Wat heb jij vannacht gedroomd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:29

Leuk topic! Ik doe mee, ik droom veel en vaak best wel raar.

Vannacht was ik reserve rijder voor Red Bull (formule 1).
En mijn eigen auto stond bij de garage en ik had een McLaren meegekregen als leenauto om bij het circuit te komen.
Mijn vader is al een tijdje overleden in het echt, maar in mijn dromen leeft hij altijd nog en die was zich nu helemaal druk aan het maken of ik het wel goed zou doen. En toen zei ik “Weet je nog dat je vroeger tegen mij zei dat het het allerbelangrijkste is dat je iets leuk vindt om te doen, hoe leuker je het vindt, hoe verder of je komt.”

Cerosa

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:18

Heerlijk om te lezen, dit topic. Vind het altijd bijzonder wat je hersenen allemaal voor onzinnige dromen kunnen verzinnen.
Zo droomde ik laatst dat ik met koningin Maxima naar een concert was, waarna we samen terug naar huis fietsen. Ze nam mijn vouwfiets weer in haar fietstas mee terug, en zwaaide nog even naar mijn buren, die me verbaasd aankeken :j

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:28

Ik heb vanacht gedroomd dat ik mijn paard zo zielig vond, dat ik haar meenam in mijn auto. Lekker in een dekbed ingewikkeld, samen een filmpje gekeken op de bank met pepernoten en 's nachts mee naar bed.

In mijn droom paste dat en vond ze het leuk O:)

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:43

Goeiemorgen!

Ik heb vanacht gedroomd dat ik in een bos was met een groep mensen en iedereen had LSD gebruikt, behalve ik, toen kwamen er jagers en die gingen op ons schieten :')

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:56

Heerlijk topic! Ik droom best veel en onthou er nog redelijk wat. Mijn vriend vind ook dat ik maar raar droom. Vannacht ook weer.

We gingen met een grote vriendengroep ineens op vakantie/rondreis door Amerika. Eerst wilden mijn telefoon maar niet opladen. Batterij werd alleen maar leger terwijl die aan de oplader lag. Goed uiteindelijk opgelost met oplader en stopcontact nummer 10.

Uiteindelijk belanden we in een super luxe hotel met meerdere privé zwembaden per geboekte kamer. Dus in de ochtend iedereen fanatiek zwemmen en lol maken. Ook is er een bubbelbad/hottub op een soort treintje dat er helemaal omheen rijdt. Daar ga ik in zitten en er komt een leuke jongen die er wel bij wilt komen zitten. Die ging mij elk rondje een lief kaartje/briefje geven. Was stiekem al jaren verliefd op mij. Ik was wel verkocht. Toen werd ik wakker.

Ik heb overigens gewoon een vriend. :+ Zal hem als hint geven dat ik volgens mijn onderbewustzijn graag een romantisch ritje wil hebben in een rondrijdende hottub... _O-

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:14

Ik ging vannacht met Britt Dekker op buitenrit :')

Geen idee hoe ik erbij kom. Niks van haar gezien/gelezen oid de afgelopen dagen...

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:54

Wat dromen jullie leuk :D.
Als ik het onthou, is het meestal narigheid. Weet nog heel goed een bepaalde droom uit mijn jonge jeugd die ik heel vaak had. Elke keer hetzelfde en dat ik in paniek, huilend wakker werd.
Soms mocht ik dan even naast mijn moeder komen liggen (als papa er maar niet wakker door werd :'))

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:43

Sommige dromen hier :')
This topic made my day!

Mijn laatste gekke droom was dat ik dringend eten nodig had dus ik had mijn paard opgezadeld om naar mijn fouragehandelaar te gaan. Eens daar gekomen was dat precies zo’n half western dorp vol met overal zakken met eten. Mijn paard wou alles opeten dus ik zeg tegen die verkoper ‘wacht dit is niet handig, ik ga hem buiten vastbinden’. En dan draaide ik me om naar mijn paard, die opeens niet meer mijn paard was maar het meest nerveuze dier van stal en ik neem hem mee naar buiten. Daar stond een pastoor die ik kende, dus ik drukte hem dat paard in handen zonder ook maar hallo te zeggen, zei ‘hier, hou vast!’, draaide me om en liep terug naar binnen. Toen werd ik wakker, dus geen idee hoe het met de pastoor is afgelopen :+

musiqolog
Berichten: 3329
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 00:00

Opvallend veel mensen die van hun paard dromen. Maar ja, als je die elke dag ziet... Nee, dan je huishaai op de maan uitlaten.

Ik droomde niet vannacht, wel afgelopen week, dat ik binnenliep in een locatie die leek op de Hema in Dordrecht, en dat daar de mensen van mijn oude studentenvereniging aan tafel zaten, blijkbaar voor een diner. Of ik daar bewust voor binnenkwam, was niet duidelijk, en ook niet of ik me welkom moest voelen.

Dit soort dingen droom ik met grote regelmaat. Ik ben jaren geleden uit mijn studentenvereniging gegooid en dat was echt wel de naarste ervaring van mijn leven. In zo'n droom vragen mensen vaak wat ik er kom doen ("mag je hier wel?") maar sturen ze me nooit weg. Ik ben blij dat ik het nog kan dromen.

Oké, tot zover mijn zelfbeklag.

TamaraFloor
Berichten: 827
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 00:14

Ik was vannacht gaan werken in een barretje en soms was het een soort van alternatieve drogist met potjes en zo. In het buitenland. Ik dacht eerst Frankrijk maar toen zei ik dat het misschien handig was om Spaans te leren want de oudere mensen spraken geen Engels.
In de deuropening zag ik een soort van kerkje of oud gebouw en daar kwam een grote roofvogel aangevlogen. Waar ik foto's van ging proberen te maken.
En ik zag dat er wat met hem was. Er ging iets aan zijn poot. Dus ging ik er achter aan en hem proberen te vangen met een handdoek. Door bosjes en zo. En opeens zei een man dat is mijne. Maar we spraken elkaars taal niet dus in gebaren mag ik eens voelen of hij gezond is. En inderdaad was hij niet mager. En had hij dat draadje aan zijn poot zodat hij niet te ver ging.
Soms was ik terug in het huis waar ik werkte en vroeg ik welke maand het was. Ik ga even kijken zei iemand. Het is februari.
En opeens was ik een soort van thuis maar was het ook een soort van festival. Met bedjes in de zon en ging ik een foto maken van mijn benen in de zon in de winter maar waren er op de achtergrond marechaussee mensen. En ging ik elke keer proberen mijn bedje in de zon leggen. Ook waren er mensen van de brandweer en zag ik opeens zwarte rook uit een pijpje op het dak komen. En dat was al de 2e keer zei ik. Toen ging ik met een brandweerman mee zijn auto zoeken. En ging hij daarna onderzoeken. Er werd gezegd jullie moeten de zolder koelen! En zei ik nee er is niks er is alleen iets met de kachel zo iets. En ging ik weg lopen de hoek om omdat ik de stress niet meer trok. Toen ik terug kwam kwam er geen zwarte rook meer uit.
Nou dit soort avonturen maak ik elke nacht mee.
En word ik kapot wakker. Ik kan me zo goed als elke nacht tot in detail alles herinneren. Nu heb ik heel veel details ook weg gelaten.

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 01:02

Ik had vannacht een relatie met m'n baas :')
We gingen naar een verjaardag van zijn kant en niemand van zijn familie was het eens met onze relatie (gek hea)

Geen idee waarom ik daar over droom maar heb wel vaker van dat soort gekke dingen. :Y)

Rambogirl

Berichten: 3586
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 03:21

Dit heb ik een paar nachten geleden gedroomd.

Ik zat in een tuin onder zo'n houten overkapping met mn rug naar t huis toe en naar de huizen achter het huis kijkend. Zie ik ineens een rare verwarde vrouw via een raam het dak op klimmen. Die vrouw had serieus iets van een roze laken om zich heen gedrapeerd. Nouja, ik zie die vrouw daar gaan staan en om de een of andere reden zwaai ik naar die vrouw waardoor ze boos wordt en iets richting mij gooit, het op een lopen zet over de dakenrij en zich zo in de afgrond op de straat laat storten. Doodeng!! Zeker omdat ik wakker schrok en het gezicht van die vrouw herkende, wat ik in die droom nog niet had. Maar herkende dr gezicht van 2 foto's welke mn vriend eens heeft laten zien van zn ex.
Die meid was ook serieus phycho. Dus toen mn vriend wakker werd nadat ik al zoveel uur wakker had gelegen na die droom, zei tie doodleuk: "oh ja, daar zie ik dr gerust voor aan." :7

Wat me nog t meest bang maakte was t feit dat ik vaak voorspellende dromen heb, en dus als de dood ben dat dit er 1 was :( -O-

Flying_Angel

Berichten: 15713
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 10:02

Dat ik in het dorp was waar ik ben opgegroeid. Een jongen was een game begonnen en iedereen zat erin. Er werden vet veel mensen vermoord, ik kon gelukkig vluchten!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 10:37

Weer een hele chaotische droom. Kan me er niet veel meer van herinneren. Wat ik me wel kan herinneren is dat er een hele grote groen-blauwe vlinder eitjes in mijn gezicht legde _O-

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 10:44

Ik droomde dat ik de vriendin was van Lance Stroll. Dat vond ik best verwarrend haha :')

Nezzie

Berichten: 476
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:37

Vannacht gedroomd dat ik een examen moest maken. Echt het hele examen gedroomd, 50 vragen zitten invullen. En toen werd ik wakker en ik zal dus nooit weten of ik het gehaald heb. Super frustrerend, dit :D

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:58

Earth schreef:
Ik droomde dat ik de vriendin was van Lance Stroll. Dat vond ik best verwarrend haha :')

Ik droomde dat Max Verstappen uit de race lag omdat de baan te glad was en zijn auto had motorproblemen. Ik ben niet eens F1 fan, maar mijn vriend kijkt het altijd.

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:21

Ik meld mij ook!
Dromen van vannacht weet ik niet. Ik heb laatst wel gedroomd dat ik op bed lag en geen adem kon halen. Naast mijn bed is een radiator die aardig wat kabaal maakt als je er tegenaan komt... Dus daar sloeg ik met mijn hand steeds tegenaan in de hoop dat iemand het zou horen.

Anoniem

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 13:14

Ik droomde vannacht dat er 80% korting was op equestrian Stockholm. Ik wilde dus heel graag de hondenhalsband in de kleur Emerald, en die was nu maar 8,50. Toen ik wakker werd even aan het rekenen geslagen maar met 80% korting is dat ding geen 8,50...

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 13:55

Ik heb vanacht gedroomd dat ik uit was van de basisschool (dat is echt heel lang geleden), naar mijn huis van toen liep maar er waren allemaal cowboys die op me schoten met pistolen enzo. Dus ik als er soort ninja langs de bomen gesneakt, maar ik moest nog door de carport en dan moest ik wel gewoon rennen en hopen op het beste. Helaas op het moment dat ik de deurklink vastpakte neergeschoten in mijn rug en toen wakker geworden.

Geen idee waar dit op sloeg, maar het is een droom die ik al 20 jaar afentoe heb

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:50

Vannacht gedroomd dat ik samen met een vriend naar de McDonalds ging, maar dat we toen een tankstation gingen overvallen en vluchten voor de politie naar de kust. Oke _O-

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 11:17

Ik had echt een vervelende droom vannacht weer. Heb van de week een beetje ruzie gehad met mijn vriend en dan ga ik gelijk nare dingen dromen. Is al de tweede keer in een week tijd dat ik zoiets droom:

Ik zat ineens weer op school, en daar zat een jongen bij me in de klas waar ik een aantal jaren geleden mee gezoend heb. En we trokken elkaar weer aan. Ondanks dat ik gewoon nog een relatie had, begonnen wij wat te knuffelen, af te spreken etc. Toen bedacht ik me dat het toch echt not done is, dus liep ik vanuit school (geen idee waar dat was) naar Eindhoven om mijn vriend excuses aan te bieden. Na 1 dag lopen bedacht ik me om toch weer te appen met die jongen uit mijn klas om met hem te gaan. En heb mijn vriend niet meer gezien in die droom verder...

Dat was zo naar... Voel me er zo schuldig over :')

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 11:19

Haha ik was vannacht zwanger, echt rond en gezond. Achteraf bleek ik gewoon dik te zijn want had nooit een test gedaan. Iedereen dacht al dat ik zwanger was :+ . Ik droom regelmatig heel vage dingen, ga hier mee volgen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 11:24

k_m schreef:
Haha ik was vannacht zwanger, echt rond en gezond. Achteraf bleek ik gewoon dik te zijn want had nooit een test gedaan. Iedereen dacht al dat ik zwanger was :+ . Ik droom regelmatig heel vage dingen, ga hier mee volgen haha.

Heb vannacht ook gedroomd dat ik zwanger was! Nou, meer een nachtmerrie. Was erg blij om te beseffen dat het maar een droom was.

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 11:35

Dromen zijn dan zo fijn he :+ ik werk ondertussen al een jaar bij defensie maar begin nu pas over militairen enzo te dromen.

Afgelopen nacht droomde ik dus dat ik ergens bij een meer was met wat mensen van werk. Er waren ook helicopters van ons bij. Maxima zou namelijk komen en een praatje houden over/voor de militairen. Opeens stond ze voor mijn neus en hebben we even gekletst, heel leuk mens. Maar de filmploegen kwamen er aan dus ging ze bij het water naast 1 van de helicopters staan.

Tegen de mensen die mee waren en militair zijn zei ik nog: hup ga naar Maxima, ga naast haar staan! Zo stond er een groepje mensen naast haar. In mijn droom bestond Willem-Alexander ook niet en had Maxima 2 zonen. Toen ze haar praatje hield werd ik wakker, dus verder niet zo spanennd :+