Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:22

Cer schreef:
Rien, ik lees dat alleen als er een situatie beschreven wordt waarin iemand meent gelukkig getrouwd te zijn maar dat niet is...

En zo ken ik er ook een paar :) daarmee zeg ik niks naars over monogamie maar wel over mensen die menen dat wat zij doen het enige juiste is zelfs als ze daar (in stilte) ongelukkig in zijn..


Ik zal eens kijken, maar kan tot nu toe ook geen posts van HC vinden met voorbeelden waar het huwelijk of monogamie hand in hand gaat met echte liefde.
Wel oa dat een vrouw kiest voor een huwelijk en vast zit, ongelukkig, omdat ze heeft gekozen voor een man als kostwinnner en dat eigenlijk dan gelijk staat aan dat de vrouw een prostituee is in haar eigen huwelijk. Wat ik een vrij ouderwetse gedachtengang vind. En dat echte liefde compersie is.
Maar om dat als algemeniteit neer te pennen ...keer op keer, dan creeer je wel een beeld.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:25

Ik dacht dat die berichten meer over het instituut huwelijk gingen (maar ik kan ook niet alles heel goed volgen, alleen dan laat ik het ook gewoon :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:38

Cer schreef:
Ik dacht dat die berichten meer over het instituut huwelijk gingen (maar ik kan ook niet alles heel goed volgen, alleen dan laat ik het ook gewoon :') )

Huwelijk/ monogamie. Dan moet ik alles terug lezen, maar daar heb ik niet zo een zin in momenteel, het is namelijk heel veel 8-)
De toon over huwelijk/ monogamie is niet erg positief, want poly, dat is pas echte liefde.
Als men eerst heel veel negatieve punten over iets noemt en daarna zegt, "maar iedereen moet fijn doen wat ie wil hoor, respect", dan komt dat op een bepaald moment niet heel geloofwaardig meer over.

Mij maakt het niet uit wat mensen doen, moet men zelf weten. Als je er gelukkig van wordt, doen, zou ik zo zeggen.

Vrienden van me zitten op Fetlife, heb daar ook eens rond gekeken, kijk mijn ogen daar wel uit, fascinerend ook wel.
Compersie wordt soms gepromoot door jaloerse vrouwen, die het niet fijn vinden dat hun man een meerliefde heeft, maar het accepteren omdat ze weg van hem zijn. Veel vrouwen met een heftig verleden en die liever de fysieke pijn voelen van een paddle of wat ook, zodat men dan de geestelijke pijn vergeet en in een soort euforie raakt, subspace noemt men dat. Anderen gaan verkleed als pony door het bos en trekken een kar. De ander houdt van blauwe plekken, candle wax, CBT, je kan het zo gek niet bedenken. Als alle partijen voor zijn prima, respecteer ik.
Dus tolerantie prediken over onderwerpen waar men eerst flink gal over spuwt, dat vind ik heel vreemd.

Anoniem

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:21

De antwoorden gaan wel echt ver gezien het onderwerp van het topic haha.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 01:42

Het probleem is dat in dit topic je mening wordt gevraagd. Een aantal mensen zijn open en eerlijk geweest over hun eigen situatie en geven dat als voorbeeld.

Als mensen dan denken dat ze je kennen en dingen gaan insinueren op basis van een paar berichten op Bokt is dat een beetje zonde van zo een discussie.

De vraag was; Echte liefde, bestaat dat nog?

Waarom iemand dat vraagt maakt niet eens zoveel uit. Je kan reageren of niet. Ik ben volkomen eerlijk geweest en heb uit eigen ervaring gedeeld, maar mensen moeten niet denken dat ze je dan kennen. En zelfs als mensen je persoonlijk kennen.........
Veel mensen kennen ons bijv, maar die weten natuurlijk nooit hoe wij samen zijn. Daar ben je gewoon niet bij, dus oordeel niet op een klein geschreven stukje.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:28

Evamarie schreef:
Toch vraag ik mij af HC: Je hebt veel voldoening brengende liefdes.. Waar haal jij je tijd voor bokt vandaan?


...en wat heeft dát met het onderwerp van doen? :roll:

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:32

superpony schreef:
De vraag was; Echte liefde, bestaat dat nog?


En het antwoord is = ja; pluriform en zonder limieten.

Geniet ervan dames (en heer); in deze tijd eventjes met de bloemetjes bínnen zetten ;)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:56

Huertecilla schreef:
superpony schreef:
De vraag was; Echte liefde, bestaat dat nog?


En het antwoord is = ja; pluriform en zonder limieten.

Geniet ervan dames (en heer); in deze tijd eventjes met de bloemetjes bínnen zetten ;)


Mee eens.

Hier verandert er niks. Het is allemaal niet leuk hoor, maar stiekem had ik ergens wel gehoopt dat mijn man ook even niet hoeft te werken.

Gothico

Berichten: 1361
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:57

Ik ben er zeker van dat echte liefde wel bestaat.

Alleen op dit moment moet het van mijn paard komen en familie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:44

Gothico schreef:
Ik ben er zeker van dat echte liefde wel bestaat.

Alleen op dit moment moet het van mijn paard komen en familie.


Dat is ook mooi idd! Zo heb ik er ook altijd over gedacht udd en nog steeds. De ware komt vast ook op jouw pad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:48

superpony schreef:
Het probleem is dat in dit topic je mening wordt gevraagd. Een aantal mensen zijn open en eerlijk geweest over hun eigen situatie en geven dat als voorbeeld.

Als mensen dan denken dat ze je kennen en dingen gaan insinueren op basis van een paar berichten op Bokt is dat een beetje zonde van zo een discussie.

De vraag was; Echte liefde, bestaat dat nog?

Waarom iemand dat vraagt maakt niet eens zoveel uit. Je kan reageren of niet. Ik ben volkomen eerlijk geweest en heb uit eigen ervaring gedeeld, maar mensen moeten niet denken dat ze je dan kennen. En zelfs als mensen je persoonlijk kennen.........
Veel mensen kennen ons bijv, maar die weten natuurlijk nooit hoe wij samen zijn. Daar ben je gewoon niet bij, dus oordeel niet op een klein geschreven stukje.


Tegen wie heb je het en waarom denk je dat ik 't over een stukje zou kunnen hebben die jij toevallig geschreven hebt?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 12:21

Evamarie schreef:
superpony schreef:
Het probleem is dat in dit topic je mening wordt gevraagd. Een aantal mensen zijn open en eerlijk geweest over hun eigen situatie en geven dat als voorbeeld.

Als mensen dan denken dat ze je kennen en dingen gaan insinueren op basis van een paar berichten op Bokt is dat een beetje zonde van zo een discussie.

De vraag was; Echte liefde, bestaat dat nog?

Waarom iemand dat vraagt maakt niet eens zoveel uit. Je kan reageren of niet. Ik ben volkomen eerlijk geweest en heb uit eigen ervaring gedeeld, maar mensen moeten niet denken dat ze je dan kennen. En zelfs als mensen je persoonlijk kennen.........
Veel mensen kennen ons bijv, maar die weten natuurlijk nooit hoe wij samen zijn. Daar ben je gewoon niet bij, dus oordeel niet op een klein geschreven stukje.


Tegen wie heb je het en waarom denk je dat ik 't over een stukje zou kunnen hebben die jij toevallig geschreven hebt?


Er staat geen naam bij en heb niemand gequote, dus algemeen. En verder denk ik niks....... Mensen denken toch wel, dus dat boeit me echt niet zo.

Gothico

Berichten: 1361
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:57

Evamarie schreef:
Gothico schreef:
Ik ben er zeker van dat echte liefde wel bestaat.

Alleen op dit moment moet het van mijn paard komen en familie.


Dat is ook mooi idd! Zo heb ik er ook altijd over gedacht udd en nog steeds. De ware komt vast ook op jouw pad!


Dank je wel. Hopelijk is komt er een betere tijd ook algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:31

Ik duim zeker met je mee. Mijn tip richt je leven dusdanig in dat hij al compleet is zonder die liefde.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:17

Evamarie schreef:
Ik duim zeker met je mee. Mijn tip richt je leven dusdanig in dat hij al compleet is zonder die liefde.


Mijn tip is om daar héél voorzichtig mee te zijn; de valkuil is een prima georganiseerd leven en geen ´plek´ meer te hebben voor samenleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:43

Huertecilla schreef:
Evamarie schreef:
Ik duim zeker met je mee. Mijn tip richt je leven dusdanig in dat hij al compleet is zonder die liefde.


Mijn tip is om daar héél voorzichtig mee te zijn; de valkuil is een prima georganiseerd leven en geen ´plek´ meer te hebben voor samenleven.


Wie zegt dat het gelijk ingericht moet worden met 'samenleven'.En als het goed zit, dan is er vast wel een weg te vinden, om het te laten werken.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:37

Evamarie schreef:
Huertecilla schreef:


Mijn tip is om daar héél voorzichtig mee te zijn; de valkuil is een prima georganiseerd leven en geen ´plek´ meer te hebben voor samenleven.


Wie zegt dat het gelijk ingericht moet worden met 'samenleven'.En als het goed zit, dan is er vast wel een weg te vinden, om het te laten werken.



Je verwoord netjes wat ik aangeef +:)+

Als het geluk aanklopt moet je wél open doen. ´Ja maar....´ en :evaw:

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:46

Huertecilla schreef:
Evamarie schreef:
Ik duim zeker met je mee. Mijn tip richt je leven dusdanig in dat hij al compleet is zonder die liefde.


Mijn tip is om daar héél voorzichtig mee te zijn; de valkuil is een prima georganiseerd leven en geen ´plek´ meer te hebben voor samenleven.


Dat zie ik wel veel gebeuren. Mensen die al een tijd single zijn en dat steeds langer blijven. Het wordt vast steeds lastiger.

En mensen zijn bevooroordeelt. Ik hoor vaak opmerkingen als; Op mijn leeftijd kom je niemand meer tegen waar wel iets aan mankeert. Ze zijn niet voor niks single etc. ( dus niet mijn woorden........)
Dus mensen gaan er ook op den duur vanuit dat het niet meer kan gebeuren lijkt het.

Maar ik zie ook mensen die na een slechte ervaring het echt hebben opgegeven.

En ergens snap ik het. Als je ouder wordt, meer levenservaring hebt, toch vaak iets anders gaat denken en kijken, is het echt wel lastig om echt open te staan voor mensen.

Ik doe bijv echt niet meer aan vriendschappen. Ben wel vriendelijk soms en heb ook sociale contacten, maar geen vriendinnen. Hoewel anderen dat wel over mij roepen als hun vriendin, een vriendin etc. Ik vind dat echt een stempel met betekenis en roep dat niet zomaar.

Gothico

Berichten: 1361
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:21

Ik denk ook echt dat het lastiger wordt door levenservaring. Iedereen heeft op een gegeven moment wel een rugzak. Ik ook maar ik blijf wel open staan voor anderen.
En innerlijk gaat voor uiterlijk al wil het oog ook wat.

Bullebeest
Berichten: 3244
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:04

Ik vind dat altijd een dooddoener. Er mankeert toch wat aan. Ze zijn niet voor niks single. Bijna altijd gericht op de tegenpartij (ook vaak dat het gaat om de mannen) enige zelfreflectie is in mijn ogen ook nodig. Wat je zelf over een ander denkt, kan een ander ook over jou denken. Iedereen heeft een rugzakje. Weliswaar kan de grootte ervan schelen, maar iemand daar gelijk op af te schrijven is niet helemaal eerlijk. Liefde is niet zoals in de film of in sprookjes. Soms gaat het vanzelf en soms is het keihard werken. Dat maakt de liefde ook weer mooi.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:15

Ik neem aan dat de eerste 3 zinnen wat nonverbaal onhandig zijn. Of wil je daadwerkelijk zeggen dat er aan singles wat mankeert en vrijwel per definitie geen zelfreflectie hebben?

Blue_Eyes

Berichten: 20356
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:19

Ik vind het ook nogal een bijzondere formulering :')

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:28

Gothico schreef:
Ik denk ook echt dat het lastiger wordt door levenservaring. Iedereen heeft op een gegeven moment wel een rugzak. Ik ook maar ik blijf wel open staan voor anderen.
En innerlijk gaat voor uiterlijk al wil het oog ook wat.


Mee eens op de eerste zin na.
Levenservaring kan je ook juist minder kritisch en meer bereid tot risico nemen maken. Is een kwestie van je instelling en díe is een keuze.
Geluk is vooral een mentaliteit, iemand tegenkomen imo ook. Vooral door er open voor te staan, bereid zijn te investeren, risico te nemen: Beter houden van en verliezen dan het niet ervaren hebben. In míjn levenservaring, daaruit voortvloeiend míjn instelling.

Gothico

Berichten: 1361
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:37

Huertecilla schreef:
Gothico schreef:
Ik denk ook echt dat het lastiger wordt door levenservaring. Iedereen heeft op een gegeven moment wel een rugzak. Ik ook maar ik blijf wel open staan voor anderen.
En innerlijk gaat voor uiterlijk al wil het oog ook wat.


Mee eens op de eerste zin na.
Levenservaring kan je ook juist minder kritisch en meer beried tot risico nemen maken. Is een kwestie van je instelling en díe is een keuze.
Geluk is vooral een mentaliteit, iemand tegenkomen imo ook. Vooral door er open voor te staan, bereid zijn te investeren, risico te nemen: Beter houden van en verliezen dan het niet ervaren hebben. In míjn levenservaring, daaruit voortvloeiend míjn instelling.


Je hebt ergens wel gelijk inderdaad. Ik ben minder kritisch geworden. Maar let nog wel op een aantal punten. En ook inderdaad het houden van meemaken en ervaren. Dat is ook wel zo.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:46

Gothico schreef:
Je hebt ergens wel gelijk inderdaad. Ik ben minder kritisch geworden. Maar let nog wel op een aantal punten.


Uiteraard; krullend rood haar, lange benen, grote .... ogen :D ;)

Twee dingen blijven cruciaal voor míj en de tweede kan meer/minder/niet belangrijk zijn voor een ander:
- het moet een persoon zijn met wie je graag samen bent; dat er een toegevoegde waarde in kwali-tijd is
- een lichamelijke aantrekking

Er zijn heel, HEEL veel personen de ´moeite´ waard. Tussen aanhalingstekens want met plezier, graagte is moeiteloos.