Zorgverzekering 2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:45

Dat is wel de duurste premie die ik heb gezien voor 250 euro tandartsvergoeding. Was hem al wel tegen gekomen tussen 150-210 euro premie op jaarbasis.

Als je 2x controle (20 euro) en mondhygiëniste (50 euro voor 20 minuten) hebt per jaar, ben je met 140 euro nog steeds goedkoper uit dan een tandartsverzekering.

Ik heb hem wel, want ik laat ook elk jaar foto's maken en heb regelmatig een gaatje of twee.

Hoeveel een gaatje kost hangt van de grootte van de vulling en eventuele verdoving af, maar 60-100 euro ben je wel kwijt.

Anoniem

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:05

Ja vind het ook raar. Misschien heb ik toch een rekenfout gemaakt met die premie van 240 en vergoeding van 250. Had dat gezien op Independer.

@spekkie, wat voor verzekering heb jij voor de tandarts?

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 07:43

@brokjes
Ik zit dit jaar bij UMC zorgverzekering vanwege de restitutie polis en een nette vergoeding voor alternatief. Ik heb het simpelste tandarts pakket die tot 250 euro dekt. Daar kom ik meestal wel mee uit. Een pakket hoger loont pas vanaf 500 euro aan kosten en dat maak ik niet standaard. Dus betaal ik het zelf als ik een keer meer nodig heb.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:23

Hoolymoly. Even gaan zitten voor onze, maar ze lopen aardig uiteen voor vergelijkbare vergoedingen.. :o
Afbeelding

Voor twee personen, met enkel deze eisen:
Basis + minimaal 9 fysio + tandarts 75% van 250 voor 1 persoon.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:44

Wij gaan pp iets van 146 euro betalen en mijn man kan gewoon naar de tandarts en er zitten dacht ik 12 fysio behandelingen in.
Ik heb de basisverzekering en de AV standaard en betaal nu nog 140 euro pp.

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:23

miramii schreef:
Hoolymoly. Even gaan zitten voor onze, maar ze lopen aardig uiteen voor vergelijkbare vergoedingen.. :o
[ [url=m/Gt8r4T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor twee personen, met enkel deze eisen:
Basis + minimaal 9 fysio + tandarts 75% van 250 voor 1 persoon.

Ik heb voor volgend jaar bij ZK een basis budget, aanvullen pakket met 9 fysio behandelinge en €500 voor de tandarts, ga met knhs korting €139 betalen

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:22

Dilan93 schreef:
miramii schreef:
Hoolymoly. Even gaan zitten voor onze, maar ze lopen aardig uiteen voor vergelijkbare vergoedingen.. :o
[ [url=m/Gt8r4T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor twee personen, met enkel deze eisen:
Basis + minimaal 9 fysio + tandarts 75% van 250 voor 1 persoon.

Ik heb voor volgend jaar bij ZK een basis budget, aanvullen pakket met 9 fysio behandelinge en €500 voor de tandarts, ga met knhs korting €139 betalen


Wat een goede! Ik heb ook even gekeken en ik ga waarschijnlijk samen met partner over naar zilveren kruis, vind dat ze mooie pakketten hebben :)

bonnietje

Berichten: 58
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:34

Vind het echt zoeken die verzekeringen. Heb zelf gelukkig weinig nodig qua zorg, maar wil wel graag tandartsverzekering die dekt voor 500 euro 100%. Dit is best lastig te vinden. De meeste verzekeringen hebben toch weer uitzonderingen en codes die er dan niet onder vallen. Zit nu bij promovendum. Zou dan komend jaar +-150 euro per maand gaan betalen.

Weet iemand anders nog een zorgverzekering met tandarts 100% tot 500 euro?

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 23:36

bonnietje schreef:
Vind het echt zoeken die verzekeringen. Heb zelf gelukkig weinig nodig qua zorg, maar wil wel graag tandartsverzekering die dekt voor 500 euro 100%. Dit is best lastig te vinden. De meeste verzekeringen hebben toch weer uitzonderingen en codes die er dan niet onder vallen. Zit nu bij promovendum. Zou dan komend jaar +-150 euro per maand gaan betalen.

Weet iemand anders nog een zorgverzekering met tandarts 100% tot 500 euro?

Volgens mij cz. Maar dat weet ik niet meer zeker. Ik ben er namelijk ook naar opzoek. Menzis heeft het volgens mij ook

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 00:15

bonnietje schreef:
Vind het echt zoeken die verzekeringen. Heb zelf gelukkig weinig nodig qua zorg, maar wil wel graag tandartsverzekering die dekt voor 500 euro 100%. Dit is best lastig te vinden. De meeste verzekeringen hebben toch weer uitzonderingen en codes die er dan niet onder vallen. Zit nu bij promovendum. Zou dan komend jaar +-150 euro per maand gaan betalen.

Weet iemand anders nog een zorgverzekering met tandarts 100% tot 500 euro?



https://vergelijkmondzorg.nl/tandartsve ... kering-500

Zoek in de kolom dekking op 100% vergoeding. En kijk vervolgens in de laatste kolom, daar zit de knop details. Dan zie je de bijbehorende voorwaarden.

Ik blijf bij Promovendum. Ik heb dezelfde eisen als jij en ik ben tevreden over Promovendum. Geen omkijken naar.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 00:28

purny schreef:
bonnietje schreef:
Vind het echt zoeken die verzekeringen. Heb zelf gelukkig weinig nodig qua zorg, maar wil wel graag tandartsverzekering die dekt voor 500 euro 100%. Dit is best lastig te vinden. De meeste verzekeringen hebben toch weer uitzonderingen en codes die er dan niet onder vallen. Zit nu bij promovendum. Zou dan komend jaar +-150 euro per maand gaan betalen.

Weet iemand anders nog een zorgverzekering met tandarts 100% tot 500 euro?

Volgens mij cz. Maar dat weet ik niet meer zeker. Ik ben er namelijk ook naar opzoek. Menzis heeft het volgens mij ook


FBTO, National Academic, OHRA en Promovendum hebben een polis tandarts 100% tot € 500,00.

Maar zie ook bovenstaande link, daar vind je alle info over tandverzekeringen bij elkaar.

Luxorvalkje
Berichten: 1935
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 00:34

Ik zou de premie even goed vergelijken met de extra kosten. Voor mij is het onevenredig duur.

De premie per maand is bij 100% vergoed hoger dan bij 75% vergoed.

Ik zou bijna €250 betalen om de €250 100% vergoed te krijgen.

Als ik de hele €250 vergoed zou moeten krijgen bij 75%, dan zou ik €333 aan kosten moeten hebben.

De premie bij 75% + (333-250=) 85 is lager dan de premie bij 250 euro 100%

Dus ik heb toch voor de 75% gekozen

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 01:06

Luxorvalkje schreef:
Ik zou de premie even goed vergelijken met de extra kosten. Voor mij is het onevenredig duur.

De premie per maand is bij 100% vergoed hoger dan bij 75% vergoed.

Ik zou bijna €250 betalen om de €250 100% vergoed te krijgen.

Als ik de hele €250 vergoed zou moeten krijgen bij 75%, dan zou ik €333 aan kosten moeten hebben.

De premie bij 75% + (333-250=) 85 is lager dan de premie bij 250 euro 100%

Dus ik heb toch voor de 75% gekozen


Ja, je moet zeker deze afweging maken. En ook naar het totale verzekeringsplaatje kijken.

bonnietje

Berichten: 58
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:25

Bedankt voor de reacties. Het voordeel bij promovendum vind ik dat 100% ook echt 100% is, dus geen uitzondering qua codes. Behalve het niet nakomen van een afspraak.

Bij promovendum kost het pakket voor 100%, 500 euro vergoed.

€376,80 per jaar. Dit scheelt dus wel wat.

Die van 250 euro dekking is de moeite niet. Deze kost €200,40 per jaar.

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:46

Dit jaar voor het eerst overgestapt naar Ditzo en zat voorheen altijd bij Interpolis.

Heb alleen de basisverzekering nodig en ik vond Interpolis dit jaar te duur worden. Ik mag in mijn handen klappen dat ik heel erg gezond ben, dus in mijn pakket van Interpolis vind ik het dan ook bijvoorbeeld niet nodig om te moeten betalen voor zes keer fysiotherapie (welke ik nog nooit heb gebruikt), alhoewel anticonceptie dan wel 100% wordt vergoed bij Interpolis, maar dat zijn ook de kosten niet heb ik omgerekend. Als ik bij Ditzo ben aangesloten en ik betaal de pil per kwartaal zelf, kom ik bij lange na niet aan de kosten wat ik bij Interpolis zou moeten betalen.

Aanvullende tandartsverzekering heb ik ook niet nodig (lees: goed gebit en één keer per jaar voor controle waar vervolgens niets uitkomt). Al is dat wel een keer zo - jammer dan. Ik heb voor mezelf te allen tijden een potje waar ik altijd wat uit kan halen.

Eigen risico zet ik wel altijd zo laag mogelijk à € 385, aangezien ik wel medicatie slik en het per jaar verschilt of ik door mijn eigen risico heen ga. Ik vind een eigen risico van € 385 veel veiliger voelen dan deze zo hoog mogelijk te zetten.

Uiteraard ook goed gekeken bij Ditzo welke ziekenhuizen aangesloten zijn in het basispakket en dat is ook meer dan prima. Ik ben meer dan tevreden - nu alleen nog 2021 afwachten :')

Luxorvalkje
Berichten: 1935
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:43

Zag dat ze dat bij het zilveren kruis wel slim verpakt hebben.

Ze hebben een X aantal gecontracteerde ziekenhuizen. En in de budget hebben ze daar weer een selectie in gekozen.

Kwam ook een verzekering tegen waar een aantal aanvullende pakketten niet beschikbaar waren bij de goedkoopste optie. Dus bijv. Twee pakketten vs. Vijf bij een duurdere basisverzekering.

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:02

Luxorvalkje schreef:
Zag dat ze dat bij het zilveren kruis wel slim verpakt hebben.

Ze hebben een X aantal gecontracteerde ziekenhuizen. En in de budget hebben ze daar weer een selectie in gekozen.

Kwam ook een verzekering tegen waar een aantal aanvullende pakketten niet beschikbaar waren bij de goedkoopste optie. Dus bijv. Twee pakketten vs. Vijf bij een duurdere basisverzekering.

Die selectie heeft Ditzo (waar ik nu zit) ook volgens mij. Dat je minder keuze in ZH hebt bij een budgetverzekering.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:15

Ik was op zoek naar een verzekering die aanvullend extra kraamzorg bied... maar dat is helemaal nergens te vinden -O-. Wordt op internet ook niet wijzer of ik dat dan los er bij moet kopen als ik dat uiteindelijk nodig blijk te hebben (alleenstaand en lichaam niet helemaal optimaal).

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:23

Absolem schreef:
Ik was op zoek naar een verzekering die aanvullend extra kraamzorg bied... maar dat is helemaal nergens te vinden -O-. Wordt op internet ook niet wijzer of ik dat dan los er bij moet kopen als ik dat uiteindelijk nodig blijk te hebben (alleenstaand en lichaam niet helemaal optimaal).

Voor zover ik weet krijg je 24u in de 8 dagen na de bevalling. En komt de overige tijd die er evt bij komt voor eigen rekening.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:54

Standaard is 49 uur en dit kan uitgebreid worden als de omstandigheden daar naar zijn. Keizersnede, borstvoeding die nog niet heel lekker gaat, maar ook als je alleen bent. Dit kan naar maximaal 80 uur uitgebreid worden. Over die uren betaal je een eigen bijdrage van ongeveer 4 euro per uur. Die kunnen vanuit een aanvullende verzekering wel vergoed worden. Die aanvullende verzekeringen zijn vaak wel de duurdere dus reken goed uit of dat uit kan.

Je kan niet echt vragen om meer uren voor zover ik weet, maar de kraamzorgorganisatie kijkt samen met jou wat er nodig is.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:47

Iemand wel eens via zon zorgkiezer afgesloten? Kan natuurlijk via de website doen maar ook via zon zorgkiezer, krijg je er nog een tandenborstel bij ook. Nou hoef ik die niet perse maar wat is t voordeel dan via zon zorgkiezer?

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:27

Ik sloot eigenlijk altijd af via Independer, voordeel is dan korting per maand en een gratis tandongevallen verzekering. Helaas lijken ze daar nu niks te hebben wat bij mij past.

Ik vind het sowieso erg moeilijk een zorgverzekering te kiezen voor volgend jaar, heel veel wisselende prijzen en uitgeklede pakketen. En veel afspraken met zorgaanbieders zijn nog niet rond voor 2021.

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:58

Elisa2 schreef:
Ik sloot eigenlijk altijd af via Independer, voordeel is dan korting per maand en een gratis tandongevallen verzekering. Helaas lijken ze daar nu niks te hebben wat bij mij past.

Ik vind het sowieso erg moeilijk een zorgverzekering te kiezen voor volgend jaar, heel veel wisselende prijzen en uitgeklede pakketen. En veel afspraken met zorgaanbieders zijn nog niet rond voor 2021.

Nee dat vind ik ook echt flut.

Bellen zo vaak mensen op met vragen over bij welk ZH of zorgverlener ze komend jaar terecht kunnen. En dan moet ik ze steeds 'afwimpelen' met de melding dat de afspraken nog niet rond zijn :roll:

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:09

Oh dat is waardeloos met die contracten.
Ik heb altijd de meest basic verzekering als ik iets nodig heb betaal ik het wel, want gebruik erg weinig zorg.
Enige eis aan verzekering is dat het voor (bijna) alle locaties een contract moet hebben, wil gewoon terecht kunnen waar ik op dat moment heen wil.
Ook hoog eigen risico, ben sinds ik 18+ ben nog nooit aan t eigen risico gekomen. Ik heb een bedrag op de spaarreking staan zodat als het nodig is ik altijd het volledige eigen risico in een keer kan betalen. Weet wel dat dit een vorm van luxe is, ik weet dat er ooit een dag komt dat ik wel dat volledige eigen risico moet betalen maar tegen die tijd heb ik al zo veel uitgespaard met het hoge ER dat ik dat absoluut geen probleem vind, dat is de prijs die je betaald voor een lagere maandelijkse premie.

Prairy
Berichten: 9069
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:19

Ik ben weer terug gestapt naar Ditzo. Voor mij standaard eigen risico, belangrijkste was dat ze een autisme behandel centrum aangesloten hadden en die 100% vergoeden. Ik heb ook tandarts erbij genomen.

Voor mijn man hoogste eigen risico genomen, hij is tot nu toe nooit aan het verplicht eigen risico gekomen.

Daarnaast doen we mee met asr vitality, bij een bepaald aantal punten krijgen we dan X aantal maanden aanvullende verzekering terug, al is dat dan alleen voor de tandarts verzekering want verder hebben we niks aanvullend voor dit jaar.

Ik heb de premie in 1x betaald, scheelt ook weer een paar tientjes. Voor het eigen risico en bijv chiropractor of onverhoopt fysio hebben we een spaarpotje.