Frustratie als winkelmedewerker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27535
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:07

Van het oxford vaccin heeft 1 op de 50.000 mensen een bijwerking

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:09

MightyMike schreef:
Al maanden zijn concerns bezig met een vaccin, die daar enorme vooruitgang mee boeken. Dat het wellicht niet voor iedereen helpt, maar de onderzoeken zijn al zover dat er positieve uitslagen zijn. Dus jouw voorbeeld maakt wel een doemscenario waar we helemaal nog niet staan.

Er zijn ook genoeg wetenschappers die het allemaal niet zo positief inzien en daar ook voor waarschuwen. Als dadelijk blijkt dat dat vaccin helemaal niet goed werkt, gaan mensen al helemaal met de kont tegen de krib. Vele denken dat het dadelijk klaar is als dat vaccin er is. Maar als dat niet is, dan gaat het érg moeilijk worden om mensen nog te motiveren.

Jolliegirl

Berichten: 32982
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:15

Gaan jullie lekker allmaal over Palmera heen!?
Deze vrouw is ook haar bedrijf KWIJTGERAAKT! Deze vrouw zit ook thuis te ploeteren om werk te vinden om haar lasten te kunnen betalen.
Deze vrouw is net zo hard getroffen als elk ander. Behalve degene die lekker simpel voor een werkgever werken en zich lekker makkelijk laten uitbetalen, die mensen hebben het goed en fijn! Die maken zich geen zorgen. Onder jullie een hoop zegt mijn gedachte!

Deze vrouw houd zich perfect aan de regels echter is ze het er niet mee eens.. En dat mag!
Zolang zij zich er wel aan houd is zij geen gevaar. Er is een groot verschil tussen "niet eens zijn - regels wel opvolgen"
En " niet eens zijn - regels niet opvolgen"

Jullie gaan allemaal wel lekker makkelijk in het afzeiken van een ander wiens mening jullie niet aanstaat.

Lekker makkelijk via internet.
Diepe buiging voor jullie allemaal!
Dat jullie hier je tijd aan besteden!
Chappeau!


Heb nou eens respect voor een ander!
Accepteer nou eens dat iemand een andere mening of visie kan hebben.
Ik respecteer een andere mening, maar respecteer het niet als we daarmee anderen persoonlijk afbranden.


Iedereen werkt keihard.
Niet alleen de zorg! Niet alleen het winkelpersoneel.

Wat denken jullie van de chauffeurs die nergens meer mogen plassen en of douchen snachts..
Die wel voor ons natje en droogje onderweg zijn!
Die hebben het ook zwaar.

Mensen met eigen bedrijven, de horeca die zich staand probeert te houden. Die hebben het ook zwaar.

Doe allemaal een stap terug en gedraag jullie gewoon eens respectvol naar een ander.
We hoeven niet op 1 lijn te staan, maar een stukje fatsoen is hier zeeeeer ver te zoeken.


Alsjeblieft...
Sla de armen in 1 ipv elkaar zo af te janken.
Hier bereikt niemand wat mee.

Ik snap dat mensen tijd teveel hebben en het zat zijn en het lekker makkelijk is om te mierenneuken.

Maar je kan beter wat nuttigs doen met je tijd.
En dat ga ik nu ook weer doen, ziek thuiszittend.. Ik laat deze irritatie snel van mij af glijden en ik ga eenzame ouderen eens een leuk kaartje sturen.


En sorry als ik hiermee ook bot of rot overkom, het is de toon die de muziek maakt en waaruit mijn antwoord dus ook voortvloeit.



Edit : even wat spaties, leestekens aangepast.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 30-10-20 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Berichten: 13318
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:17

Iets met de pot verwijt de ketel? Jouw bericht is een cadeautje voor deze discussie, Jolliegirl...

Jolliegirl

Berichten: 32982
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:21

Ann schreef:
Iets met de pot verwijt de ketel? Jouw bericht is een cadeautje voor deze discussie, Jolliegirl...



Wie de schoen past, trekt hem maar aan.

En hier laat ik het bij.

Ik hoop dat iedereen gewoon even een beetje meer aan elkaar wil denken.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:27

Hier zelfs 2 bedrijven op het spel, en in de risicogroep, iedereen hier dealt met corona. Ik vind het persoonlijk erg moeilijk om een ander te omarmen die dan blijft roepen (en daarmee spreek ik niet perse Palmera aan, maar een hele groep die zo denkt en daar begon het in dit topic over, de mensen die geen mondkapje willen dragen, geen afstand houden etc) dat corona alleen voor de risicogroepen een probleem is, laat ons lekker verder leven, ik krijg het niet, de regels zijn onzin en wil ik me er niet aan houden, sommigen doen het dan wel omdat ze geen boete krijgen. Dat vind ik respectloos en volgens mij mag dat op een discussie forum zeker wel gezegd worden. Bovendien is jouw eigen post ontzettend aanvallend naar de mensen die volgens jou zo denken, die ook allemaal last ondervinden van corona, ieder op zijn eigen manier, en dat mag wel? Ook jij doet precies hetzelfde wat je een ander verwijt!

Waar we het wel allemaal over eens zijn, is dat corona en de regels zeker wat met je doet. Voor iedereen hoop ik dat we er niet ziek uitkomen en economisch gezien niet al te veel leed hebben ondervonden.

Ann

Berichten: 13318
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:35

Ik sluit me helemaal bij bovenstaande aan!

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:36

Ik sluit mij ook bij Mightymike aan, kan het niet beter verwoorden.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:30

Jolliegirl schreef:
Gaan jullie lekker allmaal over Palmera heen!?
Deze vrouw is ook haar bedrijf KWIJTGERAAKT! Deze vrouw zit ook thuis te ploeteren om werk te vinden om haar lasten te kunnen betalen.
Deze vrouw is net zo hard getroffen als elk ander. Behalve degene die lekker simpel voor een werkgever werken en zich lekker makkelijk laten uitbetalen, die mensen hebben het goed en fijn! Die maken zich geen zorgen. Onder jullie een hoop zegt mijn gedachte!

Deze vrouw houd zich perfect aan de regels echter is ze het er niet mee eens.. En dat mag!
Zolang zij zich er wel aan houd is zij geen gevaar. Er is een groot verschil tussen "niet eens zijn - regels wel opvolgen"
En " niet eens zijn - regels niet opvolgen"

Jullie gaan allemaal wel lekker makkelijk in het afzeiken van een ander wiens mening jullie niet aanstaat.

Lekker makkelijk via internet.
Diepe buiging voor jullie allemaal!
Dat jullie hier je tijd aan besteden!
Chappeau!


Heb nou eens respect voor een ander!
Accepteer nou eens dat iemand een andere mening of visie kan hebben.
Ik respecteer een andere mening, maar respecteer het niet als we daarmee anderen persoonlijk afbranden.


Iedereen werkt keihard.
Niet alleen de zorg! Niet alleen het winkelpersoneel.

Wat denken jullie van de chauffeurs die nergens meer mogen plassen en of douchen snachts..
Die wel voor ons natje en droogje onderweg zijn!
Die hebben het ook zwaar.

Mensen met eigen bedrijven, de horeca die zich staand probeert te houden. Die hebben het ook zwaar.

Doe allemaal een stap terug en gedraag jullie gewoon eens respectvol naar een ander.
We hoeven niet op 1 lijn te staan, maar een stukje fatsoen is hier zeeeeer ver te zoeken.


Alsjeblieft...
Sla de armen in 1 ipv elkaar zo af te janken.
Hier bereikt niemand wat mee.

Ik snap dat mensen tijd teveel hebben en het zat zijn en het lekker makkelijk is om te mierenneuken.

Maar je kan beter wat nuttigs doen met je tijd.
En dat ga ik nu ook weer doen, ziek thuiszittend.. Ik laat deze irritatie snel van mij af glijden en ik ga eenzame ouderen eens een leuk kaartje sturen.


En sorry als ik hiermee ook bot of rot overkom, het is de toon die de muziek maakt en waaruit mijn antwoord dus ook voortvloeit.



Edit : even wat spaties, leestekens aangepast.


Doe jij ff normaal zeg! Palmera is een stoer wijf dat heel goed voor zichzelf kan en durft op te komen en met wie ik prima in gesprek kan, of we het nou eens zijn of niet. We wonen in een ander land waardoor het al lastig is om in elkaars situatie te verplaatsen, maar we gebruiken allebei inhoudelijke argumenten. Degene die hier persoonlijk loopt te zeuren ben jij, dus hou dat ff achterwege en post alleen inhoudelijk.
Ik ben benieuwd hoeveel begrip jij voor andere meningen hebt als het noodlot jouw treft onder meer doordat een ander het dragen van een mondkapje "vervelend" vindt...

Jolliegirl

Berichten: 32982
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:24

Ik heb nergens iemand persoonlijk aangesproken :')
Jij trekt de hele post nu echt op jezelf.

Het stoort mij dat hier mensen zijn die echt belachelijk op haar reageren.

Als jij een mondkapje vervelend vind, dan vind je dat. Ik vind ze ook naar.
Maar hey zij draagt ze gewoon, dus deze discussie is niet relevant.
Tevens draag ik die krengen ook overál.


Mijn post is alles behalve op 1 persoon persoonlijk gedoeld.

Maar dit wat er nu gebeurt, is precies hetgeen wat verkeerd gaat.
We blijven lekker elkaar afzeiken!

Complimenten! Ga zo door.
Corona tijd.. Veranderd de mens.
Zo negatief, zo jammer.
Daar probeerde ik op te doelen. Niet gelukt.

Gini
Berichten: 17946
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:29

De boodschap die je wilt overbrengen en de manier waarop je het overbrengt komen niet echt overeen, ook al is je boodschap op zich heel erg mooi.
Op een passief-agressieve manier vragen om liever te zijn voor elkaar werkt meestal niet. :D

Jolliegirl

Berichten: 32982
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:51

Gini schreef:
De boodschap die je wilt overbrengen en de manier waarop je het overbrengt komen niet echt overeen, ook al is je boodschap op zich heel erg mooi.
Op een passief-agressieve manier vragen om liever te zijn voor elkaar werkt meestal niet. :D


Dat zal mijn irritatie geweest zijn.
Excuus daarvoor.

En laten we daar eens proberen doorheen te lezen, dan zal ik dat de rest van dit topic ook doen.

Het raakt me gewoon hoe we tegenwoordig zo lelijk doen persoonlijk tegen elkaar.
Vandaar dat ik ook niemand in persoon genoemd heb, uiteraard behalve mn voorbeeldpersoon.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:58

Nou, eerst maar eens bekijken of de winkels in België nog open mogen blijven na vanavond. Wie weet hoeven wij dan geen zorgen meer te hebben over wel/geen masker, want we mogen misschien niet eens meer uit ons hok

Jolliegirl

Berichten: 32982
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:59

Varekaj schreef:
Nou, eerst maar eens bekijken of de winkels in België nog open mogen blijven na vanavond. Wie weet hoeven wij dan geen zorgen meer te hebben over wel/geen masker, want we mogen misschien niet eens meer uit ons hok


Vanavond uitsluitsel voor België?

Gini
Berichten: 17946
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:24

Ik vind het echt gek dat ze niet het effect van de maatregelen van eergisteren afwachten.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:11

Gini schreef:
Ik vind het echt gek dat ze niet het effect van de maatregelen van eergisteren afwachten.


Die luxe hebben ze niet meer in België.
Als blijkt dat de eerdere maatregelen niet genoeg waren zijn ze al te laat.

En misschien is 4 weken een volledige lockdown wel het beste om het land even te resetten, en daarna weer terug kunnen naar minder zware maatregelen.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:13

Ik zou het gek vinden als ze nog meer zouden afwachten. :=

Maar goed, dat vind ik momenteel in NL ook best gek.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:16

Nederland staat er heel anders voor dan België.

Onderschat de neveneffecten van een lock down niet.
Dat brengt niet alleen economische gevolgen met zich mee, maar ook daar worden mensen ziek van.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:52

De titel van het topic is frustratie van winkelmedewerker over klanten / bezoekers die het alleen maar onzin vinden en zich daarom niet aan de regels willen houden en zoals sommige ervaren behoorlijk tekeer gaan als je ze op de regels wijst. Soms heb je het nodig je frustratie te spuien.

Hierdoor ben je soms meer politieagent aan het spelen dan je werk aan het doen.
Spelen we geen politieagent dan wordt er wel weer geklaagd waarom we klanten niet aanspreken op het navolgen van de regels.

Wanneer het vaccin komt, geen idee. Hoop voor de risicogroepen zo snel mogelijk zodat we terug kunnen naar de situatie van 2019. Corona zal blijven en denk om de zoveel tijd opvlammen net zoals elk ander virus. Hoop alleen dat we het dan voor elkaar hebben om alles door te kunnen laten draaien, de zorg niet overbelast raakt en de risico's voor wie dan ook zo klein mogelijk te houden zijn.

Gini
Berichten: 17946
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:55

Peerke_ schreef:
Gini schreef:
Ik vind het echt gek dat ze niet het effect van de maatregelen van eergisteren afwachten.


Die luxe hebben ze niet meer in België.
Als blijkt dat de eerdere maatregelen niet genoeg waren zijn ze al te laat.


Dat is wel waar. Maar ik vind het zo willekeurig hoe het nu gecommuniceerd wordt. Eergisteren ging het even slecht als nu. Waarom deze week in mondjesmaat strengere maatregelen aankondigen, wanneer je die maatregelen toch niet de kans gaat geven om zijn effect al dan niet te bewijzen. Kom dan gewoon meteen met een daadkrachtig optreden. Maar ok, dit is mijn moment van gal spuwen, ik geraak er wel weer overheen. :o

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:04

Jolliegirl als je wil reageren op berichten léés ze dan wat nauwkeuriger. Het wordt anders zo'n discussie om niks ;)

pateeke
Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:16

Gini schreef:
Dat is wel waar. Maar ik vind het zo willekeurig hoe het nu gecommuniceerd wordt. Eergisteren ging het even slecht als nu. Waarom deze week in mondjesmaat strengere maatregelen aankondigen, wanneer je die maatregelen toch niet de kans gaat geven om zijn effect al dan niet te bewijzen. Kom dan gewoon meteen met een daadkrachtig optreden. Maar ok, dit is mijn moment van gal spuwen, ik geraak er wel weer overheen. :o


Ik denk dat sommigen gewoon geen strenge maatregelen willen / durven nemen, maar ze wel steeds meer de druk voelen om dat toch te doen en het daardoor steeds strenger wordt. Kijk maar naar Jambon die op tv zegt vorig weekend dat hij zijn huis niet al gaat blussen voor het in brand staat en de reactie die daarop (terecht) gekomen is. Ben het wel met je eens dat ze dan beter in één keer een stuk strenger waren geweest. Als er sneller daadkrachtig was opgetreden, zouden we wellicht minder lang met erg strenge maatregelen moeten leven. Nu hebben ze het wel heel erg op z'n beloop gelaten.

josien_m_
Berichten: 2425
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:53

Misschien zijn we allemaal wel bang en reageren we daardoor feller! De wereld staat op zijn kop, of je nou wel of niet in corona gelooft of in maatregelen of complotten gelooft. Ergens in het achterhoofd zit een stemmetje wat zegt: wat nou als er geen vaccin komt? Wat nou als de wereld zo gevaarlijk blijft voor ons mensen? Hoe moeten we dan verder leven? We missen allemaal iets, heel veel misschien wel en we willen niet meer verder zo. Dat zeggen de mensen in Jemen al 5 jaar, of in Afrikaanse landen waar hongersnood en oorlog is. En die leven nog steeds in die ellende. Zulke ellende dat ze hun leven, het leven van hun kinderen wagen in gammele bootjes. Ellende stopt niet omdat we er tegen zijn. Ellendig is het soms en kan het voor lange tijd blijven. Ik denk dat een deel van de angst of de kwaadheid zit in het niet kunnen begrijpen of accepteren dat het leven in onze westerse wereld ook opeens zo bedreigend kan voelen. Ja ik vind het ook erg dat ik van alles nu niet kan doen of beleven. En voor oudere mensen geldt nog eens: wat als er voor mij geen andere tijd meer komt? Is dit het dan, het leven? In de eerste periode waren we in shock, nu zitten we wellicht in de ontkenningsfase? Ik vind het akelig, net als ik me zorgen maken over het klimaat, ik ben bang, ik ben boos (maar op wie kan ik in hemelsnaam boos zijn? ) Maar ik probeer er wat van te maken, houd mij aan beperkingen, ga veel naar buiten en doe wat wel veilig kan om mezelf optimistisch te houden. En nee, met mij zul je de revolutie niet maken in deze tijd. Ik kies voor de democratie en accepteer wat daar bij hoort. Of iedere regel nou goed is, of die bijdraagt of onzinnig lijkt, voor mij verspilde energie om me daar in te verdiepen. Dit is de tijd, het land waar we in leven nu. En later komt hopelijk de tijd van reflectie op wat wel of niet goed heeft uitgepakt. Ieder doet wat hij of zij kan, draagt bij aan het geheel en heeft waarde al lijkt dat misschien op het eerste gezicht niet zo. Meer kan ik er niet van maken...

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:27

Goed gezegd Josien! dat houd ik ook wel in mijn achterhoofd, dat sommige reacties voortkomen uit angst en frustratie. Maar ik ben niet zo van de stellige uitspraken, ik ga niet zeggen dat de vaccinatie gaat werken of dat mondkapjes niet helpen. Dat weet ik namelijk niet en dat weet niemand van ons. Wat ik wel weet dat negativiteit geen enkele zin heeft, daar heb je alleen jezelf maar mee.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:30

idylle schreef:
Esaqar schreef:
Eerste week moeten wennen aan dat kapje.
Nu heb ik er niet veel last van. Behalve als ik vergeet 'm te wisselen. Dan gaat ie pluizen.
Gewoon opdoen. Niet zo zeuren. Je went er wel aan.

Edit.
Ik help trouwens geen klanten die geen mondkapje op hebben. Niet omdat ik bang ben. Maar uit principe. Als je 'm nu nog niet op heb in de winkel, dan heb je het gewoon niet begrepen.


Hoe doe je dat? Ik bedoel, wat zeg je tegen zo'n klant?

Late reactie... Maar uh... Ik zeg gewoon dat ik een mondkapje bij de kassa heb, en of ze deze op zouden willen doen, zodat ik ze kan helpen met een cap/laarzen.

Verder help ik natuurlijk wel met een broek of een bit ofzo, maar dan sta ik op gepaste afstand. :)