Wie loot er ook mee op Woningnet?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 21:27

De huidige huurder gaf aan dat ze het niet had. En dat ze het jammer vond want ze wilde het ook graag bijhouden. Ze wist ook niet de rede dat er nog geen slimme meter geplaatst is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102157
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:29

Ik heb ook een slimme meter. Paar jaar terug geïnstalleerd.

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:01

Een slimme meter plaatst je netbeheerder. Dan kunnen de netbeheerder en de energieleverancier op afstand je meterstanden uitlezen. Dit is niet een apparaat wat jij zelf kunt plaatsen volgens mij.

De thermostaat kun je zelf vervangen voor iets wat je kunt programmeren.

primera

Berichten: 921
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:30

O apart dat er woningen nog geen slimme meter hebben. Toen ik in 2009 in mijn woning kwam wonen, kwam eneco binnen een jaar er 1 plaatsen.
Al zeiden ze erbij dat we de 1ste uit de flat waren, betrouwbaar test gezin zeiden ze toen.

Tijdens de renovatie vorig jaar was het weer vervangen, nog steeds een slimme meter.

In mijn woning kan er helaas geen slimme thermostaat worden geplaatst maar ben al blij met de nieuwe verwarming, moet alleen een beetje gokken hoe warm alles is als ik het aanzet (stand anti vries tot stand 5, dacht dat 5 een graad of 25 is)
Ze zeggen hier trouwens dat je beter je verwarming op 1 stand kan houden, dan steeds uit/aan/kouder/warmer en minimaal 10 minuten per dag elke kamer een raam open. (al heeft elke kamer een rooster en moeten er minimaal 2 roosters altijd open staan, heb 3 laags glas in de woning en trekt anders vacuum zeiden ze)


Ik vind de keukens in jullie nieuwe woningen er best goed uitzien hoor. Zou mijn oude aanrechtblad graag terug willen, nu heb ik zo'n blad waar niets warms op mag staan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102157
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:15

Ik heb zo'n lelijk aanrechtblad waar je je hete pan zo op kan zetten.

chanicha

Berichten: 12189
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:56

Zo met mijn oudste naar Ikea om de Paxkast en de keukenkast uit te zoeken en bestellen **\O/**
Dat vind ik leuk maar heb zoooooooo’n schurft aan die winkel ^) :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102157
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:58

Ja? Ik vind het juist leuk om te shoppen daar!

chanicha

Berichten: 12189
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:35

We waren er om kwart over tien en gingen om tien over twee weer weg -O-
Wel geslaagd voor de kasten :):)
Keukenkast 180 breed met in het midden de combimagnetron met lades eronder en kastje erboven en aan beide kanten een kast met planken.
Paxkast was een heel gedoe, was eerst niet leverbaar maar bleek dat ze de verkeerde maat had _-:(
Nu besteld en is 3 meter breed en 236 hoog, ben er zo blij mee **\O/**

chanicha

Berichten: 12189
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 08:26

Hoe gaat ie Maureen95?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 09:35

Hier gaat het goed! Nog 2 dagen en dan de sleutel ophalen. Zaterdag mijn eigen spullen oververhuizen en daarna door naar de IKEA.
Ik was gister bij de IKEA en daar hebben ze dus onwijs last van leverproblemen. Het is maar te hopen dat ik alles zaterdag of zondag op kan halen. Mijn bed en kledingkast zijn nog niet leverbaar. Even stressen dus :Y)
Ik heb ook bij de IKEA gekeken voor een kleed en gordijnen maar dat is nog knap lastig. Ik ga zondag kijken of we ook langs de praxis of karwei kunnen om te kijken of daar wel wat naar mijn smaak is.
Hoe is het bij jou?

chanicha

Berichten: 12189
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:11

Spannend Maureen!
Ik wilde perse de Paxkast maar dan 3 van 1 meter, blijkt dat die nog wel leverbaar waren.
Voor de keukenkast hebben we in Amersfoort nog wat onderdelen gehaald zodat we zeker weten dat die compleet is.
Muren spuiten is bijna klaar, moest twee keer gedaan worden en de inbetweens en luxaflex zijn besteld.
Wilde graag plissé maar dat werd wel erg duur, iets met oncourante maten van de ramen.
Planning is nog steeds de 25 over te gaan.

Bij Leen Bakker hebben ze ook leuke spullen hoor!
Was daar om de gordijnen te bestellen.

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:30

Kwantum heeft mooie kleden en ook heel veel gordijnen. Op maat laten maken is niet duur en in een aantal gevallen zelfs gratis.

purny

Berichten: 27565
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:33

Maureen95 schreef:
De huidige huurder gaf aan dat ze het niet had. En dat ze het jammer vond want ze wilde het ook graag bijhouden. Ze wist ook niet de rede dat er nog geen slimme meter geplaatst is.

Ik duik elke maand even de meterkast in om de standen op te schrijven.
Ik heb in het verleden een slimme meter gehad en ineens was mijn meter doorgedraaid...

Exitium

Berichten: 7169
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:34

Ik heb de slimme meter uiteindelijk geweigerd door het amateurisme van Stedin, de netbeheerder hier :') Die zouden 's middags de meter komen plaatsen maar kwamen niet opdagen. Uiteindelijk een paar keer met hun klantenservice gebeld en die wisten me ook niet te vertellen waar de monteur uithing en of 'ie nog zou komen. Uiteindelijk ben ik om 18:15 weggegaan (ze zouden voor 16:30 ofzo komen) en zijn ze een half uur later aan de deur geweest.

Geprobeerd een nieuwe afspraak te maken, maar ik had weinig trek om er weer vrij voor te moeten nemen. Inplannen aan het eind van de dag kon niet aldus Stedin, maar ze konden me wel als eerste werk (tussen 8:00 en 9:00) plannen. Prima, doet dat dan maar, daar kon ik wel wat voor regelen. Bevestiging per post voor een afspraak tussen 12:30 en 14:30. :') Gebeld, verhaal uitgelegd en ze zouden zorgen dat de afspraak als eerste werk ingepland werd. Bevestiging per post voor een afspraak tussen 11:30 en 13:30. :') :')

Dat is zo nog een paar keer doorgegaan, tot ik er genoeg van had en gezegd heb dat ik geen vertrouwen meer in hun planningstalent had en ik de slimme meter weigerde. In de jaren daarna nog twee keer random een brief gekregen (eerste keer was letterlijk meer dan een jaar na dat hele gedoe) dat ik een slimme meter aangevraagd had en dat ze die op datum x zouden komen plaatsen. Op beide brieven gereageerd dat ik niets aangevraagd had met een verwijzing naar dit hele verhaal, en de tweede keer aangegeven dat ik toekomstige afspraakbevestigingen zou negeren en eventuele kosten voor onnodig langskomen voor hun eigen rekening zouden zijn, en dat ze áls ze om wat voor reden bij me binnen moeten zijn ze contact met me op kunnen nemen om een afspraak te maken op een moment dat het mij uitkomt. Heb ze nooit meer gehoord :')


in de nieuwe woning zit er wel één, want nieuwbouw en zonnepanelen. :)


Cookies schreef:
Kwantum heeft mooie kleden en ook heel veel gordijnen. Op maat laten maken is niet duur en in een aantal gevallen zelfs gratis.

@Maus: als je nog weet hoe ze eruit zien :+, mijn gordijnen komen ook bij de Kwantum vandaan :)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 20:07

chanicha schreef:
Spannend Maureen!
Ik wilde perse de Paxkast maar dan 3 van 1 meter, blijkt dat die nog wel leverbaar waren.
Voor de keukenkast hebben we in Amersfoort nog wat onderdelen gehaald zodat we zeker weten dat die compleet is.
Muren spuiten is bijna klaar, moest twee keer gedaan worden en de inbetweens en luxaflex zijn besteld.
Wilde graag plissé maar dat werd wel erg duur, iets met oncourante maten van de ramen.
Planning is nog steeds de 25 over te gaan.

Bij Leen Bakker hebben ze ook leuke spullen hoor!
Was daar om de gordijnen te bestellen.

Ja ik ben vandaag flink gematst door de IKEA :D De buffetkast die op mijn lijstje had staan was weer beschikbaar. Ik heb via de chat gevraagd of de rest van de spullen wel leverbaar was via de klantenservice. Nu had ik veel geluk en was mijn buffetkast beschikbaar, mijn bed!!!!, en een aantal onderdelen van mijn Pax kast. Ik heb hem voor nu zonder deurtjes besteld omdat ik er nog niet over uit ben welke deurtjes ik wil _O- . Ik mis nu nog:
Bank (die haal ik dit weekend op goed geluk op)
Onderdelen Pax kast (6 planken en een kledingroede)

Ik was gister dus in de IKEA en zag zo een prachtige kast. Hij stond door leverproblemen alleen niet meer op de website dus kon hem niet bestellen. Niet bij nadenkend dat ik het ook nog aan de chat kon vragen.

Afbeelding


Dus ik had de eerste bestelling geplaatst ( wordt trouwens thuis afgeleverd) en opnieuw contact gezocht via de chat. En warempel ze konden hem voor mij bestellen. Helaas niet meer voor aankomende vrijdag, maar de kast komt volgende week dinsdag. En het mooie is dat ik niet opnieuw transportkosten van € 50 te betalen. :D Helemaal blij dus :D

----------------------------------------------------------------

Ik wil wel graag een slimme meter. Ik hou het verbruik goed bij dus zorg dat die niet op hol gaat.

@Exitium was dat een beetje bruin rood? Weet het niet precies meer. Wel naar van Stedin zeg... Heb gelukkig Liander _O-

Exitium

Berichten: 7169
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:16

Ik heb na m'n verhuizing ooi Liander. :j Alles beter dan Stedin voor mij :')


Gordijnen:
https://tweakers.net/fotoalbum/image/qM ... 7EFq6t.jpg

Met vlinderplooi in dit geval, op maat gemaakt door de Kwantum. Destijds gratis (was een aanbieding), maar volgens mij zijn ze daar sowieso niet zo duur in. Ze hebben het bij mij erg netjes gedaan moet ik zeggen. :)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 20:21

Die herinner ik mij niet meer _O- Dat is niet echt mijn smaak. Ik heb net wel even zitten kijken bij de Karwei en deze kleuren spreken mij het meeste aan:
Bibbi 1576 Steen
Kayla 1684 Marsala
Mauro 1641 Rooibos Tea
Milou 2484 Marsala
Vincent 1486 Brique

Exitium

Berichten: 7169
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:42

Ze hangen er toch al bijna tien jaar :') Gaat niet zozeer om de kleur, maar het op maat maken enzo. Weet niet of de Karwei dat doet en hoe goed ze het doen. Laatste is iets om even wat reviews over op te zoeken online :)

chanicha

Berichten: 12189
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:48

Heel leuk Maureen!
Tip, bel naar Ikea, ik begon in Amsterdam waar ze het niet op voorraad hadden en toen Amersfoort *\%/*
Bij mij waren het ze zijpanelen voor de keukenkast en iets voor de lades :o? zonder zijpanelen geen kast he :')
Auto van schoonzoon gecharterd want die heeft een station en daar ging het net in!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-21 22:46

Nog 1 nachtje en dan de sleutel ophalen. *\%/*

Suzanne F.

Berichten: 49424
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 23:10

*\%/* Spannend!!! *\%/*

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 23:29

Oeeeeh spannend. *\%/*

chanicha

Berichten: 12189
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 08:37

Spannend Maureen *\%/*
Ging bij ons zo anders dan 25 jaar geleden!
Aanbellen bij de woningbouw, tekenen voor de sleutels en hoppa weer naar buiten.
Ik dacht dat er een opzichter mee zou gaan om even door het huis te lopen maar nope!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16261
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 11:32

Yessss ik ben nu trotse huurder :D

Woningbouw was alleen nog even bezig met de badkamer om opnieuw te kitten. En er is blijkbaar een gasles :+ Gelukkig niet onder de vloer dus m'n laminaat hoeft er niet uit. Ze verwachten dat het lek voor morgen gefixt is.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102157
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:59

Gefeliciteerd Maureen! Ben super blij voor je!!


Zat net op de site van de woningstichting te kijken en er is een 2 kamer woning te huur voor €580, ik sta er 3e voor maar ik woon nu in een 2 kamer woning en ik betaal €314 dus ik blijf mooi zitten waar ik zit haha!