Collectanten bij supermarkten etc

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26864
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Collectanten bij supermarkten etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:56

Bij de jumbo zit vaak in oudere man in weer en wind buiten muziek te maken. Als ik wat bij mij heb dan geef ik wat kleingeld.

Collectebussen aan de deur ook. Vaak een euro ofzo.
Tevens doneer ik maandelijks aan de alzheimer stichting. Geen groot bedrag hoor.
Ik ben ook maar alleen en ondanks dat ik het niet slecht heb moet ik het wel alleen rooien natuurlijk.

Wat mij wel vaak opvalt. In sommige bladen staan de inkomsten en uitgaven van mensen/gezinnen.
En meestal, niet altijd hoor. Maar meestal de gene met een flink inkomen geven niks aan goede doelen en de gene met een minder riant inkomen wel.

Iedereen is vrij daarin natuurlijk. Ik beoordeel niemand daarin. Maar vind het wel grappig om te zien.

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:04

Ik had laatst eentje waar ik wel wat aan wilde geven, kon dat alleen nog maar als maandelijks bedrag.. Ik wilde gewoon een keer wat contant geld geven, maar dat kon dus niet en heb ik dus niks gegeven :n Vind ik ook zoiets raars..

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:19

Melisssx schreef:
Ik had laatst eentje waar ik wel wat aan wilde geven, kon dat alleen nog maar als maandelijks bedrag.. Ik wilde gewoon een keer wat contant geld geven, maar dat kon dus niet en heb ik dus niks gegeven :n Vind ik ook zoiets raars..


Amnesty is zo'n club, doe dat nooit meer want je komt er bijna niet meer vanaf >;)

Af en toe koop ik een straatkrantje, collectanten van doelen die ik belangrijk vind geef ik ook of doe een eenmalige donatie aan een goed doel. Die supermarkt leurders ben ik tegenwoordig heel duidelijk tegen; nee bedankt.

Ir111

Berichten: 11950
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:06

mvdende schreef:
senna21 schreef:
Van delen word je rijk.
Armoede is niet alleen een financieel probleem..
Niks over hebben voor mensen die het slechter hebben getroffen dan jijzelf, is in mijn ogen een vorm van geestelijke armoede.


Jij kan niet in iemand anders zn portemonnee kijken!

Gewaagde en eigenlijk ook kwetsende opmerking hierboven.

Genoeg mensen die iedere maand de eindjes aan elkaar moeten knopen, om zelf eten op tafel te hebben staan.

Logisch toch dat die mensen niets aan een "goed doel" geven? Die zijn waarschijnlijk dolgelukkig als ze straks met kerst een rollade of iets anders luxe op tafel kunnen zetten voor zichzelf.

Je hoeft toch geen geld te geven? Je kunt toch ook delen in de tijd of vaardigheden die je hebt? Zoals Senna21 zegt; armoede is niet alleen een financieel probleem?

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 12:01

daantjuhhh schreef:
Bij de jumbo zit vaak in oudere man in weer en wind buiten muziek te maken. Als ik wat bij mij heb dan geef ik wat kleingeld.

Collectebussen aan de deur ook. Vaak een euro ofzo.
Tevens doneer ik maandelijks aan de alzheimer stichting. Geen groot bedrag hoor.
Ik ben ook maar alleen en ondanks dat ik het niet slecht heb moet ik het wel alleen rooien natuurlijk.

Wat mij wel vaak opvalt. In sommige bladen staan de inkomsten en uitgaven van mensen/gezinnen.
En meestal, niet altijd hoor. Maar meestal de gene met een flink inkomen geven niks aan goede doelen en de gene met een minder riant inkomen wel.

Iedereen is vrij daarin natuurlijk. Ik beoordeel niemand daarin. Maar vind het wel grappig om te zien.


Ik ben tot nu toe maar 1 keer een inzamelingsactie van de voedselbank tegen gekomen. Misschien ga ik wel een klein pakketje maken.
Als ik zou doneren is het aan de MS stichting. Schoonzus heeft het, heb gister gezien hoe erg zo'n aanval kan zijn...
Maar ik doneer alleen als ik het echt kan missen.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 14:07

Citaat:
Wat mij wel vaak opvalt. In sommige bladen staan de inkomsten en uitgaven van mensen/gezinnen.
En meestal, niet altijd hoor. Maar meestal de gene met een flink inkomen geven niks aan goede doelen en de gene met een minder riant inkomen wel.


Dit inderdaad.
Ik haal het dan niet uit bladen, maar zie het gewoon live gebeuren.
Mensen die al haast niks hebben, zijn de eersten om iemand ter hulp te schieten. Of het dan met een kleine geldbijdrage is of met helpende handen, maakt niks uit.
Mensen die er riant bijzitten, draaien zich om en doen niks.

Sansevieria
Berichten: 4196
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 14:12

Pandora, klopt, dat is jammer genoeg heel vaak zo.
En niet iets van deze tijden, dat was al altijd zo.

Misschien omdat het voor de mensen met een riant inkomen vaak een ver-van-mijn-bed-show is, en men zich in deze huishoudens er niks bij kan voorstellen hoe het is om aan de onderlaag van de bevolking te zitten.

Ik moet eerlijk zeggen, tot aan de Corona crisis had ik er ook niet echt een idee van hoe veel mensen tussen wal en schip vallen.
Mensen met 1.82 euro per maand te veel aan inkomen om in aanmerking te komen voor de voedselbank bijvoorbeeld.