Wie loot er ook mee op Woningnet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:01

IsaCalixa schreef:
Jeetje, wat een bizar aantal reacties in sommige regio's zeg :o ik dacht dat het hier in Groningen erg was. Ik sta nu 2,5 jaar ingeschreven maar het enige wat ik hier kan krijgen is een kleine containerstudio (23m2 of zo) of een studio van 16m2 in een flat :')

Maar gemiddeld voor grotere appartementen ligt het aantal hier rond de 40-50 en voor huizen rond de 100. Ik sta daarbij vaak nog wel ergens als laatste ofzo..

De wachttijd wordt er alleen niet speciaal minder door :D
Ik sta dus 10 jaar ingeschreven en ik kan inderdaad een appartement krijgen in een wat minder wijk. In betere wijken sta ik vaak op 10 en een eengezinswoning veelal op plek 50.
Ik ben best trouw met reageren.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:05

LuffB: zeker waar, maar dat zijn de situaties waar je er hier dus af en toe wel doorheen glipt. Als je ruimte hebt om te wachten kun je ook nog even verder kijken, maar als het snel moet dan heb je ook aan die tweede een heel prima plekje. (En het is wel echt een prima plekje op zich: woonkamer, slaapkamer en logeer/werkkamer, lift, grotendeels rustige buren vermoedelijk want voormalig seniorencomplex, aan het water en vlakbij winkels en vlakbij het station...)

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:32

Shadow0 schreef:
[ [url=m/G4K8vS.png]Afbeelding[/url] ]
Deze zie ik dus: het kan nogal uiteen lopen.


Shadow Arabelladreef zijn leuke flatjes vlakbij het winkelcentrum.
Mijn schoonmoeder heeft daar gewoond.

Edit, ik loer op een appartement in Vleuten maar is maar een klein complex dus komt er maar weinig op.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:50

Ik heb helaas enige tijdsdruk. Ik woon nu in een studentenkamer dus zal er hoe dan ook op vooruit gaan, maar ja, er zijn toch wijken waar je iets minder mee hebt. Ook daar zijn echter veel reacties dus zo veel maakt het ook niet uit.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:26

Gaat weer goed :+

Afbeelding

Iemand hier nog geluk gehad?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 11:27

Aahw. Nee ik heb nu op 1 huis gereageerd. Volgens mij is daar vanavond de uitslag van. Zijn nog 2 nieuwe huizen opgekomen maar maximale grote was 32m2. Dat vind ik toch wel een beetje klein...

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:31

8 jaar geleden inmiddels kreeg ik mijn huidige huis. Stond toen weer ongeveer 2.5 jaar ingeschrevn bij Woonnet-Haaglanden. Het betrof een nieuwbouw appartementen complex waar van het type woning 10 huizen werden vergeven. Het was geen sociale huurwoning meer, recht op huurtoeslag was er niet, dus aantrekkelijk voor mij en mijn ex. We waren 35 van de geen idee meer. Ik weet dat de eerste 10 reacties kon je zien, die hadden allemaal een urgentie verklaring. Ik heb toen de woningbouw gebeld met de vraag hoe het kan dat mensen met urgentie op een woning kunnen reageren die pas minimaal 6 maanden later opgeleverd zou worden. Deze reacties zijn er allemaal uitgehaald waardoor wij ineens op plek 11 stonden. Dat werd spannend. Uiteindelijk waren wij iets van nummer 6 of 7 die een woning kregen toegewezen en wij zelfs nog een woning mochten kiezen uit de overgebleven woningen.

In 2016 is mijn ex vertrokken en woon ik alleen hier. De woningbouw wilde mij destijds niet helpen aan een kleinere woning waardoor ik dus nu een scheefhuurder ben. In mn uppie in een 4 kamer appartement woon van bijna 100m2. En ik vind het nu prima. Het huis is na een enorme lekkage in 2018 echt mijn huisje gaan voelen omdat ik alles moest vernieuwen. Ik doe ook geen moeite om een andere woning te zoeken, omdat ik heerlijk woon hier :)

Maar ik begrijp dat er in 7 jaar dus veel veranderd is..

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:50

:j Helaas wel.

Het kromme is dat regels tegenwerken terwijl er eigenlijk wél opties zijn.
Mijn vriend woont in een zelfstandige studentenwoning van een studentenwooncorporatie, ik in een studentenkamer. Was ik nog student geweest, dan had ik daar zo bij in kunnen trekken; mijn vriend mag er sowieso nog 2 jaar wonen dus dat maakt geen verschil, en dat pand is zelfs geschikt bevonden voor 2 personen. Plus, dan komt mijn huidige studentenkamer vrij en kan daar weer een kamerzoekende student in. Win-win voor allemaal dus, en geen nadelen voor de studentenwoningbouw, maar het mag niet. :+


@TS ik zag ook dit topic. [HTT] De zoektocht naar een huurwoning

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:06

Twijfels twijfels twijfels! Sta eerste op een loting woning, super klein ding. Nooit verwacht dat ik hem zou krijgen. Was zonder plattegrond. Morgen bezichtiging... maar ik zit met zo veel twijfels. Morgen maar de bezichtiging afwachten en kijken hoe het huis voelt. Het rotte is dat niemand nog wakker is in mijn omgeving en ik nu met mijn eigen stress zit :Y)

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:25

Hoe klein is klein, Montgri? Mijn ervaring is dat je van de meeste ruimtes echt wel wat kunt maken. Maar het ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat je gewend bent. (Woon je nog thuis? Huur je nu een enorme eengezinswoning? Dat maakt nogal uit :') )

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 10:14

Montgri schreef:
Twijfels twijfels twijfels! Sta eerste op een loting woning, super klein ding. Nooit verwacht dat ik hem zou krijgen. Was zonder plattegrond. Morgen bezichtiging... maar ik zit met zo veel twijfels. Morgen maar de bezichtiging afwachten en kijken hoe het huis voelt. Het rotte is dat niemand nog wakker is in mijn omgeving en ik nu met mijn eigen stress zit :Y)

Oh wat spannend! Hopelijk is het toch een leuk huis!

Hier op WoningNet staat een loting appartement in hetzelfde gebouw als een vriend. Hoop dat ik die krijg. Tevens ook een heel mooi nieuwbouw project waarc ik op ga reageren.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:21

Montgri schreef:
Twijfels twijfels twijfels! Sta eerste op een loting woning, super klein ding. Nooit verwacht dat ik hem zou krijgen. Was zonder plattegrond. Morgen bezichtiging... maar ik zit met zo veel twijfels. Morgen maar de bezichtiging afwachten en kijken hoe het huis voelt. Het rotte is dat niemand nog wakker is in mijn omgeving en ik nu met mijn eigen stress zit :Y)



Wat is klein? Mijn eerste huisje was 35m2. Heb daar prima gewoond. :)

Gewoon kijken en dan kijken hoe het huis aanvoelt.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:56

Hoop zo dat ze loten ingaan voeren hier in de buurt.
Wel binnen 2 maanden graag, anders zit ik boven de inkomensgrens :(.

Sta bijna 8 jaar ingeschreven maar kom nergens goed uit. Reageer op alles in het dorp.
Heb nu 1 keer mogen kijken. Naar een kamer van 25m2 die 2 weken ervoor onderwas gelopen door de regen. Stonk onwijs naar schimel. Op de vraag hoe zit het als het weer gebeurd, was het antwoord dat regel je maar met je eigen verzekeringen. Hok dus maar laten zitten...

Vind de voorangseisen ook gek in elkaar gezet.
Ik ben alleen. Wil graag een huis. Hoef niet groot.
Alle (kleine) huizen voor max 2 personen, staat bij voor lage inkomens.
Alle huizen waar ik kwa inkomen wel op mag reageren (vaak de grotere huizen) staat minimaal 3 personen.
Of te wel val er bij beide elke keer buiten.
Plek 955 van de 1000 is hier niet vreemd.

Hoop zo dat de huizenmarkt instort, zodat ik iets kan kopen.
250.000 voor een recreatie woning van 30m2 is nu het goedkoopst, mag je dus niet permanet wonen. :(

_karin_

Berichten: 3913
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:22

Hier een van de gelukkigen! Ingeloot na 1,5 jaar wekelijks reageren. Honderden (vijfhonderd volgens mij) gegadigden. 49m2 nieuwbouw in Utrecht. Ik stond op 2 maar nummer 1 viel af en poef toen had ik opeens een huis, daarvoor nooit een bezichtiging gehad. Ik zat echt zo :oo :oo

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:29

Spannend Karin! Wanneer heb je de bezichtiging? Of heb je die al gehad?

Ik sta nu op plek 7 bij een huis. Het is mogelijk. Maarja even afwachten. Nog op een ander mooi gereageerd. Nouja mooi is hij van de voorkant niet echt. Maar wel mooi ruim. Is ook wat duurder. Dus hopen dat er niet zo veel mensen op reageren

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:31

_karin_ schreef:
Hier een van de gelukkigen! Ingeloot na 1,5 jaar wekelijks reageren. Honderden (vijfhonderd volgens mij) gegadigden. 49m2 nieuwbouw in Utrecht. Ik stond op 2 maar nummer 1 viel af en poef toen had ik opeens een huis, daarvoor nooit een bezichtiging gehad. Ik zat echt zo :oo :oo


Wat fijn, gefeliciteerd! Via Woningnet?

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:08

Olympia schreef:
Montgri schreef:
Twijfels twijfels twijfels! Sta eerste op een loting woning, super klein ding. Nooit verwacht dat ik hem zou krijgen. Was zonder plattegrond. Morgen bezichtiging... maar ik zit met zo veel twijfels. Morgen maar de bezichtiging afwachten en kijken hoe het huis voelt. Het rotte is dat niemand nog wakker is in mijn omgeving en ik nu met mijn eigen stress zit :Y)



Wat is klein? Mijn eerste huisje was 35m2. Heb daar prima gewoond. :)

Gewoon kijken en dan kijken hoe het huis aanvoelt.



2 vierkante meter kleiner, het is 33m2.
Maar zit ook met twee katten die ruim het dubbele zijn gewent. 33 klinkt gewoon zo klein. Maar inderdaad kijken hoe het aanvoelt morgen :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 21:10

Gefeliciteerd Karin!

Ik wil ook het liefst een appartement dat minimaal 40m2 is. Ik wil ook twee katten en ik ben bang dat een kleinere oppervlakte misschien te klein is.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:43

Ik heb via wonen noord veluwe heel veel geluk gehad. Begin februari ingeschreven, werkelijk élke lotingwoning op gereageerd, tegen juli eentje reageerde 150 man op en ik kwam op 1.
Ik had het bijna nog niet genomen, huis was tot op de ondervloer leeg gehaald dus mocht het meeste letterlijk van de grond af opbouwen. Maar mn ouders hebben me er doorheen gesleept <3

Ik heb me wel gelijk opnieuw ingeschreven, het huis is eigenlijk wat te groot voor mij. Maar nu inderdaad alleen nog reageren als ik er qua woning op vooruit ga qua wensen. Ben nu die eerste echte nood aan een huis voorbij.

Succes iedereen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:47

Maureen95 schreef:
Gefeliciteerd Karin!

Ik wil ook het liefst een appartement dat minimaal 40m2 is. Ik wil ook twee katten en ik ben bang dat een kleinere oppervlakte misschien te klein is.

Ben jij al es bij mij thuis geweest? Ik heb 4 katten..ok, niet ideaal. 2 was beter geweest maar ze zijn er nu eenmaal.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 21:49

Bellatrix schreef:
Maureen95 schreef:
Gefeliciteerd Karin!

Ik wil ook het liefst een appartement dat minimaal 40m2 is. Ik wil ook twee katten en ik ben bang dat een kleinere oppervlakte misschien te klein is.

Ben jij al es bij mij thuis geweest? Ik heb 4 katten..ok, niet ideaal. 2 was beter geweest maar ze zijn er nu eenmaal.

Nee haha! Hoeveel M2 heb jij?

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:49

Montgri schreef:
2 vierkante meter kleiner, het is 33m2.
Maar zit ook met twee katten die ruim het dubbele zijn gewent. 33 klinkt gewoon zo klein. Maar inderdaad kijken hoe het aanvoelt morgen :D


33m2 is goed te doen hoor, zeker als je alleen bent. Met twee katten zou ik wel spannend vinden. Ligt de bewoning op de begane grond of op een verdieping? Dat maakt voor de katten wel uit, denk ik.

Ter illustratie, mijn eerste huisje was een studio van 28m2. Dat zag er qua ruimte zo uit:
Afbeelding

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 21:52

Waar is je bed Swanheart? :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:56

Ik denk dat ik dat ongeveer 21m2 heb plus badkamer, slaapkamer en mini gang. En dan de tuin.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:56

Onder mijn eettafel :') die rolde ik er's avonds onderuit. Werkte prima hoor, daardoor had ik overdag een lekker ruime kamer :)