Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wildgirl

Berichten: 11673
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:36

Hier ook groooooot kringloop fan.
Tassen, schoenen, kleding, boeken, meubels, kunst (of kitsch), tuingereedschap, bloempotten voor buiten, mariabeeldjes, vazen...ideaal het kringloopconcept!

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:04

wil94 schreef:
Soms kun je echt leuke dingen aantreffen bij de kringloop. Wij hebben een leuke lamp gekocht!

[ [url=m/rjR0SP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuke lamp? Ik zou er een moord voor doen. Designer ding van weet ik veel hoeveel euri's.

daantjuhhh

Berichten: 26875
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:29

Zo heb ik eens een pastoe kruk voor een tientje meegenomen. Een echte!

Doe dingen gaan geloof ik zo voor 150€ over de toonbank.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:33

Ik heb heel veel kleding gekocht bij de kringloop de laatste tijd, echt een tas vol voor minder dan 20 euro :oo
Ik ga wel altijd een tas brengen als ik dingen ga halen!

Yom
Berichten: 3793
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:34

Ik hoop ieder jaar antieke kerstballen/figuurtjes te vinden maar dat lukt zelden
Dus mochten jullie ze vinden....mijn pb box staat open

senna21

Berichten: 11865
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:44

Ik heb veel meubilair uit de kringloop; vintage, voordat het populair werd.
Mijn favoriet is toch wel deze reiskoffer, a.k.a salontafel.
Afbeelding

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 00:10

Hier nog een kringloop fan!

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 00:15

Geweldig topic <3 Dit is mijn favoriet van het jaar;

Afbeelding

black_kelpie

Berichten: 7830
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 00:17

Ik ben gek op kringloopwinkels <3 De kringloop hier in het dorp is niet geweldig, maar ik loop er toch elke week wel een keer naar binnen. Een stad verderop zitten er een aantal vrij dicht bij elkaar, daar maak ik ook regelmatig een rondje. Op de route naar mijn werk zit een geweldige kringloop/vintage winkel, daar heb ik ook al het één en ander gekocht.

Mijn laatste aanwinst is een ontzettend zwaar, oud, metalen plantentafeltje. Ik kijk altijd voor West Germany vazen/lampen/bloempotten, helaas beginnen ze bij de kringlopen te snappen wat dat is en zitten er soms aardige prijskaartjes aan. Leuke legpuzzels gaan ook mee naar huis.

Bijna niets in mijn interieur is nieuw, op wat decoratie en lampen na. Ofwel kringloop, ofwel Marktplaats, ofwel gekregen van familie. Ons Chesterfield bankstel hebben we via een zaak gekocht die Chesterfields opkoopt en opknapt voor een 2e ronde, die van ons was nog geen half jaar oud, geweldige bank. Catawiki ben ik ook fan van :j

Storm

Berichten: 20853
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 01:58

Ik loop iedere kringloop binnen om een blauwe ovenschaal te zoeken met een afbeelding van een vis van Corneille. Jaren terug had ik deze, was er gehecht aan, tot ik hem in 1000 stukjes liet vallen... ;(

Zo een als deze :

Afbeelding

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 02:34

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben echt dol op de kringloop. Of eigenlijk op kringloop dingen mijn dingen maken. Helaas geen plek meer hier in huis om nog meer te doen.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 02:42

Hier ook wat leuke dingen bij de kringloop vandaan gehaald. Elektrisch kacheltje van gietijzer, gereedschappen, nieuwe merknagellak oa essie, maybelline, rimmel voor€0,20 per stuk, kinderspeelgoed, tennisballen voor de hond, kerstspullen en laatst 2 nieuwe lantaarntjes voor buiten voor samen €2.

Voor de mensen uit de buurt van middenmeer. Saartje is echt nog een ouderwetse kringloop die heeeeeelll veel heeft staan voor weinig. Meubels ook voor hele lage prijzen. Daar vlakbij zit rataplan, combineer vaak die 2 als ik heen ga.

Dorcas is ook een leuke Verder de noppes maar daar slaag ik niet zo snel.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 02:48

Siersma schreef:
Ik hou van kringlopen. Elke stad waar we zijn proberen we altijd even een kringloop binnen te gaan. Ik zoek dan eigenlijk alleen maar Boerenbont servies, heb al veel leuke dingen ervan gekocht in verschillnde kringlopen

[ [url=m/zFOuN8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit servies dus. Heb een mooie kast thuis waar t in staat, deze foto is maar een heel klein deel van de verzameling


Ah boerenbont <3 zo heb ik bij de kringloop mijn super fijne boerenbont soep pan op de kop weten te tikken,voor een prikkie natuurlijk. Verder een enkel boek, wellicht in de toekomst wat kinder boeken. Want die zie ik wel veel leuke

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:19

Ik krijg weer zin om te gaan kijken. :D

Britta31

Berichten: 13151
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:37

Afbeelding
Mijn trots.Altijd mijn wens geweest,maar te duur.Tot de kringloop.Er stond geen prijs bij.Mijn moeder er naast gezet met de opdracht hand erop houden en niet weglopen.Voor 50 euro mee kunnen nemen.
Afbeelding
Voor 20 euro <3

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:44

Oeh leuk topic!! *\o/*

Shop al meer dan 20 jaar bij kringloopwinkels. <3 Zo'n 80% van mijn kleding komt daar vandaan.

Veel schilderijlijsten tik ik daar op de kop. Soms wat kunst of meubels. Boeken. Glasparels neem ik altijd mee. Jaren geleden oorbellen van zilver voor 1,50. Deze zouden in die kringloopwinkel nu achter glas liggen voor biedingen.

Aankoop van vorige week, ga ik nog wat mee doen, overnieuw wit spuiten of beschilderen.

Afbeelding

Een Chinees paneel 122x92 die al wat jaren in de woonkamer hangt.

Afbeelding

Een oud batik werk uit Sri Lanka (ik vermoed jaren 70) van Eric Suriyasena.

Afbeelding

De uiltjes. (lijfje komt van marktplaats) Groene vaas er naast ook kringloop. Gladiolen gaan daar elk jaar in.
Afbeelding

Marokkaans dienblad op pootjes.

Afbeelding

De oorbelletjes, met een maansteentje, vermoed ik.

Afbeelding

Dit houdsnijwerk uit Indonesië met het hoogste bod kunnen kopen.

Afbeelding

jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:50

rien10 schreef:
wil94 schreef:
Soms kun je echt leuke dingen aantreffen bij de kringloop. Wij hebben een leuke lamp gekocht!

[ [url=m/rjR0SP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuke lamp? Ik zou er een moord voor doen. Designer ding van weet ik veel hoeveel euri's.

Een moord is niet nodig :D
Deze kost 40€ bij de Ikea haha

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:52

Emoe schreef:
Haha grappig sommige dingen zou ik echt voor meuk aanzien maar zo zie je maar dat er altijd wel iemand enthousiast van kan worden. En andersom hebben anderen dat ook bij dingen waar ik blij van wordt natuurlijk :D

Ik koop ook geregeld bij de kringloop. Voor mij is dat echt een stukje ontspanning om daar rond te snuffelen!

Heb vooral veel spelletjes voor de kindjes daar vandaan. Verder ook regelmatig meubels of decoratie

[ [url=m/vDn9jz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die kast! <3


senna21 schreef:
Ik heb veel meubilair uit de kringloop; vintage, voordat het populair werd.
Mijn favoriet is toch wel deze reiskoffer, a.k.a salontafel.
[ [url=m/CXbv8I.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zoiets heb ik ook <3 maar van martkplaats, staat nu bij oudste zoon op zijn studentenkamer, tot hij hem zat is dan komt het terug.


Britta31 schreef:
[ [url=m/fWxO4W.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn trots.Altijd mijn wens geweest,maar te duur.Tot de kringloop.Er stond geen prijs bij.Mijn moeder er naast gezet met de opdracht hand erop houden en niet weglopen.Voor 50 euro mee kunnen nemen.
[ [url=m/ANnSrq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor 20 euro <3


Dat tafeltje is echt te leuk! :j Weet niet of ik die had kunnen laten staan ook al heb ik er geen plek voor. :')

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:56

Storm schreef:
Ik loop iedere kringloop binnen om een blauwe ovenschaal te zoeken met een afbeelding van een vis van Corneille. Jaren terug had ik deze, was er gehecht aan, tot ik hem in 1000 stukjes liet vallen... ;(

Zo een als deze :

[ [url=m/049qpr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohh zonde, hij is gaaf! Is ook zo weg denk ik, zou hem ook meenemen als ik het tegen kom.

Britta31

Berichten: 13151
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:20

Het onderste kastje heeft een maand voor een andere kast gestaan.Er moest eerst even nagedacht worden wat er weg moest.

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:22

Wat een leuke dingen komen er allemaal voorbij!
Ik ben ook dol op de kringloop, elke week loop ik er wel bij eentje binnen. En wat ik er allemaal vandaan haal: vazen, bloempotten, speeltjes voor de katten en hond, kleding, serviesgoed ( boerenbont), spullen voor in de keuken... noem maar op..
Mijn laatste aankoop was een klok voor in de huiskamer en mijn beste aankoop was een paar splinternieuwe outdoorlaarzen van de ANWB voor het bedrag van 15 euro. Bij de kassa zei de verkoopster verontschuldigend dat ze wel wat duur waren omdat ze nog nieuw waren :D

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:25

Britta31 schreef:
Het onderste kastje heeft een maand voor een andere kast gestaan.Er moest eerst even nagedacht worden wat er weg moest.


:= Lastig is dat ja moeten kiezen. Maar altijd wel een paar meubelstukken die nooit zullen gaan wijken weet ik. Dit is zeker een blijver.

Voor een kleine plek in de keuken zocht ik tevergeefs naar een ondiepte kast bij de kringloop, na een jaar kwam ik hem helemaal in mijn smaak <3 wel op marktplaats tegen.

Afbeelding
Een paar van mijn kringloop glazen, deze verzamelde ik al vrij snel en heb er veel van staan.

Afbeelding

Kopjes en schotels, van ieder 2, in voor mij geweldige kleuren. :D

Afbeelding

Britta31

Berichten: 13151
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:28

Dit was het resultaat van een dochter die in huis oefende met haar marjorettenbaton -:(-

Afbeelding

lieflampje

Berichten: 627
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:30

Annienke schreef:
Een cookie jar in de vorm van Rosie van de Jetsons


[ [url=m/b1nE6o.jpg]Afbeelding[/url] ]


:oo , Die is gaaf!
Mocht je hem ooit weg willen doen <<)

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:33

Britta31 schreef:
Dit was het resultaat van een dochter die in huis oefende met haar marjorettenbaton -:(-

[ [url=m/n7Kig4.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oef ja dat zijn van die dingen. |( Maar ook als hij zo zou staat bij de kringloop had ik hem meegenomen. :j