Wie nog meer eigen website/webshop

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 15:34

Stille meelezer :-)
Ik heb ook een webshop ( www.CasaSempre.nl ) en verkoop via bol
Een aantal van jullie volg ik al :-)

Altijd leuk en goed om elkaar te volgen en tips te geven !

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 15:38

Hoi allemaal,
Mag ik hier ook meepraten en -lezen?
Ik werk al jaren als zelfstandig schrijfster (naast een andere fulltime baan) en ben nu ook aan het uitbreiden met botanische tekeningen. Mijn website had ik al, die heb ik onlangs vernieuwd. Opdrachten krijg ik via die weg, producten met tekeningen (voor nu kaarten en cadeaulabels) verkoop ik via Etsy.
Ik merk dat het producten verkopen nog wel wat anders is dan werken in opdracht, en vooral het aantrekken van bezoekers kost nog wat moeite...

Verkopen via Bol vind ik wel een interessante, moet je daarvoor aan bepaalde eisen voldoen?

Mdrf
Berichten: 350
Geregistreerd: 19-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 15:58

happypaardje schreef:
Hoi allemaal,

Ik merk dat het producten verkopen nog wel wat anders is dan werken in opdracht, en vooral het aantrekken van bezoekers kost nog wat moeite...


Ik merk dat dit inderdaad lastig is en dat FB ook drama is qua bereik tegenwoordig. Je bent al bijna verplicht een advertentie te doen, anders heb je echt geen bereik.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:04

VivianHesen schreef:
Ik maak ze inderdaad volledig met de hand. Alleen het plooien van het lint doe ik met een speciale naaimachine.
De meest simpele ben ik een halve minuut mee bezig, de meest uitgebreide ongeveer 15 minuten.
Ik heb ca 20 kleuren standaard in het assortiment en voor een meerprijs kan ik meer kleuren leveren.


Dat doe je best snel!
Ik dacht dat het veel langer zou duren om er een te maken.
Leuk project!


happypaardje schreef:
Verkopen via Bol vind ik wel een interessante, moet je daarvoor aan bepaalde eisen voldoen?

Zie: https://partnerplatform.bol.com/nl/partner-worden/

Als je unieke producten maakt zul je wel een EAN code moeten regelen voor alle producten, maar dat kan heel makkelijk via GS1. Verder is verkopen op Bol heel makkelijk :j

Coentjuh

Berichten: 9864
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:07

@ Happypaardje; voor zover ik weet niet, behalve idd die EAN code regelen per product. Het is even goed alles lezen en even inkomen hoe het allemaal werkt, gaat je vast lukken!

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:43

Dat moet inderdaad lukken dan, bedankt, ik ga er mee aan de slag! :)

@Mdrf: hmm, jammer dat Fb ook niet echt wat is. Werken de advertenties daar wel, heb je daar ervaring mee?

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:30

Xyris schreef:
Gebruik je Wordpress? Als dat zo is zou ik overwegen te veranderen naar een theme waarbij je support hebt, zodat ze je in ieder geval met thema gerelateerde zaken verder kunnen helpen. Wordpress heeft daarnaast ook goede support voor hun erkende plugins. Ik ben in Januari begonnen met wordpress (https://www.lifetolegend.com) en heb intussen ook https://www.njoyz.nl gebouwd en vandeweek dus https://www.tezartdesign.eu. Er is nog niks geweest waar ik niet uit kon komen, en mijn achtergrond is absoluut niet technisch.

Ik gebruik voor alle sites het The7 thema. Je kan eventueel kiezen uit verschillende standaard templates en die bewerken. Ik ga zelf eigenlijk altijd voor templates die met elementor werken, dat is net wat meer mainstream dan de bakery varianten.


Ik heb Woocommerce met Wordpress als ik dat goed omschrijf. En er zit inderdaad Elementor als ik dat goed zeg op. Ik ga er eens even naar kijken, dan zou ik gewoon echt onder wordpress moeten gaan gok ik?

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 01:43

Mdrf schreef:
happypaardje schreef:
Hoi allemaal,

Ik merk dat het producten verkopen nog wel wat anders is dan werken in opdracht, en vooral het aantrekken van bezoekers kost nog wat moeite...


Ik merk dat dit inderdaad lastig is en dat FB ook drama is qua bereik tegenwoordig. Je bent al bijna verplicht een advertentie te doen, anders heb je echt geen bereik.


Adverteren via Facebook kan dan wel weer redelijk voordelig vaak, vooral bereik :D

Altijd de moeite waard om dit wel echt in te stellen via de businesss manager ipv los een bericht te promoten. Als je dan de zaken goed instelt, weet je echt wat je er ook uithaalt!

Sky

Berichten: 5072
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 09:18

Wat leuk om te zien dat iedereen nog lekker bezig is met z'n website! :) Voor ons is instagram een heel belangijk platform en wij zijn daar dan ook heel erg actief op.

Verder ben ik inmiddels een tweede website gestart waarop ik b2b verkoop. Momenteel nog steeds naast een fulltime baan, dus erg pittig. Hoe doen jullie dit?

Nirvana_

Berichten: 3204
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:47

Je baan afschalen werd hier de enige optie, ik werk sinds deze zomer fulltime voor de shop :))

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:00

Haha Sky, ik herken dat helemaal. Vrij pittig, de combi.
Nou ben ik aan het promoveren en ben ik in principe tegen april/mei klaar. In mijn geval is het dus vooral nog even uitzingen. Daarna ga ik weer aan de studie en hoop ik de webshop (en mijn werk als kattentrimster) te kunnen gebruiken als inkomstenbron naast mijn studie.

Ik zou idd kijken of je langzaam kunt afschalen, mits dat financieel kan natuurlijk.

Sky

Berichten: 5072
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 14:59

Nirvana_ schreef:
Je baan afschalen werd hier de enige optie, ik werk sinds deze zomer fulltime voor de shop :))



Dat is de droom! Gaaf hoor! :D

@SimoneeM, nice, naast het promoveren lijkt mij ook best pittig..

Afschalen is wel het doel, nu denk ik nog meer inkomsten is ook meer kunnen investeren :) .

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:38

Dat is ook zo hoor, ik investeer ook veel nu ik die luxe nog heb dat ik sws inkomsten heb. Evt 1 dag in de week of een halve dag, indien mogelijk, helpt wellicht al? :)

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 08:15

Wauw, als je fulltime kunt overstappen, dat is fantastisch natuurlijk. Wie weet, ooit...
Voor nu kost het inderdaad vooral nog best wat om alles op pootjes te krijgen, dan is een volledig inkomen wel handing.
Hoe doen de anderen dat met combineren? Echt in de avonden/weekenden, of kun je je andere werk ook wat flexibel indelen?

roosje78

Berichten: 2274
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:26

Mijn doel is om niet fulltime dit te doen en dat het echt avonden/weekenden is.

Mijn social media plan ik een maand van te voren in, mijn bestellingen staan al helemaal verpakt klaar (dat maak ik klaar de zaterdag nadat er een levering is geweest) en verder zijn het dan nog maar kleine dingetjes die ik hoef te doen in de avonduren.

Maar mijn insteek zal wellicht anders zijn dan de anderen, omdat zij misschien wel dat doel hebben.

SpikkelFire

Berichten: 6697
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:13

Ik werk zelf nog 2 dagen in loondienst en de rest als freelancer. En daarnaast nog de webshop. Merk dat het werk als freelancer soms lastig te combineren is, bepaalde klanten denken dat je als freelancer 24/7 beschikbaar bent. Ook als je aangeeft een bepaalde dag niet beschikbaar te zijn omdat je dan buitenshuis aan het werk bent, dan alsnog proberen te bellen en dergelijke. Ik vind dat wel heel lastig om mee om te gaan..

Mdrf
Berichten: 350
Geregistreerd: 19-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:50

happypaardje schreef:
Dat moet inderdaad lukken dan, bedankt, ik ga er mee aan de slag! :)

@Mdrf: hmm, jammer dat Fb ook niet echt wat is. Werken de advertenties daar wel, heb je daar ervaring mee?


Ja, als je er een advertentie achter zet is het bereik groter. maar dan nog valt het tegen in vergelijk met een jaar terug. FB is bedrijven aan het weren volgens mij, tenzij je veel betaald.

Sky

Berichten: 5072
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 09:35

Mdrf schreef:
happypaardje schreef:
Dat moet inderdaad lukken dan, bedankt, ik ga er mee aan de slag! :)

@Mdrf: hmm, jammer dat Fb ook niet echt wat is. Werken de advertenties daar wel, heb je daar ervaring mee?


Ja, als je er een advertentie achter zet is het bereik groter. maar dan nog valt het tegen in vergelijk met een jaar terug. FB is bedrijven aan het weren volgens mij, tenzij je veel betaald.


Ze hebben natuurlijk ook te maken gehad met een verandering in het cookie beleid. Hierdoor is specifieke targeting een stuk lastiger geworden!

Nirvana_

Berichten: 3204
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 00:55

Hoe doen jullie het met vakanties?

Ik wil dicht met kerst t/m oud & nieuw, en ga dit uiteraard op de homepage vermelden. Ik weet nu al dat we niet compleet dicht gaan, maar op een heeel laag pitje werken en geen beloftes richting de klant.

Maar, hoe doen jullie het met vragen van klanten per email/social media?
Overal een "ivm de feestdagen krijg je eerste week januari antwoord" vind ik niet heel klantvriendelijk...

M'n personeel/stagiaires gun ik ook vakantie, anders was dat wel een mooie optie geweest :P

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 10:15

Je kan een automatisch antwoord genereren toch? Ook op je social media kan je het communiceren net als in je shop.
Ik nam nog wel de 'tijd' om een e-mailtje te beantwoorden maar bestellingen gingen pas weer weg op de datum dat ik thuis was.

SpikkelFire

Berichten: 6697
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 10:16

Hier ging ik ook echt dicht :j de klanten die bestelden wisten dat de bestelling pas na de vakantie werd verzonden. Voor de wintersport heb ik mijn moeder achter de hand, die gaat het dan overnemen. :)

Coentjuh

Berichten: 9864
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 10:26

Niet zo heel moeilijk toch :) : Wegens vakantie zijn wij momenteel weer gesloten. Wij staan u graag weer te woord op...
En dat zal iedereen begrijpen hoor. Ondernemers willen ook wel eens even 'vrij' toch!

Hier alle social media + website lekker in kerstsfeer. Ben sinds pas ook bij Bol begonnen, maar dat is altijd wel even spannend als iemand een bestelling heeft geplaatst en het zo 'makkelijk' weer retour kan sturen. En dat kost je als zelfstandig ondernemer dan toch dubbel verzendkosten en je hebt nog niets bij wijze van. Maar ik kreeg een tijdje terug wel een heel groot compliment. Iemand had een bak fiets besteld en ze had gedacht dat het een echte was ipv decoratie (waarschijnlijk had ze de fruitschaal-foto met de appels/bananen gemist en de afmetingen niet goed bekeken) en wilde dus retourneren. Postlabel aangemaakt en nette e-mail teruggestuurd met stappenplan. Besluit ze het toch te houden omdat het zo mooi gemaakt is. Dat maakte mijn dag weer goed natuurlijk! *\o/*

Sky

Berichten: 5072
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-21 12:30

Wij vermelden een langere levertijd op de website en social media als we gesloten zijn, met de melding dat we op vakantie zijn. E-mails beantwoorden wij wel gewoon :) .

Bol is inderdaad spannend, omdat alle rechten bij de koper liggen. Wij verkopen wel veel ook via bol!
Wel heel leuk dat diegene het toch wilde houden uiteindelijk :D

Nirvana_

Berichten: 3204
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:40

Willen jullie qua mails ook niet een keer vrij hebben dan? Ik ben makkelijk 2/3 uur per dag zoet aan e-mails en klantberichten beantwoorden, dus echt 'vrij' is dat niet.

> maar dit loopt natuurlijk ook enorm op als je het een week niet doet := Hum.

Coentjuh schreef:
Niet zo heel moeilijk toch :) : Wegens vakantie zijn wij momenteel weer gesloten. Wij staan u graag weer te woord op...
En dat zal iedereen begrijpen hoor. Ondernemers willen ook wel eens even 'vrij' toch!

Hier alle social media + website lekker in kerstsfeer. Ben sinds pas ook bij Bol begonnen, maar dat is altijd wel even spannend als iemand een bestelling heeft geplaatst en het zo 'makkelijk' weer retour kan sturen. En dat kost je als zelfstandig ondernemer dan toch dubbel verzendkosten en je hebt nog niets bij wijze van. Maar ik kreeg een tijdje terug wel een heel groot compliment. Iemand had een bak fiets besteld en ze had gedacht dat het een echte was ipv decoratie (waarschijnlijk had ze de fruitschaal-foto met de appels/bananen gemist en de afmetingen niet goed bekeken) en wilde dus retourneren. Postlabel aangemaakt en nette e-mail teruggestuurd met stappenplan. Besluit ze het toch te houden omdat het zo mooi gemaakt is. Dat maakte mijn dag weer goed natuurlijk! *\o/*


Wat tof :D Mooi dat het ook zo kan!

Ik had een heel essay gekregen van een klant die teleurgesteld was door een fabrieksfout, niet onze. Toevallig heb ik dit item zelf ook en kan het missende kaartje nog nasturen. Ze is helemaal blij en heeft ons uitgebreid op haar Instagram story bedankt <3

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 16:50

Zijn dat geen vragen die je in een FAQ kan bundelen en zo dus minder werk er aan kwijt bent? Het kost niet alleen tijd maar ook veel geld als je zó lang bezig bent met het beantwoorden van e-mails :o