Frustratie als winkelmedewerker

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 07:09

Het is allemaal wel heel erg veroordelend naar elkaar zeg. :(
Kunnen we elkaar niet wat meer in elkaars waarde laten en wat begrip vpor elkaar toneb?
Ik neem aan dat we collectief allemaal hetzelfde willen. Kunnen we dat niet in Liefde met elkaar delen ipv vol frustratie en woede tov elkaar?

Mellow

Berichten: 6506
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:22

Ik ben heel veel onderweg voor mijn werk, en wat ik zie is dat juist vaak de mensen die een mondkapje op hebben geen afstand bewaren. Zolang het niet verplicht is draag ik hem niet waar het niet moet. Ik heb er wel 1 en doe hem ook wel op als dat de regel is. Echter ik vraag me af, dragen we zo'n ding omdat het moet of omdat het echt zou werken...
En nee, ik heb geen schijt aan de regels zoals sommige hier dat dan meteen denken. Ik hou me er goed aan. Ik heb een filmpje gezien wat een mondmasker doet met de aërosolen, dat vond ik toch wel even schrikken. Want het houdt ze niet tegen. Het verplaatst ze alleen naar achteren. Wat ik wel veel deed was mensen met mijn rug passeren, dat is nu ook geen optie meer.

Laten we elkaar niet veroordelen hier zeg. Dat gebeurt nu een heleboel. We zitten met zijn allen in deze oliebol situatie en ipv mensen gelijk te veroordelen omdat ze niet zo'n ding dragen.... de 1 heeft dit gevolg, de ander dat.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:35

Er stond een tijd geleden een reactie ergens op facebook van een man, en dat blijf ik echte en fantastische opmerking vinden en dat geldt hier voor alle mensen die hier ZOOO enorm op de regeltjes zitten en de overheid volkomen volgen "als de overheid zegt dat je je vinger in je kont moet steken omdat je via je kont besmet kan raken, zou je dan ook de hele dag met een vinger in je kont lopen?"

het is natuurlijk heel flauw, maar bedenk ff of je alles zou doen wat de overheid zegt? Het gaat over je vrijheid, je mimiek is zooo belangrijk, het feit dat er allerlei beperkende maatregelen komen en dat er een noodwet komt, dat moet je echt niet willen! Maargoed, ik ga nu dit topic verlaten want ik word er erg kriebelig van!

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:40

Ik lees dit nu van verschillende mensen, dat mensen met mondkapje geen afstand houden. Die zullen er vast zijn, maar als 90% van de mensen een mondkapje draagt, is het logisch dat je meer mondkapjes dragers ziet, die geen afstand houden. Zelf zie ik dat op beelden van bv de Efteling, maar als je dan beter kijkt zie je dat die mensen gewoon bij elkaar horen, 1 huishouden vormen. Dus wat jij ziet, hoeft niet de werkelijkheid te zijn.
Bovendien is het niet eens het feit dat sommigen ze niet willen dragen, wat voor irritatie zorgt, maar vooral de manier waarop dat gebracht word: het is allemaal onzin, wij zijn schapen, het kabinet maakt ons kapot. Daar erger ik mij aan. Soms moet je gewoon iets doen voor het algemeen nut, ook al zie je het zelf niet zo.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:43

__Robijn__ schreef:
Er stond een tijd geleden een reactie ergens op facebook van een man, en dat blijf ik echte en fantastische opmerking vinden en dat geldt hier voor alle mensen die hier ZOOO enorm op de regeltjes zitten en de overheid volkomen volgen "als de overheid zegt dat je je vinger in je kont moet steken omdat je via je kont besmet kan raken, zou je dan ook de hele dag met een vinger in je kont lopen?"

het is natuurlijk heel flauw, maar bedenk ff of je alles zou doen wat de overheid zegt? Het gaat over je vrijheid, je mimiek is zooo belangrijk, het feit dat er allerlei beperkende maatregelen komen en dat er een noodwet komt, dat moet je echt niet willen! Maargoed, ik ga nu dit topic verlaten want ik word er erg kriebelig van!


Het gaat niet over doen wat de overheid zegt maar over ieders gezondheid. Je mist dan gewoon het hele punt.
Gewoon je hielen in t zand steken, gewoon omdat de overheid het zegt vind ik heel kinderachtig en niet slim.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:53

dromertje2 schreef:
__Robijn__ schreef:
Er stond een tijd geleden een reactie ergens op facebook van een man, en dat blijf ik echte en fantastische opmerking vinden en dat geldt hier voor alle mensen die hier ZOOO enorm op de regeltjes zitten en de overheid volkomen volgen "als de overheid zegt dat je je vinger in je kont moet steken omdat je via je kont besmet kan raken, zou je dan ook de hele dag met een vinger in je kont lopen?"

het is natuurlijk heel flauw, maar bedenk ff of je alles zou doen wat de overheid zegt? Het gaat over je vrijheid, je mimiek is zooo belangrijk, het feit dat er allerlei beperkende maatregelen komen en dat er een noodwet komt, dat moet je echt niet willen! Maargoed, ik ga nu dit topic verlaten want ik word er erg kriebelig van!


Het gaat niet over doen wat de overheid zegt maar over ieders gezondheid. Je mist dan gewoon het hele punt.
Gewoon je hielen in t zand steken, gewoon omdat de overheid het zegt vind ik heel kinderachtig en niet slim.



nee jij mist het hele punt. Het feit dat een mondkapje geen werking heeft! En jij dus aanneemt dat wat de overheid zegt waar is... Luister eens naar de duizenden artsen die petities hebben getekend, ipv naar hugo de jonge

Afbeelding

Mellow

Berichten: 6506
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:55

nynke55 schreef:
Ik lees dit nu van verschillende mensen, dat mensen met mondkapje geen afstand houden. Die zullen er vast zijn, maar als 90% van de mensen een mondkapje draagt, is het logisch dat je meer mondkapjes dragers ziet, die geen afstand houden. Zelf zie ik dat op beelden van bv de Efteling, maar als je dan beter kijkt zie je dat die mensen gewoon bij elkaar horen, 1 huishouden vormen. Dus wat jij ziet, hoeft niet de werkelijkheid te zijn.
Bovendien is het niet eens het feit dat sommigen ze niet willen dragen, wat voor irritatie zorgt, maar vooral de manier waarop dat gebracht word: het is allemaal onzin, wij zijn schapen, het kabinet maakt ons kapot. Daar erger ik mij aan. Soms moet je gewoon iets doen voor het algemeen nut, ook al zie je het zelf niet zo.


Dus alle mensen die ze niet willen dragen zetten volgens jou de hielen in het zand en vinden het allemaal onzin... begrijp ik je nu goed?

Wat ik zie is dat ze geen afstand houden van mij, en ik zeg niet iedereen maar ik heb al meerdere keren gehad dat ze heel dicht in mijn buurt kwamen, te dicht. Dus dit is niet van filmpjes maar gewoon persoonlijke ervaring. En weet je ik draag dan niet een mondkapje maar heb wel het fatsoen netjes afstand te houden, te wachten in de winkel op anderen. Maar omdat ik geen mondkapje op heb ben ik blijkbaar toch slecht terwijl diegene met mondkapje geen afstand houdt en niet wacht, die is wel goed want heeft een mondkapje op? Zo komt het namelijk op mij over wat je nu zegt. Dat mondkapje lijkt wel heilig te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:56

dromertje2 schreef:
Het gaat niet over doen wat de overheid zegt maar over ieders gezondheid. Je mist dan gewoon het hele punt.
Gewoon je hielen in t zand steken, gewoon omdat de overheid het zegt vind ik heel kinderachtig en niet slim.


Dit is absoluut niet in alle gevallen waar. Scheert mensen over 1 kam.

De overheidsvolgers zijn schapen.
Degenen die tegen de mondkapjes zijn zijn complotgekkies.
De een veroordeelt de ander over iets wat hij of zij net zo goed zelf doet.

Maar ondertussen zijn we allemaal mensen met eigen belevingen, meningen, gevoelens en beweegredenen.
Wat is er helpend aan anderen veroordelen en hier ruzie over maken?

Er zijn zoveel verschillende waarheden en visies, veelal van “geleerden” die loodrecht tov elkaar staan. Iedereen zoekt zijn eigen waarheid en iedereen wil uit deze crisis raken. De een doet het zus en de ander doet het zo. Probeer uit te gaan van het goede van de mens, dus ga er vanuit dat iedereen vanuit zijn eigen visie handelt, de visie die naar zijn waarheid het best helpend is.
Zelfs de geleerden zitten er wel eens naast.
Ik zit er naast, jij zit er naast.

Zo verschillend zijn we niet.

We moeten dit samen doen. Boos of gefrustreerd zijn op anderen draagt hier niks aan bij..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-10-20 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:58

Ik spreek dan ook over de mensen die niet meewerken gewoon omdat het de overheid is die het zegt.

Robijn: Jij geloofd dat het werkt en geloofd jou bron.
Ik geloof een andere bron.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:02

Helemaal eens met Nynke en dromertje2. Humpdiedumpie, je doet het niet samen wanneer er mensen zijn die de kont tegen de krib gooien, daar mag dan best wat van gezegd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:11

MightyMike schreef:
Helemaal eens met Nynke en dromertje2. Humpdiedumpie, je doet het niet samen wanneer er mensen zijn die de kont tegen de krib gooien, daar mag dan best wat van gezegd worden.


Natuurlijk mag je er wat van vinden en als je die behoefte zo voelt er wat van zeggen. Het geheim ligt dan wel in de manier waarop het gezegd wordt. Schiet je iemand meteen af of vraag je door? En zou je diegene zijn visie willen leren begrijpen?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:13

Mellow, ik heb niets gezegd over hielen in het zand, dat was Dromertje. En daar heeft ze gelijk in. Voor de rest heb jij niets begrepen van wat ik zei. Om het te verduidelijken: jij hebt het over mensen met mondkapjes die te dicht bij jou in de buurt komen, in een supermarkt bijvoorbeeld? Hoeveel mensen hebben daar een mondkapje op? Ik gok (dat is bij mijn supermarkt zo) zo'n 90 %. Dus de kans dat er mensen met een mondkapje te dicht bij je komen is vele malen groter dan mensen zonder mondkapje.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:23

Ik heb al een aantal keer aangegeven Humpiedumpie dat ik zeker begrip heb voor mensen die niet kunnen. Of dat nou jouw reden is, die ik zeker begrijp en serieus neem of een medische reden. Niet willen omdat het niet lekker zit, je er niet aan kan wennen vind ik echt de kont tegen de krib gooien. Mijn manier van reacties plaatsen is een reactie op de manier waarop een ander die van hem/haar plaatst. Ik vind een autogordel ook niet lekker zitten, en ja, heb daar een medische reden voor. Maar dat neemt niet weg dat ik die altijd draag, en daarbij vraag ik mij dan niet af waarom de regering mij dat verplicht, dat doe je gewoon en je krijgt ook een fikse boete wanneer je het niet doet. Ik kan er mee leven, zit ongemakkelijk, maar prima. Maar nu corona van start is gegaan zijn er een aantal mensen die gelijk steigeren als ze het woord nieuwe regel horen, die hun vrijheid zou beperken. Ik vind een mondkapje zo'n onzin om daar een hele discussie over te voeren. Of het nu wel of niet helpt, het wordt je gevraagd om te doen en indien je geen medische uitzondering bent vind ik het weinig moeite. Niet voor niets dat de regering er een verplichting van gaat maken, om deze hele discussie met mensen die niet willen, niet aan te hoeven gaan. Niet leuk, zeker niet, iedereen kan niet wachten tot deze rare tijd over is. Voor mij dan ook einde discussie, ik draag hem.

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:35

Ik vind het grappig dat men vooral in tijden van crisis zich afzet tegen de overheid en gilt niet blindelings de regeltjes te gaan volgen. Dat terwijl in tijden van vrede en rust praktisch je hele leven bepaald wordt door regels en wetten en dan is dat geen probleem.
Van alle argumenten die je zou kunnen verzinnen, vind ik dit dus wel een van de zwakkere. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:37

MightyMike schreef:
Ik heb al een aantal keer aangegeven Humpiedumpie dat ik zeker begrip heb voor mensen die niet kunnen. Of dat nou jouw reden is, die ik zeker begrijp en serieus neem of een medische reden. Niet willen omdat het niet lekker zit, je er niet aan kan wennen vind ik echt de kont tegen de krib gooien. Mijn manier van reacties plaatsen is een reactie op de manier waarop een ander die van hem/haar plaatst. Ik vind een autogordel ook niet lekker zitten, en ja, heb daar een medische reden voor. Maar dat neemt niet weg dat ik die altijd draag, en daarbij vraag ik mij dan niet af waarom de regering mij dat verplicht, dat doe je gewoon en je krijgt ook een fikse boete wanneer je het niet doet. Ik kan er mee leven, zit ongemakkelijk, maar prima. Maar nu corona van start is gegaan zijn er een aantal mensen die gelijk steigeren als ze het woord nieuwe regel horen, die hun vrijheid zou beperken. Ik vind een mondkapje zo'n onzin om daar een hele discussie over te voeren. Of het nu wel of niet helpt, het wordt je gevraagd om te doen en indien je geen medische uitzondering bent vind ik het weinig moeite. Niet voor niets dat de regering er een verplichting van gaat maken, om deze hele discussie met mensen die niet willen, niet aan te hoeven gaan. Niet leuk, zeker niet, iedereen kan niet wachten tot deze rare tijd over is. Voor mij dan ook einde discussie, ik draag hem.


Dat is je goed recht natuurlijk. Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat jij handelt vanuit jouw beweegredenen, ik doe dat vanuit de mijne en zo zijn er nog 17 000 000 anderen die dat ook doen. Ik heb mijn reden nu hier verteld, maar er zijn ook mensen (ik doe dat ook regelmatig om maar van de discussie af te zijn) die zich er “makkelijk” vanaf maken door te zeggen dat ik het onzin vind of vul maar in. Dat neemt niet weg dat er geen beweegredenen achter zitten.
Een autogordel is bewezen veiliger. Een mondkapje is dat niet, zoals dat nu lijkt. Maar we weten nog zo weinig van het virus dat daar niks zinnigs over te zeggen is. Dus iedereen mag er zijn mening over geven.
Ik begrijp jou ook hoor, laat dat duidelijk zijn.
Ik vind het alleen zo zonde van de boosheid en frustratie op elkaar terwijl het allemaal al lastig genoeg is...
Ik probeer zelf ervoor te kiezen om ieder zn keuze vanuit liefde te zien.
Ik ging eerst ook steigeren omdat iedereen maar zo makkelijk zijn zelfbeschikking over eigen lichaam weggaf en werd daar echt boos over. Ik snapte het niet. Nu kan ik er respect voor hebben dat iedereen het vanuit zijn eigen beweegredenen doet en dat geeft me enorm veel rust. En dat gun ik iedereen.
Dus het is niet om wie dan ook af te vallen, het is meer dat ik iedereen de rust gun en vooral ook wat Liefde voor de medemens.
Het is niet altijd wat het lijkt..

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:46

__Robijn__ schreef:
Er stond een tijd geleden een reactie ergens op facebook van een man, en dat blijf ik echte en fantastische opmerking vinden en dat geldt hier voor alle mensen die hier ZOOO enorm op de regeltjes zitten en de overheid volkomen volgen "als de overheid zegt dat je je vinger in je kont moet steken omdat je via je kont besmet kan raken, zou je dan ook de hele dag met een vinger in je kont lopen?"

het is natuurlijk heel flauw, maar bedenk ff of je alles zou doen wat de overheid zegt? Het gaat over je vrijheid, je mimiek is zooo belangrijk, het feit dat er allerlei beperkende maatregelen komen en dat er een noodwet komt, dat moet je echt niet willen! Maargoed, ik ga nu dit topic verlaten want ik word er erg kriebelig van!

Vind je dit nou echt een goede vergelijking? :')

Ik ben geneigd om erop in te gaan maar laat maar, het kán niet zijn dat je dit serieus bedoelt. Een mondkapje == je vinger in je kont steken? Ga toch weg. Overigens draag ik elke dag een kontkapje, namelijk een onderbroek, dus zelfs als dat zo is ben ik toch nog beschermd :') . Succes met je metafoor +:)+

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:49

Ik vind dat een superlieve reactie Humpedumpie en zeker zit er bij sommige mensen meer achter dan je weet. Maar jij hebt recht om je met een mondkapje niet fijn te voelen, begrijp ik zeker, kan ik me helemaal in inleven. Ik lees het hier, ik lees het veelvuldig op fb, mensen die er gewoon geen zin in hebben omdat het niet lekker zit. Geen diepere reden, de overheid legt ons iets op wat we niet willen wordt er dan geroepen, het is niet wat ik normaal doe, ik zit persoonlijk niet in de doelgroep, dus waarom en daar heb ik idd moeite mee. En dat is niet omdat ik me niet in wil leven in hun redenen, dat is omdat zij naast mij in de winkel staan, zoals ts en een aantal hier melden, er moeilijk om doen in winkels, wanneer de winkelier een mondkapje wel verplicht stelt. Ik voel hetzelfde voor mensen die geen afstand willen houden. Die mensen willen zich dan ook niet inleven in de mensen die wel graag willen dat je een mondkapje draagt. Daar zit het punt, dat voelt onbegripvol van die kant. Je komt het ziekenhuis, fysio, huisartspraktijk en sommige winkels etc niet in zonder mondkapje en daar moeten we het allemaal mee doen.

Mellow

Berichten: 6506
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:58

nynke55 schreef:
Mellow, ik heb niets gezegd over hielen in het zand, dat was Dromertje. En daar heeft ze gelijk in. Voor de rest heb jij niets begrepen van wat ik zei. Om het te verduidelijken: jij hebt het over mensen met mondkapjes die te dicht bij jou in de buurt komen, in een supermarkt bijvoorbeeld? Hoeveel mensen hebben daar een mondkapje op? Ik gok (dat is bij mijn supermarkt zo) zo'n 90 %. Dus de kans dat er mensen met een mondkapje te dicht bij je komen is vele malen groter dan mensen zonder mondkapje.


Dan heb ik je verkeerd begrepen en dan heb je inderdaad gelijk wbt dat punt. Mijn excuses.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:00

Magrathea schreef:
__Robijn__ schreef:
Er stond een tijd geleden een reactie ergens op facebook van een man, en dat blijf ik echte en fantastische opmerking vinden en dat geldt hier voor alle mensen die hier ZOOO enorm op de regeltjes zitten en de overheid volkomen volgen "als de overheid zegt dat je je vinger in je kont moet steken omdat je via je kont besmet kan raken, zou je dan ook de hele dag met een vinger in je kont lopen?"

het is natuurlijk heel flauw, maar bedenk ff of je alles zou doen wat de overheid zegt? Het gaat over je vrijheid, je mimiek is zooo belangrijk, het feit dat er allerlei beperkende maatregelen komen en dat er een noodwet komt, dat moet je echt niet willen! Maargoed, ik ga nu dit topic verlaten want ik word er erg kriebelig van!

Vind je dit nou echt een goede vergelijking? :')

Ik ben geneigd om erop in te gaan maar laat maar, het kán niet zijn dat je dit serieus bedoelt. Een mondkapje == je vinger in je kont steken? Ga toch weg. Overigens draag ik elke dag een kontkapje, namelijk een onderbroek, dus zelfs als dat zo is ben ik toch nog beschermd :') . Succes met je metafoor +:)+

Uit jouw reactie blijkt maar dat jij het ECHT niet begrijpt!
Jammer maar mensen die zo ontzettend kortzichtig zijn distantieer ik mij van :)

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:02

Gini schreef:
Ik vind het grappig dat men vooral in tijden van crisis zich afzet tegen de overheid en gilt niet blindelings de regeltjes te gaan volgen. Dat terwijl in tijden van vrede en rust praktisch je hele leven bepaald wordt door regels en wetten en dan is dat geen probleem.
Van alle argumenten die je zou kunnen verzinnen, vind ik dit dus wel een van de zwakkere. :D



Dat is jouw aanname, dat een ieder het prima vind in de normale tijden. Want ook dan ben ik niet iemand die vind dat de overheid het bij het juiste eind heeft. Omdat er andere belangen spelen bij de overheid dan het belang bij het volk. Maargoed, dat is een andere discussie :)

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:04

Helemaal mee eens Gini.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:09

Die vergelijking: mondkapje-vinger is zo verkeerd omdat iedereen snapt dat een regering dat niet zou voorstellen, het heeft namelijk totaal geen voordelen en een heleboel nadelen. Jouw punt is volgens mij dat de regering iets voorstelt wat volgens veel mensen geen zin heeft, namelijk het mondkapje. En daar zou best gelijk in kunnen hebben, want het nut van een mondkapje is minimaal. Maar ik vind dat ook zou een mondkapje bijna geen nut hebben, dan is toch dat hele kleine beetje nut voldoende om hem te dragen
Daar kun jij het niet mee eens zijn, prima. Maar de reden dat je het niet doet omdat de regering het zegt is belachelijk.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:09

__Robijn__ schreef:
Gini schreef:
Ik vind het grappig dat men vooral in tijden van crisis zich afzet tegen de overheid en gilt niet blindelings de regeltjes te gaan volgen. Dat terwijl in tijden van vrede en rust praktisch je hele leven bepaald wordt door regels en wetten en dan is dat geen probleem.
Van alle argumenten die je zou kunnen verzinnen, vind ik dit dus wel een van de zwakkere. :D



Dat is jouw aanname, dat een ieder het prima vind in de normale tijden. Want ook dan ben ik niet iemand die vind dat de overheid het bij het juiste eind heeft. Omdat er andere belangen spelen bij de overheid dan het belang bij het volk. Maargoed, dat is een andere discussie :)


ik ben dan vooral benieuwd wat 'De Overheid' er volgens jou bij gebaat is dat haar bevolking mondmaskers draagt?

wie is volgens jou 'de overheid' eigenlijk? de huidige minsters? alle politiekers? de koning? de overheidsambtenaren?

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:10

Gini schreef:
Ik vind het grappig dat men vooral in tijden van crisis zich afzet tegen de overheid en gilt niet blindelings de regeltjes te gaan volgen. Dat terwijl in tijden van vrede en rust praktisch je hele leven bepaald wordt door regels en wetten en dan is dat geen probleem.
Van alle argumenten die je zou kunnen verzinnen, vind ik dit dus wel een van de zwakkere. :D

In normale tijden redt ik mezelf prima, had ik een bedrijf, een redelijk goed inkomen, een vrij leven, gaan en staan waar ik wil en frisse lucht.

Dat is mij nu ontnomen voor een virus dat ik niet zorgwekkend genoeg vind en ik ben me nu op koppige eigen kracht aan het redden en dat lijkt te lukken.
Maar ondertussen: de hele economie gaat naar de klote, er worden maatregelen bedacht die niet effectief zijn en slechts de afvalbergen nog wat groter maken.

Dus ja, dan krijg ik vanzelf meer behoefte de overheden te bekritiseren.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:16

Palmera schreef:
Gini schreef:
Ik vind het grappig dat men vooral in tijden van crisis zich afzet tegen de overheid en gilt niet blindelings de regeltjes te gaan volgen. Dat terwijl in tijden van vrede en rust praktisch je hele leven bepaald wordt door regels en wetten en dan is dat geen probleem.
Van alle argumenten die je zou kunnen verzinnen, vind ik dit dus wel een van de zwakkere. :D

In normale tijden redt ik mezelf prima, had ik een bedrijf, een redelijk goed inkomen, een vrij leven, gaan en staan waar ik wil en frisse lucht.

Dat is mij nu ontnomen voor een virus dat ik niet zorgwekkend genoeg vind en ik ben me nu op koppige eigen kracht aan het redden en dat lijkt te lukken.
Maar ondertussen: de hele economie gaat naar de klote, er worden maatregelen bedacht die niet effectief zijn en slechts de afvalbergen nog wat groter maken.

Dus ja, dan krijg ik vanzelf meer behoefte de overheden te bekritiseren.



Nou precies dit dus! Je slaat de spijker op zijn kop.