Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:40

Mindim schreef:
Je voelt een aantrekkingskracht tot iemand of dat initieel op uiterlijk is of charisma, dat maakt toch niet uit?
Uiterlijk speelt voor mij heus, ik moet iemand fysiek wel aantrekkelijk vinden. Als iemand fysiek leuk is, maar een nare persoonlijkheid heeft, dan blijf ik niet hangen. Maar ik stap in eerste instantie af op het uiterlijk, aangezien ik het innerlijk nog niet ken? Ik ken ontzettend lieve mannen, maar ik hoef er niet naast in bed te liggen. Alleen een lief karakter doet het hem ook niet voor mij.
Er moet een aantrekkingskracht zijn, dat hoeft niet perse het uiterlijk te zijn.


Maar dat is niet altijd bij iedereen zo.

Ooit las ik een artikel dat collega's vaak relaties krijgen na x aantal jaren samen werken. Dan zie je vaak dat uiterlijkheden echt niet meespelen en mensen naar elkaar toe zijn gegroeit.

Een klant van mij was een mooie vrouw met een iets oudere, niet zo knappe man. Zij zei tegen me op een gegeven moment dat dat wel reacties uitlokte van andere mensen. Ze zei toen ook; hij was totaal niet mijn type en ik had van die knappe, foute boys. Maar als ik nu naar mijn man kijk, vind ik hem zo ontzettend knap.
Ik keek toen hij haar kwam ophalen nog eens en kon wel snappen wat ze bedoelde. Hoe hij was of zich voordeed, maakte hem inderdaad mooier, als je hem maar een aantal keren sprak en er ook op die manier naar wilde kijken.
Normaal zou zo iemand door vele vrouwen straal voorbij zijn gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:43

Ik ben helemaal niet op dat soort complimenten. Als iemand die ik ken zegt dat ik er goed uit zie die dag, dan prima. Maar als een onbekende of bekende dat meerdere malen doet op een avond, dan zeg ik daar wel wat van, daar heb ik helemaal geen behoefte aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:47

superpony schreef:
Mindim schreef:
Je voelt een aantrekkingskracht tot iemand of dat initieel op uiterlijk is of charisma, dat maakt toch niet uit?
Uiterlijk speelt voor mij heus, ik moet iemand fysiek wel aantrekkelijk vinden. Als iemand fysiek leuk is, maar een nare persoonlijkheid heeft, dan blijf ik niet hangen. Maar ik stap in eerste instantie af op het uiterlijk, aangezien ik het innerlijk nog niet ken? Ik ken ontzettend lieve mannen, maar ik hoef er niet naast in bed te liggen. Alleen een lief karakter doet het hem ook niet voor mij.
Er moet een aantrekkingskracht zijn, dat hoeft niet perse het uiterlijk te zijn.


Maar dat is niet altijd bij iedereen zo.

Ooit las ik een artikel dat collega's vaak relaties krijgen na x aantal jaren samen werken. Dan zie je vaak dat uiterlijkheden echt niet meespelen en mensen naar elkaar toe zijn gegroeit.

Een klant van mij was een mooie vrouw met een iets oudere, niet zo knappe man. Zij zei tegen me op een gegeven moment dat dat wel reacties uitlokte van andere mensen. Ze zei toen ook; hij was totaal niet mijn type en ik had van die knappe, foute boys. Maar als ik nu naar mijn man kijk, vind ik hem zo ontzettend knap.
Ik keek toen hij haar kwam ophalen nog eens en kon wel snappen wat ze bedoelde. Hoe hij was of zich voordeed, maakte hem inderdaad mooier, als je hem maar een aantal keren sprak en er ook op die manier naar wilde kijken.
Normaal zou zo iemand door vele vrouwen straal voorbij zijn gelopen.


Niet iedereen kent de persoon in kwestie al jaren, dus je kunt daar niet altijd in eerste instantie op af gaan.
Je moet toch iets hebben wat je aanspreekt in iemand, ongeacht wat dat is, er is toch een aantrekkingskracht waardoor je kriebels voelt?

Ik vond mijn man superknap en nog niet eens fout ook, die bestaan ook hoor, net zoals niet elke onknappe man lief is ;)

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:04

Mindim schreef:
Ik ben helemaal niet op dat soort complimenten. Als iemand die ik ken zegt dat ik er goed uit zie die dag, dan prima. Maar als een onbekende of bekende dat meerdere malen doet op een avond, dan zeg ik daar wel wat van, daar heb ik helemaal geen behoefte aan.


Helemaal mee eens. Ik zou het ook niet als compliment oppakken als iemand die ik nauwelijks ken mij uitnodigt en dan ongevraagd knuffels geeft en opmerkingen blijft maken, zeker als je zoals in superpony's geval zit en dus niet fysiek weg kan. Het is al heel anders als het iemand is waar ik bevriend mee ben.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:25

superpony schreef:
MarcoBorsato schreef:
Uiterlijk went. 7 jaar later en met 2 kleine kinderen vind ik het niet altijd makkelijk om een goede relatie te onderhouden maar het is de enige man met wie ik ooit kinderen wilde en dat wist ik diezelfde avond al. Liefde op het eerste gezicht klinkt zo oppervlakkig. Het was meer een 'ah daar ben je dus'. De vader van mijn kinderen.

Dat is anders dan wat ik daarvoor had, wat ik verliefd noemde.


Maar hoe was dat geweest als hij een ander uiterlijk had, maar exact hetzelfde karakter?

Ik vind, dus mijn mening hoor, dat een relatie wel verschillende fases kent. Zeker als je beiden aan een carriere werkt, kinderen krijgt etc, ga je door allerlei fases.

En je hebt het niet altijd voor het zeggen wat je meemaakt en ziet zelf niet altijd hoe je daarmee omgaat.

Ik denk wel als je je partner echt leuk vindt, je naar hem ( of haar ) kan kijken en door kan. Als je je partner niks vindt of er teveel irritaties zijn, zal dat echt lastig worden. Ik weet niet of ik weer terug zou kunnen naar het oude gevoel als die dingen eenmaal veranderen.


Ik heb geen idee. Ik heb geen vast type maar als hij een lelijke kabouter was geweest dan was ik er naar alle waarschijnlijkheid niet op gekropen.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:15

Toen ik mijn vriend voor het eerst zag, vond ik hem leuk/interessant. Maar ik was een jaar of 18 en hartstikke verlegen, dus ik durfde hem niet aan te spreken. En hij is ook geen prater, dus daar kwam helemaal niets van.
In de jaren die volgden zag ik hem af en toe eens (1 a 2x per jaar) en als ik hem zag bleef ik wel het gevoel hebben van “hij heeft wat”. Maar hij toonde 0 interesse en ik durfde hem eigenlijk nooit echt aan te spreken. Ik zag hem altijd alleen met een hele groep anderen erbij.
Als ik hem dan niet zag was het ook niet dat hij in mn hoofd bleef zitten ofzo.

Op een gegeven moment ontmoette ik mijn ex, we zijn getrouwd en we kregen 3 kinderen. Ondertussen zag ik mijn huidige vriend nog steeds af en toe op een verjaardag. Hij bleef me opvallen op een positieve manier,maar niet dat ik gek op hem was ofzo.

3,5 jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan.Toen ben ik een tijdje alleen met mn kinderen gebleven. Ruim een jaar geleden kwam ik mijn huidige vriend weer eens tegen en ineens bedacht ik mij dat hij de man is waarmee ik oud wil worden.
Ik heb al mijn moed bij elkaar geraapt en contact met hem opgenomen en sindsdien is het dik aan.
Na 20 jaar en misschien 5 zinnen gewisseld te hebben in al die jaren, is dat best een vreemde gewaarwording. Maar vanaf onze eerste date voelt het zo goed samen.wat ik voor hem voel heb ik nooit voor iemand anders gevoeld. Ook niet in het begin voor mijn ex.

We zijn Nu een jaar samen en ik weet dat het eigenlijk nog heel kort is. Maar ik durf toch wel te zeggen dat hij de ware is voor mij. Terwijl ik in het begin van mijn relatie ook zeker van mijn ex gehouden hebt.
Dit gaat vanaf het begin af aan zoveel soepeler en natuurlijker.
Ik vind het nog steeds bijzonder is om mee te maken.

Inmiddels wonen we ook sinds een paar maanden samen,met mijn kinderen erbij is het echt niet altijd makkelijk. Maar het voelt voor ons allebei of het zo had moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:04

TinkerTreas schreef:
Toen ik mijn vriend voor het eerst zag, vond ik hem leuk/interessant. Maar ik was een jaar of 18 en hartstikke verlegen, dus ik durfde hem niet aan te spreken. En hij is ook geen prater, dus daar kwam helemaal niets van.
In de jaren die volgden zag ik hem af en toe eens (1 a 2x per jaar) en als ik hem zag bleef ik wel het gevoel hebben van “hij heeft wat”. Maar hij toonde 0 interesse en ik durfde hem eigenlijk nooit echt aan te spreken. Ik zag hem altijd alleen met een hele groep anderen erbij.
Als ik hem dan niet zag was het ook niet dat hij in mn hoofd bleef zitten ofzo.

Op een gegeven moment ontmoette ik mijn ex, we zijn getrouwd en we kregen 3 kinderen. Ondertussen zag ik mijn huidige vriend nog steeds af en toe op een verjaardag. Hij bleef me opvallen op een positieve manier,maar niet dat ik gek op hem was ofzo.

3,5 jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan.Toen ben ik een tijdje alleen met mn kinderen gebleven. Ruim een jaar geleden kwam ik mijn huidige vriend weer eens tegen en ineens bedacht ik mij dat hij de man is waarmee ik oud wil worden.
Ik heb al mijn moed bij elkaar geraapt en contact met hem opgenomen en sindsdien is het dik aan.
Na 20 jaar en misschien 5 zinnen gewisseld te hebben in al die jaren, is dat best een vreemde gewaarwording. Maar vanaf onze eerste date voelt het zo goed samen.wat ik voor hem voel heb ik nooit voor iemand anders gevoeld. Ook niet in het begin voor mijn ex.

We zijn Nu een jaar samen en ik weet dat het eigenlijk nog heel kort is. Maar ik durf toch wel te zeggen dat hij de ware is voor mij. Terwijl ik in het begin van mijn relatie ook zeker van mijn ex gehouden hebt.
Dit gaat vanaf het begin af aan zoveel soepeler en natuurlijker.
Ik vind het nog steeds bijzonder is om mee te maken.

Inmiddels wonen we ook sinds een paar maanden samen,met mijn kinderen erbij is het echt niet altijd makkelijk. Maar het voelt voor ons allebei of het zo had moeten zijn.


Wat een mooi verhaal zeg!

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:54

@TinkerTreas Wel heel bijzonder om dat zo mee te maken. Geniet er lekker van zoals het nu is.

Relaties werken ook niet echt als je in karakter heel sterk op elkaar lijkt. Je kunt elkaar niet aanvullen.
Heb dit meegemaakt. En juist omdat je dezelfde interesses hebt klikt het. Maar voor een relatie werkte dat bij mij niet.

Ook heb ik ooit gezegd. Liever iemand die er minder goed uitziet, maar super lief is. Dan een topmodel die een rot karakter heeft. Maar nu zie ik wel of ik iemand tegen kom waarmee het klikt.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:31

Gothico schreef:
@TinkerTreas Wel heel bijzonder om dat zo mee te maken. Geniet er lekker van zoals het nu is.

Relaties werken ook niet echt als je in karakter heel sterk op elkaar lijkt. Je kunt elkaar niet aanvullen.
Heb dit meegemaakt. En juist omdat je dezelfde interesses hebt klikt het. Maar voor een relatie werkte dat bij mij niet.

Ook heb ik ooit gezegd. Liever iemand die er minder goed uitziet, maar super lief is. Dan een topmodel die een rot karakter heeft. Maar nu zie ik wel of ik iemand tegen kom waarmee het klikt.


Je kán de geit en de kool sparen :)*

Iemand om de gedeelde dingen mee te delen: Kwalitijd delen heeft een forse toegevoegde waarde mbt de ervaring.
Aanvulling geven/vinden met degeen die dát vraagt/biedt. Geeft wederom een fijn gevoel.

Idem uiterlijk en lief. Iemand waar je graag/makkelijk mee samen bent en een ander waar jij de hemel rijk mee lijkt/voelt zo mooi.
Zélfs met punten op het lijstje van wat je mooi/aantrekkelijk/opwindend vindt. De kans dat ik een relatie heb met mooie dame met lang rood krullend haar, groene ogen, ´pront´ voorkomen, lange benen, etc is klein. Er zijn er genoeg met rod haar, idem een pront voorkomen of langen benen. Tatááá.

Werkt ook bij het beëindigen, een nieuwe beginnen, perfect. De kans dat twee (drie, vier) tegelijk ophouden, alles ophoudt is kleiner dan met één. Wederom een gezegde over; over alle appels in één mand of niet ;)

*D 8-)

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:41

Mindim schreef:
Ik ben helemaal niet op dat soort complimenten. Als iemand die ik ken zegt dat ik er goed uit zie die dag, dan prima. Maar als een onbekende of bekende dat meerdere malen doet op een avond, dan zeg ik daar wel wat van, daar heb ik helemaal geen behoefte aan.


Ik dus ook niet. Maar ten eerste weet je niet alles van tevoren en is mijn lichaamstaal duidelijk.

En je andere reactie; Ik schrijf duidelijk erbij dat ik dat had gelezen en een aantal keren mensen/klanten heb ontmoet die dat bevestigen.

En nee, niet elke knappe man is fout. Dat zeg ik niet? Ik zeg dat mensen dan op een knappe, foute man vallen. Dat is doorgaans een ander type dan alleen knap.

In onze familie een paar echt knappe jongens die veel vrouwelijk aandacht krijgen/kregen en daar juist ongemakkelijk van werden. Ook niet de playboy gingen uithangen of daar misbruik van hebben gemaakt. Ik weet zeker dat1 er juist onzeker onder was eerder.

En er moet "iets" zijn, maar mensen kunnen dus ook door praten, dingen samen doen etc gevoelens krijgen. Wat dat dan is? je erg fijn voelen bij iemand denk ik? Iemand kan ook echt mooier worden als je iemand leuk gaat vinden.

@MB, dat is eerlijk.

@Tinkertreas, mooi verhaal! Zou je het nu achteraf anders doen? Heb je spijt van de jaren dat je niet samen bent geweest nu? Dan had je nu natuurlijk je kids niet, maar dat even buiten beschouwing gelaten.

@gothico, dat is per persoon verschillend. Mijn man en ik zijn verschillend, maar hebben ook veel gemeen.
Maar omdat wij elkaar vrij jong hebben ontmoet, ontwikkel je samen tot volwassenen. je maakt dingen mee, maakt keuzes, krijgt nieuwe en andere interesses etc. Wij kunnen en mogen andere dingen doen, maar hebben ook samen dingen ontwikkelt die we beiden mooi vinden.
Zoals nu een verhuizing over afstand binnen Nederland, een mega verbouwing, een aanbouw ontwerpen, nieuwe indeling in huis, alles weer indelen etc etc, moet je toch samen doen als je in 1 huis wil leven.
Omdat we al jaren samen leven is dat een beetje naar elkaar toe gegroeit.

Maar ik merk dat ook zeker in mijn doen en laten. Mijn man is ontzettend nuchter en dat is echt goed voor mij. Ik heb daar echt van geleerd. Maar er zijn ook momenten dat iets niet lukt en ik heel veel rust kan bewaren en je daardoor iets gedaan krijgt samen.

Ik was nogal een driftkikkertje en ben nu iemand die vaak toch kan relativeren. In een andere combinatie, dus ik met een andere man, had ik me misschien totaal anders ontwikkelt.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:06

superpony schreef:
@Tinkertreas, mooi verhaal! Zou je het nu achteraf anders doen? Heb je spijt van de jaren dat je niet samen bent geweest nu? Dan had je nu natuurlijk je kids niet, maar dat even buiten beschouwing gelaten.



Daar hebben wij het ook over gehad, wat als... Maar we zijn allebei ook gevormd door de jaren en onze ervaringen. Misschien had het 20 jaar geleden niet zo goed gewerkt als nu.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:17

TinkerTreas schreef:
superpony schreef:
@Tinkertreas, mooi verhaal! Zou je het nu achteraf anders doen? Heb je spijt van de jaren dat je niet samen bent geweest nu? Dan had je nu natuurlijk je kids niet, maar dat even buiten beschouwing gelaten.



Daar hebben wij het ook over gehad, wat als... Maar we zijn allebei ook gevormd door de jaren en onze ervaringen. Misschien had het 20 jaar geleden niet zo goed gewerkt als nu.


Ja, snap ik. Je kan als je ouder wordt en dingen hebt meegemaakt vaak dingen ook meer waarderen en de rust meer vinden in dingen. Je kiest bewuster voor elkaar.

Anoniem

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 23:43

Wat denken jullie:

Vanwege Corona worden de relaties gemiddeld beter of juist minder goed?

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 23:48

Ik gok niet over dingen die meetbaar zijn.
Waarom plaats je geen pol? Dan heb je cijfers ipv speculaties.
Gemiddeld zal er weinig veranderen, daarom heet het dan ook een gemiddelde. Als er 2 relaties hechter worden en 2 stuk gaan is het gemiddelde ongeveer hetzelfde meeteffect als 4 middelmatige relaties.

Als je er al iets zinvols mee wilt doen dan zul je naar daadwerkelijke aantallen aan beide kanten van de lijn moeten gaan kijken en die met aantallen vergelijken met data van andere bekende stressfactoren (krijgen van een kind, werkeloosheid, langdurige ziekte bijv.).

Daarnaast moet je dan nog weten wat de daadwerkelijke impact is. Bij ons is het vrijwel een afwezige factor. We werken gewoon verder, kind gaat gewoon naar school en ik ga naar paard. Letterlijk de enige dagelijkse impact die ik heb is een mondkapje in de supermarkt of ov en dat zal een relatie niet beinvloeden mag ik hopen.
Als je door covid je ouders verloren hebt, zelf op de ic gelegen hebt en ook nog je baan op de tocht staat dan is dat nogal een andere situatie.

Brainless

Berichten: 29740
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 00:08

Evamarie schreef:
Wat denken jullie:

Vanwege Corona worden de relaties gemiddeld beter of juist minder goed?

Welke relaties? Degene binnen het gezin, je familie, je buren, collega's, vrienden?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 00:19

Daar kun je toch niks over zeggen?

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 00:27

Evamarie schreef:
Wat denken jullie:

Vanwege Corona worden de relaties gemiddeld beter of juist minder goed?


Hangt ervan af, ik denk wel dat nieuwe relaties een stuk lastiger te vormen zijn doordat je toch een stukje fysiek contact vermijd. Althans, dat merk ik bij mijzelf.

Voor bestaande relaties weet ik het niet zo goed. Ik denk dat dat heel erg afhangt van de situatie, of mensen samenwonen bijvoorbeeld of relatief ver uit elkaar..

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 00:34

Evamarie schreef:
Wat denken jullie:

Vanwege Corona worden de relaties gemiddeld beter of juist minder goed?


Dat is toch zoals ieder stel anders in elkaar zit zo verschillend?
Kun je bijna niks over zeggen denk ik.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 00:50

Saskia9 schreef:
Evamarie schreef:
Wat denken jullie:

Vanwege Corona worden de relaties gemiddeld beter of juist minder goed?


Dat is toch zoals ieder stel anders in elkaar zit zo verschillend?
Kun je bijna niks over zeggen denk ik.


Precies. Wij zijn in Juli voor her eerst gaan samenwonen (ook voor het eerst alleen wonen) en gingen dus van elkaar vooral zien in de weekends naar elkaar elke dag heel de dag zien in een klein appartement, want we werken nu beide thuis.

En dat gaat echt prima. We hebben het fijn en natuurlijk zijn er spanningen, maar die zijn eerder te wijten aan de situatie dan aan de relatie.

Ik denk dat menig koppels in die situatie elkaar in de haren zouden vliegen. Maar ook velen trekken zich eraan op, zitten liever elke dag samen dan in aparte bubbels en elkaar helemaal niet zien (dat was de situatie voor de verhuis, vanwege de chemo van mijn vader). We zijn gewoon heel dankbaar dat we elkaar hebben nu, dat we niet alleen zitten zoals veel mensen. Dus ik denk dat het evenveel mensen dichter bij elkaar gebracht heeft dan dat er door de spanningen relaties stukgelopen zijn.


En dat geldt dan natuurlijk niet alleen voor partnerrelaties, maar elke dichte relatie wordt getest door corona lijkt me.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 01:18

Evamarie schreef:
Wat denken jullie:

Vanwege Corona worden de relaties gemiddeld beter of juist minder goed?


none of the above

Goede worden goeierder, slechte worden slechterder en ik kan effing niet aan evenwichtig onderhoud doen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 02:49

Bij ons is er helemaal niks veranderd door corona. Mijn man heeft iets meer spanning, omdat hij probeert niks mee naar huis te nemen, omdat ik een extra risico loop. Maar bij hem op het werk zijn wel veel maatregelen getroffen. En verder leven we niet met angst nu ofzo.

Ik hoor veel meer mensen die problemen hebben met de kinderen. Eerst toen ze veel thuis waren en nu toch wel allerlei regels en aanpassingen, angsten van kinderen etc.
Dat vind ik wel erg; dat kinderen thuis het moeilijk hebben en ouders en kinderen tegen elkaar opvliegen.

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:06

Ik kan er nu niet echt over praten. Ik kan gewoon afspreken met mijn beste vriend en vriendin. Verder af en toe iemand appen.
Met mijn ex is het precies in het begin van corona uit gegaan. En opnieuw daten vind ik nu wel echt een ding. Ik ben echt niet van het appen en online opzoeken van dates. Ik kom vanzelf iemand tegen in real life. Maar dat maakt het nu juist erg moeilijk. Voor mijn relatie was ik 10 jaar vrijgezel dus ik kan weer even, maar hoe lang dat gaat duren weet je niet.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:05

Gothico schreef:
Maar dat maakt het nu juist erg moeilijk. Voor mijn relatie was ik 10 jaar vrijgezel dus ik kan weer even, maar hoe lang dat gaat duren weet je niet.


Zelfs met electronisch contact maken is het nu een doorgeboren project. Je kan nergens heen, nergens afspreken, nergens wat ondernemen enneh.... kennismaken met masker op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:59

Huertecilla schreef:
Gothico schreef:
Maar dat maakt het nu juist erg moeilijk. Voor mijn relatie was ik 10 jaar vrijgezel dus ik kan weer even, maar hoe lang dat gaat duren weet je niet.


Zelfs met electronisch contact maken is het nu een doorgeboren project. Je kan nergens heen, nergens afspreken, nergens wat ondernemen enneh.... kennismaken met masker op?


Je kan toch gewoon de natuur opzoeken of samen een film kijken?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:41

Ik heb mijn vriend leren kennen in de Corona tijd (eind juni). Het is heel fijn dat ik veel thuis studeer en dus ook bij hem colleges kan volgen. Wel had ik nog meer van onze eerste “super verliefde maanden” kunnen genieten als we lekker samen op pad konden. Zorgeloos is het leven voor mij nu niet met een baan in de horeca en als student die de hele tijd in haar 27m2 studio leeft. Ook zie ik in mijn directe omgeving veel mensen last hebben van het thuis zitten.

Wij zijn heel creatief en gek op elkaar. Maar we gaan echt niet nu ik het weekend naar de bios, uitgebreid winkelen, musea etc. Gewoon omdat we druktes niet willen opzoeken. Terwijl ik heel graag lekker samen weekendjes en dagjes weg zou willen. Maar dat doen we nu niet omdat dat voor ons niet goed voelt. Dus net maar twee extra spelletjes erbij gekocht om morgenmiddag en vanavond te spelen. Met wat hapjes / drinken. Terwijl we normaal lekker in een café hadden gezeten met vrienden. Ook vind ik het ontmoeten van elkaars vrienden en familie soms lastig. Je wil toch niet andere mensen forceren “nieuwe” mensen in hun bubbel toe te laten.

Maar een relatie wordt er niet minder of beter van denk ik. Het heeft voor- en nadelen. Maar zelf vind het het “daten” wel lastiger. Je zit snel bij elkaar thuis.