Geloven jullie in geesten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 09:44

Kuggur schreef:
Photograph schreef:
Waar hebben we het nou over?

The ghost in the machine...? ;)

Nah, je hebt gelijk hoor, te ver off topic.


Precies

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:05

Ongeveer 4 jaar geleden, was onze zoon 1,5 en werd elke nacht rond 3 uur overstuur wakker. Een beetje drinken en hij ging wel weer slapen.
Een paar weken later eens een fotoreading laten doen. Die mevrouw zei dat er iets of iemand op zijn kamer was.
We hadden een babyfoon met camera, wel vaak witte bollen gezien.

Het voelde toch niet goed en iemand op zijn kamer laten 'kijken' .
Diegene zei dat het mijn opa was. (Die is in 2000 overleden en mijn zoon is van 2015) Opa wou graag voor onze zoon zorgen omdat hij dat voor zijn eigen kinderen niet genoeg tijd had. Veel werken in die tijd.
Ook had hij een schoffie ( ciske de rat type) bij zich.
De mevrouw heeft ze naar het licht gestuurd. Sindsdien sliep onze zoon gewoon door.

Later opgezocht, waar mijn opa vandaan komt (achterhoek) heeft ooit vroeger een soort opvangtehuis voor kinderen gestaan. Bleek 1 van die kinderen bij zich te hebben.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:45

Kuggur schreef:
Dat is wel een logische gevolgtrekking. Als je leert of iet ervaart maken de neuronen / synapsen verbindingen met elkaar. Eén neuron kan zich verbinden met meer dan honderdduizend andere neuronen. Hoe meer je leert hoe meer van dat soort verbindingen. Die vormen ook je geheugen. De mogelijkheid om te leren is vrijwel oneindig. De hersenen nemen ook in gewicht toe, hoe meer verbindingen er zijn gemaakt. Zo ontwikkelt het brein zich.

Wel, zoals ik al zei, dit gaat hier vér off topic. Best bereid er een boom over op te zetten in een apart topic.
Hoe jullie erbij komen dat leercapaciteit oneindig kan zijn voor mensen gaat mijn brein te boven (zie je wat ik daar deed :D )[/quote]
tot op heden beweerd elk boek in mijn opleiding dat ergens een alinea over ons leervermogen or geheugen heeft, het daar over. :+

En ja, nierstenen zijn bijzonder pijnlijk overigens. _O-

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 12:48

Kuggur schreef:
Wel, zoals ik al zei, dit gaat hier vér off topic. Best bereid er een boom over op te zetten in een apart topic.
Hoe jullie erbij komen dat leercapaciteit oneindig kan zijn voor mensen gaat mijn brein te boven (zie je wat ik daar deed :D )


Jammer dat je dit uitstapje niet begrijpt Kuggur. De hele discussie over de hersenen begon volgens mij om te benadrukken dat in de hersenen soms vreemde dingen gebeuren. Ervaringen in het verleden, dingen waar je onbewust bang voor bent en die je allemaal hebt opgeslagen maar je niet actief herinnert kunnen soms voor vreemde ervaringen zorgen.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:02

En soms is de verklaring voor zo'n paranormale ervaring heel eenvoudig.
Mijn dochter heeft vanaf de peuter/kleuterleeftijd al angst gehad om naar bed te gaan. Altijd een heel drama; ik moest altijd bij haar gaan liggen tot ze in slaap viel of ze viel op de bank in de huiskamer in slaap en dan brachten we haar naar bed. Tot ze op een gegeven moment - ik meen toen ze zo'n jaar of 9 was - vertelden over stemmen in de nacht die haar naam riepen. Een geestverschijning die dan op haar ging zitten. Of dat ze buiten haar lichaam naar zichzelf stond te kijken. Heel beangstigend allemaal. Tot we erachter kwamen dat het slaapparalyse / slaapverlamming was. Dit wordt verergerd door stress en als je dan bang bent om naar bed te gaan dan wek je dat op. En zo houdt dat zichzelf in stand. Slaapstoornissen komen vaker voor bij mensen met ADHD en/of autisme en mn dochter heeft idd ADHD.
Toen we eenmaal wisten wat het was en ze er niet bang voor hoefde te zijn, werd dit geleidelijk aan minder. Ze heeft het sporadisch nog wel eens, maar dat is alles.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:08

Babootje schreef:
En soms is de verklaring voor zo'n paranormale ervaring heel eenvoudig.
Mijn dochter heeft vanaf de peuter/kleuterleeftijd al angst gehad om naar bed te gaan. Altijd een heel drama; ik moest altijd bij haar gaan liggen tot ze in slaap viel of ze viel op de bank in de huiskamer in slaap en dan brachten we haar naar bed. Tot ze op een gegeven moment - ik meen toen ze zo'n jaar of 9 was - vertelden over stemmen in de nacht die haar naam riepen. Een geestverschijning die dan op haar ging zitten. Of dat ze buiten haar lichaam naar zichzelf stond te kijken. Heel beangstigend allemaal. Tot we erachter kwamen dat het slaapparalyse / slaapverlamming was. Dit wordt verergerd door stress en als je dan bang bent om naar bed te gaan dan wek je dat op. En zo houdt dat zichzelf in stand. Slaapstoornissen komen vaker voor bij mensen met ADHD en/of autisme en mn dochter heeft idd ADHD.
Toen we eenmaal wisten wat het was en ze er niet bang voor hoefde te zijn, werd dit geleidelijk aan minder. Ze heeft het sporadisch nog wel eens, maar dat is alles.


Herkenbaar...
Ik heb ook een slaapstoornis waarbij slaapverlamming met soms hallucinaties op treedt.
Heel erg naar en niet van echt te onderscheiden.
Gelukkig kan ik er nu snel uit komen door de methodes die ik in het slaapcentrum heb geleerd.
Maar kan mij wel voorstellen dat je het als paranormaal ervaart. Bij mij waren het vaak ook dezelfde dingen die ik zag/ervaarde.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:00

Om maar even een woordspeling te gebruiken: is dit topic 'dood'-gelopen? Dat zou dan het zoveelste topic zijn op dat gebied en ik vind het wel interessant om ervaringen te lezen!

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 16:44

Shenavallie schreef:
Om maar even een woordspeling te gebruiken: is dit topic 'dood'-gelopen? Dat zou dan het zoveelste topic zijn op dat gebied en ik vind het wel interessant om ervaringen te lezen!


Ja precies, het topic is net nieuw en ik vind het jammer dat het is doodgelopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:33

Hebben jullie dat ook wel eens dat net als je aan iemand denkt diegene belt, of dat je samen met iemand over een persoon praat die dan toevallig ook op dat moment binnen komt?

Ik heb eens gedroomd over mijn pony dat haar manen waren afgeknipt en dat ze in een schuur stond. Jaren later kwam ze weer op mijn pad en kocht ik haar terug. We moesten een paar uur rijden en ja hoor (korte manen en de omgeving zag eruit als in mijn droom)

Zo heb ik wel meer 'toevallige gebeurtenissen' mee gemaakt.

Voor de mensen die een geest gezien hebben: hoe ziet deze eruit?

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:42

Ik kijk altijd om mij heen als ik het over iemand heb want 9 van de tien keer komt die gene langs of aan soms best raar >;)

Anoniem

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:58

Dan heb je ook nog allerlei boeken, de kracht van het denken of de kracht van het 'nu'

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 17:14

tootje71 schreef:
Ik kijk altijd om mij heen als ik het over iemand heb want 9 van de tien keer komt die gene langs of aan soms best raar >;)


Altijd!

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:57

tootje71 schreef:
Ik kijk altijd om mij heen als ik het over iemand heb want 9 van de tien keer komt die gene langs of aan soms best raar >;)


Dat zou ook kunnen betekenen dat je heel vaak over andere mensen praat.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:58

Nielojram schreef:
tootje71 schreef:
Ik kijk altijd om mij heen als ik het over iemand heb want 9 van de tien keer komt die gene langs of aan soms best raar >;)


Dat zou ook kunnen betekenen dat je heel vaak over andere mensen praat.


:')

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:34

Nielojram schreef:
tootje71 schreef:
Ik kijk altijd om mij heen als ik het over iemand heb want 9 van de tien keer komt die gene langs of aan soms best raar >;)


Dat zou ook kunnen betekenen dat je heel vaak over andere mensen praat.



O:)

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:46

Vandaag op de begraafplaats geweest om wat kiekjes te schieten en tot mijn schrik kwamen 2 foto's vreemd geroteerd eruit. En nee, ik heb ze niet staan te bewerken, zo kwamen ze echt vanaf mijn SD-kaartje! (één staat zelfs ondersteboven terwijl ik zeker weet dat ik de camera goed in mijn handen had!)


Afbeelding

Afbeelding

Captain

Berichten: 21376
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:56

Waarom maak je foto's op een begraafplaats? :?

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:57

Captain schreef:
Waarom maak je foto's op een begraafplaats? :?

Omdat ik in een Facebookgroep zit die foto's maakt van oude begraafplaatsen. :)

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:04

Dat komt omdat je je camera dan net (ongemerkt) toch iets gekanteld had. Gebeurt mij ook wel eens.
Totaal niks bijzonders.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:45

Als je je telefoon (of camera) in een bepaalde hoek hebt corrigeert je telefoon het zelf, zeker als je de camera maar beneden richt... dus dit is niet echt vreemd..

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:01

Nou dat weet ik nog zo net niet. Ik hoor van veel paranormale kennissen dat dit wel de manier is waarop geesten manifesteren. Kan heel goed.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:16

Dan heb ik heel vaak geesten die manifesteren als ik foto’s van papier ofzo maak met camera naar beneden , van de week nog bij 4 foto’s van verzendbewijzen. Recht genomen en kwamen er allemaal gedraaid uit.

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:21

Ik heb soms zo gedachten/voorgevoelens ... en dat komt altijd uit! Ik krijg er dan altijd de koude rillingen van.

Geesten !ik ben er bang voor!!
Ik heb ook zo dagen dat ik het gevoel heb dat er iemand achter mij staat,of bij me is. of heb al momenten had dat ik in de zetel lag. En voelt opeens als iemand die aan mijn haren streelt :( bbrrr..dan zeg ik tegen mezelf , doe normaal ,teveel naar films gekeken := _O-

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:33

Goof schreef:
Dat komt omdat je je camera dan net (ongemerkt) toch iets gekanteld had. Gebeurt mij ook wel eens.
Totaal niks bijzonders.

Ik weet toch echt wel HOE ik mijn camera in mijn handen had gehouden... (gewoon, horizontaal dus!) :)

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:43

CoonArt schreef:
Goof schreef:
Dat komt omdat je je camera dan net (ongemerkt) toch iets gekanteld had. Gebeurt mij ook wel eens.
Totaal niks bijzonders.

Ik weet toch echt wel HOE ik mijn camera in mijn handen had gehouden... (gewoon, horizontaal dus!) :)


Dat kan, maar je hoeft maar een beetje te draaien, kan ook ongemerkt,en hop.
Ik heb het ook zo vaak meegemaakt, dat ik dacht, maar ik had hem toch goed?
Niet dus.
Echt gewoon toeval.
Foutje bedankt, maar heeft echt niks te maken met het paranormale.
Laatst bijgewerkt door Lous op 27-01-21 20:17, in het totaal 2 keer bewerkt