Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:24

Storm schreef:
Maar vroeger moest je er echt op uit om vreemd te gaan, je moest eerst iemand vinden waar je überhaupt mee vreemd kon gaan, maar tegenwoordig zet je tinder op je mobiel en vreemdgaan is binnen handbereik. Het is gewoon een stuk makkelijker waardoor je sneller in de verleiding komt. Eerst zet je tinder op je mobiel 'omdat je collega het ook heeft en jij ook even wilt kijken of er bekenden op staan' en dan wordt de stap steeds kleiner om ook daadwerkelijk af te spreken met de snapchatslet met hondenoortjes die er in het echt 20 jaar ouder uitziet.

Ja doei, alsof alle mannen (want daar doel je volgens mij op)(FYI vrouwen gaan soms ook vreemd) hulpeloze slachtoffers zijn van waar hun leuter heen wijst :')

Als je iets mist in je relatie kun je het daar gewoon over hebben, en als dat niet kan is dát misschien een probleem an sich, niet dat je op Tinder zit.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:27

chanicha schreef:
Prima musiqolog maar daarom hoeft er nog geen reklame voor gemaakt te worden!


Is gewoon een legaal ´product´.

Als jij je eraan stoort is dat JOUW probleem. Dan kijk JIJ toch niet :)*

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:30

Nancy96 schreef:
Ik ben bijna 30 jaar getrouwd, en wij houden nog steeds van elkaar. Maar ik denk dat ik dat ook met een ander had gekund. Je bent niet 30 jaar smoorverliefd. Het gaat ook om je instelling:denk je bij een beetje tegenspoed dat het ergens anders beter is of investeer je in je relatie zodat je die behoud ook als is het dan even niet zo spannend, of denk je anders over bepaalde dingen. En ik denk soms ook dat je een poos elkaars ware kunt zijn, maar als je uit elkaar groeit of een andere levens richting uit wilt , kan dat anders worden. Ik denk dat je wel meerdere ware liefdes kan ervaren. Iedereen waar je van houd of van gehouden hebt, is een ware liefde. het is er echt of echt geweest.


Helemaal mee eens!
Je kan meerdere ware liefdes hebben en ervaren!

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 21:36

Ik denk dat ware liefde is:

En de verliefdheid, aantrekkingskracht, het hoteldebotelgevoel ervaren.

En samen doodsaai het leven leiden, eigen taken doen, uitgeput in slaap vallen na een dag en elkaar weinig zien is.

Dat beide naast elkaar bestaat. Het is oké om niet elke dag mega verliefd te zijn en het is oké om elkaar een tijdje niet zoveel te zien ookal ben je samen. Je hebt die verbondenheid die zo sterk is dat de rest niks uit maakt.

En je weet dat jullie beide er hetzelfde in staan en ongeveer hetzelfde voelen en willen beleven met elkaar.

En je weet dat hij niet vreemd zal gaan omdat jij zijn liefde bent en andersom ook. Je wilt de ander niet kwetsen. Het is je liefde. En in liefde doe je elkaar al vaak genoeg al dan niet "ongemerkt" pijn.

Verschillen in elkaars karakters, gewoontes en ideeën, daar overleg je met elkaar over.

Fouten maken mag, niemand is heilig. Maar wel met elkaar kijken hoe dit verbeterd kan worden. Dus beide personen die eraan willen werken.

Ware liefde is eigenlijk megasimpel en doodsaai. Hoe saaier hoe beter je het doet samen denk ik wel eens.

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:41

Probleem is vaak dat als de verliefdheid over is, je je gaat ergeren aan allerlei dingen. En hoe houd je dan je relatie en de liefde in stand? Dan ga je vaak meer met elkaar om als broer en zus bijvoorbeeld. De hele erge sparkle is eraf en de sleur komt ervoor in de plaats. En dan ligt Second love ook nog op de loer.

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 21:47

Suzanne F. schreef:
Probleem is vaak dat als de verliefdheid over is, je je gaat ergeren aan allerlei dingen. En hoe houd je dan je relatie en de liefde in stand? Dan ga je vaak meer met elkaar om als broer en zus bijvoorbeeld. De hele erge sparkle is eraf en de sleur komt ervoor in de plaats. En dan ligt Second love ook nog op de loer.


Verliefd ergeren is nog erger :=

anders maak je 't gewoon uit, je was toch al niet verliefd. :evaw:

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:52

Wolfwomen schreef:
Suzanne F. schreef:
Probleem is vaak dat als de verliefdheid over is, je je gaat ergeren aan allerlei dingen. En hoe houd je dan je relatie en de liefde in stand? Dan ga je vaak meer met elkaar om als broer en zus bijvoorbeeld. De hele erge sparkle is eraf en de sleur komt ervoor in de plaats. En dan ligt Second love ook nog op de loer.


Verliefd ergeren is nog erger :=

anders maak je 't gewoon uit, je was toch al niet verliefd. :evaw:


Ja maar dat is dus dat vluchtige in de consumptiemaatschappij. Uitgekeken op de ene, vlinders weg en dan dus de vlinders zoeken bij iemand anders.

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 21:58

Nou nou... Liefde kan je ook overkomen
Er naar zoeken heeft bij mij nooit gewerkt..

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:06

Maar er is liefde en verliefdheid. Verliefdheid is wat vervaagt. Liefde is na 6 jaar relatie door de regen naar de andere kant van de stad fietsen omdat je vrouw zo'n zin heeft in specifieke kaaszoutjes van een specifieke kaasboer. :=

Natuurlijk erger ik me wel eens aan mijn partner, ik ben nu eenmaal van nature onvriendelijk. Maar hij is ook ontzettend hilarisch, sexy en hij kookt fantastisch.

Summerdreams

Berichten: 1272
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:12

Suzanne F. schreef:
Probleem is vaak dat als de verliefdheid over is, je je gaat ergeren aan allerlei dingen. En hoe houd je dan je relatie en de liefde in stand? Dan ga je vaak meer met elkaar om als broer en zus bijvoorbeeld. De hele erge sparkle is eraf en de sleur komt ervoor in de plaats. En dan ligt Second love ook nog op de loer.


Dit heb ik gehad met al mijn vroegere vriendjes maar na 12 jaar nog steeds niet met mijn huidige vriend. Ja ergernissen weleens natuurlijk, maar niet genoeg, bij lange na niet zelfs, om er een eind aan te breien.
Ikzelf denk dat voor mij het volgende belangrijk is: elkaar lichamelijk aantrekkelijk vinden (lust) , samen kunnen lachen, (ongeveer) dezelfde normen en waarden hebben. En dat het daarom zo goed werkt.

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:17

Maar even he. Wat je ook kunt zeggen over second love. Als iemand niet van plan is vreemd te gaan, dan verandert zo'n reclame ervoor niets. Als iemand wel vreemd wil gaan dan doen ze dat toch wel. En wanneer er sprake is van een open relatie is zo'n site een prima visvijver voor mensen die niet op zoek zijn naar een relatie

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 22:19

MarcoBorsato schreef:
Maar er is liefde en verliefdheid. Verliefdheid is wat vervaagt. Liefde is na 6 jaar relatie door de regen naar de andere kant van de stad fietsen omdat je vrouw zo'n zin heeft in specifieke kaaszoutjes van een specifieke kaasboer. :=

Natuurlijk erger ik me wel eens aan mijn partner, ik ben nu eenmaal van nature onvriendelijk. Maar hij is ook ontzettend hilarisch, sexy en hij kookt fantastisch.


Je had mijn vraag niet beantwoord of is die te confronterend voor je?

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:22

Oh nee niet confronterend maar stom :)

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:29

MarcoBorsato schreef:
Oh nee niet confronterend maar stom :)


Ik vind het wel knap dat je het verteld hier, en ik ben echt blij dat je ware liefde hebt gevonden en dat hij zo goed bij je past! En ja, soms gaat het even verkeerd, maar net wat jij zegt, ware liefde is daar ook doorheen kunnen prikken en weten dat de ander niet altijd perfect is.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:43

..
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 07-05-22 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenara

Berichten: 1580
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:51

Fouten maken is menselijk denk ik dan altijd.
Als het even niet goed gaat in je relatie en je begint alles in vraag te stellen, kan ik me wel inbeelden dat je je gaat afvragen of er niets anders is, zeker als je nog niet veel relaties/partners hebt gehad.
Ik heb voor mijn huidige vriend 2 andere serieuze relaties gehad en dan een half jaar single geweest waarin ik me erg goed heb geamuseerd ... Ik weet dat ik nooit meer iemand of iets anders wil dan mijn huidige vriend :)
Het kan misschien nog beter, maar dat hoeft echt niet voor mij, ik ben erg gelukkig met hem en ik vind hem een waanzinnig geweldig persoon, met alle ergerlijke kanten erbij, kan daar steeds beter mee om ook.

Mijn vriend zelf echter heeft voor mij nog nooit een serieuze relatie gehad. Niet dat ik hem een vrijbrief geef ofzo, maar moesten we ooit een moment tegenkomen dat het minder goed gaat tussen ons en hij zou een misstap begaan met iemand anders en daar heel veel spijt van hebben en net daardoor terug meer in ons geloven ... ik denk dat ik hem dat wel zou kunnen vergeven.
Gewoon omdat ik me wel kan inbeelden dat je je wel eens kan gaan afvragen hoe het zou zijn met iemand anders als je huidige relatie even in een dipje zit.

Laat me wel even stellen dat ik natuurlijk hoop dat het nooit gebeurt :+

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 23:24

Storm schreef:
MarcoBorsato schreef:
Oh nee niet confronterend maar stom :)


Ik vind het wel knap dat je het verteld hier, en ik ben echt blij dat je ware liefde hebt gevonden en dat hij zo goed bij je past! En ja, soms gaat het even verkeerd, maar net wat jij zegt, ware liefde is daar ook doorheen kunnen prikken en weten dat de ander niet altijd perfect is.


Je hebt 't nooit gekend zeg je, praat je dan over een soort droom /fantasy?

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:37

Ik vind die second love reclames ook helemaal niks, zo'n reclame op tv of radio maakt het of het heel normaal is. In sommige relaties zal dat ook zo zijn, maar ik vind het ook niet oké.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:42

Ts, hoe lang zijn jullie samen eigenlijk?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:55

Suzanne F. schreef:
Wolfwomen schreef:


Verliefd ergeren is nog erger :=

anders maak je 't gewoon uit, je was toch al niet verliefd. :evaw:


Ja maar dat is dus dat vluchtige in de consumptiemaatschappij. Uitgekeken op de ene, vlinders weg en dan dus de vlinders zoeken bij iemand anders.

Tja. Is dat erg? Ik ben best wel eens in een relatie gesprongen wat achteraf niet zo'n goed idee bleek. Is bij elkaar blijven ondanks dat je het eigenlijk niet ziet zitten dan een beter idee?

Ik denk dat het ook gewoon je leerproces is hoor. Als twee tieners na 3 weken verkering uit elkaar gaan spreek je toch ook niet van consumptiemaatschappij en "niet willen werken voor elkaar", soms maak je gewoon een fout, dan leer je ervan, prima toch.

Als ik hoor hoe sommige mensen uit elkaar gaan denk ik ook vaak, nou misschien maar goed dat jullie uit elkaar zijn :))
Da's echt exact hoe het met mij en m'n ex is gegaan. Ik dacht heel lang, dit is iets wat lang gaat duren, hier moet ik voor werken, relatie is werken, etc etc. Maar toen puntje bij paaltje kwam was het gewoon klaar, het was voor niemand meer leuk, had niks met "gras is groener" te maken.
(Overigens is mijn huidige relatie wat sommigen ook beschrijven, het voelt echt niet als werken :) dingen doen waar hij blij van wordt is een feestje )

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:52

Misschien maakt het toch wel uit hoe je met elkaar start in een relatie? Sommige mensen praten eerst veel, leren elkaar kennen en gaan dan een stap verder. Andere duiken meteen de koffer in en gaan na een tijdje pas de relatie als relatie vorm geven. Ik denk dat die eerste aantrekkingskracht wel vorm geeft aan de relatie en ook later nog effect kan hebben.

Bij ons ging het echt heel erg vanzelf allemaal, maar fysiek waren we wel heel erg aangetrokken.

We zijn wel naar elkaar toe gegroeid en ik denk dat je elkaar ook vormt. Dan hoef je niet per se jezelf te verliezen, maar je maakt dingen mee en hebt dan steun aan elkaar. Je beleefd dingen anders, maar kan door die steun van de ander oojk weer dingen anders bekijken soms.

Liefde is dan ook elkaar accepteren zoals de ander is. Ook als het moeilijk is, iemand iets stoms doet, pijn heeft, uit bed komt, ziek is, of wat dan ook.

Ik ben bevallen en jaren ziek geweest. Heb meerdere rot onderzoeken gehad met roesjes en 10 operaties inmiddels. Mijn man heeft dingen gezien die echt niet aantrekkelijk zijn. Hij kan nog steeds niet van me afblijven. Of dat na al die dingen andersom ook zo zou zijn, durf ik echt niet te zeggen. En heel vaak heb ik gedacht; je kan beter krijgen. Een gezond iemand. Iemand die aardiger is. Waarom maak je het jezelf soms zo moeilijk door bij mij te blijven? Maar ik weet het antwoord en hij kan daar dus wel boos om worden.

En dan zien we hoe moeilijk vrouwen zijn en denken we allebei weer; ik val best mee :p

Maar zoals nu, volgen we mijn droom. Hij vindt het ook heel leuk en gunt mij alles. Maar het is even heel pittig met de verbouwing en de dieren. Hij geniet er wel van, maar zonder mij had hij echt andere keuzes gemaakt. We hebben hier lang over gesproken en gedacht, dus het is allemaal oke. Maar ik neem ook dieren mee naar huis bijv. Dan schrikt mijn man even, maar is er daarna helemaal gek mee.

En ondanks alles en dat je elkaar kent, heb je ook wel allebei een eigen rol ofzo. Ik ben meer van het regelen en laat mn liefde zien door aan hem te denken met iets wat hij nodig heeft, lekker vindt etc. Hij is weer van het alles voor een ander doen, dingen uit handen nemen.

Maar ik miep niet als hij dan vieze sokken laat slingeren. ( wat verder nooit gebeurt) Of de lichten laat branden enzo, al die dingen die je hoort waar mensen over vallen. Ik denk altijd; hij werkt zo hard en hij doet weer dit of dat. Ik loop ergens voorbij, zie iets en kleine moeite dat ik het dan doe of pak, want ik zie het.

We leggen niks op een weegschaal. Daar gaat denk ik ook erg veel mis bij mensen. Niet alleen bij man-vrouw relaties.

equitation

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-09-08

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 06:45

Ik geloof zeker in echte liefde maar hoe ik het zelf ervaar is dat goed communiceren en eerlijk naar jezelf kijken daarbij hoort. Sommige dingen ga je in elke relatie tegen aanlopen want je neemt jezelf altijd mee :). Wij zijn nu 13 jaar samen en ik vind mijn man alleen maar steeds leuker worden want we groeien nog steeds samen en dichter naar elkaar toe.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 07:58

Wolfwomen schreef:
Je hebt 't nooit gekend zeg je, praat je dan over een soort droom /fantasy?


Dat heb ik niet gezegd, ik zei dat ik er niet in geloof, niet bij een man en niet (meer) voor mezelf.

Maar ik heb het wel in me. Voor mijn kinderen, mijn ouders.
Ik heb het zelfs voor mijn exman gehad, hield intens veel van hem, zoveel dat ik niet zag dat hij vergif was.
Laatst bijgewerkt door Storm op 30-10-20 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt

VogeltjeM

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 08:05

Suzanne F. schreef:
Probleem is vaak dat als de verliefdheid over is, je je gaat ergeren aan allerlei dingen. En hoe houd je dan je relatie en de liefde in stand? Dan ga je vaak meer met elkaar om als broer en zus bijvoorbeeld. De hele erge sparkle is eraf en de sleur komt ervoor in de plaats. En dan ligt Second love ook nog op de loer.


Liefde is onlosmakelijk verbonden met hoe je in het leven staat en wat je eigen patronen zijn in relaties met anderen. Het hangt samen met hoe je in staat bent om te hechten. Als die basis bij jezelf goed zit, ga je minder snel last hebben van bovenstaande. Bijv.: omdat je kan focussen op het goede in de ander, niet heel veel behoefte hebt aan nieuwe (seksuele) prikkels, op zoek bent naar een gevoel van veiligheid en maatjeszijn ipv spanning. Een lange relatie hangt voor mijn gevoel ook samen met commitment en een goede frustratietolerantie bij beide partners.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 08:12

Bij ons voelt het ook niet als 'werken'... wel stoppen we veel tijd en moeite in communiceren, elkaar proberen te begrijpen en de meest lastige dingen op tafel leggen.
De combinatie "wat is er?" - "niks"... komt hier niet voor, evenals in stilte blijven mokken. Het is 'ik wil graag ergens over praten" - "ok, we gaan er even voor zitten", en dat geldt voor beiden. Ook als het hoog op zou lopen wordt er net zo lang gesproken tot we eruit zijn.
het scheelt misschien dat we al een keer uit elkaar geweest zijn en hebben ervaren hoe dat is :)

@Storm: ben je na je exman ooit nog iemand anders tegengekomen of leg je het filter van je ex over alle mannen? (als je niet wilt antwoorden, snap ik dat helemaal :) )

Citaat:
maar moesten we ooit een moment tegenkomen dat het minder goed gaat tussen ons en hij zou een misstap begaan met iemand anders en daar heel veel spijt van hebben en net daardoor terug meer in ons geloven ... ik denk dat ik hem dat wel zou kunnen vergeven.
Gewoon omdat ik me wel kan inbeelden dat je je wel eens kan gaan afvragen hoe het zou zijn met iemand anders als je huidige relatie even in een dipje zit.

Wellicht kan daar dan, op het moment dat het gebeurt, al over gesproken worden :j Dan komt het ook niet als verrassing en gaat er ook niks stiekem.. Dan zou je kunnen zeggen 'ok, wellicht is het gras groener, ga maar kijken, we houden contact en we gaan ervaren hoe dat is'

Citaat:
Probleem is vaak dat als de verliefdheid over is, je je gaat ergeren aan allerlei dingen.

Heb ik inderdaad met een eerdere relatie ook zo ervaren. Wij groeiden niet naar elkaar toe maar uit ellkaar. Er werd ook weinig in de diepte gecommuniceerd. Bij mijn huidige partner is dat ook gebeurt, wederom door het niet uitspreken van ergernissen en behoeftes. Toen hebben we het de tweede keer anders gedaan... wij 'gunnen' elkaar onze 'dingetjes' waar een ander zich aan kan ergeren, ook door het weer bespreekbaar te maken. 'dit stoort mij een beetje, wat is er aan de hand?'.. en dan krijg je daar een gesprek over..
maar, dit gebeurt gelukkig ook maar weer heel zelden... als we 4x per week een analyserend psychologisch gesprek zouden voeren zouden we er ook snel klaar mee zijn...