Wat heb jij vannacht gedroomd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 11:42

Dat ik rijles had en op een soort kindercircuit moest rijden en toen ging klagen bij ANWB omdat ik al heel goed kan rijden.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:37

Ik heb vannacht echt bizár gedroomd. Niet eens bizar in de vreemde zin, maar bizar omdat we er allebei nog niet aan moeten denken..

Ik was met mijn vriend bij de dierenarts om zijn kat in te laten slapen, opzich niet zo vreemd, het beestje is ondertussen 20 jaar oud en wel echt een beetje op aan het raken, maar ligt hier nu (gelukkig) nog heerlijk tevreden op mijn schoot te spinnen <3

Maar dit was zo realistisch! Ook niet de eerste keer de laatste tijd dat ik deze droom heb, dus het lijkt bijna een soort visioen. Altijd dezelfde kat, zelfde dierenarts, vriend en ik met altijd dezelfde kleren aan.. Laten we hopen dat het nog even duurt.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:41

Goudhaan1 schreef:
Ik heb vannacht echt bizár gedroomd. Niet eens bizar in de vreemde zin, maar bizar omdat we er allebei nog niet aan moeten denken..

Ik was met mijn vriend bij de dierenarts om zijn kat in te laten slapen, opzich niet zo vreemd, het beestje is ondertussen 20 jaar oud en wel echt een beetje op aan het raken, maar ligt hier nu (gelukkig) nog heerlijk tevreden op mijn schoot te spinnen <3

Maar dit was zo realistisch! Ook niet de eerste keer de laatste tijd dat ik deze droom heb, dus het lijkt bijna een soort visioen. Altijd dezelfde kat, zelfde dierenarts, vriend en ik met altijd dezelfde kleren aan.. Laten we hopen dat het nog even duurt.


Als je op een dag beide die outfit aanhebt zou ik mezelf snel omkleden

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:43

Dat dus :j
In de dagen na de dromen ben ik er wel echt veel op aan het letten, trouwens.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:23

Toevallig goudhaan1, ik droomde vanacht dat ik mijn hondje hoorde.
Hij is 13 en raakt af en toe de weg kwijt, sporadisch is dat een keer snachts ook voorgekomen.
Ik droomde dus dat ik hem weer hoorde, en in mijn droom ging dat dus een stapje verder waarin ik dacht dat ik hem op zeer korte periode in moest laten slapen.
Heel naar, en dicht bij de werkelijkheid omdat hij dus al oud is, en ik weet dat die tijd er aan gaat komen ooit...
Dat dat zo in je dromen voorbij komt is dan sochtends wel even een naar momentje vond ik.. :(:)

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:26

Ik droomde vannacht dat mn verzorgpaard me nodig had. Ze is de hele week al ziek, maar vannacht droomde ik erover. Bleek dat ze vanmorgen veel slechter was. Was wel bizar dus. Ben er ook naar toe gweest.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:40

Saskia9 schreef:
Toevallig goudhaan1, ik droomde vanacht dat ik mijn hondje hoorde.
Hij is 13 en raakt af en toe de weg kwijt, sporadisch is dat een keer snachts ook voorgekomen.
Ik droomde dus dat ik hem weer hoorde, en in mijn droom ging dat dus een stapje verder waarin ik dacht dat ik hem op zeer korte periode in moest laten slapen.
Heel naar, en dicht bij de werkelijkheid omdat hij dus al oud is, en ik weet dat die tijd er aan gaat komen ooit...
Dat dat zo in je dromen voorbij komt is dan sochtends wel even een naar momentje vond ik.. :(:)


Ja, echt heel naar.. :(:)
We waren dan ook wel heel blij dat ze vrolijk naar ons toe gesjokt kwam vanmorgen, voorlopig doet ze het nog prima <3

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 08:31

De nacht dat mijn veulen overleed heb ik haar ook in mijn droom gezien. Heel cliche maar in het licht. We stonden tegenover elkaar en zeiden niks en deden niks. Toen werd ik wakker van de telefoon en dat was de stalbaas die vertelde dat ze dood in de stal lag.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 08:17

Ymor schreef:
De nacht dat mijn veulen overleed heb ik haar ook in mijn droom gezien. Heel cliche maar in het licht. We stonden tegenover elkaar en zeiden niks en deden niks. Toen werd ik wakker van de telefoon en dat was de stalbaas die vertelde dat ze dood in de stal lag.


Wat bizar, maar wel heel erg mooi en bijzonder! <3

Ik droomde vannacht dat ik op kantoor was, we hoorden een geluid en mijn [***] gingen allemaal naar buiten om te kijken. Ik wist dat er een moordenaar rond liep dus ik bleef binnen en draaide de deur op slot. Vervolgens ging ik de ramen insmeren met jam zodat niemand naar binnen kon kijken. :')

Gelukkig besefte ik me ineens dat ik aan het dromen was, dus ik maakte mezelf wakker en vertelde de droom aan mijn vriend. Vervolgens zegt hij 'I was hoping I didn't have to do this.' En hij komt overeind en steekt een mes tussen m'n ribben. :oo Ik voelde het mes niet, wel dat hij op me zat en ik in het matras geduwd werd.

Was weer een droom ín een droom. :')

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:03

wauw bizar!!

ik droomde vannacht dat er brand was hier tegenover en dat we moesten evacueren.

Anoniem

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:57

Dromen over brand doe ik ook wel eens, best naar! Echt een opluchting dat het dan maar een droom is haha.

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:17

Ik droomde dat er een jong meisje paus was geworden. Haar eerste officiele ding zou een bruiloft zijn waar ik ook was. Alleen ze deed het zo slecht dat tijdens de ceremonie mensen gewoon weg liepen om te roken of buiten drinken te halen ofzo. Dat meisje stond op het podium half te huilen maar gelukkig waren de mensen die ze moest trouwen blij :9 Ik zat ergens in het midden van die kerk te denken WTF is hier allemaal aan de hand. Ik werd ook beetje in de war wakker :+

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:06

Ik heb vanacht ook weer iets heel mafs gedroomd. Ik was met vrienden naar walibi fright night, op de een of andere manier met de trein die vlak voor het park stopte.
Dus wij een spookhuis in, maar nadat we naar buiten zijn gegaan blijkt dat IS een grote aanslag zo heeft gepland dat mensen zouden denken dat het bij fright night hoorde. Allemaal mensen gingen links en rechts dood. Rondvliegende onderdelen enzo.
Dus ik ren terug naar de trein, maar die was weggereden. Uiteindelijk ben ik ingestapt bij een food truck die helemaal volgeladen de weg op scheurde.

Het was best eng :=

Jis_

Berichten: 11593
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:58

Afgelopen nacht droomde ik dat ik ons sport wagentje gebruikte als terreinwagen. Dacht dat dat wel kon. Toen ik bezig was met hoe leg ik thuis uit wat er met het wagentje gebeurd was werd ik gelukkig wakker.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:33

Tjonge, ik wilde hier actief in gaan posten want ik heb normaal elke dag iets, maar nu dus al een tijdje niets :')
Wel leuk om de anderen te lezen, hilarisch :D

Tot vandaag!
Ik droomde vannacht dat ik terminaal ziek was, maar dat ik nog een baby ging maken voor mijn vriend. In het echt wil hij dat helemaal niet, maar nu werd aangeboden dat dat een mogelijkheid zou zijn, dus toen moest dat dan maar, omdat het kan. :?
Om dat snel voor elkaar te krijgen moest ik een raar goedje mixen die onwijs ranzig was. Ik mocht daar wel chocoladesaus aan toevoegen :') Dat hielp niet echt, want het spul was onwijs taai en ging steeds bijna over mijn nek.

Toen werd ik wakker, naar de wc geweest en alles. En toen ik weer ging slapen ging de droom half verder, als in ik was nog steeds ziek. Maar nu had ik een café gekocht! En daar was ik helemaal druk mee met inrichten en smoothies maken en van alles. Tegelijkertijd was het ook al open en had ik klanten, super handig.
De helft van de smoothies dronk ik zelf op ook en kon in geen supermarkt meer aardbeien vinden om nieuwe te maken.
En met dat gegeven werd ik weer wakker.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:09

Kom ik weer met zo'n rotdroom/nachtmerrie :')

Vannacht gedroomd dat ik aan het werk was, en dat ik ineens geappt werd door mijn vriend met alleen maar een foto van hem in een rolstoel, en daaronder de tekst: "zo gaat het vanaf nu altijd zijn."
Toen moest ik heel hard huilen, werd ik wakker in de Efteling, was de draak bij Joris en de Draak weggevlogen, en ging een andere achtbaan door de haaientunnel heen.

Ik heb vanmorgen wel gelijk vriendlief geappt, want ik had er zó'n naar gevoel bij!
Mijn Eftelingdroom was dan weer wel best gezellig 8-)

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:07

Ohh brrr.. Die kunnen zo realistisch zijn he die dromen.. Kun je de hele dag nog naar van zijn!

Ik droomde vannacht dat ik bij mijn moeder en zus op bezoek ging die in India waren, waar ze een nationaal feest vierde. Dat deden ze alleen door olifanten af te slachten. >;) Mijn moeder en zus niet, maar de lokale inwoners wel. Het was zo zielig om te zien, poten die afgehakt werden en vervolgens lieten ze dat beest creperen. Echt overal lagen 'stukjes' olifant, en zoveel bloed.

Bah. -O-

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:56

Ik heb nu voor de tweede keer een droom gehad die ik voor mezelf best heftig vind.

Ik droomde dat ik mijn uiterste best aan het doen ben om mijn ex man terug te krijgen. De eerste keer dat ik het droomde heb ik in tranen voor hem gestaan om sorry te zeggen en dingen uit te leggen.

De tweede keer stond ik voor een heleboel mensen mijn uiterste best te doen om hem terug te krijgen.

In beide gevallen geeft hij niet toe en praat ook niet terug.
Maar komt hij opeens aanzetten met een nieuwe liefde die reeds een kind heeft, en waarmee hij op het moment bezig is om zelf ook een kind te maken.

Daardoor ga ik in mijn droom door het lint, vooral het gevoel van jaloersheid en verdriet zet op.



In het echt leven heeft hij namelijk altijd aangegeven geen kinderen te willen hebben. Met redenen die realistisch waren. Ik wilde misschien wel een kind maar heb dit dus altijd aan de kant gezet omdat ik niemand met een "ongewenst" kind wilde opzadelen.....

Voor mezelf vind ik dit behoorlijk zware dromen. Enerzijds omdat ik hem misschien toch wel terug zou willen, en anderzijds ook de angst dat hij een nieuw iemand ontmoet en daar dan wel toegeeft aan kinderen.
Het roept gewoon hele nare gevoelens voor mij op. Hele mix aan emoties. Ik denk dat er vast wel mensen zijn die een beetje idee hebben wat ik bedoel.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:50

silvericathy schreef:
Ik heb nu voor de tweede keer een droom gehad die ik voor mezelf best heftig vind.

Ik droomde dat ik mijn uiterste best aan het doen ben om mijn ex man terug te krijgen. De eerste keer dat ik het droomde heb ik in tranen voor hem gestaan om sorry te zeggen en dingen uit te leggen.

De tweede keer stond ik voor een heleboel mensen mijn uiterste best te doen om hem terug te krijgen.

In beide gevallen geeft hij niet toe en praat ook niet terug.
Maar komt hij opeens aanzetten met een nieuwe liefde die reeds een kind heeft, en waarmee hij op het moment bezig is om zelf ook een kind te maken.

Daardoor ga ik in mijn droom door het lint, vooral het gevoel van jaloersheid en verdriet zet op.



In het echt leven heeft hij namelijk altijd aangegeven geen kinderen te willen hebben. Met redenen die realistisch waren. Ik wilde misschien wel een kind maar heb dit dus altijd aan de kant gezet omdat ik niemand met een "ongewenst" kind wilde opzadelen.....

Voor mezelf vind ik dit behoorlijk zware dromen. Enerzijds omdat ik hem misschien toch wel terug zou willen, en anderzijds ook de angst dat hij een nieuw iemand ontmoet en daar dan wel toegeeft aan kinderen.
Het roept gewoon hele nare gevoelens voor mij op. Hele mix aan emoties. Ik denk dat er vast wel mensen zijn die een beetje idee hebben wat ik bedoel.


Herkenbaar hoor, in de zin dat je iets heel heftigs droomt waar je heel naar van wakker wordt. Ik droom het vanuit verwerking, misschien voor jou ook wel.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:55

Ik droom vaak dat ineens de douche kraan uit gaat. En dan liep ik echt naar de douche om te kijken of het zo was.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:39

Helaas is mijn nachtmerrie gisteren werkelijkheid geworden. Ik kwam thuis van het werk, en ons poezenbeest was helemaal van de wap. Rondjes blijven lopen, tegen de muur aanbotsen, heel wiebelig, helemaal de weg kwijt.. Dus ik heb mijn vriend gebeld en we zijn met haar naar de dierenarts gegaan, zonder haar (levend) weer thuis gekomen.. Ze heeft wel een prachtige leeftijd behaald, maar mán, wat zullen we haar missen ;(

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:13

Ahh nee wat verdrietig goudhaan, sterkte met dit verlies :(:)

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:51

Goudhaan1 schreef:
Helaas is mijn nachtmerrie gisteren werkelijkheid geworden. Ik kwam thuis van het werk, en ons poezenbeest was helemaal van de wap. Rondjes blijven lopen, tegen de muur aanbotsen, heel wiebelig, helemaal de weg kwijt.. Dus ik heb mijn vriend gebeld en we zijn met haar naar de dierenarts gegaan, zonder haar (levend) weer thuis gekomen.. Ze heeft wel een prachtige leeftijd behaald, maar mán, wat zullen we haar missen ;(

:(:) virtuele knuffel vanaf hier!




Vannacht gedroomd dat ik te laat was bij de Hema.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 06:06

Goudhaan wat naar, sterkte! Je zei dat je de droom een paar keer had. Was het nu hetzelfde als in de droom?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 08:26

Ah sterkte Goudhaan, maar wat een mooie leeftijd heeft ze gehaald!

Ik droomde vannacht dat er spoken waren of zoiets, en ik hoorde enge geluiden vanuit bed, maar ik kon me niet bewegen, en roepen om mijn vriend wakker te maken lukte ook niet :+