Frustratie als winkelmedewerker

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9494
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:12

KimD schreef:
Of er zijn genoeg mensen die niet zo moeilijk zijn. Ik heb monturen die ik online leuk vond besteld. Twee van de vier bestelde gepast en klaar. Was met 15 minuten klaar.

Je kunt het ook moeilijker maken dan dat het daadwerkelijk is.

En dan zou iemand als MvdEnde dus 40 monturen moeten laten opsturen?
Je zou toch denken dat een online winkel er ook nog iets aan over wil houden....

mvdende

Berichten: 5754
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:19

Palmera schreef:
KimD schreef:
Of er zijn genoeg mensen die niet zo moeilijk zijn. Ik heb monturen die ik online leuk vond besteld. Twee van de vier bestelde gepast en klaar. Was met 15 minuten klaar.

Je kunt het ook moeilijker maken dan dat het daadwerkelijk is.

En dan zou iemand als MvdEnde dus 40 monturen moeten laten opsturen?
Je zou toch denken dat een online winkel er ook nog iets aan over wil houden....


Ik koop zoiets als een bril überhaupt nooit online.

Naast dat het montuur er goed uit moet zien, moet het ook lekker zitten.

Als je dan een heel klein hoofd hebt, waardoor de meeste monturen eruit zien als veel te groot in je gezicht... maar kinder monturen dan weer net te smal zijn... is het verdomd lastig iets te vinden wat lekker zit én leuk staat.

Gelukkig hoef ik maar eens in de zoveel jaar een nieuwe bril te kopen!

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:21

Heel gelukkig!

Het is gewoon even poedersuiker op het moment maar zo'n winkelmedewerker doet het niet om je te pesten.

- de regels lezen
- je aan de regels houden

Hoe moeilijk is het?

purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:22

Ik vind het zoiezo moeilijk om een nieuwe bril uit te zoeken. Ik zie al geen moer zonder bril en dan moet ik een nieuwe bril op m'n giegel zetten en dan sta ik heel dicht op die spiegel omdat ik het anders niet kan zien...

Maar mensen zijn corona moe. Klanten en medewerkers..

En het is niet alleen in de winkel. Overal heb je mensen die zich niet aan de regels houden

KimD

Berichten: 20477
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:28

Palmera schreef:
KimD schreef:
Of er zijn genoeg mensen die niet zo moeilijk zijn. Ik heb monturen die ik online leuk vond besteld. Twee van de vier bestelde gepast en klaar. Was met 15 minuten klaar.

Je kunt het ook moeilijker maken dan dat het daadwerkelijk is.

En dan zou iemand als MvdEnde dus 40 monturen moeten laten opsturen?
Je zou toch denken dat een online winkel er ook nog iets aan over wil houden....


Het is gewoon een fysieke opticien maar je kunt online alvast naar de monturen kijken die je leuk vind en die naar de fysieke winkel laten opsturen. Naar die winkel ga je opspraak, laat je ogen opmeten, bril uitzoeken, klaaaaaar. Paar dagen later kun je je bril ophalen.

pateeke
Berichten: 2255
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:38

MarcoBorsato schreef:
Hoe moeilijk is het?


Voor sommige mensen duidelijk heel moeilijk.
Net nog in de supermarkt: winkelkarretje verplicht. En toch meerdere mensen die zonder winkelkarretje naar binnen gingen. Winkelmedewerker moest dus verschillende keren zeggen dat men een winkelkarretje moest nemen om te zorgen dat er niet teveel volk in de winkel zou zijn. En toch gaan mensen dan discussiëren...

Ik merk het inderdaad niet enkel in de winkels, maar gewoon overal dat mensen de regels beu zijn en zich er niet aan houden: geen afstand houden, geen mondmasker dragen, met meer mensen dan toegelaten naar stal gaan, looprichting zoals aangeduid niet volgen, ...

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:02

Palmera schreef:
nuscaniels schreef:
Toch wel interessant dat volgens sommige de economie instort omdat men alleen nog maar noodzakelijke dingen koopt ipv funshoppen.

Je snapt duidelijk het punt niet. :(:)


Denk eerder dat je mijn punt niet snapt, maar maakt niet uit. Verschil van mening en inzicht

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:10

Idylle ik herken je frustratie enorm! Ik werk nu in diverse winkels op het station, wat frustrerend is het soms. :( je wil gewoon fijn werken maar je moet iedereen steeds wijzen op de regels bij de deur. :(:)

Warboel
Berichten: 14711
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:13

Wij hebben poortjes voor de deur van de winkel. Gewoon van die zwarte linten zeg maar. Staat duidelijk "aub hier wachten tot een medewerker u komt halen" nou die poortjes worden gewoon open gemaakt hoor door sommige grapjurken :')

Gelukkig blijft 90% wel gewoon netjes wachten tot ze gehaald worden. In de winkel zelf hebben we weinig problemen, omdat mensen buiten voor het poortje wachten kunnen ze (in principe dan haha) niet zomaar naar binnen stormen en de winkel is groot genoeg om voldoende afstand te houden.

Wij hebben sinds de vorige grote persco mondkapjesplicht in de winkel voor zowel klanten als medewerkers en dat gaat eigenlijk heel erg goed. Mensen begrijpen het. De meeste mensen hebben zelf een mondkapje op (of bij zich) en anders hebben wij disposable mondkapjes voor ze. Enkel keertje wil een klant geen mondkapje op, dan leg ik gewoon rustig uit dat we de winkel zo lang mogelijk open willen houden en dat wij het ook niet prettig vinden, maar we're all in this together en als we nu even doorzetten, kunnen we hopelijk snel weer zonder mondkapjes. En mocht een klant het echt niet willen zijn ze natuurlijk altijd vrij om naar een andere winkel te gaan waar het niet verplicht is of via internet te bestellen.

Ik werk in de elektronica trouwens. Neem ook vaak apparaten in ter reparatie en dan draag ik ook handschoenen.

Zebrastreep

Berichten: 9849
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:32

Mijn vader is opticien en heeft inderdaad ook de regels met het bakje. Dit doen ze om ook te kijken hoeveel mensen er in de winkel zijn. Mijn vader draagt netjes een mondkapje tijdens een meting wat de klant dan ook moet. Hij heeft wel mensen gehad die geen mondkapje op wouden , mijn vader zei dan dat dat prima was maar ze dan geen oogmeting konden krijgen. Veel klanten die zich daarna wel bedenken en het toch maar doen. Mijn vader valt onder de risicogroep , maar wil wel graag blijven werken. Door het gedoe met zijn hart en corona heeft hij 6 maanden thuis gezeten.

verootjoo
Berichten: 35679
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:34

pateeke schreef:
MarcoBorsato schreef:
Hoe moeilijk is het?


Voor sommige mensen duidelijk heel moeilijk.
Net nog in de supermarkt: winkelkarretje verplicht. En toch meerdere mensen die zonder winkelkarretje naar binnen gingen. Winkelmedewerker moest dus verschillende keren zeggen dat men een winkelkarretje moest nemen om te zorgen dat er niet teveel volk in de winkel zou zijn. En toch gaan mensen dan discussiëren...

Ik merk het inderdaad niet enkel in de winkels, maar gewoon overal dat mensen de regels beu zijn en zich er niet aan houden: geen afstand houden, geen mondmasker dragen, met meer mensen dan toegelaten naar stal gaan, looprichting zoals aangeduid niet volgen, ...


Je kan het jezelf ook gewoon makkelijker maken; hier bij de supermarkt staat een medewerker die alle karren schoonmaakt en ze zet een schone in de doorgang naar de winkel dus als je de winkel in wilt loop je tegen die kar aan zodat je niet kan missen dat je die dus mee moet nemen.
Ze hoeven daar tegen niemand te zeggen dat ze een kar moeten hebben.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:52

Peerke_ schreef:
Palmera schreef:
Als ik zou doen wat overheden willen zou ik inderdaad zwaar in de armoe zitten. Geen officieel werk (dát is niet te vinden, iedereen ontslaat alleen maar) én geen uitkering. Gelukkig ben ik stronteigenwijs, trek ik mijn eigen plan maar vertik ik het nu wel nog bij te dragen aan de maatschappij. ;)

Maar ondanks dat ik me red nee ik ben financieel gezien ook niet rijk, zie ik juist hierdoor wel wat er gaat gebeuren.

En alle potjes in NL zijn ook een keer op, omdat iedereen liever doodsbang is dan alert en voorzichtig.
Een hele gevaarlijke ontwikkeling voor de economie.


Het is heel moeilijk in deze situatie een balans te vinden tussen de volksgezondheid en de economie.
Iedere beperking die je oplegt gaat ergens ten koste van de economie, maar je kunt niet corona negeren en iedereen maar aan zijn lot over laten.

Als iedereen zich beter aan de basis regels zou houden zijn veel maatregelen helemaal niet nodig.
Ik denk dat je voor een groot deel de mensen die zich niet aan de regels houden de schuld mag geven van de economische schade.
En dan heb ik het niet over de mensen die vergeten een winkelwagentje te pakken, maar wel de mensen die feestjes blijven organiseren, niet de 1,5 meter afstand houden, en gewoon doen waar ze zelf zin in hebben.


Het beste kun je in Duitsland gaan wonen. Daar is het beter geregeld en houdt iedereen zich ook beter aan de regels.

Passadena

Berichten: 281
Geregistreerd: 28-12-16

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:27

Vandaag weer 20x de vraag gekregen. “ oh kunnen we niet in het restaurant zitten “?
(Hele restaurant is omgebouwd naar verkoop plek)

Sommige mensen leven echt onder een steen volgens mij.. Of ze willen de regels gewoon niet volgen.

beert
Berichten: 2451
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:57

Ik was van de week even in de stad om kleren te kijken voor de kinderen en ik wilde meteen even snel in een winkel kijken naar een winterjas.

Ik liep zo'n spijkerbroekenwinkel in, Jeans ofzo? Of soortgelijk. Daar moest je dus verplicht een papieren tasje meenemen de winkel in en die logica ontging me totaal. Ik bedoel, een winterjas past daar sowieso niet in en waarom zou je een spijkerbroek eerst met moeite in een papieren tas frotten als je die wilt passen? Vaak pak je er ook meer dan één. En andere kleren zitten vaak op een hanger en kunnen dus ook niet in de tas. Maar goed, de medewerker floot me terug dat ik per se mijn handen moest ontsmetten en een tasje moest pakken (om die vervolgens ongebruikt weg te moeten gooien).

Maar die regel snapte ik dus niet. Kent iemand dit en snapt het nut ervan?

zonnebloem18

Berichten: 24873
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:59

Door het tasje kunnen ze zien hoeveel mensen er in de winkel zijn. Tasjes op is maximaal aantal klanten in de winkel.

beert
Berichten: 2451
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:04

Ah zo. Volgens mij was ik ongeveer de enige klant :-). Ik dacht dat het om het tasje ging.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:05

Het blijft lastig.. Ik werk vanuit huis gelukkig, maar vind het winkelen idd een ding. Aan de ene kant wil je de winkeliers blijven steunen door te kopen, maar aan de andere kant is winkelen idd niet altijd een prettige ervaring nu. Ik heb geen moeite met de regels, kijk netjes naar wat de winkel wil voor binnenkomst en houd me daar aan, geen punt. Maar zie idd dat lang niet iedereen dat doet, voor jou als verkoper niet fijn, maar ook voor de andere shoppers. Ik ga dan toch alleen maar het hoognodige doen nu. Maar het zijn niet alleen de andere shoppers, inpakkers hier in de supermarkt heb ik ook al een keer of 2 in mijn nek gehad. Wilde laatst wat uit een koeling halen, komt er een inpakker bijv die in diezelfde koeling over mij heen gaat hangen wat inpakken. Vond het onzin om afstand te houden.. Regels en mensen, we gaan er blijkbaar allemaal anders mee om helaas. Kan niet wachten op de dag dat we ons weer veilig mogen voelen op dat gebied en tot die tijd helaas maar volhouden. Ik val in de risicogroep en laat mijn man nu tijdelijk de boodschappen weer halen, als iedereen afstand zou houden, zou ik ook wel boodschappen willen doen, maar de keren dat ik er op uit was, hielden lang niet alle mensen zich aan de regels en zit ik dus toch al met al best wat maanden binnen nu.

Overigens zie ik nu de drukte wel afnemen. Paar weken terug puilde de restaurants, tuincentra en bouwmarkten bijv nog geheel uit. Moest deze week dan toevallig wel naar de opticien (op afspraak) voor onze dochter die steeds slechter ging zien en vond het niet druk meer in de stad. Mondkapje idd wel af in de winkel om de bril te passen. Zou niet weten hoe dat anders moet, tis toch een uitgave, ze is nog jong en dan wil je haar ook laten zien hoe het staat.

pateeke
Berichten: 2255
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:11

verootjoo schreef:
pateeke schreef:


Voor sommige mensen duidelijk heel moeilijk.
Net nog in de supermarkt: winkelkarretje verplicht. En toch meerdere mensen die zonder winkelkarretje naar binnen gingen. Winkelmedewerker moest dus verschillende keren zeggen dat men een winkelkarretje moest nemen om te zorgen dat er niet teveel volk in de winkel zou zijn. En toch gaan mensen dan discussiëren...

Ik merk het inderdaad niet enkel in de winkels, maar gewoon overal dat mensen de regels beu zijn en zich er niet aan houden: geen afstand houden, geen mondmasker dragen, met meer mensen dan toegelaten naar stal gaan, looprichting zoals aangeduid niet volgen, ...


Je kan het jezelf ook gewoon makkelijker maken; hier bij de supermarkt staat een medewerker die alle karren schoonmaakt en ze zet een schone in de doorgang naar de winkel dus als je de winkel in wilt loop je tegen die kar aan zodat je niet kan missen dat je die dus mee moet nemen.
Ze hoeven daar tegen niemand te zeggen dat ze een kar moeten hebben.


Klopt, maar zo iemand die de winkelkarren ontsmet en klaar zet, moet ook betaald worden... Ik was gaan winkelen in een goedkope supermarkt, klein filiaal. Ik denk dat ze er daar geen geld voor hebben om mensen daarvoor te betalen. De winkelmedewerkers stonden daar zo al behoorlijk onder druk had ik de idee.
Het hangt er duidelijk op, met pictogrammen enz, dus je mag er toch wel wel vanuit gaan dat mensen hun gezond verstand gebruiken en zich gewoon aan de regels houden.

Popstra
Berichten: 13868
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:24

TS zal het niet al een beetje schelen als de klant bij binnenkomst verplicht de handen moet desinfecteren? Dus dat er zo een paaltje met een desinfecteer apparaatje bij de deur staat

Dan zou ik me al minder benauwd voelen als men de brillen aan raakt

Love_Rosie

Berichten: 1505
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:43

Wat ik dan zo apart vind is dat we al die brillen gaan schoonmaken en vervolgens loop je naar de supermarkt. Door hoeveel handen is die zak sla gegaan voordat het in jouw auto ligt? Is dat ook elke keer na tijd ontsmet?

Ik werk gelukkig bij een grote(ruime) particuliere opticien. Winkel is zo geoot dat er nooit teveel mensen zijn, iedereen kan meer dan voldoende afstand houden en doet dat ook dus afgezien van mondkapje en handen ontsmetten is er weinig veranderd.

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:59

Love_Rosie schreef:
Wat ik dan zo apart vind is dat we al die brillen gaan schoonmaken en vervolgens loop je naar de supermarkt. Door hoeveel handen is die zak sla gegaan voordat het in jouw auto ligt? Is dat ook elke keer na tijd ontsmet?


Nee, daarvoor is de regel natuurlijk: raak alleen aan wat je koopt.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:59

Wij hebben nog steeds iemand staan die karretjes schoonmaakt en aanreikt bij onze supermarkt. Gaat heel vlot, ook het terugbrengen.
Zag daarnet op FB een foto dat het toiletpapier alweer op is :)) en gisteren had ik moeite om tomatenpuree te vinden. Alles van tomaat in blik/concentraat wat zowat op. Zelfde met bepaalde types kattenvoeding, koeken, olijfolie, rijst en pasta. Ohja en bakboter.

Wat iemand al zei, in de zorg werken is ook met bepaalde regels voor bezoek. Dankzij een aantal familieleden die het allemaal "je reinste onzin" vonden is er intussen wel weer een besmetting in huis -O- Ik ben zelf risicogroep (in lichte mate) en ik wil gewoon niet terug naar een Lockdown. Ik heb gewerkt met mensen met Corona, ik heb aan den lijve mogen ondervinden hoeveel verdriet dat rotbeestje veroorzaakt onder ouderen omwille van de beperkte sociale contacten. Dat wil ik mijn bewoners echt besparen. Dus alleen al daarom hou ik me zo aan de regels en hamer ik erop om ze te volgen, zodat die bevolkingsgroepen ook eindelijk weer een keer terug kunnen naar "normaal".

ogidni
Berichten: 461
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:37

Popstra schreef:
TS zal het niet al een beetje schelen als de klant bij binnenkomst verplicht de handen moet desinfecteren? Dus dat er zo een paaltje met een desinfecteer apparaatje bij de deur staat

Dan zou ik me al minder benauwd voelen als men de brillen aan raakt

Volgens mij gaat het nog niet eens om het aanraken maar meer dat men de brillen op hun neus zet (je gezicht ontsmet je niet). Dat zie ik met een zak sla in de supermarkt niet zo snel gebeuren.

Ik verbaas me over een aantal van de reacties in dit topic. Hoe moeilijk kan het zijn? Als iedereen zich nu aan de regels houdt des te eerder kunnen die ook weer afgebouwd worden. Je doet het niet alleen voor je zelf maar voor iedereen. Blijf aub normaal doen tegen de mensen die je aanspreken op de regels, zij doen ook alleen maar hun werk.
Gelukkig heb ik mijn werk nog maar of het zo leuk is om als alleenstaande zonder huisdieren fulltime thuis te werken. Nee, dat is het niet! Moet ik deze frustratie op anderen botvieren? Nee, ook dat doe je niet. Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.

Popstra
Berichten: 13868
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:43

Daar heb je gelijk in

KookaburraJarig

Berichten: 5436
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:49

Over het gevoel dat je politieagent speelt... Herkenbaar.

Ik heb in een museum achter de balie gewerkt en als toezichthoudster. Ondertussen is het riedeltje wat we bij elke bezoeker vertelden al zo normaal voor mij geworden. En toch zag ik dat niet iedere bezoeker dit opslaat of bewust maatregelen overtreedt.