Wie loot er ook mee op Woningnet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 21:58

Oh wow! Dat is wel cozy haha! Ik heb wel eens een foto van je woonkamer gezien en dat zag er qua grootte prima uit. Maar het scheelt wel dat je aparte kamers heb.


xSwanHeart schreef:
Onder mijn eettafel :') die rolde ik er's avonds onderuit. Werkte prima hoor, daardoor had ik overdag een lekker ruime kamer :)

Oh wat handig!

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:04

Slim bedacht hoor! Ik vind het podium ook zo leuk om de keuken los te maken van de rest.

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:23

Mag ik me hier melden! :D
Ben eigenlijk net een beetje aan het oriënteren. Sta wel al vanaf me 18e ingeschreven en ben nu bijna 25, dus ik kom steeds hoger in de lotingen. Woon nog bij mijn ouders en dat bevalt van beide kanten nog prima, dus geen haast. Maar ga nu wel reageren op woningen en beetje rondkijken om te kijken en proeven wat evt bij me zal passen. En wie weet?!

_karin_

Berichten: 3913
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:22

Sky schreef:
_karin_ schreef:
Hier een van de gelukkigen! Ingeloot na 1,5 jaar wekelijks reageren. Honderden (vijfhonderd volgens mij) gegadigden. 49m2 nieuwbouw in Utrecht. Ik stond op 2 maar nummer 1 viel af en poef toen had ik opeens een huis, daarvoor nooit een bezichtiging gehad. Ik zat echt zo :oo :oo


Wat fijn, gefeliciteerd! Via Woningnet?

yes via woningnet! Ik woon er nu sinds juni! :)

Ik heb op 32m2 gewoond met een aparte slaapkamer (dus minder ruim gevoel dan een studio) + mijn ex + een kat + geen berging en dat kan ik van harte afraden inderdaad. :')

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:13

Ik sta komend januari 5 jaar ingeschreven (regio rotterdam/omliggende gemeentes/delft etc) (zou eigenlijk 11 jaar moeten zijn maar ex vertrok en zette schijnbaar de pas stop, beetje zuur om daar later achter te komen).

Zoek een sociale huurwoning met 4 slaapkamers (3 kinderen die echt een eigen kamer moeten, tis hier niet te doen met kamers delen) en liefst een tuin.
Ik vermoed dat ik me beter kan richten op een senioren flat, eer dat ik eens kans ga maken zijn ze al het huis uit (15 / 10 en 5 jaar leeftijd).

Wat ook zuur is is dat je vaak voorrang krijgt als je 2 kinderen onder de 12 jaar hebt, behalve dus als je al een kind hebt boven de 12.

De woningen die geschikt voor ons zijn komen op de markt vanaf 1000,- (terwijl de mensen het nu huren rond de 600,-). Dus geen optie.

Het laagste wat ik heb gehaald was plaats 13 op een loting woning.
Meestal zit ik nu rond de 75 tot 2000ste plaats (2000ste plaats is dan ook loting want normaal reageer ik niet meer op woningen waar al honderden mensen hebben gereageerd.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:26

Oh grappig dat ik dit topic nu tegenkom!

Om mensen even een hart onder de riem te steken: je kan ook gewoon heel veel geluk hebben :D
Mijn inschrijving bij woningnet was ongemerkt verlopen (iets misgegaan met de betaling) waardoor ik mijn wachttijd kwijt was. Ik heb me ergens in het voorjaar van 2019 weer opnieuw ingeschreven, ik heb nu dus 1,5 jaar wachttijd ofzo. En ik heb net via loting een appartementje in Utrecht gewonnen :D
Ik was pas net begonnen met op woningen reageren, volgens mij was dit serieus de tweede waar ik op reageerde. Ik heb net even gekeken en heb in totaal maar op 5 woningen gereageerd. En ik stond nu dus op plek 2 van de 1410 :wow: Na bezichtiging haakte nummer 1 blijkbaar af, en nu is het dus voor mij! Ik krijg dinsdag de sleutel.

Het is niet groot, 35 m2 ongeveer, maar het heeft een balkon met openslaande deuren op het zuidwesten, het zit in een super mooi monumentaal pand en ligt in een van de leukste stukjes van Utrecht. Oh en er zit net een gloednieuwe badkamer in. Ik kom nu uit een studentenkamer van 17 m2 dus ik ga er sowieso sprongen op vooruit. Ik stond helemaal te stuiteren toen ik het hoorde, voel me echt alsof ik de loterij gewonnen heb.

@primera wat zuur van die voorrangsregeling. Woon je nu wel ergens wat te doen is? Of moet je eigenlijk echt dringend wat anders? Echt raar dat als je oudste kind jonger was geweest dat je dan wel voorrang had gekregen, en nu niet :?

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:34

Sanned schreef:
Oh grappig dat ik dit topic nu tegenkom!

Om mensen even een hart onder de riem te steken: je kan ook gewoon heel veel geluk hebben :D
Mijn inschrijving bij woningnet was ongemerkt verlopen (iets misgegaan met de betaling) waardoor ik mijn wachttijd kwijt was. Ik heb me ergens in het voorjaar van 2019 weer opnieuw ingeschreven, ik heb nu dus 1,5 jaar wachttijd ofzo. En ik heb net via loting een appartementje in Utrecht gewonnen :D
Ik was pas net begonnen met op woningen reageren, volgens mij was dit serieus de tweede waar ik op reageerde. Ik heb net even gekeken en heb in totaal maar op 5 woningen gereageerd. En ik stond nu dus op plek 2 van de 1410 :wow: Na bezichtiging haakte nummer 1 blijkbaar af, en nu is het dus voor mij! Ik krijg dinsdag de sleutel.


Gefeliciteerd, wat leuk.

Sanned schreef:
@primera wat zuur van die voorrangsregeling. Woon je nu wel ergens wat te doen is? Of moet je eigenlijk echt dringend wat anders? Echt raar dat als je oudste kind jonger was geweest dat je dan wel voorrang had gekregen, en nu niet :?


Ik ben 11 jaar terug hier komen te wonen, met partner en 1 kind. 3 slaapkamers (waarvan 1 echt klein).
Het is in een flat, 1 woonlaag dus, 65 m2 ongeveer in totaal)
De oudste 2 slapen noodgedwongen op 1 kamer maar door omstandigheden (middelste heeft autisme, oudste heeft serieuze angststoornissen) werkt dit gewoon niet, de oudste is er echt serieus ziek van.

Maarja ik heb alles zo'n beetje gedaan om het leefbaar te krijgen.
Had zelfs jarenlang speciale zorgverlening in huis, die ook aangaven dat ze echt een eigen kamer moeten hebben.
Waren en zijn geen andere mogelijkheden dan hoe het nu is.

Oja, we hebben net een enorm groot onderhoud gehad, leuk met corona tijd van thuisonderwijs en enorm kabaal. Dus als we gaan verhuizen moet het niet op kort termijn weer een renovatie zijn, ik doe mijn kinderen dat niet nog eens aan.

TinkerTreas

Berichten: 3671
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:15

primera schreef:
Sanned schreef:
Oh grappig dat ik dit topic nu tegenkom!

Om mensen even een hart onder de riem te steken: je kan ook gewoon heel veel geluk hebben :D
Mijn inschrijving bij woningnet was ongemerkt verlopen (iets misgegaan met de betaling) waardoor ik mijn wachttijd kwijt was. Ik heb me ergens in het voorjaar van 2019 weer opnieuw ingeschreven, ik heb nu dus 1,5 jaar wachttijd ofzo. En ik heb net via loting een appartementje in Utrecht gewonnen :D
Ik was pas net begonnen met op woningen reageren, volgens mij was dit serieus de tweede waar ik op reageerde. Ik heb net even gekeken en heb in totaal maar op 5 woningen gereageerd. En ik stond nu dus op plek 2 van de 1410 :wow: Na bezichtiging haakte nummer 1 blijkbaar af, en nu is het dus voor mij! Ik krijg dinsdag de sleutel.


Gefeliciteerd, wat leuk.

Sanned schreef:
@primera wat zuur van die voorrangsregeling. Woon je nu wel ergens wat te doen is? Of moet je eigenlijk echt dringend wat anders? Echt raar dat als je oudste kind jonger was geweest dat je dan wel voorrang had gekregen, en nu niet :?


Ik ben 11 jaar terug hier komen te wonen, met partner en 1 kind. 3 slaapkamers (waarvan 1 echt klein).
Het is in een flat, 1 woonlaag dus, 65 m2 ongeveer in totaal)
De oudste 2 slapen noodgedwongen op 1 kamer maar door omstandigheden (middelste heeft autisme, oudste heeft serieuze angststoornissen) werkt dit gewoon niet, de oudste is er echt serieus ziek van.

Maarja ik heb alles zo'n beetje gedaan om het leefbaar te krijgen.
Had zelfs jarenlang speciale zorgverlening in huis, die ook aangaven dat ze echt een eigen kamer moeten hebben.
Waren en zijn geen andere mogelijkheden dan hoe het nu is.

Oja, we hebben net een enorm groot onderhoud gehad, leuk met corona tijd van thuisonderwijs en enorm kabaal. Dus als we gaan verhuizen moet het niet op kort termijn weer een renovatie zijn, ik doe mijn kinderen dat niet nog eens aan.


Is het een mogelijkheid om de grootste slaapkamer in tweeën te delen? Ik heb dat ook gedaan, ik heb 3 kinderen die eigenlijk ook geen kamer konden delen. Ook mijn middelste heeft autisme.
Ik heb een stapelbed in het midden van de kamer staan, het onderste bed aan de ene kant dicht gemaakt en het bovenste bed aan de andere kant.
Het is niet groot, maar ze hebben wel allebei hun eigen plekje.

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:03

TinkerTreas schreef:
Is het een mogelijkheid om de grootste slaapkamer in tweeën te delen? Ik heb dat ook gedaan, ik heb 3 kinderen die eigenlijk ook geen kamer konden delen. Ook mijn middelste heeft autisme.
Ik heb een stapelbed in het midden van de kamer staan, het onderste bed aan de ene kant dicht gemaakt en het bovenste bed aan de andere kant.
Het is niet groot, maar ze hebben wel allebei hun eigen plekje.


Ik heb ook een stapelbed voor ze (voor volwassenen, liggen ze nog zover mogelijk uit elkaar)
En mocht het nodig zijn kunnen de bedden ook los van elkaar worden gehaald.
De kamer is niet geschikt om doormidden gedeeld te worden helaas.

Ruilen met de jongste is ook niet handig, die heeft al een paar keer een kussen op zijn gezicht gedrukt gekregen omdat het de middelste te veel werd (en ben zelf echt altijd alert erop, was gelukkig elke keer op tijd erbij.. Maar je zou maar een minuut te laat zijn, zelfde als met een mes in huis of wat dan ook).

Nouja ik hoop gewoon elke keer om ergens vooraan in de lijst van woningen te staan.
(al 5 jaar en langer)
En dat het hopelijk een gezondere situatie gaat worden.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:50

Pfff wat lastig primera :( Dat je in zo'n situatie geen urgentie kan krijgen begrijp ik niet :n

De jongste bij de oudste op de kamer leggen ook geen optie? Gezien de leeftijden natuurlijk niet ideaal, maar misschien geeft het wel meer rust voor de oudste dan nu?
Al heb je daar vast zelf ook al aan gedacht.

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:40

Helaas is dat ook geen optie, ben zelfs in staat zelf maar in de woonkamer te gaan slapen ervoor..
Doe ik ook wel eens als het te erg is, kan niet altijd.

Urgentie krijg je er niet voor idd, kreeg ik zelfs niet voor huiselijk geweld van ex af. (kanttekening is dat ik daarvoor wel hulpverlening heb maar geen meldingen gemaakt naar de politie, heel verhaal maar is niet topic relevant geloof ik)

En daarnaast kan je bij urgentie in mijn regio ook een half jaar minimaal bezig zijn hoorde ik (dus 2 x extra kosten voor urgentie en nog geen garantie op een woning).
Volgens de hulpverlening die ervaring erin hebben.

Dus geduld en hoop hebben dan maar, ik zal vast niet de enige zijn.

TinkerTreas

Berichten: 3671
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:08

primera schreef:
Helaas is dat ook geen optie, ben zelfs in staat zelf maar in de woonkamer te gaan slapen ervoor..
Doe ik ook wel eens als het te erg is, kan niet altijd.

Urgentie krijg je er niet voor idd, kreeg ik zelfs niet voor huiselijk geweld van ex af. (kanttekening is dat ik daarvoor wel hulpverlening heb maar geen meldingen gemaakt naar de politie, heel verhaal maar is niet topic relevant geloof ik)

En daarnaast kan je bij urgentie in mijn regio ook een half jaar minimaal bezig zijn hoorde ik (dus 2 x extra kosten voor urgentie en nog geen garantie op een woning).
Volgens de hulpverlening die ervaring erin hebben.

Dus geduld en hoop hebben dan maar, ik zal vast niet de enige zijn.


Wel raar dat je daar geen urgentie voor krijgt. Verschilt dat per gemeente dan ofzo?
Ik weet dat iemand die bij mij in de straat woonde wel urgentie kreeg vanwege gedrag problematiek van de kinderen. Maar zij heeft 6 kinderen en woonde in een flat met 3 slaapkamers. En 3 van de 4 schoolgaande kinderen zaten op speciaal onderwijs.

Ik heb zelf ook urgentie gehad. Na mijn scheiding kon ik ons huis niet in mijn eentje betalen. En omdat mijn kinderen niet bij hun vader kunnen wonen heb ik uiteindelijk urgentie gekregen. Maar dat krijg je niet makkelijk inderdaad.
Ik had gereageerd op een flat, maar daar stond bij dat die niet voor mensen met urgentie was. Dus ik stond op nummer 86 ofzo.
Maar toen kreeg ik ineens een mail dat ik op nummer 1 stond, dus toen had ik hem toch. Heel erg blij mee natuurlijk, want er waren steeds geen woningen waar ik op kon reageren. En de urgentie geld maar voor een half jaar inderdaad.
Daarna gaat de woningbouwvereniging wel meehelpen met zoeken. Maar dan heb je dus wel kans dat je ergens komt waar je echt niet wil wonen met 3 kinderen.

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:26

Ik vond dat dus ook onwijs raar, ik had toen 2 kinderen op speciaal basis onderwijs. (nu alleen de middelste, oudste zoon zit nu op regulier middelbaar onderwijs) We hebben echt onwijs veel meegemaakt, hulpafdeling psychiatrie voor mijn persoonlijke zorg (ptss) zei dat als alle aanwezige instanties hun handen zouden binden, dat ik zo geholpen kon zijn aan een nieuwe woning die beter paste. Maar aan de beschermingstafel gaven ze doodleuk aan daar geen energie in te willen stoppen.

Hier is urgentie maar voor 3 maanden (dacht 50,- per 3 maanden inschrijfkosten).

Maar goed, als ik dan van mensen in mijn omgeving hoor, hoe makkelijk hun urgentie afging maakt dat het wel onwijs bitter.
Ik zal me er maar bij neer moeten leggen, na al die jaren vechten ben ik onwijs verrot.

Hoop dat we toch nog een leuke woning vinden met 4 slaapkamers en tuin voordat de oudste 18 is. Maar met een wachttijd van gemiddeld 15-20 jaar is die kans klein

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:56

Haha, dat mensen hier 30m2 klein vinden :') ik woon in een studio van 23m2... (wel excl. badkamer en wc, maar toch)

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:00

Nouja, 30m2 is natuurlijk geen Paleis Soestdijk :')
Het is prima te doen hoor, maar ik kan me ook voorstellen dat het voor sommige mensen te klein is, zeker met huisdieren.

_karin_

Berichten: 3913
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:06

Ja het hangt ook erg van de indeling af! Dit is hoe ik woonde toen met mijn ex en je zit dan toch samen in de keuken/woonkamer overdag en dat is niet zo heel ruim. Slaapkamer was alleen een bed + kast.

Maargoed ieder z'n ding natuurlijk.

Afbeelding

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 22:29

jesss_amigo schreef:
Mag ik me hier melden! :D
Ben eigenlijk net een beetje aan het oriënteren. Sta wel al vanaf me 18e ingeschreven en ben nu bijna 25, dus ik kom steeds hoger in de lotingen. Woon nog bij mijn ouders en dat bevalt van beide kanten nog prima, dus geen haast. Maar ga nu wel reageren op woningen en beetje rondkijken om te kijken en proeven wat evt bij me zal passen. En wie weet?!

Welkom nog!

Wat een vervelende situatie Primera. Ik snap dat het niet te doen is. Wat vervelend dat je ook geen urgentie kan krijgen. :(

@_karin_ Dat is een nette woning. Die zou ik wel willen hebben haha!

Er staan weer een aantal mooie lotingwoningen op mijn woningnet. Heb maar gereageerd en nu maar weer hopen :')

Gee
Berichten: 167
Geregistreerd: 03-04-12

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:58

Kijken jullie alleen op Woningnet of ook op Funda bijvoorbeeld? Ik vraag het omdat ik zelf een woning wil verhuren (Zuid Limburg, dus voor de meesten hier niet interessant). De woning wordt sinds vandaag op de website van mijn makelaar en op Funda aangeboden. De huurprijs valt onder de huursubsidiegrens (voor het geval de huurder daarvoor in aanmerking komt).
Ik vraag mij dus af waar de meeste potentiële huurders te vinden zijn.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 18:28

Gee schreef:
Kijken jullie alleen op Woningnet of ook op Funda bijvoorbeeld? Ik vraag het omdat ik zelf een woning wil verhuren (Zuid Limburg, dus voor de meesten hier niet interessant). De woning wordt sinds vandaag op de website van mijn makelaar en op Funda aangeboden. De huurprijs valt onder de huursubsidiegrens (voor het geval de huurder daarvoor in aanmerking komt).
Ik vraag mij dus af waar de meeste potentiële huurders te vinden zijn.

Ik kijk zowel op WoningNet als op Funda. Marktplaats sla ik meestal over. Daar zitten veel oplichters.

Ik ben 16de geworden bij een woning. Helaas :( wel eindelijk weer een keer dichrerbij de 1 :)

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:56

Afgelopen dagen gereageerd op een nieuwbouwwoning via lotingen. Alle 4 de huizen niet geloot.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 12:59


purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:38

Idd Maureen! Ik wilde dat huisje zo graag...
Hier wel weer een meevallertje. Irritante bovenbuurman is verhuisd. Dus ik heb nu voor een tijdje rust

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:59

Maureen95 schreef:
Altijd weer balen! Ik heb nu een huis gevonden ( geen idee of jullie het kunnen zien) maar die slaapkamer is zo klein. Ben benieuwd of daar ooit een tweepersoonsbed en een kast in past :P
https://www.woningneteemvallei.nl/Eenhe ... ls/75850/1


Ik ben een meelezer, omdat ik het gewoon een interessante kwestie vindt, zelf ook ingeschreven sta, maar niet echt op zoek ben.

Maar aan deze plattegrond te zien, zit er geen deur naar de 'slaapkamer' en de keuken.
De slaapkamer is zelfs maar 1.90 breed. Een bed zoals op de plattegrond afgebeeld past niet eens..
Het bed komt dus tot in de overgang naar de woonkamer.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:19

Maureen95 schreef:
Altijd weer balen! Ik heb nu een huis gevonden ( geen idee of jullie het kunnen zien) maar die slaapkamer is zo klein. Ben benieuwd of daar ooit een tweepersoonsbed en een kast in past :P
https://www.woningneteemvallei.nl/Eenhe ... ls/75850/1


Bed wel, hoofdeind onder het raam maar kast zal moeilijk worden denk ik.

Ik had gereageerd op een driekamer appartement en sta nu 13 van de 249 gegadigden.
Sta 11 jaar ingeschreven.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 14:58

Ik zie het Muisbal! Scherp. Was mij niet opgevallen. Opzich vind ik het niet erg als er geen deur zit. Ik kan er altijd een gordijn voorhangen. Maar ik ben ook gewoon een beetje desperate omdat ik zo graag weg wil uit mijn studentenhuis _O-

@chanicha dat schiet al op!