Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessica007
Berichten: 260
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Culemborg

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:16

Via welke organisatie doe je dit? Ik heb bij ons bij de voedselbank gekeken maar die hebben niet zo'n actie. Ik zou met plezier ook een of twee van die pakketten willen maken voor mensen die het niet zo breed hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:35

_Kellyy schreef:
@_yvonne: Bedankt!

@SIEMxFUNNY: Ga ik doen! Ik ben nu alvast dingen aan het inslaan die lang houdbaar zijn (bijv. soepen in zak etc.) die nu in de aanbieding zijn. :-)

@Roodvos: Wat een super idee! Ik ga uit mijn werk even kijken of ik wat moois zie!

@Roosch: als jij ook direct aan dit topic moest denken, dan is het wel een must-have denk ik. Helemaal in combinatie met de nootjes, kaasjes en worst te zijner tijd!

Ik twijfel alleen heel erg aan de nootjes. Zal ik zo'n bakje kopen met gemengde nootjes bij de supermarkt (die zijn meestal ook rond de 4/5 euro) of zal ik verschillende zakken Duyvis nootjes halen? Voordeel van Duyvis is dat er dan meer zakken in kunnen, en ze meer verschillende soorten nootjes hebben..

Ik zou voor echte nootjes gaan, cashew, walnoot, pistache en zo. Ik vind Duyvis meer als chips met die laag erom, noten zijn gezond :).

snorkel1986

Berichten: 3021
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:44

Idd leuk maar afbakbroodjes jam thee sapje beschuitje enz ( ontbijt thema) ook leuk

Popstra
Berichten: 13784
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:50

Ik zelf herinner me altijd de vreugde bij het openen van een kerstpakket voor mijn ouders. Het grappige is dat de extra dingen als een snijplank, kaarsenhouder o.i.d nooit gebruikt werden en in de kelder belande.
Vooral lekkere bonbons, wijn en andere luxe lekkernijen waren zeer welkom.

tengeltje11
Berichten: 7146
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:54

Met dat er bij beiden tienerkind(eren) zijn, is mijn idee dat het voor hen bv ook leuk is om net wel een bon te krijgen van bv h&m, rituals,... om eens iets leuks voor zichzelf te kopen kon.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 13:04

@Jessica007: Kun je mij een PB sturen? Dan reageer ik er later even op en vergeet ik het niet. :-)

@_San87_: Heb je inderdaad wel een punt. Dan ga ik voor echte noten. :-)

@Popstra: wat staat nou bij van de 'andere luxe lekkernijen'? Kortom: wat heb je onthouden en heeft dus indruk gemaakt? :))

@Tengeltje11: Ik wil juist geen bonnen doen, maar echt eten. Bij een bon is het toch meestal, dat je zelf geld bij moet leggen en dat is het bij deze gezinnen juist, dat ze geen vetpot hebben. En om nou een bon te doen van €20 per persoon vind ik te gek worden.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:28

Waar woon je in de buurt TS? Want anders heeft iemand nog wel wat spullen om te doneren misschien. Ik kan bijvoorbeeld niet tegen heel veel soorten douchegel en als ik die krijg doe ik die ook naar de voedselbank. Maar zo'n pakket is er ook een leuk doel voor.
En als je een Turkse winkel of toko in de buurt hebt, dan kun je daar ook kijken voor kruiden. Dan is het eten ook makkelijk wat lekkerder te maken en bij die winkels koop je zakjes waar meer in zit dan die suffe potjes van de supermarkt. En als je voor gezond zou willen gaan is dat ook een stuk beter dan de kant en klaar pakketten.

Ik wil ook wel graag weten voor welke organisatie je dit doet. Vind ik misschien ook wel leuk om te doen.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 14:05

@EedihcrO: ik woon tussen Dordrecht en Rotterdam in.
Goede tip van de kruiden! Ik ga eens kijken. De moeder met dochter van 17 jaar oud zijn Turkse (vandaar ook geen varkensvlees), dus misschien dat ik daar op een bepaalde manier rekening mee kan houden.

Voor de organisatie, stuur je me even een PB, dan kan ik daar later uitgebreid op reageren. Het is namelijk niet echt een organisatie, maar een initiatief van mensen zelf die de gezinnen koppelen. :-)

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:07

Voor de nootjes zou ik anders zakken van de Lidl halen , die zijn goed betaalbaar. Pecan, walnoot, cashewnoten, pinda.. :9

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:39

Wat leuk dat je dit doet ts!

Ikzelf ben juist meer van de praktische en goedkopere dingen dan de luxe. Maar een mix van praktisch en luxe is natuurlijk ook erg mooi. Weet niet of het al genoemd is, maar dingen als wc papier is ook altijd iedereen wel nodig. En Nutella is duur, maar vinden veel meiden erg lekker. Wattenschijfjes, een nagellakje, doosje geurkaarsjes, deo, zoiets misschien ook nog.

Anoniem

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:40

Als ik echt een smalle beurs zou hebben zou ik blijer zijn met een wat grotere voorraad houdbare zaken die ik in de kast kan laten staan/als aanvulling op een wekelijks pakket van de voedselbank kan gebruiken dan een fles wijn van 10 euro.

Popstra
Berichten: 13784
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:53

Onder luxere lekkernijen verstonden we toen; toastjes en daarbij lekkere seizoens pate of een pakje grookte paling.. een lekkere bouilon of/en ragout (met ragout bakjes) een leuke zak aparte pasta maar ook bijv een zak marsmalows met warme choco en idd lekkere nootjes. Een lekkere kerst krans/cake..lekkere seizoens thee
Wij werden daar vooral als kind blij van.

Die luxe dingetjes werden bij ons thuis nooit gekocht. Daarom was dat wel eens leuk.

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:28

Leuk dat je dit doet. Denk dat je hun echt een leuke kerst gaat bezorgen. Wel een tip voor het turkse gezin naast varkensvlees is alcohol ook een no go normaal gesproken.

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:37

Wat lief van je! <3 ik zou zelf weg blijven van dingen als kaarsen en deco en planken enzo. Noten vind ik wel een hele goede en idd shampoo/deo of misschien een warme deken ook heel leuk! Ik zou in zo’n situatie ook wel blij zijn met bijv schuddebuikjes voor op brood ofzo maarja dat is een beetje lastig inschatten of dat wordt gewaardeerd natuurlijk haha. Ik houd zelf van duurzame producten en zou daar dan ook voor kiezen zodat ze dingen vaker/oneindig kunnen blijven gebruiken. Een broodtrommel, drinkfles of dat soort dingen. Maar weet ook niet wat je budget is!

Sowieso top dat je dit doet!

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 15:51

@Roosch: Dat is een goede inderdaad, die hebben wij zelf ook altijd. Zijn erg lekker!

@san4nie: Je brengt me op een idee: misschien doe ik voor de meiden wel een klein vijltje/nagellakje oid erbij in een los organza zakje met hun namen erop :-).

@Emmaa_: Ben ik met je eens, maar ik vind dat een fles wijn eigenlijk altijd wel bij kerst hoort.. En een fles wijn hoeft niet perse duur te zijn (bovendien heb ik zelf nog flessen wijn staan, dus dat kost me helemaal niks).

@Popstra: Bedankt voor je input! Die dingen was ik sowieso van plan om erin te doen, dus dat moet goedkomen!

@ryukapple: Dat hoop ik ook! Het Turkse gezin gaf dan weer wel aan af en toe een likeurtje te drinken, maar om dat er nou bij te doen vind ik eigenlijk weer 'zonde'. Voor dat geld kan ik een hoop spullen kopen, waardoor zij besparen en hun eigen likeurtje kopen. Dalijk doe ik er iets in, wat ze helemaal niet lekker vinden, dus ik ben daarin een beetje voorzichtig.

@Reusje0504: Ik heb niet echt een budget. Ik ben wel van plan om straks even te kijken naar de serveerplanken van de Wibra die hierboven genoemd worden. Dat vind ik een leuk idee in combinatie met de kaasjes/nootjes etc. Of ik er verder nog iets van non-food in doe moet ik nog even bekijken, aangezien ik de gezinnen misschien meer een plezier doe met eten wat ze niet hoeven te halen, waardoor ze daar weer wat geld bij overhouden en dus weer iets leuk voor hunzelf of in huis kunnen kopen. :) Ben nog even in tweestrijd met mijzelf haha.

Mjelleke
Berichten: 696
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:56

In mijn omgeving heeft iemand te maken gehad met de voedselbank. Die kreeg vaak best veel houdbare producten, vooral snoep, koekjes, chips, etc. Hij kwam vooral groente en fruit tekort, en bijvoorbeeld kaas (maar vleeswaren zaten er wel weer regelmatig bij). En bijvoorbeeld pasta of rijst - maar daar zitten de kosten niet echt. Ik zou er dus ook wat lekker fruit bij doen en een lekker stuk kaas.

liberia
Berichten: 526
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:59

Misschien voor de dochters mascara, lipgloss, scrub, nagellakje?

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 16:38

@Mjelleke: Kaas wil ik er inderdaad wel in doen (wat dat zit natuurlijk verpakt). Vers fruit doe ik er liever niet in, omdat ik niet precies weet wanneer ik het zal gaan geven.

@liberia: Goed idee de lipgloss en scrub! Ik zat inderdaad te denken aan een vijltje, nagellakje en dan een scrub/lipgloss/maskertje. Gewoon iets kleins en extra, zodat er buiten het eten om ook aan hen persoonlijk wordt gedacht. Voor het gezin in het algemeen wil ik dan een douchefoam doen van Dove (de roze, die is best neutraal qua geur). :)

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:49

Emmaa_ schreef:
Als ik echt een smalle beurs zou hebben zou ik blijer zijn met een wat grotere voorraad houdbare zaken die ik in de kast kan laten staan/als aanvulling op een wekelijks pakket van de voedselbank kan gebruiken dan een fles wijn van 10 euro.

Hier ben ik het wel een beetje mee eens. Beter een groot pakket dan een klein pakket met dure dingen. Mijn moeder heeft vorig jaar een vergelijkbaar pakket gehad, ik zal eens kijken of ik daar nog dingen uit kan vinden. Het was in ieder geval heel leuk! Er zat een (kerst)puzzel in en een klein boekje, kerststol, chocolaatjes, verschillende kruiden en “zakjes”, aantal houdbare producten maar ook een bakmix voor oliebollen en een zak rozijnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:56

_Kellyy schreef:
@Mjelleke: Kaas wil ik er inderdaad wel in doen (wat dat zit natuurlijk verpakt). Vers fruit doe ik er liever niet in, omdat ik niet precies weet wanneer ik het zal gaan geven.

@liberia: Goed idee de lipgloss en scrub! Ik zat inderdaad te denken aan een vijltje, nagellakje en dan een scrub/lipgloss/maskertje. Gewoon iets kleins en extra, zodat er buiten het eten om ook aan hen persoonlijk wordt gedacht. Voor het gezin in het algemeen wil ik dan een douchefoam doen van Dove (de roze, die is best neutraal qua geur). :)

Vers fruit kun je er op het laatste moment eventueel nog bij doen. Zo deed ik dat. Ik koos dan bijvoorbeeld mandarijnen, mango, appels, avocado, het wat stevigere spul, zeg maar :).

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:55

Ik als minima,(Maar geen voedselbank) zou erg blij zijn met een plaid/ leuke fleece voor op de bank. Als je iets van non-food wil geven.

Want met dekentje op de bank= verwarming lager..

Ik doe dat zelf ook. Verwarming gaat hier eigenlijk nooit hoger dan 19,5°c en dan in combinatie met een fleece/ dekbed op de bank is het warm genoeg in huis.

Verder zou ik oppassen met dingen zoals ragout enzo. Veel mensen vinden dat niet lekker. Heeft een behoorlijk uitgesproken smaak en juist omdat het luxe is, zal het niet veel gegeten worden.

Hetzelfde voor paddenstoelen soep... Kijk dan eerder of je een echt goede kippensoep of tomatensoep kan vinden.

Houdt er ook rekening mee dat de mensen misschien geen (grote) vriezer hebben. Hebben ze dat wel? Dan zou je ook zelf een lekkere kippensoep kunnen maken en in bakjes van de action kunnen invriezen. Hebben ze lekkere soep en na afloop bakjes.

Dan liever afbakbroodjes, pannenkoeken mix, nootjes, goede chocolade enz.

Snoep/chips/ nootjes zijn toch de dingen die niet noodzakelijk zijn als je met strak budget boodschappen gaat doen.

Kaas is ook erg fijn!

En wat luxere douche schuim enz...

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:05

Superleuk initiatief en veel leuke en originele tips.
Wel moet ik even opmerken dat ik het echt niet tof zou vinden als ik wc papier of maandverband in mijn kerstpakket zou krijgen -O-
Ik zou voor luxe producten gaan, niet voor meel en suiker... Is zo saai, en ik vind het ook iets vernederends hebben.

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:08

Super leuk initiatief!

Ik zou ook een beetje social media checken of ze huisdieren hebben. Ik denk dat je daar dan ook wel op in zou kunnen spelen.

Zelf zou ik het leuk vinden om in een pakket wat lekkers te krijgen, dus een lekkere zak chips, snoep, luxe koek enz. Wel de gangbare smaken. Wat er in het kerstpakket van mijn werk zit (supermarkt) zitten vaak toch wel producten tussen, waarvan je denkt 'moeten wij nou proefkonijn zijn.' Verder misschien ook iets qua frisdrank van een A-merk? Neem aan dat dat ook niet teveel kan als je weinig te besteden hebt.
Ik zag ook tijdschriften voorbij komen, zou een boekenbon dan geen beter idee zijn? Kunnen ze zelf kiezen wat ze ervan kopen en als de kinderen toch niet zo van lezen blijken te houden, kan een van de ouders iets kopen.
En een kledingbon van een leuke winkel? Kunnen ze toch net iets uitkiezen wat zij nodig hebben. Of als je achter de schoenmaat kan komen, lekker warme pantoffels. Die hoeven niet duur te zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:12

WC papier en maandverband zou ik idd ook echt niet leuk vinden in een kerstpakket...

Een lekker wasmiddel (Robijn <3 ) dan weer wel :D.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:14

Ohw Robijn daar zou je mij ook dolblij mee maken maar ik vind wasmiddel en andere geurtjes wel altijd iets heel persoonlijks. Een geurkaars kun je nog weggeven maar wasmiddel.. lastig wel.