Burgernet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Burgernet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 23:14

Al langere tijd valt mij op dat ik gebeld word door burgernet i.v.m vermissingen etc.
Prima toch zou je denken?
Ik vind dat ook zeker prima maar ik word altijd gebeld bij acties in de gemeente Amerongen terwijl ik in het westen woon :?
Vandaag blijkt er een beroving onder mijn balkon te zijn geweest en ook daar is een burgernet actie voor opgezet, je raad het al, hier geen melding/sms/telefoon.

Recent ben ik aan het zoeken geweest hoe ik van de Amerongen meldingen afkom, maar heb dit gestaakt omdat ik er niet uit kwam.
Iemand die weet hoe je de instellingen van de meldingen wijzigd?

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Re: Burgernet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:33

De sms/spraakberichten zijn gebaseerd op de postcode(s) die hebt opgegeven bij aanmelding bij Burgernet.
De oproepen via de app komen via de geografische locatie van je telefoon.
Als je inlogt bij www.burgernet.nl/account kun je de postcode wijzigen. Wellicht een typefout gemaakt bij aanmelding?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Burgernet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:48

Ik krijg altijd het idee dat ze zowel je opgegeven postcode bekijken als de zendmast waarmee je verbonden bent.

Ik woon vlak bij Amerongen en heb dat ook als thuisadres opgegeven maar ik krijg nooit meldingen als ik niet huis ben. Wel bijvoorbeeld meldingen uit Rotterdam als ikbdaar ook daadwerkelijk in de buurt ben.
Of dat klopt of dat gewoon toeval is zou ik niet weten :+

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Burgernet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 00:21

Straalt hij niet aan op je locatie ? En misschien een foutje gemaakt in je postcode? :)

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Burgernet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 00:26

Ik heb het als het goed is opgelost met de link hierboven.
Ik bleek niet eens een account te hebben dus waarom ik over Amerongen en omgeving gebeld werd snap ik niks van.
Sinds het openen van dit topic geen telefoontje meer gehad dus of het echt opgelost is weet ik niet.

Yummy

Berichten: 416
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 00:42

Wellicht iemand anders een verkeerd telefoonnummer ingevuld?