringloop werkt :+
Daar laatst super leuke hartvormige gebaksbordjes gekocht.
8 voor €4 , vond ik toch ook wel redelijk aan de kringloop prijs +:)+

lovelyfiefy

Berichten: 5110
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 17:00

Annienke schreef:
Een cookie jar in de vorm van Rosie van de Jetsons


[ [url=m/b1nE6o.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze is wel heel erg tof als cookie jar

LWDaisy

Berichten: 4789
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 17:08

lovelyfiefy schreef:
jaa! Ik kom meekijken/lezen.

Ga regelmatig naar de kringloop :D
Ik ben bezig met een verzameling van leuke kleine fotolijstjes met sierrandjes (geen gekke kleuren)
Omdat ik in ons nieuwe huis (wat we nu aan het verbouwen zijn) een foto-muur-trapgat wil :j
Mijn vriend weet nog niet helemaal wat hij er van vind, maar hij zoekt met veel liefde mee naar lijstjes als hij mee gaat :P

Nu wel even een pauze omdat we dus aan het klussen zijn en al het geld wel even ergens anders voor kunnen gebruiken.
Maar ik denk dat wij straks wel een huis krijgen met heel veel uit de kringloop.
Al moet ik zeggen dat vinted ook als een soort kringloop werkt :+
Daar laatst super leuke hartvormige gebaksbordjes gekocht.
8 voor €4 , vond ik toch ook wel redelijk aan de kringloop prijs +:)+


Dat doet me denken aan de kapstok die ik ooit kocht voor 1 euro in de kringloop!
Mijn vriend vond dat ding spuuglelijk. Ik heb hem helemaal opgeknapt en geschilderd, en zo ziet hij er nu uit:
Afbeelding

Ik had hem eigenlijk gekocht om op stal te gebruiken, om mijn hoofdstellen aan te hangen. Zodra hij klaar was, heeft mijn vriend hem geclaimd, hij vond hem na het opknapwerk toch wel mooi :+

Storm

Berichten: 20853
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:30

foxy80 schreef:
Volgens mij is dat een bonbonnière, vrij vertaald een snoepjesdoos.


Ja! Dat zou het zeker kunnen zijn! Bedankt!

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:33

Een paar mooie nike air max schoenen voor 7.50

foxy80

Berichten: 7888
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:10

Storm schreef:
foxy80 schreef:
Volgens mij is dat een bonbonnière, vrij vertaald een snoepjesdoos.


Ja! Dat zou het zeker kunnen zijn! Bedankt!


Ik heb er zelf ook eentje, erfstukje
Afbeelding

Ik heb deze retro set kommetjes ook uit de kringwinkel gehaald

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:23

Ik zoek bij de Kringloop altijd naar Beertje Paddington bekers van de Douwe Egberts.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:24

Oh ik volg, ik vind de kringloop zo leuk, vandaag nog een leuke keukentrolley en een schattig tafeltje gescoord, lekker even schuren en in de krijtverf...

Inmiddels staat mn hele huis vol met leuke tafeltjes, bloempotten, lampjes etc van de kringloop. Mn ex wilde alleen strak industrieel design dus ik ga helemaal los nu :')

Ik kijk ook veel op weggeefhoeken/marketplace enzo, staat ook nog wel eens wat leuks op :-)

Ik moet zeggen, ik vind de prijzen in de kringloop voor meubels wel echt de pan uit rijzen, als je op marktplaats zoekt dan kan dat veel goedkoper volgens mij. Maar het zal wel verkocht worden en dan hebben ze het goed gedaan natuurlijk.

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:27

Oh ik hou van de kringloopwinkel!

Ik neus altijd even tussen de boeken. Ik heb er al een aantal zeilboekjes gevonden, en kookboeken, wijn maak boeken, tuinboeken, dierenboeken..
Het mooiste boek van de kringloop was deze:
Afbeelding
Helemaal nieuw, voor een paar euro.

En ik kijk er graag bij de decoratie en in de tech-hoek. Heb wel eens een mooie gistfles gevonden..
En jaren geleden deze vaas van Pols Potten. Is een behoorlijk duur merk, en die heb ik voor een paar euro mee kunnen nemen.
Hij is inmiddels wat uit de mode haha, dat wel.
Afbeelding

Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:46

Haha grappig sommige dingen zou ik echt voor meuk aanzien maar zo zie je maar dat er altijd wel iemand enthousiast van kan worden. En andersom hebben anderen dat ook bij dingen waar ik blij van wordt natuurlijk :D

Ik koop ook geregeld bij de kringloop. Voor mij is dat echt een stukje ontspanning om daar rond te snuffelen!

Heb vooral veel spelletjes voor de kindjes daar vandaan. Verder ook regelmatig meubels of decoratie

Afbeelding

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:19

Ik vind het ook leuk. Ik heb een tijd porseleinen paardenbeeldjes daar verzameld. In allerlei kleuren.Nu staat het erg vol hier! Momenteel helaas geen rommelmarkten etc.

Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:49

Mijn Boerenbont komt er voor een groot deel vandaan.
En ik heb er ook vier champagneglazen van Verboeket gekocht }>
Heb ze wel gemeld dat die 25 cent per stuk een klein beetje onder de gangbare prijs was.

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:36

Hier ook een GROOOOOT kringloop-fan. Aankopen van de laatste maand:
Poppenwiegje van hout €1,30
Frozen step €1,50
Afrikaans masker (houtsnijwerk) €4,-
4 Afrikaanse beeldjes van houtsnijwerk €6,-
Nieuwe, lederen merkschoentjes voor mijn dochtertje €3,-
3 paar lederen pumps (alles van dure merken) €9,- samen
1 paar nieuwe lederen boots €6,50
Een hele fijne winterjas €6,50
Een lederen paard €1,-
Kandelaar van houtsnijwerk €0,50
2 fotolijsten van hout €1,20
Héél veel boeken
Star wars zaklamp voor mijn zoontje 0,50
Houten puzzels voor mijn dochter (2x) €0,50
Muziek speelgoed €1,-

Mijn man wordt geregeld helemaal debiel van me :+ Inmiddels heb ik mijn kinderen ook aangestoken met het virus en gaan we dus meestal met zijn 4-en op pad. Ik zal morgen wel eens foto's maken :j

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:21

Wat een heerlijk topic en wat een mooie foto’s komen er voorbij :D hou van de kringloop en ga er regelmatig heen.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:22

Afbeelding

Mijn mooiste bord!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:29

Heb een Miele wasdroger gescoord voor 50 euro. Doet het al 4 jaar super goed!