Frustratie als winkelmedewerker

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noviceh

Berichten: 4804
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:23

Palmera schreef:
Noviceh. Als ik nou de enige was die op zijn gat was gegaan gaf ik je gelijk. ;)

Volg eens wat meer economen i.p.v politici en dan zul je zien dat er straks geeneens meer geld is voor zorg, ongeacht of het virus nog rondvliegt of niet.

En het klopt dat ik inderdaad maar 1 keer per week mijn geld uitgeef. Maar dat ligt meer aan die vreselijke regels dan aan mijn economische situatie, zoals al eerder aangegeven in dit topic. ;)
Hou je aannemingen dus ajb voor je. :)

Je sprak over armoe, ik heb aangenomen dat dit betrekking had op jouw eigen situatie :) Overigens maak ik mij ook zorgen over de economie hoor. Daarom is het zo belangrijk dat iedereen zich aan de regels houdt.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:30

Als ik zou doen wat overheden willen zou ik inderdaad zwaar in de armoe zitten. Geen officieel werk (dát is niet te vinden, iedereen ontslaat alleen maar) én geen uitkering. Gelukkig ben ik stronteigenwijs, trek ik mijn eigen plan maar vertik ik het nu wel nog bij te dragen aan de maatschappij. ;)

Maar ondanks dat ik me red nee ik ben financieel gezien ook niet rijk, zie ik juist hierdoor wel wat er gaat gebeuren.

En alle potjes in NL zijn ook een keer op, omdat iedereen liever doodsbang is dan alert en voorzichtig.
Een hele gevaarlijke ontwikkeling voor de economie.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:36

Magrathea schreef:
Ik vraag me af hoeveel de regels nu echt van elkaar verschillen per winkel? Ik ga echt niet bij elke winkel kijken hoe het zit gewoon omdat het eigenlijk altijd een dringend mondkapjesadvies is en een mandje meenemen := en als die er niet staan even kijken of je naar binnen kunt. En als je een afspraak hebt, volg aanwijzingen op die je krijgt. :o?


Hier is het bij elke winkel verschillend. Soms moet je een speciale route, soms niet, soms wel of soms niet een mandje, de plek waar je ze terug moet zetten verschilt en staat ook vaak onduidelijk aangegeven.

Zoals in dit topic beschreven mag je de brillen niet zelf pakken, moeten dan ook weer schoongemaakt worden, in de supermarkt pak je ook alles zelf en wordt ook wel eens wat teruggezet, ik zie het verschil niet. Zou er ook echt niet bij nadenken dat dat een regel is.

Maar goed ik volg altijd braaf alle regeltjes alleen gaan sommige wel echt ver vind ik.

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:46

Ik vind echt dat de regels verschrikkelijk slecht worden opgevolgd. En dit zeg ik niet eens als winkelmedewerker maar als klant.
Bij onze supermarkt moet je een winkelwagentje pakken, deze staan in 3 rijen naast elkaar (dus op een breedte van zo’n 2 meter). Ik geef mensen ruimte om hun winkelwagentje weg te zetten als ze uit de winkel komen, soms is het druk als er 3 mensen tegelijk naar buiten komen dus ik wacht. Zijn er áltijd mensen die me voorbij lopen (veel te dichtbij) en tussen de mensen die nog bezig zijn met hun winkelwagentje, zelf eentje gaan pakken. Dat zijn mensen die het gewoon niet boeit, zo irritant. Maar ik durf er ook haast niks van te zeggen want als ik mijn scheur uit irritatie open trek is het waarschijnlijk gelijk ruzie :7

Gini
Berichten: 17966
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:50

Ibbel schreef:
Gini schreef:
In een grote doe-het-zelf winkel wilde ik ook zo binnen lopen omdat ik exact wist wat ik moest hebben en waar het hing. Het was echt een binnen-betalen-buiten boodschapje in minder dan 2 minuten. De medewerker riep me terug dat ik een mandje moest nemen. Brave doerak als ik ben, deed ik dat dan maar, maar mijn gezonde verstand zei dat ik zo eigenlijk meer risico liep omdat -hoe goed ontsmet ook- ik overbodige objecten en oppervlakken aan het aanraken was.

Nu, ik ga hiervoor niet in discussie met de medewerker, die doet ook maar zijn werk, maar ik kan me voorstellen dat ik afgelopen maanden misschien ook al wel eens "weer zo een klant" geweest ben.


Mandjes/karretjes zijn het telmechanisme van winkels. Als er 100 man in je winkel mogen, zorg je dat er 100 karretjes plus mandjes zijn. Als er mensen zonder karretje in je winkel rondlopen, heb je meer dan de hoeveelheid toegestane mensen in je winkel. Bij controle ben je de pineut en krijg je die boete van 4000 euro. Als iedere winkel déze uitleg nou op z'n bord bij de ingang had staan, zouden mensen het beter begrijpen. Nu wordt er nog vaak gedacht: ah, zo'n karrtje is ongeveer 1,5 meter, dáár is het voor, om afstand af te dwingen. Dat ook, maar de hoofdreden is het tellen.


Ja, dat snap ik, ik ga dus geen stennis schoppen en volg de regels braafjes. Maar opdat de winkel zich aan een regel zou kunnen houden, moet ik dus iets doen wat ik voor mezelf persoonlijk een hoger risico vind en waarvan mijn gezond verstand zegt het liever niet te doen. Namelijk iets pakken wat al tig mensen voor jou gepakt hebt en waarvan je maar moet hopen dat het allemaal goed en degelijk ontsmet is. Want even snel met een vodje met één spray ontsmettingsmiddel over het handvat valt bij mij dus niet onder goed en degelijk ontsmet.

Ik vraag me ook af in hoeverre deze uitleg nog klopt. In het voorjaar wel, toen stond er aan de supermarkt een medewerker die je een karretje aanwees. Toen had je ook wachtrijen buiten aan de supermarkt. Nu is dat -in mijn regio althans- niet meer. Geen medewerker meer, geen aparte rij met karretjes, geen wachtrij buiten omdat de winkel al vol is. Geldt die regel dus nog wel?

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:54

Palmera schreef:
Als ik zou doen wat overheden willen zou ik inderdaad zwaar in de armoe zitten. Geen officieel werk (dát is niet te vinden, iedereen ontslaat alleen maar) én geen uitkering. Gelukkig ben ik stronteigenwijs, trek ik mijn eigen plan maar vertik ik het nu wel nog bij te dragen aan de maatschappij. ;)

Maar ondanks dat ik me red nee ik ben financieel gezien ook niet rijk, zie ik juist hierdoor wel wat er gaat gebeuren.

En alle potjes in NL zijn ook een keer op, omdat iedereen liever doodsbang is dan alert en voorzichtig.
Een hele gevaarlijke ontwikkeling voor de economie.


Het is heel moeilijk in deze situatie een balans te vinden tussen de volksgezondheid en de economie.
Iedere beperking die je oplegt gaat ergens ten koste van de economie, maar je kunt niet corona negeren en iedereen maar aan zijn lot over laten.

Als iedereen zich beter aan de basis regels zou houden zijn veel maatregelen helemaal niet nodig.
Ik denk dat je voor een groot deel de mensen die zich niet aan de regels houden de schuld mag geven van de economische schade.
En dan heb ik het niet over de mensen die vergeten een winkelwagentje te pakken, maar wel de mensen die feestjes blijven organiseren, niet de 1,5 meter afstand houden, en gewoon doen waar ze zelf zin in hebben.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:01

Gini schreef:
Ik vraag me ook af in hoeverre deze uitleg nog klopt. In het voorjaar wel, toen stond er aan de supermarkt een medewerker die je een karretje aanwees. Toen had je ook wachtrijen buiten aan de supermarkt. Nu is dat -in mijn regio althans- niet meer. Geen medewerker meer, geen aparte rij met karretjes, geen wachtrij buiten omdat de winkel al vol is. Geldt die regel dus nog wel?


Ja, die regel geldt nog steeds. Dat is nl die anderhalve meter afstand regel ;) Op basis van die regel wordt uitgerekend hoeveel bruikbaar/beloopbaar vloeroppervlak er in een winkel is, en hoeveel mensen (inclusief vulploegpersoneel etc) er dan op die oppervlakte kunnen.

In maart stond bij iedere winkel iemand om karretjes te poetsen etc omdat het nieuw was. Nu mag je dat poetsen zelf doen, maar de hoeveelheid karretjes/mandjes is nog precies hetzelfde.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:12

Hier staan in een aantal winkels nog steeds wel mensen te poetsen. :) Vaak de jobstudenten eigenlijk. :(:)

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:21

Hier in de buurt is er maar 1 keten waar je verplicht bent om een kar te nemë Bij alle de andere kan ik zo binnen zonder kar.

Gini
Berichten: 17966
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:23

@Ibbel: logisch, dank voor de uitleg.

Maar als nog twijfel ik daarover (sorry, ik ben moeilijk :D ) Toen het namelijk echt secuur werd opgevolgd, had je wachtrijen aan de supermarkt en dat heb je nu niet meer. Als het aantal karretjes hetzelfde zou blijven zou je nu dan toch ook wachtrijen hebben? Maar er zijn geen wachtrijen meer. Het is gewoon karretje pakken en gaan. En aan de Colruyt staan heeeeeeel veel karretjes. Ook in de Albert Heijn waren de karren die buiten stonden eerst afgesloten met een ketting en wees de medewerker je binnen een kar aan uit 1 welbepaalde rij, de rest was met een zeil overdekt. Nu is dat niet meer en kan je buiten uit 2 rijen karren en binnen uit 3 rijen kiezen, niks is afgesloten.

Ach ja, ik blijf, echt waar, gewoon braafjes de regels volgen, maar ik heb me er wel al vragen bij gesteld. Toen het allemaal heel secuur opgevolgd werd, vond ik het fijner dan nu iedereen het precies toch zo wat laat hangen. :o

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:26

Gini schreef:
@Ibbel: logisch, dank voor de uitleg.

Maar als nog twijfel ik daarover (sorry, ik ben moeilijk :D ) Toen het namelijk echt secuur werd opgevolgd, had je wachtrijen aan de supermarkt en dat heb je nu niet meer. Als het aantal karretjes hetzelfde zou blijven zou je nu dan toch ook wachtrijen hebben? Maar er zijn geen wachtrijen meer. Het is gewoon karretje pakken en gaan. En aan de Colruyt staan heeeeeeel veel karretjes. Ook in de Albert Heijn waren de karren die buiten stonden eerst afgesloten met een ketting en wees de medewerker je binnen een kar aan uit 1 welbepaalde rij, de rest was met een zeil overdekt. Nu is dat niet meer en kan je buiten uit 2 rijen karren en binnen uit 3 rijen kiezen, niks is afgesloten.

Ach ja, ik blijf, echt waar, gewoon braafjes de regels volgen, maar ik heb me er wel al vragen bij gesteld. Toen het allemaal heel secuur opgevolgd werd, vond ik het fijner dan nu iedereen het precies toch zo wat laat hangen. :o

In het begin is er echt flink hysterie geweest, inmiddels lijkt men zich aangepast te hebben en doen mensen weer normaal kwa winkelen. Net zoals dat er weer wc papier te vinden is in de winkels. :+ En als we met z'n allen enigszins verspreid winkelen dan zijn er geen wachtrijen. :)
Aan de grotere winkels valt het niet zo op maar in de kleinere winkels is het hier wel goed te zien dat er beduidend minder karren staan dan eerst. :)

Ik snap het moeilijk doen van sommige in dit topic niet. Sommige doen bijna alsof ze een encyclopedie moeten lezen aan regels eer ze de winkel binnen mogen. Veelal gaat het om drie korte regeltjes. :roll:
-Wel of geen kar/mandje nemen
-1.5m afstand
- Max X personen binnen.

Dan heb je het gehad.

Zoolgangster

Berichten: 9712
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:31

Palmera schreef:
idylle schreef:
Ook zoiets. Komt een klant binnen met 'netjes' een mondkapje voor, vergeet hem alleen over de neus te doen en als klant weer onderweg naar de uitgang is al voordat klant over de helft is masker al afhalen. Dan heeft het masker natuurlijk geen nut... sorry, maar dat snapt iedereen neem ik aan. Doe dan gewoon geen masker om.

Sluit de zaak, neem ontslag, doe iets!
Dan heb je tenminste ook geen last van al die vervelende en domme mensen. :)*


De gouden tip! :j :')

Ik kan me best voorstellen dat al die klanten irritant zijn, maar met al die verschillende regels in winkels is het voor klanten (die vaak zo weinig mogelijk een winkel instappen of, zoals ik, vanwege werkzaamheden weinig naar de winkel kunnen en dus geeneens weten hoe het ergens werkt) ook niet altijd eenvoudig. Moet je ineens, met beslagen bril, maar zien dat je het gebruikte mandje in het hoekje schuin achter de kassa moet stoppen bijvoorbeeld... :')

Zoolgangster

Berichten: 9712
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:36

Ayasha schreef:
Hier staan in een aantal winkels nog steeds wel mensen te poetsen. :) Vaak de jobstudenten eigenlijk. :(:)



Hier was het poetsen gestopt in de meeste winkels, maar nu poetsen ze weer omdat de tweede besmettingsgolf aan de gang is.

Voor de gefrustreerde medewerkers: ooit houdt deze ellende op, en kun je doorleren, doe dat en wordt registeraccountant of zo... hoef je nooit meer winkelende mensen te managen. :(:)

noviceh

Berichten: 4804
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:37

Ik vind het heel goed om de mogelijkheid aan te bieden om zelf de karretjes en mandjes te reinigen. Waar ik dan wel over val, is het feit dat er voor mij waarschijnlijk al vele andere klanten dezelfde fles schoonmaakmiddel in handen hebben gehad. En handdesinfectie ontbreekt dan vaak nog. Helaas vergeet ik regelmatig dat laatste zelf mee te nemen... Dan vind ik het een goede zaak dat een winkelmedewerker dit op zich neemt. Die moet dan alleen niet met hetzelfde doekje meerdere mandjes/karretjes schoonmaken.

Zoolgangster

Berichten: 9712
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:43

noviceh schreef:
Ik vind het heel goed om de mogelijkheid aan te bieden om zelf de karretjes en mandjes te reinigen. Waar ik dan wel over val, is het feit dat er voor mij waarschijnlijk al vele andere klanten dezelfde fles schoonmaakmiddel in handen hebben gehad. En handdesinfectie ontbreekt dan vaak nog. Helaas vergeet ik regelmatig dat laatste zelf mee te nemen... Dan vind ik het een goede zaak dat een winkelmedewerker dit op zich neemt. Die moet dan alleen niet met hetzelfde doekje meerdere mandjes/karretjes schoonmaken.



Daarom heb ik altijd een flesje handontsmettingsmiddel op zak, door mijn overvolle jaszakken (mondkapjesdoosje, zakje voor gebruikte mondkapjes enz... )zie ik er dan ook uit als een hamster. :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:55

verootjoo schreef:
Magrathea schreef:
Ik vraag me af hoeveel de regels nu echt van elkaar verschillen per winkel? Ik ga echt niet bij elke winkel kijken hoe het zit gewoon omdat het eigenlijk altijd een dringend mondkapjesadvies is en een mandje meenemen := en als die er niet staan even kijken of je naar binnen kunt. En als je een afspraak hebt, volg aanwijzingen op die je krijgt. :o?


Hier is het bij elke winkel verschillend. Soms moet je een speciale route, soms niet, soms wel of soms niet een mandje, de plek waar je ze terug moet zetten verschilt en staat ook vaak onduidelijk aangegeven.

Zoals in dit topic beschreven mag je de brillen niet zelf pakken, moeten dan ook weer schoongemaakt worden, in de supermarkt pak je ook alles zelf en wordt ook wel eens wat teruggezet, ik zie het verschil niet. Zou er ook echt niet bij nadenken dat dat een regel is.

Maar goed ik volg altijd braaf alle regeltjes alleen gaan sommige wel echt ver vind ik.

Het verschil: producten in de supermarkt hou je niet even lekker tegen je gezicht aan :Y) tenminste ik ga er vanuit dat dat niet gebeurt :=

Mandje: als ze bij de ingang klaar staan dan moet je die waarschijnlijk meenemen. Zo niet, dan niet. Da's ook niet zo ingewikkeld. (Al ben ik niet recent in een winkel geweest waar het niet hoefde eigenlijk, of er stond iemand bij de ingang mensen binnen te laten.)

Routes vind ik persoonlijk meestal niet zo heel zinvol, het werkt beter als je gewoon op een rustig tijdstip boodschappen gaat halen, en als je dan gewoon de winkel door rent met een lijstje (uiteraard met inachtneming van afstand enzo) ben je nog sneller buiten ook dan wanneer je eerst nog de juiste route uit moet lopen. Er zijn hier in de winkels wel bepaalde doorloopjes afgesloten, dat heeft meer effect.

Goner
Berichten: 297
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:48

Zowel als winkelmedewerker als als klant is het gewoon poedersuiker. Tuurlijk begrijp ik dat mensen niet continu bezig zijn met de regels, dat neem ik ze ook echt niet kwalijk. Ja, het is vervelend om telkens terug te moeten roepen of te corrigeren, maar dat hoort er in deze tijd nou eenmaal bij. Echter, zo moeilijk zijn de meeste regels niet. Kapje op, mandje/wagentje mee en betaal zo veel mogelijk met de pin. Meer bezig met je boodschappen? Is goed, daar kom je hier voor. Maar als ik je probeer te corrigeren (en dat doe ik echt vriendelijk) is er geen enkele reden om boos op mij te worden, me te bespugen of mandjes naar mijn hoofd te gooien als je het er niet mee eens bent :n . Ik doe wat mij opgedragen wordt. Tuurlijk zie ik het zelf ook liever anders, maar als dit nodig is om covid sneller het land uit te krijgen werk ik daar graag aan mee.

Voor de mensen die het met opzet vertikken om zich aan de regels te houden; er gaan mensen dood. Natuurlijk gebeurt dat ook bij de normale griep en is corona niet zo gevaarlijk als sommige andere besmetbare ziektes. Maar dit is een globale pandemie. Het is niet alleen jij of ik die er moeite mee heeft. Suck it up of blijf thuis, maar kom niet naar winkels als je je toch niet aan de regels wil houden. :evaw:

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:50

Goner schreef:
Zowel als winkelmedewerker als als klant is het gewoon poedersuiker. Tuurlijk begrijp ik dat mensen niet continu bezig zijn met de regels, dat neem ik ze ook echt niet kwalijk. Ja, het is vervelend om telkens terug te moeten roepen of te corrigeren, maar dat hoort er in deze tijd nou eenmaal bij. Echter, zo moeilijk zijn de meeste regels niet. Kapje op, mandje/wagentje mee en betaal zo veel mogelijk met de pin. Meer bezig met je boodschappen? Is goed, daar kom je hier voor. Maar als ik je probeer te corrigeren (en dat doe ik echt vriendelijk) is er geen enkele reden om boos op mij te worden, me te bespugen of mandjes naar mijn hoofd te gooien als je het er niet mee eens bent :n . Ik doe wat mij opgedragen wordt. Tuurlijk zie ik het zelf ook liever anders, maar als dit nodig is om covid sneller het land uit te krijgen werk ik daar graag aan mee.

Voor de mensen die het met opzet vertikken om zich aan de regels te houden; er gaan mensen dood. Natuurlijk gebeurt dat ook bij de normale griep en is corona niet zo gevaarlijk als sommige andere besmetbare ziektes. Maar dit is een globale pandemie. Het is niet alleen jij of ik die er moeite mee heeft. Suck it up of blijf thuis, maar kom niet naar winkels als je je toch niet aan de regels wil houden. :evaw:

Ik denk bij dit soort verhalen ook altijd: alsof die scholier bij de kassa (ken jouw leeftijd niet maar dit zijn toch vaak de medewerkers die de - verbale - klappen vangen) al die regels verzint om de klant te pesten :o

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:22

Toch wel interessant dat volgens sommige de economie instort omdat men alleen nog maar noodzakelijke dingen koopt ipv funshoppen.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:28

nuscaniels schreef:
Toch wel interessant dat volgens sommige de economie instort omdat men alleen nog maar noodzakelijke dingen koopt ipv funshoppen.

Je snapt duidelijk het punt niet. :(:)

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:53

Ik hou me aan de verzochte regels, dat even voor opgesteld.

Maar pas was ik even in de stad en er was gewoon veel tekst te lezen.
Doe het gewoon kort en bondig ipv volledige volzinnen over hoe ze de veiligheid etc....
Voor mijn part pictogrammen.

Ik wil in 1 oogopslag zien wat ze van me willen en hoeveel mensen er in mogen.

Soms draai ik om, dat wordt gezien als weigeren van de regels, maar dat is vanwege astmatische reactie op de alcohol. Dat verschilt per winkel.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:03

Ik ga echt niet bij elke winkel de regels lezen.
Over het algemeen zijn ze toch overal hetzelfde of komt het op hetzelfde neer: mandje of kar mee naar binnen nemen, mondkapje op, 1,5 meter afstand houden en als het krappe winkels zijn, dan kijk ik of het er niet te druk is .

Te druk, dan loop ik door. Vaak is het ook overduidelijk wat de bedoeling is, want dan staat er een stoplicht (bij de Wibra in mijn moeders dorp/stadje) of een flinke tafel voor de deur met bord erop dat je moet wachten tot je gehaald wordt (ja dat lees ik dan wel weer, maar dat is dan ook niet te missen).

Elke winkel die je ingaat, kun je je handen ontsmetten en dat doen we dan ook netjes.

Ik heb mijn eigen steriele vochtige doekjes bij me, waar ik de winkelwagens mee afveeg (want dat spul wat nu op de tafels staat is vaak gewoon poetsmiddel...als het dat al is).

Maar ik snap de frustratie van de winkeliers. Ik zie ook dingen gebeuren waarbij ik denk, nounou, moet dat nu zo.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:58

idylle schreef:
Hallo allemaal,

Zijn er hier winkeliers/ winkelmedewerkers die 'problemen' hebben met klanten/ (fun) shoppende mensen?

Zelf werk ik als opticien en wij hebben best heel strenge regels. Momenteel vind ik er echt geen kl*te meer aan.... ben echt alleen maar politieagent aan het spelen (dit mag niet, dat mag niet) en ik vind het steeds lastiger om netjes en beleefd naar de klant te blijven. Het begint namelijk al verkeerd, elke klant loopt lekker door naar binnen, terwijl er een groot bord (1m50 hoog) staat met de vraag of de klant wil wachten, er is een wachtvak gecreëerd en een ronde sticker op de grond voor het bord, waarop staat: wacht hier. Maar nee, iedereen denderd lekker door.... vervolgens trekt iedereen monturen uit het rek en wil ze vervolgens terug hangen. Terwijl bij het wachtvak bij de deur al aangegeven staat dat er niet meer als 4 gepakt mogen worden en ook zeker niet terug het rek in mogen (ik maak eerst alles wat aangeraakt is schoon voordat het terug mag) en de gehakte monturen in een bakje met plek voor 4 gelegd mag worden. Goed, ik leg het de klant uit en nee ze begrijpen het helemaal, komt goed. Vervolgens wordt er aat gepakt en zie dat ze het terug willen hangen, dus ik zeg nee dat mag ook in het bakje, echt alles wat u aanraakt mag erin. Ohja dat is waar, maar dese wil ik niet. En toch mag die ook in het bakje...
Vervolgens ga ik b.v. een oogmeting in en als ik dan terug kom, liggen alle schappen vol met gepaste monturen... en dan moet ik vriendelijk blijven, na het al 2 a 3 x uitgelegd te hebben...

Of van die klanten die door wille lopen (ik ben met een klant al bezig) ik roep naar de nieuwe klant, o mw u mag daar heel even wachten, dan kom ik zo bij u... ja, maar ik wil alleen maar even kijken... ja mw, dat gaat dus niet zo makkelijk als anders, als u even wacht, kunt u de regels lezen....


Echt mensen, lees gewoon ajb de regels aan het begin van elke winkel, was je klauwen en doe gewoon wat er van je gevraagd wordt!! Ajb!!
Wil je dat niet, ga dan gewoon lekker niet shoppen!!


Ik hou mn hart vast als de mondkapjes verplicht gaan worden, echt 9 vd 10 klanten trekken dat rotding naar beneden (want ja, anders zien ze niet hoe het staat) ga gewoon geen bril kopen als je moeite hebt met de regels op te volgen!

Echt frustratie alom hier.... hoe gaan andere winkeliers hiermee om? Ik loop echt op mn eindje hierin... alsof ik die regeltjes verzin....


1 is dat wachtvak binnen of buiten? Want ik snap wel dat mensen niet buiten in de kou en regen gaan staan wachten!

Bedoel je dat er echt maximaal 4 monturen gepast mogen worden? Dat vind ik echt niet kunnen eigenlijk. Ik heb in februari 2 nieuwe brillen uit moeten zoeken en heb denk wel 40 monturen op mn neus gehad. Ik heb nogal een moeilijk hoofd, waar véél brillen niet op passen. Met héél véél moeite uiteindelijk 2 monturen kunnen vinden na zn 2 uur in de winkel bezig te zijn geweest.

Nu ben ik wel echt extreem, maar er zullen genoeg mensen zijn die niet binnen 4 monturen de juiste hebben gevonden.

Mondkapje even af voor de spiegel is niet meer dan logisch, je doet wel langer met een bril dan dat corona nog gaat duren (Hopelijk)

Er zullen zat mensen zijn die "maar even wachten" met de aanschaf van een nieuwe bril. Maar nu corona langer en langer duurt, is het uitstellen wel erg lastig aan het worden. En soms moet je gewoon NU een nieuwe bril en kan het niet wachten. Als je bril stuk is gegaan bijvoorbeeld.

Ik snap dat je het vervelend vindt, maar denk ook eens als klant.... het is nu echt niet leuk om een bril uit te moeten zoeken/ kleding kopen enz.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:05

Of er zijn genoeg mensen die niet zo moeilijk zijn. Ik heb monturen die ik online leuk vond besteld. Twee van de vier bestelde gepast en klaar. Was met 15 minuten klaar.

Je kunt het ook moeilijker maken dan dat het daadwerkelijk is.

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 18:11

mvdende schreef:
idylle schreef:
Hallo allemaal,

Zijn er hier winkeliers/ winkelmedewerkers die 'problemen' hebben met klanten/ (fun) shoppende mensen?

Zelf werk ik als opticien en wij hebben best heel strenge regels. Momenteel vind ik er echt geen kl*te meer aan.... ben echt alleen maar politieagent aan het spelen (dit mag niet, dat mag niet) en ik vind het steeds lastiger om netjes en beleefd naar de klant te blijven. Het begint namelijk al verkeerd, elke klant loopt lekker door naar binnen, terwijl er een groot bord (1m50 hoog) staat met de vraag of de klant wil wachten, er is een wachtvak gecreëerd en een ronde sticker op de grond voor het bord, waarop staat: wacht hier. Maar nee, iedereen denderd lekker door.... vervolgens trekt iedereen monturen uit het rek en wil ze vervolgens terug hangen. Terwijl bij het wachtvak bij de deur al aangegeven staat dat er niet meer als 4 gepakt mogen worden en ook zeker niet terug het rek in mogen (ik maak eerst alles wat aangeraakt is schoon voordat het terug mag) en de gehakte monturen in een bakje met plek voor 4 gelegd mag worden. Goed, ik leg het de klant uit en nee ze begrijpen het helemaal, komt goed. Vervolgens wordt er aat gepakt en zie dat ze het terug willen hangen, dus ik zeg nee dat mag ook in het bakje, echt alles wat u aanraakt mag erin. Ohja dat is waar, maar dese wil ik niet. En toch mag die ook in het bakje...
Vervolgens ga ik b.v. een oogmeting in en als ik dan terug kom, liggen alle schappen vol met gepaste monturen... en dan moet ik vriendelijk blijven, na het al 2 a 3 x uitgelegd te hebben...

Of van die klanten die door wille lopen (ik ben met een klant al bezig) ik roep naar de nieuwe klant, o mw u mag daar heel even wachten, dan kom ik zo bij u... ja, maar ik wil alleen maar even kijken... ja mw, dat gaat dus niet zo makkelijk als anders, als u even wacht, kunt u de regels lezen....


Echt mensen, lees gewoon ajb de regels aan het begin van elke winkel, was je klauwen en doe gewoon wat er van je gevraagd wordt!! Ajb!!
Wil je dat niet, ga dan gewoon lekker niet shoppen!!


Ik hou mn hart vast als de mondkapjes verplicht gaan worden, echt 9 vd 10 klanten trekken dat rotding naar beneden (want ja, anders zien ze niet hoe het staat) ga gewoon geen bril kopen als je moeite hebt met de regels op te volgen!

Echt frustratie alom hier.... hoe gaan andere winkeliers hiermee om? Ik loop echt op mn eindje hierin... alsof ik die regeltjes verzin....


1 is dat wachtvak binnen of buiten? Want ik snap wel dat mensen niet buiten in de kou en regen gaan staan wachten!

Bedoel je dat er echt maximaal 4 monturen gepast mogen worden? Dat vind ik echt niet kunnen eigenlijk. Ik heb in februari 2 nieuwe brillen uit moeten zoeken en heb denk wel 40 monturen op mn neus gehad. Ik heb nogal een moeilijk hoofd, waar véél brillen niet op passen. Met héél véél moeite uiteindelijk 2 monturen kunnen vinden na zn 2 uur in de winkel bezig te zijn geweest.

Nu ben ik wel echt extreem, maar er zullen genoeg mensen zijn die niet binnen 4 monturen de juiste hebben gevonden.

Mondkapje even af voor de spiegel is niet meer dan logisch, je doet wel langer met een bril dan dat corona nog gaat duren (Hopelijk)

Er zullen zat mensen zijn die "maar even wachten" met de aanschaf van een nieuwe bril. Maar nu corona langer en langer duurt, is het uitstellen wel erg lastig aan het worden. En soms moet je gewoon NU een nieuwe bril en kan het niet wachten. Als je bril stuk is gegaan bijvoorbeeld.

Ik snap dat je het vervelend vindt, maar denk ook eens als klant.... het is nu echt niet leuk om een bril uit te moeten zoeken/ kleding kopen enz.


Het wachtvak is op de deurmat gemaakt (binnen) heb ernaast nog eens stoel gezet, zodat mensen die daar wachten niet lang hoeven te staan als ze b.v. slecht ter been zijn.

Het gaat erom dat er 4 monturen in het bakje passen, als je die 4 gehad hebt kom je naar mij en geef je aan welke het niet worden, die maak ik schoon en jij kunt je bakje weer aanvullen tot 4 monturen. Dus al pas je er 40 en die moet ik allemaal schoonmaken, geen enkel probleem, maar dus wel gedoseerd zodat het er niet 40 ineens zijn. Mondkapje naar beneden is nu nog geen probleem (voor mij althans) maar ik doel op het moment dat het verplicht gaat worden. Ik snap heel goed dat het lastig is met passen en dat je niet goed kunt zien of hij mooi staat of goed zit, juist daarom zie ik er zo tegenop dat het straks verplicht wordt. Want als het straks verplicht is in openbare ruimtes is het ook verplicht in winkel en dus ook als je een bril koopt en mag ik aan iedereen weer uit gaan leggen dat een bril kopen niet onder uitzondering valt, dat ik dus daadwerkelijk een boete krijg als ik net controle langs krijg ondanks dat ik snap dat het lastig is, maar ik verzin de regels nou eenmaal niet, ik ben alleen de boodschapper ervan. Nogmaals, nu echt geen probleem, maar ik ga dus niet het risico lopen een boete van 4000 te krijgen als het daadwerkelijk wettelijk verplicht is.