Geloven jullie in geesten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:36

Photograph schreef:
Twiggy2008 schreef:
Zit nog steeds op een teken van mijn overleden vader te wachten....
Hadden we ooit afgesproken. Ik geloof er niet (meer) in, nee...


Niet de hoop opgeven! Misschien sta je er niet voor open omdat je er zo overna denk..


Ik denk er helemaal niet over na ;-). Enkel over wat wij ooit hebben afgesproken. Dat ALS er wat zou zijn, hij dat duidelijk zou laten weten. Nou, noppes dus.

Vanmiddag zat er een roodborstje in de tuin. Zegt mijn zus dat dát mijn vader is, die zich manifesteert. Ja hoor.... vast. Mijn vader kennende, ligt hij hier in een deuk over (als hij dat nog zou kunnen).

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 21:17

Is er toevallig ook een topic op bokt over spiritualiteit?

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:44

Ik weet het ook niet maar ik denk dat er wel meer is dan wat wij kunnen zien. Ik heb niet echt concrete voorbeelden buiten dat mijn nichtje van 2 jaar haar tante, die reeds was overleden voordat zij geboren werd, regelmatig ziet, en beschrijft zelfs bij naam..

Overigens zijn er wel eens plekken waar ik absoluut niet graag kom. Nieuwe plekken, voornamelijk binnen, alwaar ik bv op vakantie rondloop en absoluut niet angstig of zenuwachtig ben, en ik plotseling bij betreden van een nieuwe ruimte een heel akelig gevoel krijg en echt weg moet uit die ruimte. Of huizen waaraan ik voorbij loop en in eens een heel akelig gevoel krijg terwijl dat enkele huizen verderop weer ophoudt

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:12

Ons zoontje van destijds 4 zei tegen mijn man die nog even naast hem in bed lag. “Papa wie is dat jongetje in de hoek dat hier heeft gewoond en is doodgegaan?”
Papa: “……”

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:17

Photograph schreef:
Is er toevallig ook een topic op bokt over spiritualiteit?


Nee, want dat is geen lang leven beschoren.

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 23:03

Jammer, want zo iets kan best leerzaam zijn. Blijft een lastig onderwerp, wat je niet ziet, is er niet.. zegt men dan. De politie maakt ook regelmatig (indirect) gebruik van mediums om bepaalde zaken van een andere invalshoek te (kunnen) benaderen. Soms best treffend (als in nieuws/statisch bewijs voor evt nabestaanden :( ).

Er zijn bv genoeg nuchtere mensen die wel de Flow of Happinezz (vast fout geschreven) of iets rondom spiritualiteit lezen aan tijdschriften.

Wat maakt iemand spiritueel? Wanneer is iemand spiritueel? Zegt dat de buitenwereld of de persoon in kwestie {:} Als je zo iets zegt, krijg je gelijk de stempel: zweverig op :Y)

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 23:20

Ik weet niet wat ik precies geloof, als er iets is na de dood dan zie ik dat wel wanneer ik dat ben. Heb wel voor de zekerheid tegen mijn moeder gezegd voor haar overlijden (was ongeneeslijk ziek) dat ze niet bij me moest komen spoken.

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 23:40

Ik geloof erin tot een bepaald punt , zodra mensen het hebben dat een geest hun overneemt dan denk ik van hou toch op dat is niet mogelijk.

Maar ik kijk wel filmpjes erover. Het YouTube kanaal TFIL bezoekt al een lange tijd paranormale plekken en één van mensen die daar in zit is nog steeds sceptisch over het onderwerp ook al hebben ze al veel gezien.

Ik kan dat soort afleveringen zeer waarderen om te kijken. Ook al denk ik wel soms van zal dit stukje nu gespeeld zijn? Het is niet dat ik er heel erg bang voor ben , hoef het niet te zien maar kan de afleveringen gerust midden in de nacht kijken.

axel_1997

Berichten: 1791
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 23:44

Geloof ik in geesten, duivels, demonen...? Nee niet echt maar het hangt ook van mijn bui af. Ik voel wel eens dat iemand me aanstaart in het donker. := Meestal is het de kat. <3 Op mijn meest cynische dagen denk ik dat het brein een massa eiwit met de structuur van softijs is, dat we op de schaal van het universum niet veel meer zijn dan iets verder door geëvolueerde platwormen, dat de zin van het leven echt niet meer is dan het produceren van meer leven en dat je bewustzijn na zo'n 80 jaar aanmodderen eindigt in een soep van biochemisch verval. op mijn meest filosofische dagen vind ik het een goed idee om dagelijks een goed gesprek te voeren met de dood zodat het over ongeveer zestig jaar in elk geval een bekende is die op bezoek komt. Religieuze filosofieën vind ik vaak erg interessant. En daar kan ik dan ook nog uren op voortborduren. Maar als het dogmatisch wordt of als er over een goddelijk wezen wordt gesproken als een vanzelfsprekendheid waar iedereen in gelooft raak ik snel geïrriteerd en wordt ik heel cynisch.

goed iets meer vragen beantwoord dan in het openingstopic gesteld werden. :D
Dat wordt me vast wel vergeven. En zo niet... See you in HELL! ~~}>

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 04:13

MarcoBorsato schreef:
Photograph schreef:
Is er toevallig ook een topic op bokt over spiritualiteit?


Nee, want dat is geen lang leven beschoren.

Afhankelijk van de stroming doet zo'n topic misschien aan reïncarnatie?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:17

oomens schreef:
Afhankelijk van de stroming doet zo'n topic misschien aan reïncarnatie?


Of wederopstanding?

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:18

Ja, net nog. Er staat op mijn pc kast een speelgoedpaard (van plastic) en die is zomaar tot 2 x toe omgevallen (nog nooit gebeurd!) en gisteren hoorde ik ook de afstandsbediening soort van klapperen op de tafel... (ikzelf zat op bed)

Spookhuis?

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:11

Hier ook weer, en de leiding is getuige! Ik zat van de week in de stoel naar TV te kijken, de leiding kwam even langs om naar de was te kijken... dondert ineens de vuilemmer om van de speaker (DIE UIT STAAT!). Wij twee allebei verschrikt, al het vuil uit de bak over de vloer. Maar de vuilemmer staat van de muur af, en hij staat op een speakerbox die UIT staat (komt geen geluid uit).

Ook mieteren soms de paardjes op de plankjes boven de vuilemmer gewoon zo hop naar beneden. Net alsof iemand een enorme RAM op de muur geeft.

Gezellige woning hè? :')

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:01

Onlangs ging mijn electrische tandenborstel spontaan aan de wandel. Ding stond uit en was gewoon vol geladen. Om te voorkomen dat ik mijzelf iets aan ging praten, even gevraagd bij een collega met electra-ervaring: ook al staat de tandenborstel zichtbaar uit, er blijft altijd een circuit 'aan' staan. Dus dat het af en toe spontaan beweegt, schijnt normaal te zijn. Maar het had mij bijna iets anders doen denken. :D

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:11

Normaal hebben geesten toch de kracht niet om iets te doen bewegen. _O- die horrorfilms is voor niks goed _O-

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:01

Ik vind dit zo’n moeilijk onderwerp. Nu zit ik in verschillende therapieën en komt het onderwerp ook boven, want wellicht heeft het invloed op mijn klachten? Maar hoeveel ik er over nadenk kom ik gewoon echt niet tot een conclusie lol.

Persoonlijk denk ik wel dat veel dingen best een logische verklaring kunnen hebben. Zo heb ik in mijn vorige huis regelmatig vreemde dingen
meegemaakt. Ik woonde in een loft, waarbij mijn bovenverdieping open was en over het hele huis uitkeek. Ik ben echt meerdere keren ‘s nachts om stipt 3.20 uur wakker geworden dat dan de staande lampen in twee hoeken van de woonkamer aan en uit knipperde. Maar deze lampen gebruikte ik eigenlijk niet en stonden dus altijd uit.

Mijn vriendin, die wel gelooft en ook dingen ziet, zei meteen dat het een aanwezigheid moest zijn. Maar mijn huurbaas daarentegen vertelde ik het en die gaf aan dat het door de dimmers kon komen. Dat vond ik ook een logische verklaring, maar toch blijft dan de vraag voor mij: waarom altijd alleen om 3.20 ‘s nachts, en niet gedurende de dag of andere tijdstippen ‘s avonds? Uiteindelijk heb ik permanent de stoppen uit het stopcontact gehaald en geen probleem meer gehad. :')

Ook ben ik een keer ‘s nachts plots wakker geworden door keihard gebonk op de voordeur. Mijn katten waren helemaal over de zeik. Het was zo hard dat de deur ook echt bewoog. Buiten naast de deur hing een buitenlamp met bewegingssensor en die stond ook aan, maar ik heb gekeken en kon niks zien. Volgende dag heb ik meteen mijn buurman ingelicht die er echt pal naast woont, en niemand had wat gehoord of gezien. We zijn toen nog rondgelopen om te kijken of we sporen konden vinden of dergelijke (het hele erf was goed omheind) maar niks gevonden. Het huis is ook erg afgelegen, en er komt eigenlijk ‘s nachts niemand langs… Dit gebeurde ook tussen 3 en 3.30 uur. Ik weet zeker dat het geen verbeelding was, want mijn katten waren echt he-le-maal in paniek. Het heeft me nog dik een half uur gekost om die allemaal gerust te stellen.

Het kan zijn dat hier ook een logische verklaring voor is, maar het zit me nog steeds dwars dat ik het gewoon niet weet. Welke idioot zou een random erf op sluipen, om bij een “schuur” op de deur te bonken? (Aan de andere kant lopen er genoeg vreemdelingen rond :'))

Ook heb ik een keer na mijn vader overleden was echt het gevoel gehad dat hij aanwezig was en toen wegvaagde. Ik weet nog heel goed dat ik toen plots het gevoel had dat ik zijn urn moest omhelzen omdat ik hem voelde. En toen slipte het gevoel weg en heb ik echt twee uur keihard gejankt. Maar ik denk dat dat toch echt een gevoel was die ik misschien wel wílde voelen. Het was niet zo heel lang na zijn overlijden.

Ik denk dus persoonlijk dat het meeste verklaarbaar is. Wel vraag ik mij af wanneer mensen zeggen dat je hersenen zich ook beelden indenken: wat dan in de situaties waar meerdere personen hetzelfde voelen, horen of zien? Dat vind ik toch altijd wel interessant…

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:25

CandyArmando schreef:
Normaal hebben geesten toch de kracht niet om iets te doen bewegen. _O- die horrorfilms is voor niks goed _O-


Een Poltergeist ( en dan niet de film) zou het moeten kunnen om iets fysiek te bewegen , geluid te maken of objecten rond te gooien.

Ik kijk regelmatig naar YouTube die de benaming Poltergeist daarvoor gebruiken. Vaak blijken dat de wat meer intelligente geesten te zijn.

Waar of niet waar de filmpjes zijn erg vermakelijk om te zien! Als is alles nep is het alsnog wel spannend. Maar met een horrorfilm met schrikmomenten moet je bij mij niet aankloppen heb daar wel een hekel aan :')

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:44

CandyArmando schreef:
Normaal hebben geesten toch de kracht niet om iets te doen bewegen. _O- die horrorfilms is voor niks goed _O-

:D

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 23:26

princequillo schreef:
Ik vind dit zo’n moeilijk onderwerp. Nu zit ik in verschillende therapieën en komt het onderwerp ook boven, want wellicht heeft het invloed op mijn klachten? Maar hoeveel ik er over nadenk kom ik gewoon echt niet tot een conclusie lol. …

Even een stukje weg gedaan, maar herken toch een deel in je verhaal.
Medisch probleem wat niet echt opgelost kwam. Naar zo iemand geweest wat energetisch werkt, en ze kwam tot de conclusie dat ik mensen meedroeg.
Beetje ditjes en datjes om ze los te laten. Mijn arm begon oprecht te trillen. Netalsof iets bleef vasthouden… sindsdien ben ik wel een pak rustiger. :')

Ik verloor iemand waar ik zeer veel omgaf en kon er niet mee omgaan.
Tot op een dag, ik moest en zou naar het kerkhof gaan. Potje liggen janken maar daarna ging het beter.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 01:06

Ik geloof zeker dat er meer tussen hemel en aarde is, dan dat we kunnen zien en ervaren.
Dus ja, ik geloof in geesten, of te wel dwalende zielen van overleden personen.

Maar ik ben ook zelfbewust dat wij echt niet de enige levensvormen zijn in de mega grote universum, met de zovele sterrenstelsels.
Zo egoïstisch mogen wij mensen niet denken, dat wij de enigen zijn.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 08:56

Ik denk dat het wel bestaat.
Zelf nooit gezien maar je leest inderdaad vaak over kinderen die iemand zien.

Soms heb ik wel het gevoel bij ons in huis. Alsof iemand in 1x heel dichtbij wilt komen en als ik mij omdraai is er niemand.

Wat ik wel weer grappig vind en dat kan natuurlijk toevallig zijn.... Mijn zusje is 2 jaar terug overleden.
Wij hadden de uitvaart gehad en de muziek was van te voren besproken.

Wij waren beide fan van kygo.
In een brief wat ze naar mij had geschreven (die wij vonden na haar overlijden) stond als er een nummer van Kygo langs kwam op de radio ik hem harder moest zetten.
Kygo hadden wij niet gekozen om te draaien tijdens de uitvaart.
Ik zat te twijfelen om het te noemen maar had het niet gedaan.
Ik zit bij mijn ouders in de auto terug naar huis, en wij zijn bijna thuis komt Kygo op de radio en precies dat wij de oprit oprijden was het nummer afgelopen.
Dus het nummer was er toch een beetje erbij.

Kan toeval zijn.
Maar het was bijzonder.

Als ik het moeilijk heb en luister muziek komt ook vaak in 1x een nummer van de uitvaart langs.
Kan toeval zijn....
Toch vind ik dit dan zelf bijzondere momenten.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:09

myk_en_shant schreef:
Ik geloof zeker dat er meer tussen hemel en aarde is, dan dat we kunnen zien en ervaren.
Dus ja, ik geloof in geesten, of te wel dwalende zielen van overleden personen.

Maar ik ben ook zelfbewust dat wij echt niet de enige levensvormen zijn in de mega grote universum, met de zovele sterrenstelsels.
Zo egoïstisch mogen wij mensen niet denken, dat wij de enigen zijn.

Ik zie niet in wat het een met het andere te maken heeft.
De kans dat er nergens anders in het heelal leven bestaat, is vrijwel nihil.
Dat wil nog niet zeggen dat het leven daar enigszins lijkt op wat wij hier nu kennen.

Hoe het mogelijk bestaan elders in het heelal van georganiseerde klompjes moleculen met een stofwisseling die zich kunnen vermenigvuldigen, zou moeten aantonen dat er überhaupt iets als een ziel bestaat, en dat die zich dan ook nog eens los van zijn eigenaar kan verplaatsen én na zijn dood blijft bestaan, dat mis ik even.

BeFunny

Berichten: 10528
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:15

Nee. Maar onze gedachten dwalen wel eens af en ons brein houd ons wel eens voor de gek. In onze slaap. Tijdens hallucinaties. Tijdens vreemd lichtinval etc.

Wel zijn er mensen gevoelig voor bepaalde dingen en die voelen dingen aan.

Solaria_Liz

Berichten: 2136
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:16

Wij hebben een camera op de kamer van onze 2 jarige dochter. Soms als ze in bed ligt, begint ze spontaan te schaterlachen. Als we dan op de camera kijken, zien we heel vaak een orb.

Ook op momenten dat ze heerlijk ligt te slapen, zien we een orb voorbij komen.

Overdag gebeuren er ook dingen in de woonkamer. Speelgoed die alleen geluid maakt als je hem aanraakt, slaat aan en maakt minuten lang geluid. Mijn dochter die naar 1 plaats in de kamer kijkt en ernaar rijkt met haar hand.

Misschien heel zweverig, maar wij weten dat dit de moeder van mijn man is. Die gewoon even komt kijken en laat weten dat ze er is.

Rocamor

Berichten: 10869
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:06

Ik heb camera's in de stal hangen, je wilt niet weten hoeveel orbs er dan voorbij schieten.

Ik geloof overigens wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar het verhaal van orbs op foto's / films geloof ik niet zo in.