Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:51

Betere onafhankelijke zit hebben op mijn bankstel van een paard.

Dat wil ik graag.
Linksom gaat nog niet als gewenst.

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:55

Mensen beter leren loslaten.. even een voorbeeld heb dit jaar een vriendschap van 16 jaar laten gaan omdat het van 1 kant moest komen. Die van mij. Dit ging heel simpel.


Maar nu heb ik bijvoorbeeld heel erg de drang om iemand te appen waar ik het leuk mee heb gehad maar diegene reageert toch niet terug... dus die moet ik loslaten maar vind het zo moeilijk want iets zegt mij; er is een kans dat er alsnog (ooit) een reactie komt.

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:43

Valerie93 schreef:
Mensen beter leren loslaten.. even een voorbeeld heb dit jaar een vriendschap van 16 jaar laten gaan omdat het van 1 kant moest komen. Die van mij. Dit ging heel simpel.


Maar nu heb ik bijvoorbeeld heel erg de drang om iemand te appen waar ik het leuk mee heb gehad maar diegene reageert toch niet terug... dus die moet ik loslaten maar vind het zo moeilijk want iets zegt mij; er is een kans dat er alsnog (ooit) een reactie komt.


Ik heb dit ook, hou de hoop dat ze toch opeens meer gaan appen. Ik kan alleen maar zeggen wat ik mezelf ook wijs probeer te maken: als je er geen energie van krijgt moet je het loslaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:04

Aight
Hoelang ben je hier al mee bezig? Dit is er 1 die ik ook nog wel tussendoor zou kunnen doen :D

Thirteenn
Welke app is dat?

Hutcherson
Heb je hier ook les in? Rechtsom gaat dus wel goed? :)

Valerie93
Dat is ontzettend knap al! 16 jaar is niet niks. Zoals Thirtheen inderdaad zegt, als het je geen energie geeft is loslaten verstandiger.
Stel dat er een vriendin van jou naar jou kwam om raad als ze in hetzelfde schuitje zat, wat zou je haar zeggen? Dát is hetgeen wat je zou moeten doen, hoe lastig ook! Soms helpt het om heel rigoureus een nummer en de gesprekken te verwijderen :)

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:53

Spruit schreef:
Aight
Hoelang ben je hier al mee bezig? Dit is er 1 die ik ook nog wel tussendoor zou kunnen doen :D

Thirteenn
Welke app is dat?

Ik geloof dat ie iets van splits training heet! Ironisch genoeg had ik hem toen alleen geïnstalleerd en nooit wat mee gedaan haha

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:33

Valerie93 schreef:
Mensen beter leren loslaten.. even een voorbeeld heb dit jaar een vriendschap van 16 jaar laten gaan omdat het van 1 kant moest komen. Die van mij. Dit ging heel simpel.


Maar nu heb ik bijvoorbeeld heel erg de drang om iemand te appen waar ik het leuk mee heb gehad maar diegene reageert toch niet terug... dus die moet ik loslaten maar vind het zo moeilijk want iets zegt mij; er is een kans dat er alsnog (ooit) een reactie komt.

Herkenbaar Valerie. Heel herkenbaar. Mooie aanvulling in dit topic. Ik ga hem onthouden. Take care :(:)

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 01:04

Ik wil eens gezien worden.

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 07:40

In welk opzicht? In het dagelijkse leven, door mensen om je heen die je kent, die je niet kent? Of wil je meer waardering voor de dingen die je doet? :)

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:17

Voor mijn doel om volgend jaar 100 dagen uit eigen tuin eten heb ik knoflook geplant, 46 teentjes. Daarvan zijn er nu 45 boven :D Als dat zo doorgaat hoeven we volgend jaar in elk geval geen knoflook te kopen :P Verder bak ik nog steeds broden, en er is blijkbaar een brood-topic op Bokt en daar had ik nog een tip gekregen om mijn zuurdesem beter te laten rijzen. Dus de zuurdesembroden gaan nu nog beter dan eerder :D

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:57

Nabster schreef:
Ik wil eens gezien worden.

Je kunt een fluoriserend pakkie aantrekken en een Bassie-pruik op doen :D . Da's flauw..... sorry.

Maar Nabster .... buiten 'je best doen om, in welke zin dan ook, op te vallen', heb je zelf weinig invloed op 'gezien worden'. Het is aan anderen om jou te zien. Te willen zien maar ook te kunnen zien.
:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:30

Gem schreef:
Nabster schreef:
Ik wil eens gezien worden.

Je kunt een fluoriserend pakkie aantrekken en een Bassie-pruik op doen :D . Da's flauw..... sorry.

Maar Nabster .... buiten 'je best doen om, in welke zin dan ook, op te vallen', heb je zelf weinig invloed op 'gezien worden'. Het is aan anderen om jou te zien. Te willen zien maar ook te kunnen zien.
:(:)


Daar ben ik het zelf niet helemaal mee eens. Je kunt jezelf beter de vraag stellen of je jezelf het waard genoeg vind om gezien te worden. Is het antwoord 'nee', dan is dat de houding die je aanneemt en zullen anderen zo om je heen kijken. Self fulfilling prophecy.

Het mooie van dit is, dat je dit om kunt draaien! Echter moet je hiervoor wel met jezelf aan de slag, om jezelf lief te gaan vinden en je waarde in jezelf terug te vinden! Want, je bent het waard! Een simpele oefening hierbij zou kunnen zijn, door elke dag in de spiegel te zeggen; "Ik ben waardevol, ik mag er zijn, ik heb mijzelf lief" In het begin zal je het zeggen zonder te menen en zal het raar aanvoelen, maar hoe vaker je het zegt, hoe meer je erin gaat geloven :D En uiteindelijk ook naar handelen :)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:52

Daar zit ook zéker wat in, spruit! Beter antwoord dan de mijne _/-\o_

Aight
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:47

Spruit schreef:
Aight
Hoelang ben je hier al mee bezig? Dit is er 1 die ik ook nog wel tussendoor zou kunnen doen :D


een week :') Maar ga het nu weer oppakken na 3 dagen niks doen


Nabster schreef:
Ik wil eens gezien worden.


In ieder geval een knuffel dat je je niet gezien vóelt. Laten we beginnen dat iedereen in dit topic je wél ziet, ik vind het krachtig dat je je uitspreekt!

Een tip die ik je wil meegeven. Probeer (hoe moeilijk het ook is) je waardering niet bij anderen te zoeken. Maar bij jezelf. Schrijf iedere dag op waar je trots op jezelf voor bent. Als jij lekker in je vel zit en je trots bent op jezelf, dan zien anderen dat vanzelf! En als not, their loss. :j

Gothico

Berichten: 1338
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:28

Ik bedenk mij net nog iets dat ik graag zou willen. Maar door het weer al langere tijd niet geoefend.
Mijn eenwieler kunnen rijden. Ik kan kleine stukjes fietsen, maar niet goed. Uiteindelijk wil ik een keer naar mijn werk fietsen met een nieuwe goede eenwieler.(14km naar mijn werk.)

Ik ben al naar mijn werk gefietst, geskeelerd en de helft gewandeld. (Wil ik in de zomer ook nog eens helemaal doen.) En weggebracht met een auto ook vaak genoeg. (Ik heb het ter paard kunnen doen, mijn paard komt van mijn werk af. Maar toen moest hij nog onder het zadel beleerd worden.)

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:58

Aight
Dat is een hele mooie toevoeging!

Gothico
En hoe ben je van plan het aan te pakken, zover op een eenwieler te kunnen fietsen? :D

Gothico

Berichten: 1338
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:16

Spruit schreef:
Gothico
En hoe ben je van plan het aan te pakken, zover op een eenwieler te kunnen fietsen? :D


Dat is wel te doen. Ik wil eerst oefenen en uiteindelijk een 36 inch eenwieler aanschaffen. Daarmee is het goed te doen. Er is al iemand de wereld rond gefietst met zo'n eenwieler. (Op Youtube Ed Pratt.)

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:37

En waarom eerst oefenen en dan de aanschaf van een nieuwe eenwieler, ipv eerst de nieuwe aanschaffen en daarmee oefenen?

Gothico

Berichten: 1338
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:06

Spruit schreef:
En waarom eerst oefenen en dan de aanschaf van een nieuwe eenwieler, ipv eerst de nieuwe aanschaffen en daarmee oefenen?


Dat is wel een goede vraag. :o

Ik wil eerst oefenen om mijn evenwicht beter onder controle te hebben en bult op en af oefenen.
Tijdens het oefenen zal de eenwieler ook regelmatig vallen. Dus dat zou ik zonde vinden van een mooie nieuwe eenwieler. En ik zeg niet dat ik daarmee niet val. Maar als ik het beter kan wel minder vaak.

En natuurlijk moet hij groen zijn net als mijn andere fietsen :D

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 20:15

Ik kan in een volle ruimte overgeslagen worden in de vragenronde. Ook al zitten we in een kring, ik word vaak niet gezien. Ik ben 1.82 en weg 110 plus.

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:55

Ik zou heel graag mijn rust willen vinden in mijn nieuwe baan. Ik wil te snel en te goed alles doen en ook te veel in een keer.
Dit gaat natuurlijk niet, zodra je rust hebt komt het van zelf.

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:07

Wat een leuk topic. Ik denk graag mee en ontvang ook graag af en toe wat motivatie.

Ik wil mijn eigen bedrijf als projectontwikkelaar gaan starten, waardoor ik op de voorgrond moet gaan treden en een leider worden. Dat is best lastig als je altijd als management assistent, dus volger gewerkt hebt. De ene week ben ik zeker dat ik het kan maar dan gebeurt er weer iets en ben ik het grootste gedeelte van mijn zeker zijn kwijt. Dat wil ik minimaliseren.

Ik ben bezig met een programma van Tony Robbins en Michael Pilarczyk, en merk dat ik daar op regelmatige basis een 'shot' van moet nemen, dat helpt bij mijn motivatie.


ninaphilo schreef:
Plannen en geld besparen. Over het algemeen wat gestructureerder te werk gaan in studie, prive & werk.

En uitstelgedrag tegengaan. Ik heb een online plantraining een tijd geleden aangeschaft, daarin gaat het volgens mij ook over uitstellen. En wat doe ik: de plantraining uitstellen :+


Kijk eens op Porterenee en /of Lekker leven met minder.

Zoek op financieel onafhankelijk.

Besparen en plannen lukt veel makkelijker als je voor jezelf een doel bepaalt, met een bedrag eraan, waarvoor je wil sparen en besparen.

Wij hebben bijv. o.a. als doel om over 4 jaar 100.000 € te hebben om een deel van het bouwen van ons nieuwe huis te kunnen betalen.

Maar ook een kleiner doel, bijvoorbeeld om de zorgverzekering volgend jaar in 1x te kunnen betalen en daardoor iets korting te krijgen.

Maar alles start met het inzicht krijgen in wat je nu uitgeeft. Zet het eens gedetailleerd in een excel waar je geld heen gaat en hoe je daarin zou kunnen en willen besparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:27

Ik heb even lopen denken hoe dit topic duidelijker wordt, omdat ik denk dat dit topic zeker potentie heeft! We noemen nu allemaal dingen waarbij/waarin we graag beter willen worden, dit echter zonder een plan oid op te stellen om deze doelen ook daadwerkelijk te behalen.

Ik trap af; ik wil 'de' shuffle/electroswing leren. Dit wil ik al sinds ik dit filmpje ken:

Ik word hier al helemaal gelukkig van om naar te kijken, maar heb vaak genoeg tegen mijzelf gezegd dat 'ik toch niet kan dansen'. Met als gevolg het maar niet te doen, waardoor ik INDERDAAD NIET KAN DANSEN. :+

Plan de campagne; Elke dag minstens 10 minuten oefenen! Waarom 10 minuten? Elke dag zijn er wel 10 minuten die ik doelloos gebruik met het scrollen door social media, kan ik die beter inzetten om mijzelf iets te leren. Hoe ik mijn vooruitgang bijhoudt? Na een maand filmen, en de maand daarop weer, totdat ik 12 filmpjes heb waarop inderdaad vooruitgang te zien is :)

Wie doet mee? En heb je hulp nodig bij het concreet maken van een plan, vraag het hier! Ik denk dat dít het gebied is waarbij we elkaar een stok achter de deur kunnen geven.

Op 1 voorwaarde, hou het leuk en haalbaar voor jezelf! :D

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:32

Super topic!

Net iets beleefd waar ik beter in wil worden/van wil leren:
- iets verkocht via ebay en dat zou worden opgehaald. Ik was zó gestresst en zenuwachtig omdat er iemand ging aanbellen! Wil daar meer ontspannen zijn. En ik ging eigenlijk te snel akkoord met 10 euro ipv 15 (wat online stond als prijs). Hier wil ik van leren!

Zeg mezelf dan wel vaker 'ze gaan me niet opeten' maar die stress... := Meer oefenen?

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:32

Oeh, dat is een lastige Safiera! Heb je dit alleen in dit soort situaties of ook op andere momenten? Ik heb het boek 'The subtle art of not giving a f*ck' gelezen, die heeft mij wel wat heldere licht momenten gegeven, wellicht ook iets voor jou?

Ik ben nu op dag 3, en ik weet 1 ding; Ik. Heb. Geen. Conditie :') Maar we gaan vrolijk door!

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:27

Thx voor de boek-tip! Heb er wel al van gehoord geloof ik, maar nog niet gelezen.

Ik zal het bij de psychotherapie die ik krijg ook eens aanspreken :) Deze angst is denk ik een combinatie van veel dingen.

Wat knap dat je al bij dag 3 bent! En inderdaad, oefening maakt meester, doorgaan is het belangrijkste!