Wie loot er ook mee op Woningnet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:35

Cookies schreef:
Je hoeft toch pas de papieren te overhandigen als je de woning geaccepteerd hebt? Dus je hoeft niet voor elke woning waar je gaat kijken nieuwe papieren aan te vragen bij de gemeente.

Het is per woningstichting weer anders hoe en hoeveel mensen er uitgenodigd worden om te kijken. In Wageningen nodigden ze de eerste 10 uit en die mochten kijken en dan ging het de lijst af wie het wilde hebben. (dit was wel voor corona)
In Ede en Rhenen gaat het per persoon. De nr 1 op de lijst mag gaan kijken en dan zeggen of ie het wil of niet. Zo niet, dan krijgt de nr 2 een uitnodiging.
Ik was nr 4 op de lijst om te gaan kijken, de eerste 3 wilde blijkbaar niet en toen was het mijn beurt. Alleen ging toen het land in lockdown -O- Heb nog weken moeten wachten op de sleutel om het huis te bezichtigen. Heb sinds vorig jaar april een huis in Rhenen. *\%/*

Meestal moet je wel papieren meenemen. Omdat deze gelijk gecontroleerd gaan worden of alles klopt.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:51

Ik vind eigenlijk dat je dat niet kunt vragen... want inderdaad, dat is toch veel geld als je niet zo ruim zit. Ik snap al niet helemaal waar je ze precies voor moet geven, maar ok, verhuizen doe je als het goed is niet elke maand dus vooruit. Maar het drempels op werpen om uberhaupt te gaan kijken vind ik niet helemaal passend.

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:12

Ik moest voordat ik het huis ging bezichtigen alle papieren door hebben gestuurd per email en kreeg er maximaal 5 dagen (niet alleen de werkdagen, ze vertelde het laat op dewoensdagmiddag) voor om alles door te sturen.
En ik kreeg vooraf geen aflopend cijfer om te zien of het al dichterbij kwam. Ik was toen nummer 40 en een maand of anderhalf ervoor een vraag of ik nog interesse had.

Was op een woning waar ik in januari op gereageerd had, bij de bezichtiging viel die vrouw erover dat het zo lang geduurd had voor alle papieren bij hun beland waren, de meeste had ik dus (volgens haar) in januari rond moeten hebben. (toen stond ik al 40ste) en net zo als de scholen al geregeld hebben voor mijn kinderen (heb een kind wat speciaal onderwijs volgt en nogal gevoelig op veranderingen reageert.)

Heb er in elk geval geen goede ervaring mee gehad.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:14

Shadow0 schreef:
Ik vind eigenlijk dat je dat niet kunt vragen... want inderdaad, dat is toch veel geld als je niet zo ruim zit. Ik snap al niet helemaal waar je ze precies voor moet geven, maar ok, verhuizen doe je als het goed is niet elke maand dus vooruit. Maar het drempels op werpen om uberhaupt te gaan kijken vind ik niet helemaal passend.

Ik heb alleen een uitreksel meegenomen toen ik een huis aangeboden kreeg. Eerder niet.

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:22

Ik had met bezichtigen helemaal niks mee en daarna ook niks aangeleverd. Was derde en nummers 1 en 2 waren beide heel enthousiast, dus ik dacht dat wordt ‘m toch niet. 3 weken later werd ik gebeld of ik de woning nog wilde en toen moest ik zsm de papieren inleveren.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:51

Jeeeeey Maureen, wat geweldig! Ik ben zo benieuwd of het wat is! *\o/*

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-21 17:38

Ik hoef morgen niks mee te nemen. Ik moet zelf contact opnemen met de verhuurder. Dus dat heb ik gedaan en toen een afspraak voor morgen gemaakt. Ik kan via Huiswaarts doorgeven binnen 5 dagen of ik de woning wil. Ik neem aan dat ik dan de papieren in orde moet maken. Dit stond wel in de mail:

Staat u op de 1e plaats in de ranglijst? Dan ontvangt u een e-mail met het verzoek om uw gegevens aan te leveren. De volgende gegevens hebben wij nodig van alle personen die de huurovereenkomst tekenen.

Heb die mail nog niet gehad. Maar zal daar gelijk even achteraan mail zodra ik de woning morgenavond geaccepteerd heb.

Heel erg bedankt allemaal trouwens! Ik zal morgen zodra de woning geaccepteerd is en ik goedkeuring heb, de plattegronden even delen :D

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 18:47

Maureen95 schreef:
Ik hoef morgen niks mee te nemen. Ik moet zelf contact opnemen met de verhuurder. Dus dat heb ik gedaan en toen een afspraak voor morgen gemaakt. Ik kan via Huiswaarts doorgeven binnen 5 dagen of ik de woning wil. Ik neem aan dat ik dan de papieren in orde moet maken. Dit stond wel in de mail:

Staat u op de 1e plaats in de ranglijst? Dan ontvangt u een e-mail met het verzoek om uw gegevens aan te leveren. De volgende gegevens hebben wij nodig van alle personen die de huurovereenkomst tekenen.

Heb die mail nog niet gehad. Maar zal daar gelijk even achteraan mail zodra ik de woning morgenavond geaccepteerd heb.

Heel erg bedankt allemaal trouwens! Ik zal morgen zodra de woning geaccepteerd is en ik goedkeuring heb, de plattegronden even delen :D


Ja leuk! En foto’s!

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 19:02

Gaaf zeg! Heel spannend. Hopelijk is het wat je ervan verwacht.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-21 19:38

@SuzanneF de bewoonster woont er nog dus ga daar nog geen foto's van plaatsen O:)

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 20:50

Maureen95 schreef:
@SuzanneF de bewoonster woont er nog dus ga daar nog geen foto's van plaatsen O:)


Oh nee dat snap ik. Nou ja hopelijk snel dan. :)

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 21:21

Wij zijn wezen kijken en het was een heel leuk appartement maar er waren wel 10 personen die kwamen kijken maar niet tegelijk gelukkig!
Ik kreeg gelijk een mail of ik de woning accepteer dus gelijk gereageerd maar denk dat meerdere die mail hebben gekregen.
Morgen om 12 uur loopt het reactietermijn af dus ik ben zeer benieuwd :):)

Maureen wat goed dat je eerste staat, spannend hoor *\%/*
Mijn hoofd loopt nu al om :')

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-21 21:25

Spannend Chanicha! Ik duim voor je :D Heb je ook nog vragen gesteld of alleen echt gekeken? Ik zit zelf nog te bedenken wat voor vragen ik kan stellen.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 21:28

Er komt sowieso nog een aannemer in en verdere vragen kan je dan op kantoor stellen.
Je kan vragen wanneer de sleuteloverdracht is en misschien of er bergruimte is bijvoorbeeld.
Zou dingen opschrijven want ik was de helft alweer vergeten!

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 21:49

Ik zou in elk geval wel even vragen naar energie/warmte/isolatie. Ook al laat je het daar niet op stuk lopen, het is prima om even te weten waar je staat. Verder vond ik het geruststellend om te horen dat er geen groot onderhoud gepland was op voorzienbare termijn.

En als het lukt helpt het ook om even met de buren te praten. Die kunnen waarschijnlijk goed aangeven of er overlast is of dat er andere dingen zijn. Destijds bij de bezichtiging was er gewoon iemand van kantoor die verder weinig wist van de woning, maar de buren zijn hier best bereid om even te praten... Als je het durft kun je zelfs aanbellen en alvast kennismaken.. Je zou ook later in de middag nog even langs kunnen gaan (half 8 is wat vroeg. Al weet je het echt nooit wie je wanneer tegenkomt.)

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 22:17

Spannend Maureen! Hopelijk is het een huisje wat bij je past!

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 10:47

Maureen95 schreef:
Morgen ga ik om half 8 kijken. :)


En en en en en? *\o/*

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 11:08

Knudd schreef:
Maureen95 schreef:
Morgen ga ik om half 8 kijken. :)


En en en en en? *\o/*

Volgens mij in de avond... half 8 in de morgen is een beetje vroeg denk ik

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 11:34

We staan nu eerste *\%/* *\o/*
Nu een tot twee weken wachten op de papierencheck :=

Spannend Maureen :x

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-21 14:39

Het is inderdaad vanavond :D

Wat leuk Chanicha! Ik duim met je mee.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 15:01

Dank je!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-21 21:51

Oh jongens, ik ben verliefd op het huis <3

Het is groter dan ik dacht. Ik mag het laminaat overnemen van de huidige huurders incl nog wat spullen als ik dat zou willen. Lijst krijg ik nog opgestuurd. Er zit ook een megagrote berging in. Ik zou er wel 7 fietsen in kunnen stallen :D Is ook een droge berging dus absoluut niet vochtig. Ik heb doorgeven dat ik de woning wil.

Moet blijkbaar dus alleen een verhuurders verklaring doorgeven en m'n inkomsten en loonstrookje.



Ik ben zo blij dus iedereen bedankt voor het meeduimen! *\o/*

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 21:54

Maureen95 schreef:
Oh jongens, ik ben verliefd op het huis <3

Het is groter dan ik dacht. Ik mag het laminaat overnemen van de huidige huurders incl nog wat spullen als ik dat zou willen. Lijst krijg ik nog opgestuurd. Er zit ook een megagrote berging in. Ik zou er wel 7 fietsen in kunnen stallen :D Is ook een droge berging dus absoluut niet vochtig. Ik heb doorgeven dat ik de woning wil.

Moet blijkbaar dus alleen een verhuurders verklaring doorgeven en m'n inkomsten en loonstrookje.



Ik ben zo blij dus iedereen bedankt voor het meeduimen! *\o/*


*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Jeeeeeeeeey!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-21 21:58

Hierbij de plattegrond. Het is klein maar fijn. 55m2. Boven zitten ook schuine wanden zoals je in de slaapkamer ziet. Het is dus een stuk groter dan ik dacht. Het plafond is ook megahoog waardoor het er nog groter uitziet.
Afbeelding
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 22:47

Tof Maureen! Gefeliciteerd!

1 slaapkamer? Balkon?