Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:04

Ik heb het hier wel eens over met vriendinnen en met mijn vriend.. maar wij vinden het definieren van de term 'liefde' gewoon lastig :') .. wat betekent 'liefde' of meer 'wat houdt t in' als je zegt dat je liefde voelt voor iemand?
Mensen met een fantastische relatie zeggen van elkaar te houden, maar ook mensen die elkaar de tent uit vechten 'ja maar ik hou van hem/haar'.. echt, hoe dan? :')
Ook wordt het woord te pas en te onpas gebruikt.. de tenenkrommende 'luf joe's aan het eind van een telefoongesprek ofzo :')

Dus sja nee geen idee.... wel denk ik dat je iemand tegen kan komen waarbij je het gevoel hebt zoals een aantal anderen in dit topic al heel mooi omschreven hebben.. :j
Dus ik heb geen flauw idee, maar ik vind er echt hele mooie verhalen tussen staan <3

anjali
Berichten: 15122
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:05

Chanen schreef:
Schemerdier schreef:
Zijn er mensen dan die geen liefde voelen voor hun huisdieren? :=

Ja, anders werden er vast geen dieren mishandeld.

Helaas ja. Nou denk ik dat mensen die dieren mishandelen ook niet geschikt zijn voor liefde voor mensen.Naar mijn ervaring kun je van je dieren wel echte liefde krijgen,in de zin van eerlijke liefde. Want dieren faken niet,als zij liefde betonen dan is dat ook echt.Bij mensen kun je daar niet altijd zeker van zijn want die kunnen wel faken omdat ze bijbedoelingen hebben soms.En qua levenslange trouwe partnerliefde doen sommige dieren ,bijv. ganzen en zwanen, het ook beter dan veel mensen...

Fitzroy

Berichten: 25131
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:10

Suzanne F. schreef:
Totdat hij je op een dag inruilt voor een jonger exemplaar. :+

Nee, ik geloof niet zo in echte liefde. Of misschien beter: wat versta je onder echte liefde?
Tegenwoordig moet het allemaal maar goed gaan want anders is er wel weer een ander waar je kan halen wat je zoekt. We leven in een echte consumptiemaatschappij, ook op het gebied van liefde, seks en relaties. Je kan het overal krijgen en zoeken, van online datingapps tot borden langs de snelweg voor veilig vreemdgaan. Echte liefde klinkt mij als iets van vroeger, mensen die elkaar in de oorlog leerden kennen, de armoede hield ze bij elkaar en door dik en dun moesten ze op elkaar vertrouwen.
Nu zijn relaties veel vluchtiger. Mensen scheiden veel meer en makkelijker.
En de ware? Tja, ik weet niet wat de ware is. Is dat degene waar je het meest van hield? En vindt jouw ware jou ook de ware? Of maar voor zolang het duurt?


Dit dus ...

sandrabmg

Berichten: 91
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:13

Toverbal schreef:
@sandrabmg

Wat naar om te horen dat je partner zo met zijn telefoon bezig is en hij geen gehoor geeft als je hem daarop aanspreekt.

Zijn jullie al lang bij elkaar?


Dit jaar zijn we 5 jaar samen, met veel downs en in verhouding weinig ups.
Ik vind de verhalen en definities die hier voorbij komen waardevol om te lezen.

Ik zit in zo'n negatieve spiraal dat ik gewoon niet meer weet hoe echte liefde voor je partner hoort te voelen.
Daarbij heb ik verder geen vriendinnen dus met iemand erover praten kan ik niet.

BenaLaars
Berichten: 1368
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:16

échte liefde hoeft toch niet eeuwigdurend te zijn? hier al bijna 17 jaar samen (ik 16, hij 18) en heus wat diepe dalen gekend, samen opgegroeid en elkaar daar ook de ruimte voor gegeven. als twintigers af en toe getwijfeld (mede door meningen van buitenstaanders (ouderwets!!)) maar sinds we kinderen kregen is het zo duidelijk als wat. Ik hoop niet persé dat dit tot de dood blijft. wel hoop ik dat het lang genoeg goed blijft gaan om onze kinderen een stabiele jeugd te geven, en áls we daarna ooit besluiten de wegen van elkaar te scheiden, dat we dat dan alsnog met respect en vriendschap voor elkaar doen. Wij hebben niet eens zo veel gemeenschappelijke interesses, maar hebben wel heel veel lol met elkaar, humor doet zo veel goed in een relatie! we hebben armoede gekend en mogen nu genieten van rijkdom. opgebouwd door voor elkaar te zorgen. Ik heb jaren fulltime gewerkt terwijl mijn vriend een zware studie volgde, zodat ik nu volledig voor het moederschap kon kiezen zonder financiële problemen.

Mijn grootouders zijn nu 95 en 92 en hebben vorig jaar hun 75e huwelijksdag mogen vieren, die zijn echt niet uit armoede bij elkaar gebleven, en zijn nu als oude mensjes nog ontzettend zorgzaam en verliefd naar elkaar toe. inspirerend vind ik dat!

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:22

Nancy96 schreef:
Ik ben bijna 30 jaar getrouwd, en wij houden nog steeds van elkaar. Maar ik denk dat ik dat ook met een ander had gekund. Je bent niet 30 jaar smoorverliefd. Het gaat ook om je instelling:denk je bij een beetje tegenspoed dat het ergens anders beter is of investeer je in je relatie zodat je die behoud ook als is het dan even niet zo spannend, of denk je anders over bepaalde dingen. En ik denk soms ook dat je een poos elkaars ware kunt zijn, maar als je uit elkaar groeit of een andere levens richting uit wilt , kan dat anders worden. Ik denk dat je wel meerdere ware liefdes kan ervaren. Iedereen waar je van houd of van gehouden hebt, is een ware liefde. het is er echt of echt geweest.



Ik sluit me hier bij aan helemaal mee eens. We zijn nu 26 jaar getrouwd en kennen elkaar al 28 jaar. Hij is ook mijn eerste echte liefde, wel wat scharreltjes gehad maar nooit het gevoel van hij is het nu wel.

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:31

Suzanne F. schreef:
Nee, ik geloof niet zo in echte liefde. Of misschien beter: wat versta je onder echte liefde?
Tegenwoordig moet het allemaal maar goed gaan want anders is er wel weer een ander waar je kan halen wat je zoekt. We leven in een echte consumptiemaatschappij, ook op het gebied van liefde, seks en relaties. Je kan het overal krijgen en zoeken, van online datingapps tot borden langs de snelweg voor veilig vreemdgaan. Echte liefde klinkt mij als iets van vroeger, mensen die elkaar in de oorlog leerden kennen, de armoede hield ze bij elkaar en door dik en dun moesten ze op elkaar vertrouwen.
Nu zijn relaties veel vluchtiger. Mensen scheiden veel meer en makkelijker.


Grappig genoeg zie ik het juist andersom. Echte liefde vind ik het juist als je in deze tijd er voor kan kiezen om bij elkaar te blijven, met alle huidige afleidingen, overal groener gras en dates kunnen regelen in een handomdraai. Natuurlijk heeft er in vroegere tijden ook veel echte liefde bestaan maar bij elkaar blijven omwille van het geld of gebrek daaraan, niet kunnen/mogen scheiden, en alle verwachtingen dat je vroeg in je leven 1 partner uitkiest en het daar maar mee te doen hebt... nee, dat heeft in mijn ogen weinig tot niets met ware liefde te maken. En dit soort situaties bestaan tegenwoordig (helaas) natuurlijk in mindere mate nog steeds, daar niet van.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:32

Fitzroy schreef:
Suzanne F. schreef:
Totdat hij je op een dag inruilt voor een jonger exemplaar. :+

Nee, ik geloof niet zo in echte liefde. Of misschien beter: wat versta je onder echte liefde?
Tegenwoordig moet het allemaal maar goed gaan want anders is er wel weer een ander waar je kan halen wat je zoekt. We leven in een echte consumptiemaatschappij, ook op het gebied van liefde, seks en relaties. Je kan het overal krijgen en zoeken, van online datingapps tot borden langs de snelweg voor veilig vreemdgaan. Echte liefde klinkt mij als iets van vroeger, mensen die elkaar in de oorlog leerden kennen, de armoede hield ze bij elkaar en door dik en dun moesten ze op elkaar vertrouwen.
Nu zijn relaties veel vluchtiger. Mensen scheiden veel meer en makkelijker.
En de ware? Tja, ik weet niet wat de ware is. Is dat degene waar je het meest van hield? En vindt jouw ware jou ook de ware? Of maar voor zolang het duurt?


Dit dus ...

Is het al in jullie opgekomen dat jullie juist door deze instelling ook dit type man aantrekken?

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:37

Trouwen uit liefde, en vooral bij elkaar blijven uit liefde is ook echt pas iets van de laatste decennia. Dus zeggen 'echte liefde, bestaat dat NOG', is nogal fake-nostalgisch.
Vroeger trouwde je omdat je moest, van je ouders of omdat je zwanger was bijvoorbeeld. Je bleef samen, niet omdat het allemaal dikke liefde was, maar omdat je niet kon of mocht scheiden. Een vrouw was ook volledig onafhankelijk van haar echtgenoot, want hij was degene die werkte en zij had niets.
Ik benijd mijn grootouders helemaal niet hoor.

Dus, ook al wordt er nu sneller uit elkaar gegaan, er is nog nooit zoveel echte liefde geweest als nu. De vraag is misschien wel of het wel mogelijk is om je hele leven samen te blijven met 1 liefde, en die liefde ook te blijven voelen.
Ik hoop het, maar ik weet niet of dat per se iets natuurlijk is. Of dat niet een soort keurslijf is waar wij ons nog allemaal in dwingen omdat dat het ideaalbeeld is, en ons zo is opgedrongen door de kerk.

Gothico

Berichten: 1351
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:42

Schemerdier schreef:
Trouwen uit liefde, en vooral bij elkaar blijven uit liefde is ook echt pas iets van de laatste decennia. Dus zeggen 'echte liefde, bestaat dat NOG', is nogal fake-nostalgisch.
Vroeger trouwde je omdat je moest, van je ouders of omdat je zwanger was bijvoorbeeld. Je bleef samen, niet omdat het allemaal dikke liefde was, maar omdat je niet kon of mocht scheiden. Een vrouw was ook volledig onafhankelijk van haar echtgenoot, want hij was degene die werkte en zij had niets.
Ik benijd mijn grootouders helemaal niet hoor.

Dus, ook al wordt er nu sneller uit elkaar gegaan, er is nog nooit zoveel echte liefde geweest als nu. De vraag is misschien wel of het wel mogelijk is om je hele leven samen te blijven met 1 liefde, en die liefde ook te blijven voelen.
Ik hoop het, maar ik weet niet of dat per se iets natuurlijk is. Of dat niet een soort keurslijf is waar wij ons nog allemaal in dwingen omdat dat het ideaalbeeld is, en ons zo is opgedrongen door de kerk.



Dank je wel. Ik denk er hetzelfde over. Het systeem is gebouwd op geloof. En ik ben van mening dat hoe je ook seksueel geaard bent. Echte liefde bestaat. Maar dat hoeft niet per se voor één iemand te zijn.
Het is namelijk ook mogelijk dat als een partner komt te overlijden je wel weer van iemand anders kunt houden.
Laatst bijgewerkt door Gothico op 28-10-20 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:43

D.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 28-10-20 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:47

Tja nooit in gelooft. Echter ben veranderd van mening en onwijs gelukkig met mijn vriend.

Ruim 31 jaar nooit een vriend gehad, nooit zin gehad in een relatie ook. Laatste jaar ging dat erg veranderen en uiteindelijk Lexa app gedownload.
Binnen 5 dagen super leuk contact en enorme klik met een geweldige man.
Na 1 week elkaar ontmoet en week later "officieel" gemaakt. Van het voorjaar hadden we het 1 jaar met elkaar en woonden we al weer paar maanden samen.
Inmiddels gaan we richting de 1,5 jaar samen en elke dag nog een feestje samen met elkaar en onze beestenboel.

We ondernemen veel samen maar ook veel alleen en gunnen elkaar alle ruimte daar in. We weten wat we aan elkaar hebben. Een betere match bestaat absoluut niet

anjali
Berichten: 15122
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:54

sandrabmg schreef:
Toverbal schreef:
@sandrabmg

Wat naar om te horen dat je partner zo met zijn telefoon bezig is en hij geen gehoor geeft als je hem daarop aanspreekt.

Zijn jullie al lang bij elkaar?


Dit jaar zijn we 5 jaar samen, met veel downs en in verhouding weinig ups.
Ik vind de verhalen en definities die hier voorbij komen waardevol om te lezen.

Ik zit in zo'n negatieve spiraal dat ik gewoon niet meer weet hoe echte liefde voor je partner hoort te voelen.
Daarbij heb ik verder geen vriendinnen dus met iemand erover praten kan ik niet.

Wat erg voor je.Maar je verdient beter,dat is zeker.Liefde hoort gelukkig te maken en fijn aan te voelen,weliswaar zijn er geen rozen zonder doornen.

Popstra
Berichten: 13784
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:55

Ik vind het sneu als mensen vinden dat we in een consumptie maatschappij leven ook wat betreft de liefde.
Je moet werken in een relatie om het fijn te hebben. Elkaar accepteren maar ook gewoon tevreden zijn en niet denken dat het gras overal altijd groener is. Dat is het niet namelijk. Altijd hunkeren naar ,,meer,, maakt ook niet gelukkig.
Ja je bent na zoveel jaar niet meer verliefd op de ander maar moet dat dan? Dat blijft niemand niet. Je moet gelukkig zijn samen en blij zijn elke weer te zien het einde van de dag. Dat is het mooiste wat er is.
Noem mij maar ouderwets. Ik vind het prachtig dat er mensen zijn die trouw aan hun partner blijven. Ook na 60 jaar.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:56

Ik geloof dat er meer dan 1 ware is. Stel ik was bijv in Amerika geboren dat had ik ook wel een liefde/ware gevonden.

Azmay

Berichten: 17999
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:57

Ik ben 8 jaar samen met mijn man en denk zeker wel dat dat echte liefde is.
Maar ik date momenteel ook met een andere man.
Uiteraard is mijn man ook vrij om te daten als hij wil.

Liefde hoeft niet in een specifiek vormpje gegoten :o

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:58

Ik vind zelfs 'je moet werken in een relatie' apart klinken :o het voelt voor mij nooit als werken, het gaat gewoon vanzelf.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:00

Van ons 18e samen en nu 12 jaar later nog steeds heel gelukkig allebei. En ook wij hebben echt tegenspoed gehad.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:18

Maartje1990 schreef:
Ik geloof dat er meer dan 1 ware is. Stel ik was bijv in Amerika geboren dat had ik ook wel een liefde/ware gevonden.

In die logica zou jouw ware dan ook daar ergens in de buurt gezeten hebben of gekomen zijn lijkt me. :+
Als er een systeem van ‘de ware’ is zou het daar vast rekening mee houden.

Tenzij je zo’n slecht karma opgebouwd hebt dat het lot ‘m expres aan de andere kant vd wereld zet. :))

luuntje

Berichten: 13986
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:37

Moonsparkle soms is een relatie wel werken/communiceren met elkaar.

Mijn man heeft geleerd hoe hij mij het beste kan behandelen als ik veel pijn heb.
Ik heb moeten leren om hem soms met rust te laten. Dingen later uit te praten.

Het heeft tijd gekost om dat uit te vinden.

Liefde is er zijn voor elkaar.

Mijn man is mee gaan parachutespringen omdat ik dat graag wilde.
En toen mijn schoonvader op sterven lag heb ik met hem gesproken over dat hij nooit ‘ik hou van je’ tegen mijn man had gezegd.
Eerstvolgende keer dat mijn man bij zijn ouders was zei zijn vader ‘ ik hou van je’.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:48

Toverbal schreef:
Echte liefde is voor mij:

Als je met iemand samen bent, waar het eigenlijk allemaal vanzelf gaat.
Dat het je geen energie kost om je liefde aan die persoon te geven.
Dat ik echt uit mijn hart kan zeggen dat ik blij ben dat hij naast mij wakker wordt.
Dat als ik hem aankijk dat ik denk" jeetje wat ben je toch een lekker ding".

En dat je ook liefde terug krijgt, samen op de bank lekker kroelen, samen leuke dingen doen en met plezier, niet omdat het moet.

Dat iemand oog heeft voor je en geïnteresseerd is, vraagt hoe je dag is geweest.
Hij hoeft geen dure kado's te kopen voor mij.
Als hij gewoon simpele dingen doet om mij te ondersteunen ben ik al gelukkig.

Zoals een keer een verrassingsmassage of een lekker ontbijt maken of gewoon simpel de hond uitlaten, omdat ik even geen zin heb, gewoon simpele dingen.
Of je meeneemt wandelen op het strand en daarna samen lunchen, omdat je die dag die niet zo lekker in je vel zit/zat.

Gelukkig heb ik hem gevonden en ik hoop dat wij dit samen nog lang vol kunnen houden.

Afgezien van de hond (want die hebben we niet ;) ) - dit! Helemaal dit.

Popstra schreef:
Ik vind het sneu als mensen vinden dat we in een consumptie maatschappij leven ook wat betreft de liefde.
Je moet werken in een relatie om het fijn te hebben. Elkaar accepteren maar ook gewoon tevreden zijn en niet denken dat het gras overal altijd groener is. Dat is het niet namelijk. Altijd hunkeren naar ,,meer,, maakt ook niet gelukkig.
Ja je bent na zoveel jaar niet meer verliefd op de ander maar moet dat dan? Dat blijft niemand niet. Je moet gelukkig zijn samen en blij zijn elke weer te zien het einde van de dag. Dat is het mooiste wat er is.
Noem mij maar ouderwets. Ik vind het prachtig dat er mensen zijn die trouw aan hun partner blijven. Ook na 60 jaar.

En hier ook mee eens.

Mijn ouders zijn komend jaar 50 jaar getrouwd en mijn man en ik 20, en ik zeg: ja. Ik geloof in echte liefde en ook in de ware. Dat wil niet zeggen dat het altijd maar rozengeur en manenschijn is, maar wel dat je bereid bent om altijd weer tot elkaar te komen, ook als het even niet zo moeilijk gaat. Gelukkig denkt mijn man daar ook zo over.

anjali
Berichten: 15122
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:42

moonsparkle schreef:
Ik vind zelfs 'je moet werken in een relatie' apart klinken :o het voelt voor mij nooit als werken, het gaat gewoon vanzelf.

Laat ik dan zeggen, dat je er je best voor moet blijven doen.Je best blijven doen voor die ander,zodat het ook na lange tijd steeds bijzonder blijft.

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:48

moonsparkle schreef:
Ik vind zelfs 'je moet werken in een relatie' apart klinken :o het voelt voor mij nooit als werken, het gaat gewoon vanzelf.



Ik vind 'werken' ook een zware term en heb dat zelf (nog) niet ervaren. Een beetje je best doen bij tijd en wijle wel.

Gothico

Berichten: 1351
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:30

Als ik weer iemand mocht tegen komen dan zal ik er voor gaan. Dat hoop ik dan andersom ook inderdaad.

Ik heb veel moeten geven in mijn vorige relatie. Maar achteraf misschien te veel. Maar ik kan het geen werken noemen. Het is iets wat je toch wel doet om een relatie te redden. (in mijn ogen dan.)

Jenara

Berichten: 1568
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:39

Popstra schreef:
Ik vind het sneu als mensen vinden dat we in een consumptie maatschappij leven ook wat betreft de liefde.
Je moet werken in een relatie om het fijn te hebben. Elkaar accepteren maar ook gewoon tevreden zijn en niet denken dat het gras overal altijd groener is. Dat is het niet namelijk. Altijd hunkeren naar ,,meer,, maakt ook niet gelukkig.
Ja je bent na zoveel jaar niet meer verliefd op de ander maar moet dat dan? Dat blijft niemand niet. Je moet gelukkig zijn samen en blij zijn elke weer te zien het einde van de dag. Dat is het mooiste wat er is.
Noem mij maar ouderwets. Ik vind het prachtig dat er mensen zijn die trouw aan hun partner blijven. Ook na 60 jaar.


Is dat ook niet een beetje het probleem bij veel mensen en relaties? Dat ze steeds dat "meer" en "nieuwer" en "beter" willen, wat ook voort komt uit de consumptiemaatschappij? Oude telefoon niet meer hip genoeg, een nieuwe, tas een beetje versleten, hup een nieuwe. Ik merk dat rond mij veel, o.a. bij mijn zus, die nu halfweg de 20 is, die houdt nooit relaties lang vol, in het begin is het altijd "wauwwauwwauw, wat geweldig" om dan na een paar weken/maanden/een jaar te zeggen van "ja, maar hij doet dit niet, hij zegt zus, hij doet zo" en dan is het weer van "ohnee, ik ben forever alone"

Mijn vriend en ik naderen de 6jaar nu, in die periode zijn er al veel dingen gebeurd en hebben we al een portie watertjes doorzwommen, er waren momenten dat hij onder enorm veel stress stond en niet erg aangenaam was in de omgang, of dingen zei en deed die ik niet fijn vond en omgekeerd ook. Maar telkens konden we momenten creëren, waar we terug tot elkaar kwamen en weer konden lachen en plezier maken en waarbij ik weer dat erg warme, gloeiende gevoel kreeg dat ik had toen ik hem leerde kennen, alleen steeds sterker. Zoals hier al vaker is gezegd, ik ken hem, ik weet wat hij nodig heeft als hij moe is, als hij te veel moet werken, als hij ziek is, als hij twijfelt aan zichzelf. Ik kan mezelf en mijn gevoel tijdelijk opzij zetten om hem te steunen als hij dat nodig heeft. En omgekeerd geldt dat minstens even goed, hij staat naast me en steunt mij als ik dat nodig heb, laat mij met rust als ik dat nodig heb. We proberen elkaar zo min mogelijk kwalijk te nemen als het even wat moeilijk gaat en zoveel mogelijk te appreciëren als de ander iets doet. Als het een tijd druk is met vanalles, proberen we tijd te maken om weer even tot elkaar te komen.

We dromen samen van een geweldige toekomst, genieten we van de momenten die we hebben, we praten, we lachen, we plagen elkaar. We zoeken dingen om te doen die we alletwee leuk vinden en soms doen we dingen omdat we weten dat de ander dat leuk vindt.

Zal dit altijd blijven duren? Geen idee, op dit moment zie ik niets waarvan ik denk dat het tussen ons in zou kunnen komen, maar dat kan altijd veranderen. Maar ik hou écht van hem, op een manier die ik in geen enkele eerdere relatie heb gevoeld. En hoewel ik zeker ben dat ik prima happy zou zijn op mijn eentje, maakt hij mijn leven toch een stuk kleurrijker en leuker, waardoor ik hem niet meer zou kunnen missen.

Ik geloof dus absoluut in echte liefde en prijs mezelf gelukkig dat ik het gevonden heb en zal het koesteren zolang ik kan. Of dit maar met 1 persoon kan, die dan "de ware" is, daar geloof ik minder in, wel dat je beter past bij sommige mensen dan bij anderen.