Frustratie als winkelmedewerker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:20

Ja je hebt ze overal, het type dat denkt dat ze alles kan maken omdat ze geld komen brengen.

Geld komen brengen betekend niet dat de regels niet voor jou gelden. Dan ga je maar ergens heen waar geen regels zijn. ( Een lijstje landen is zo gemaakt)

Ik snap het zo TS, ik word al chagrijnig als klant en ik zie dat de helft van de mensen niet eens de beleefdheid op kan brengen on je aan de regels van de winkel te houden.

Net alsof er hiervoor geen regels waren....

Genoeg supermarkten waar je altijd al een mandje mee moest. En in de rij op je beurt wachten vinden we ook normaal. Je winkelwagentje terugbrengen en niet laten slingeren.
Daar zijn er tijdelijk wat bij gekomen en niemand doet het voor z'n lol,

En als je mondkapjes onzin vindt, helemaal prima, maar dan pas je jezelf even aan voor die paar minuten en doe je gewoon mee met de rest.


Want als we samen ons best doen kunnen we straks met trots terug kijken hoe we deze probleem tijd hebben aangepakt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:23

loez schreef:
Bij bijna elke winkel staat tegenwoordig aangegeven wat nodig is en wat niet en hoeveel mensen er bijv binnen mogen enz. Ik kijk voortaan eerst rustig wat de bedoeling is voor ik naar binnen loop :D
Moest er ook even aan wennen, maar nu weet je dat er bij bijna elke winkel wel iets is. Mandje, of idd bij de opticien Max aantal klanten, brillen passen enz gaat allemaal anders enz enz. Nja ik heb er geen moeite mee eigenlijk :)


Zo doe ik het ook. :j tijdens je mondkapje opzetten gewoon even lezen hoe men het geregeld heeft voor je de winkel in gaat.

En ik snap dat je wil weten hoe een bril staat zonder mondkapje. Ik zou een dergelijke aankoop dan ook uitstellen als dat mogelijk is tot het moment dat mondkapjes niet meer nodig zijn.

idylle
Berichten: 5811
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 08:28

Nu is een mondkapje gelukkig nog niet verplicht. Maar houd mn hart vast voor als het straks wel verplicht wordt en er dus een boete van 4000 euro volgt als het niet gebeurd. Nignaals ik snap echt wel dat je wilt weten hoe de bril je staat, maar ja, dan is het mss handiger om het even uit te stellen als een mondkap straks verplicht is. Want ik wordt erop gehandhaafd en dus zal ik dit moeten verlangen van mn klanten dat ze regels strikt naleven. In deze tijd kun je echt geen boete gebruiken van 4000 euro. Maargoed, ik hoop dat het nog lang duurd voordat het verplicht is, dan kunnen ze nu nog even het kapje afzetten en hebben we daar iig geen problemen mee.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:30

idylle schreef:
Citaat:
LiselotZorro
Het verschil is.. Palmera is klant en jij krijgt er voor betaald dus suck it up.

Tip van flip; stel je niet zo aan en doe je werk gewoon of als je dat te zwaar vindt ga iets anders zoeken.


Als klanten zich gewoon aan de regels houden en lezen is er niks aan de hand. Ik heb er niet voor gekozen de hele dag politieagent te spelen. Nogmaals buiten dat vind ik het werk echt super leuk, dus nee ga niks anders doen. Maar lees gewoon, is dat zo moeilijk?!

Ik lees hoor, het is alleen niet wat je wil horen. Jammer voor jou.

Ik zou toch nog even proberen te genieten van je lastige klanten, want als winkelmedewerker is de kans groot dat je over een paar maanden geen werk meer hebt.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:32

Ik winkel volgens de regels maar door due regels zijn dat enkel de boodschappen in de supermarkt en voor andere zaken als ik iets niet via internet kan kopen.
Maar dan ook enkel wat ik echt nodig heb en is het omdat het moet.
Ik heb bv een bril nodig maar dat stel ik uit.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:37

Ik persoonlijk wordt helemaal gek van bedrijven die in de dictator modes zitten. Ben dan ook gelijk vertrokken en geef er geen euro meer uit. Ik werk in de zorg en bij ons zijn ook regels. Ik merk dat veel mensen voornemens zijn ze na te leven. Echter op het moment dat ze binnen komen springt hun hoofd in de automatische piloot. Ik denk echt dat veel mensen er niet altijd wat aan kunnen doen.

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:39

LiselotZorro schreef:
idylle schreef:


Dit dus is precies wat ik bedoel....
JIJ wordt er doodziek van dat halve dagje dat je gaat shoppen. Hoe denk je dat het voor ons is, 5 dgn per week 8 uur per dag mensen aanhoren die zeggen er doodziek van re zijn en de discussie aan willen gaan en zichzelf een uitzondering vinden. Jij hebt er een halve dag, misschien een hele dag last van, wij dag in dag uit. En nee ook wij hebben de regels niet verzonnen.

Tip van flip, blijf vooral lekker thuis als je de regels niet kunt hendelen. Dan kun je sparen voor na de corona en kun je naar hartelust de overgebleven winkels een boost in hun omzet geven. Ik zeg: win, win situatie


Het verschil is.. Palmera is klant en jij krijgt er voor betaald dus suck it up.

Tip van flip; stel je niet zo aan en doe je werk gewoon of als je dat te zwaar vindt ga iets anders zoeken.


Joh, ga je lekker?

Hoeveel moeite is het om je aan de regels te houden? Even van tevoren op het bord / papier kijken en klaar.

Bij ons zijn het super makkelijke dingen.

Winkelwagen verplicht voor iedereen,breng je kinderen mee moeten die in het winkelwagentje. Kom zoveel mogelijk alleen.

Betaal bij voorkeur met de pin en draag bij voorkeur een mondkapje.

Zo moeilijk lijkt me dat niet? Maar spreken mensen erop aan en ze flippen compleet uit. Wij zijn al één keer gecontroleerd en het was godzijdank rustig en alleen maar begripvolle mensen in de winkel.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:41

Ik werk in de zorg en die regels vind ik als klant eigenlijk helemaal niet lastig. Ik vind het wel fijn om een proper karretje aangeboden te krijgen als ik de winkel in wil, ik vind het fijn dat ik het kan afgeven als ik klaar ben. Geen gedoe met aanschuiven om eentje te pakken te krijgen, geen gezoek naar muntjes, geen gesteggel om die kar weer in de rij te krijgen en je muntje eruit.

Heb door mijn werk genoeg gezien wat Corona kan doen met een mens en de naasten. Nee bedankt. Ik breng nu met plezier mijn geld weg naar een winkel, volgens de regels, omdat ik weet dat we daardoor die mensen ook een duwtje in de rug geven. Als het kan kies ik nu nog bewuster lokaal en anders Belgisch.

Je mag van mij van covid vinden wat je wil. Ik vind het geen gezellig beestje en wil het zelf niet oplopen of er iemand aan verliezen. Als het je al teveel is om 5 minuten even in de pas te lopen? Blijf dan thuis. Daar doe je heel veel anderen ook een plezier mee, en met online shopping kan je ook je geld uitdelen zonder al die "onzin".

Klant is misschien koning maar dan niet ten koste van mijn gezondheid hoor.

pateeke
Berichten: 2227
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:45

Ik kan me heel goed indenken dat het je frustreert. Zelf volg ik die regels wel op (netjes wachten tot gezegd wordt dat het mijn beurt is enz).
Ik heb dan wel geen ervaring als winkelmedewerker, maar ik stoor mij ook aan mensen die zich niet aan de regels houden (bv. geen afstand houden terwijl er strepen op de grond staan voor bv de rij aan de kassa). Helaas denk ik dat dat probleemwel gaat blijven bestaan... Je gaat altijd mensen hebben die zich niet veel aantrekken van de regels.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:50

Hier moeten we zelf ons kar ontsmetten en derg.

Nu was ik even geleden s morgens bij openingstijd in de winkel en stond ee aan de kassa 1 iemand zonder kar met 1 product in zijn handen. En die werd terug gestuurd, dus die mens moest de winkel eerst terug doorvom product terug te zetten, dan terug naar de kassa, langs daar naar buiten om dan een kar te pakken en dezelfde omloop voor de 3de keer te maken. Dat vond ik dik overdreven, nu was er veel meer besmettingsgevaar dan dat gauw te scannen en hij was weg.
Ik stond alleen bij de andere kassa, boor de rest was er nog niemand.

moonsparkle
Berichten: 21746
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:54

Dat is meer zodat er geteld kan worden hoeveel mensen er zijn, ik neem liever ook helemaal geen kar. Zijn de karretjes op dan mogen er geen mensen meer naar binnen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:57

Dat probleem hebben we hier eigenlijk zelden tot nooit? Al herinner ik me wel de ellenlange rijen nog tijdens de Lockdown, toen ik erlangs reed naar werk. Was soms echt 100m of meer, zo bizar.

idylle
Berichten: 5811
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 09:00

LiselotZorro schreef:
Ik lees hoor, het is alleen niet wat je wil horen. Jammer voor jou.

Ik zou toch nog even proberen te genieten van je lastige klanten, want als winkelmedewerker is de kans groot dat je over een paar maanden geen werk meer hebt.


Je leest duidelijk niet, want heb het over het bord in de winkel lezen.
Dat wij het niet eens zijn hoeft ook niet hoor. Ieder z'n mening.
Oh en werk heb ik straks ook niet meer als die 'lastige klanten' zoals jij ze noemt, mij bekeuringen bezorgen. En raad eens, ik loop liever een paar 100 euro mis van een klant die zich niet aan de regels kan houden, als dat ik een boete krijg van 4000 euro. Iedereen die zich aan de regels houd is uiteraard van harte welkom en zal ik met alle passie voor brillen helpen. Maar ja, wel volgens de regels.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:03

moonsparkle schreef:
Dat is meer zodat er geteld kan worden hoeveel mensen er zijn, ik neem liever ook helemaal geen kar. Zijn de karretjes op dan mogen er geen mensen meer naar binnen.


Winkel was juist open, er waren amper klanten binnen.
Dan gaat het om het principe enkel, de klant was op 2 sec buiten geweest. Nu moest hij product nog gaan terug zetten helemaal achter in de winkel en dan nog terug.
Spreek dan de klant aan dat hij in het gevolg kar moet nemen.

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:06

Kan me voorstellen dat het zo niet leuk is TS! Mensen zijn gewoon zo geïrriteerd naar elkaar. Andersom heb ik het ook wel eens gemerkt hoor. Dan was ik vast ook klant nr. 100 die de pijlen niet volgt... Snap dat het heel irritant is, maar ook niet altijd bewust. Dus laten we gewoon proberen om aardig te blijven voor elkaar.

Volg de regels van de winkel. Heb je het niet gezien? Fijn dat je er dan nog even op gewezen wordt. In discussie gaan lijkt me niet nodig. Je volgt of je gaat ergens anders winkelen, lijkt mij.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:07

Denk ook dat vele mensen het echt niet express doen. Nu lees ik het alsof mensen speciaal naar de winkel komen om u te treiteren.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:09

Ik vind het vooral onhandig dat elke winkel zijn eigen regels heeft. Maak gewoon iets universeels :?
Bij elke winkel hier moet je eerst een waslijst aan regels lezen en ook nog allemaal onthouden.
Het toppunt vind ik dat de Hema hier mondkapjes verplicht en je er op aangesproken wordt en niemand van het personeel ze draagt 8)7 want ‘zij werken hier de hele dag’. Joh, ik werk ook de hele dag met een mondkapje, ga je niet dood van.

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:11

dromertje2 schreef:
Denk ook dat vele mensen het echt niet express doen. Nu lees ik het alsof mensen speciaal naar de winkel komen om u te treiteren.

Ik zag dat van de zomer bij mijn moeder. Die werd zo nerveus als ze ergens naar binnen moest dat ze nergens meer naar keek. Wel naar de mensen om haar heen en de 1,5 meter afstand die ze wil bewaren. Dat gecombineerd met de boodschap die ze in haar hoofd heeft en ze liep elke keer winkelmandjes, regelborden en desinfecterende sprays voorbij!

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:14

Hier is er al langer mondmaskerplicht in winkels, shoppingcenters, cibema6, alles wat binnen is. Paar maanden geleden ook op veel plaatsen buiten.
Iedereen zet die op klanten, personeel, directie. Er was meer gemor als het in de winkels niet verplicht was maar aanbevolen.
Moet wel zeggen door dat mondmasker ik enkel naar een winkel ga als het echt moet. Kocht voor corona niets on line, nu toch meer of ik wacht.

idylle
Berichten: 5811
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 09:20

dromertje2 schreef:
Denk ook dat vele mensen het echt niet express doen. Nu lees ik het alsof mensen speciaal naar de winkel komen om u te treiteren.


Zo is het absoluut niet bedoelt! Ik ben echt gek op mijn klanten, maar het zijn vooral de fun shoppers die er een crime van maken. Niet allemaal hoor, maar merk absoluut dat de lange periode aan verschillende regels in elke winkel geen goed doen aan het humeur van mensen. En ik doe echt niet vinnig en vertel de klanten gewoon heeft u het bord gelezen, oh uhh nee... wilt u dat nog even doen? Oh maar ik kijk alleen maar even. Ja, maar gewoon even kijken en passen zitten regeltjes aan...
Dat is vooral waar ik zo moe van wordt. Sommigen gaan ook helemaal uit hun plaat hoor, maar de meesten denken (onbedoeld) dat ze uitzondering zijn.
Inmiddels doe ik dit door omstandigheden 2 maanden alleen, ik kan het dus niet met een collega delen, vandaar dat het mss zo zekering over komt, maar dat is dus niet naar de klant zelf toe. Gelukkig is volgende week mn laatste week alleen. Dan is het allemaal veel makkelijker. Ik moet nu echt ogen van voren en van achteren hebben, uitleggen en dan toch nog eens uitleggen omdat er toch wat terug gehangen wordt...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:28

Varekaj schreef:
Klant is misschien koning maar dan niet ten koste van mijn gezondheid hoor.


De klant mag dan wel koning zijn maar dan moet hij(of zij) zich wel als koning gedragen.

Dus gewoon zich aan de regels houden. Dan zijn we met z’n alle het snelste uit deze oliebol.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:32

NatasjavE schreef:
Varekaj schreef:
Klant is misschien koning maar dan niet ten koste van mijn gezondheid hoor.


De klant mag dan wel koning zijn maar dan moet hij(of zij) zich wel als koning gedragen.

Dus gewoon zich aan de regels houden. Dan zijn we met z’n alle het snelste uit deze oliebol.


Precies.

En klant koning of niet, als de winkel een boete krijgt omdat die klant zich niet aan de regels houdt zijn ze zo'n klant liever kwijt dan rijk.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:40

Als ik alleen al zie hoe er hier naar elkaar gereageerd wordt en hoeveel frustraties in sommige mensen zitten begrijp ik inderdaad ook wel dat de sfeer niet fijn is.

Ik heb zelf een hekel aan looproutes want dat werkt imo echt 0, als je iets vergeet kan je overal weer langs en kom je nog meer mensen tegen. Mensen draaien maar wat rond omdat ze het niet snappen. Nee, die winkels kom ik al niet bij voorbaat. Verder probeer ik me er zo goed mogelijk aan te houden maar mensen maken nu eenmaal fouten, ik begrijp dat dat irritant is voor winkelpersoneel aangezien ze dat de hele dag door meemaken maar het is voor niemand fijn. Beetje lief doen naar elkaar zou al veel schelen in deze tijd.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:04

Er is een verschil tussen een klant die het vergeet en degene die zich als klant koning vinden en daarom vinden dat ze mogen doen wat ze willen.
Het is niet omdat je klant bent in een winkel dat dat je het recht geeft op bepaald gedrag. Neem aan dat op welk werkgebied dan ook je verwacht dat degene met wie je te maken hebt bepaald fatsoenlijk gedrag erop nahoudt.
Dan zoek je maar ander werk vind ik zo een stompzinnige opmerking. Het staat niet in de functieomschrijving dat je onbeschoft kleinerend gedrag hebt te accepteren.
Heel erg dat iemand zijn of haar bedrijf kwijt is door Corona maar dat is niet de schuld van de winkelmedewerker. Die probeert gewoon zijn of haar werk zo goed mogelijk te doen. Die heeft er niet om gevraagd om uitgescholden te worden of met dingen naar het hoofd gegooid. Om dan te zeggen deal er maar mee of zoek wat anders is de schuld bij de medewerker leggen. Je mag niet klagen want het hoort bij je werk?

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:07

idylle schreef:
loez schreef:
Bij bijna elke winkel staat tegenwoordig aangegeven wat nodig is en wat niet en hoeveel mensen er bijv binnen mogen enz. Ik kijk voortaan eerst rustig wat de bedoeling is voor ik naar binnen loop :D
Moest er ook even aan wennen, maar nu weet je dat er bij bijna elke winkel wel iets is. Mandje, of idd bij de opticien Max aantal klanten, brillen passen enz gaat allemaal anders enz enz. Nja ik heb er geen moeite mee eigenlijk :)


Mn favo klant :D


Niet perfect hoor haha maar probeer me wel gewoon netjes aan de voorgeschreven regels te houden. Kleine moeite :)

Hier op het werk ook zo’n issue hoor. Werk in een vrachtwagen werkplaats dus veel auto’s in en uit. Klanten (veel Roemeens en Bulgaars) begrijpen gewoon niet dat een mondkapje verplicht is en dat ze buiten of bij slecht weer in een daarvoor ingerichte kantine moeten wachten. Zwaaaar gepikeerd als ze niet bij de auto mogen wachten.