Wie nog meer eigen website/webshop

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:17

Hier wel. Deze maand is helemaal gekkenhuis.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:33

Wat leuk, een webshop topic! Ik ben momenteel bezig een webshop op te zetten dus ik lees voorlopig nog even mee. Zal t.z.t het linkje hier wel delen :D

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:57

Leuk topic :D

Ik lees vanmiddag even bij ;)

Geke_Lizzy

Berichten: 494
Geregistreerd: 08-04-10
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:03

Super leuk om iedereen zijn website te bekijken! Ik heb (helaas) geen eigen webshop.
Maar ik run sinds kort mijn eigen blog. Deze zit dan ook nog volledig in de beginfase maar ik hoop dat dit ooit uitgroeit tot iets leuks. :D

Moet nog veel leren van de marketing/promotie kant om bezoekers te trekken, maar het belangrijkste is dat ik er plezier in heb 8-)
https://www.myroadtoafrica.com

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:12

Naast onze supermarkten importeren we ook rum van de Canarische eilanden. Onze website is www.honingrum.nl, de website is gebouwd en wordt onderhouden door een bedrijf.
Later als ik groot ben ga ik verder met mijn leerbewerkingshobby en wil ik daar ook een website voor maken.

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:16

Wat een leuk en vooral leerzaam topic! Ik ben echt aan afkijken bij jullie sites voor ideeen.

Zelf ben ik net begonnen met de site https://www.hooistomer.nl. Wat ik verkoop lijkt me vrij duidelijk: hooistomers voor paarden.

Wat ik het meest lastige vind is de content voor social media. Wat willen de mensen zien en weten? Wat vinden ze leuk? Wat trekt aan? Waardoor blijven ze? En de meest belangrijke: waar krijg ik kopers vandaan?

Dus als jullie input hebben, graag!

Selina

Berichten: 14285
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:30

roosje78 schreef:
Wat een leuk en vooral leerzaam topic! Ik ben echt aan afkijken bij jullie sites voor ideeen.

Zelf ben ik net begonnen met de site https://www.hooistomer.nl. Wat ik verkoop lijkt me vrij duidelijk: hooistomers voor paarden.

Wat ik het meest lastige vind is de content voor social media. Wat willen de mensen zien en weten? Wat vinden ze leuk? Wat trekt aan? Waardoor blijven ze? En de meest belangrijke: waar krijg ik kopers vandaan?

Dus als jullie input hebben, graag!


Voor social media zou ik kijken of je ook content kan creëren die niet letterlijk zijn. Dus niet elke keer een foto van je product maar ook wat meer out of the box foto’s die in principe hetzelfde zeggen. En niet altijd alleen maar gelikte foto’s maar ook wat meer een kijkje achter de schermen, dat je bedrijf wat menselijker oogt. (Niet specifiek gericht op jou hoor, maar beetje in het algemeen)
Ikzelf verwaarloos m’n social media kanalen steeds :=

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:35

Dus toch je paard er een soort van meer in betrekken? Bedoel je dat? Dus stukjes rijden, les momenten, etc?

Ik ga proberen echt een schema te maken en elke week er tijd voor vrij te maken. Je kan via facebook business berichten klaar zetten en die worden op een bepaald tijdstip dan gepubliceerd. Ook mijn instagram is daaraan gekoppeld, maar op een of andere manier publiceert hij die niet mee. Dus daar ben ik nog mee aan het puzzelen.

Selina

Berichten: 14285
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:41

roosje78 schreef:
Dus toch je paard er een soort van meer in betrekken? Bedoel je dat? Dus stukjes rijden, les momenten, etc?

Ik ga proberen echt een schema te maken en elke week er tijd voor vrij te maken. Je kan via facebook business berichten klaar zetten en die worden op een bepaald tijdstip dan gepubliceerd. Ook mijn instagram is daaraan gekoppeld, maar op een of andere manier publiceert hij die niet mee. Dus daar ben ik nog mee aan het puzzelen.


Ja maar wel de link leggen naar je bedrijf. Dat je bijv vertelt hoe jouw paard nu gevoerd wordt en dat hij er goed uitziet, met als foto alleen je paard. Zoiets. Maar ik ben een beetje gaar dus komt niet veel uit vandaag :+

Je kan helaas niet op die manier plannen op Insta. Zou niet standaard alles 1 op 1 op Instagram zetten, want dat publiek is toch anders. Daar wil je juist wel wat meer gelikte plaatjes en het kort houden. En het persoonlijke stukje via stories doen met bv polls en vraagstickers. Waar Facebook wat meer is voor uitleg geven en ook meer uitnodigt tot een reactie.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:44

Je kan via Facebook Creator Studio wel berichten vooruit plannen op Instagram, maar ook ik zou je aanraden niet al je content 1 op 1 door te plaatsen. Facebook is een ander medium dan Insta.
Wees je er daarnaast van bewust dat social media vooral social is. 1 keer per week al je berichten plannen en dan er verder niet naar omkijken werkt niet zo goed, je moet zelf ook actief zijn, berichten delen, liken, reageren op comments etc.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:00

Wat een leuk topic!
Ik heb ook een website/webshop, en een shop op Etsy.
Die loopt best wel goed, ik krijg er veel meer klanten door dan via de website.
Op het moment verkoop ik veel mondkapjes, maar buiten corona verkoop ik ook regelmatig dementiekussens en paarden/fjordentassen.

Ik herken het wel dat de social media er gauw een beetje bij in schieten.
Mijn webshop is https://www.heiltjeaartje.com,
mijn etsyshops https://www.etsy.com/nl/shop/HeiltjeAar ... form-mcnav
en https://www.etsy.com/nl/shop/HeiltjeAartje .

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:00

Nou ben ik me er wel bewust van dat ik elke dag om de paar uur (hoezo verslaafd) kijk, reageer, hartjes uitdeel, etc.

Maar ik ben me er niet zo bewust van dat het publiek van insta en fb erg verschilt. Kunnen jullie mij dit vertellen?

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:17

Hier ook sinds een jaar een eigen webshop, heb de webshop www.subscribesports.nl namelijk overgenomen. Dus de zadeldekjes met aparte printjes.

Ben het allemaal langzaamaan meer eigen aan het maken en dingen aan het veranderen op de site. Maar kost allemaal tijd (en geld), dus dat gaat in stapjes.

Ik heb er een fulltime baan naast, hoef er dus niet van te leven. En merk dat sinds Corona het een stuk stiller is. Ook heb ik veel last van al die korting acties van de grote merken en ruitershops. Daar moet ik nog echt mijn draai in vinden en er niet in mee gaan. Want ik heb uiteraard niet de marges op mijn dekjes die bijvoorbeeld een EJ heeft.

Opslag heb ik aan huis, een aparte slaapkamer die helemaal vol staat haha.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:21

roosje78 schreef:
Nou ben ik me er wel bewust van dat ik elke dag om de paar uur (hoezo verslaafd) kijk, reageer, hartjes uitdeel, etc.

Maar ik ben me er niet zo bewust van dat het publiek van insta en fb erg verschilt. Kunnen jullie mij dit vertellen?


Instagram is heel erg op het visuele gericht. De meeste mensen doen niet meer dan plaatjes scrollen en liken. De foto of video die je post moet daar dus op inspelen (een prachtige foto of een video die in de eerste 2-3 seconden al triggert om verder te kijken).

Bij Facebook speelt ook de tekst/boodschap meer een rol. Je kan een vraag stellen, een uitgebreider verhaal typen, een discussie aangaan, een doorlink naar je website plaatsen, een actie of promotie best wel "commercieel" aankondigen.

Een beetje kort door de bocht gesteld dient Instagram voor branding en Facebook voor sales.

Selina

Berichten: 14285
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:24

Kanzi schreef:
Wat een leuk topic!
Ik heb ook een website/webshop, en een shop op Etsy.
Die loopt best wel goed, ik krijg er veel meer klanten door dan via de website.
Op het moment verkoop ik veel mondkapjes, maar buiten corona verkoop ik ook regelmatig dementiekussens en paarden/fjordentassen.

Ik herken het wel dat de social media er gauw een beetje bij in schieten.
Mijn webshop is https://www.heiltjeaartje.com,
mijn etsyshops https://www.etsy.com/nl/shop/HeiltjeAar ... form-mcnav
en https://www.etsy.com/nl/shop/HeiltjeAartje .


Oh wat grappig, heb nog op jouw Etsy zitten kijken toen. Vond alleen de verzendkosten toen zo hoog :o

@Roosje: Persoonlijk volg ik geen bedrijven op Instagram. Ik volg daar voornamelijk mensen die ik ken, interessant vind of bijv mensen die (net als ik) ook tekenen of illustreren. Dus Instagram is minder zakelijk en ook vluchtiger. En de mensen op Instagram zijn ook jonger meer < 30 jaar waar Facebook weer ouder publiek heeft. Ik verkoop ook bijna nooit wat via Instagram, want dan reageren er 13-jarigen die verwachten dat ze een gratis tekening krijgen. Nope :=

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:27

Dank jullie wel voor de tips! Ik ga nu in een keer er anders tegen aan kijken en mijn berichten anders maken voor insta en fb.

Zie je wel, dit is een leuk topic!

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 16:28

Ik merk op Instagram vooral veel verzoeken voor gratis producten door 'influencers', echt dagelijks willen mensen gratis boxen in ruil voor een promotie..

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:31

Sky schreef:
Ik merk op Instagram vooral veel verzoeken voor gratis producten door 'influencers', echt dagelijks willen mensen gratis boxen in ruil voor een promotie..

Oh, als straks in januari onze pup gaat komen, bestel ik zo'n puppybox bij jou! Die is leuk!

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:32

Sky schreef:
Ik merk op Instagram vooral veel verzoeken voor gratis producten door 'influencers', echt dagelijks willen mensen gratis boxen in ruil voor een promotie..

Oh houop schei uit. Gek word je er van. Al die vragen voor samenwerkingen, sponsoringen en give aways..

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:45

Als het nog een beetje een gepersonaliseerde aanvraag (gericht naar jouw bedrijf/product) is, vind ik het nog wel iets hebben. Dan springt jouw bedrijf/product dus wel bij deze mensen in het oog, dan antwoord ik meestal wel uitgebreid en heel soms zit er dan nog iets tussen wat ik in mijn influencer-database opsla. Maar die berichten waarvan je merkt dat het een standaardtekst is die ook nog naar tien (of meer) andere bedrijven gestuurd wordt, nee, die krijgen een vriendelijk, maar kort 'nee dank je'.

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:46

:') Ga ik net op jouw site kijken, Kiwiwitje, denk ik, oh leuk, ook snacks voor paarden. :+

Selina

Berichten: 14285
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:49

Sky: Wel echt leuk dat de doos ook versierd is van je boxen. Hij gaat hier onder de boom <|-

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:53

Leuk topic dit!

Ik ben momenteel bezig met 2 sites, en het onderhouden van alle Social media naast de rest van de werkzaamheden.

Mijn ene site (atelier met glas, allemaal handgemaakte items en workshops) krijgt straks een grote makeover en mijn andere site (opleidingen via voornamelijk E-learning met -praktijk-examen in VCA en arbo zaken zoals heftruck, hoogwerker etc.) is nu ook nog in ontwikkeling, daar ben ik as we speak mee bezig...

Leuk om al jullie sites ook te zien! En jullie bedrijven natuurlijk!

Anoniem

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:02

Ik heb ook een website! www.knevoeders.be Niets speciaals, vooral ter informatie. Misschien dat ik er ooit nog een webshop aan vastkoppel voor het kleine prul zoals snoep, lijnzaadolie etc, maar dat is verre toekomst :) Binnenkort komt er nog een 2de website online van mijn man, die is zelfstandig schrijnwerker. Daar hebben wij wel al een (niet zo actieve :P) Facebookpagina van: KNE Home Design.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:46

Mijn Instagram en Facebook plan ik in via Later.com, super tevreden mee :) alleen videos en reels gaan niet, maar je kan bijv wel een standaard tekst opslaan (super handig voor de hashtags)

Ik post vooral nieuwe producten in mijn story, hou een giveaway om de maand en deel behind the scenes en aankondigingen dat we live gaan in de story.

Bijna 3000 volgers, ben ik best blij mee :D