Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:19

Nikass schreef:
Sureido ik bekijk niet zomaar een profiel van iedere poster.
Jij blijft maar aangeven dat ik angstig ben, terwijl ik aangeef dat ik voorzichtigheid belangrijk vind. Waarom koppel je dit aan "angstig door het leven gaan"? Ik heb meer meegemaakt en weet allang dat bang zijn niet zal helpen. Maar er is nog wel een verschil tussen angst en onverschilligheid.

Oké, jij bent dan misschien niet meteen angstig. Maar zoals ik al aangaf zitten hier best wat bokkers die wel heel bang zijn om COVID te krijgen. Ik denk gewoon dat constant posten hoe erg het kan verlopen en niet willen belichten dat het ook gewoon kan aflopen als een kleine verkoudheid, die bokkers veel banger maakt dan nodig. En als er dan iemand is die vanuit persoonlijke ervaring het niet zo heftig ervaart, is dat meteen een groot issue. Maar er zijn gewoon heel veel mensen waarbij corona niet zo erg verlopen is, en die kant mag op de een of andere manier niet belicht worden?

Nikass schreef:
Ik kan wel eens een beetje scherp reageren, en jij ervaart dat als naar. Ik hou wel van een pittige discussie. :D
Maar, ik zal er beter op letten dat jij (en evt anderen) mijn berichten niet als persoonlijk/naar ervaren. :)

Ik kan wel ergens tegen hoor! Maar ik vond het in die context overkomen alsof ik het ontken en me niet aan de regels hou. :)

Nikass schreef:
Voor mij is het wèl heel persoonlijk als mensen niet voorzichtig zijn. Ik heb dierbaren, waaronder jonge mensen, die in de risico groep vallen. Bij wie de kans op overlijden groot is als ze besmet raken. Het stoort me mateloos dat er mensen zijn die niet bereid zijn met hen rekening te houden. Daarmee zeg ik niet dat jij je niet aan de regels houdt, maar zoals je doet alsof die mensen onder zo'n laag percentage vallen dat het allemaal wel meevalt, vind ik niet okee.

Ik schuif mensen die in een risicogroep zitten en daardoor extra moeten opletten zeker niet zomaar aan de kant, en voor mij vallen die ook helemaal niet onder dezelfde noemer als gezonde mensen die het krijgen en daar wel/geen nasleep van hebben. En misschien stelt het je wel gerust dat de vader van een vriendin van me die zwaar risicogroep is, drie dagen ziek is geweest en daarna weer rondhuppelde. Dus ik hoop voor ze dat ze het niet krijgen, en als ze het wel krijgen is het ook hopen dat ze er zo goed vanaf komen. Maar nee, ik bedoel risicogroepen zeker niet met mijn eerdere posts.

Nikass schreef:
Daarnaast ben ik bijvoorbeeld met vervroegd ontslag uit het ziekenhuis gestuurd, omdat mijn bed nodig was voor de covid afdeling.
(Dat neem ik het ziekenhuis niet kwalijk)
Ik lag daar niet vanwege corona, maar ook dan kun je dus gevolgen ervaren van het hoge aantal corona patiënten in de zorg.

Ik ben zeker voor meer investeren in de zorg. Maar dat is in de eerste plaats een lange termijn verhaal, maar los daarvan, stemmen de meeste mensen in Nederland nog altijd rechts, en zijn daar dus niet voor.
Zolang dat blijft gebeuren zal er wel niet veel veranderen.

Tengeltje: wat heb je veel sociale contacten, die ook nog allemaal besmet zijn geweest >;)


Met je laatste zin ben ik het eens, en ik denk niet dat dat zomaar zal veranderen dat er rechts gestemd wordt.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:57

Maar het niet ernstig verlopen maakt niet dat het minder besmettelijk is. Zolang dat mensen daar oog blijven voor hebben is er geen probleem maar denk dat daar nog bij te winnen valt.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:19

Mensen die de gevolgen van corona nog steeds onderschatten adviseer ik het topic over het vaccin te lezen, en dan bijvoorbeeld de berichten van Blacky en Diddykong, op pg 4, beide werkzaam in de zorg en veel ervaring met het verloop van corona.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 07:42

Nikass schreef:
Mensen die de gevolgen van corona nog steeds onderschatten adviseer ik het topic over het vaccin te lezen, en dan bijvoorbeeld de berichten van Blacky en Diddykong, op pg 4, beide werkzaam in de zorg en veel ervaring met het verloop van corona.

Denk je nu echt serieus dat ik zelf geen hoop connecties heb in de zorg zelfs familie.

Kookaburra

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 08:16

Mag ik even inbreken?
Van regels die totaal onlogisch lijken gaat dit topic naar mijn idee steeds meer over de 'maar ik vind corona wel/niet erg/onzin. En jij denkt er anders over dus ik zal je eens laten horen waarom je fout zit.

Natuurlijk heeft hetgeen hoe (niet) ernstig je naar corona kijkt invloed op je mening van maatregelen. Maar laat elkaar alsjeblieft in elkaars waarde. Ga niet op de man spelen. Wel op de bal ;)

996981
Berichten: 9782
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:40


Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:43

Ik vind het helemaal geen mooi artikel. Het bagatelliseert de druk waaronder de zorg nu staat en draagt dingen aan die totaal niet bewezen zijn. Het nut van lockdowns is wel degelijk aangetoond. Ik moet nu gaan lesgeven en heb geen tijd om bronnen op te zoeken, maar dat is echt wel zo.

996981
Berichten: 9782
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:46

Blue_Eyes schreef:
Ik vind het helemaal geen mooi artikel. Het bagatelliseert de druk waaronder de zorg nu staat en draagt dingen aan die totaal niet bewezen zijn. Het nut van lockdowns is wel degelijk aangetoond. Ik moet nu gaan lesgeven en heb geen tijd om bronnen op te zoeken, maar dat is echt wel zo.

Maar moet er dan volledig voorbij worden gegaan aan de nadelen van lock-downs? Ik kan me zo voorstellen dat daar ook héél veel over te vinden is :)

996981
Berichten: 9782
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:49

Vooral deze twee citaten uit het stuk vind ik stof tot nadenken:

“98 procent van de mensen met Covid-19 belandt níet in het ziekenhuis, het sterftecijfer onder 70-minners is ongelooflijk laag. Toch maken veel mensen zich grote zorgen. Een op de drie mensen kampt met angstklachten’’

“ Gezondheid is meer dan de afwezigheid van corona.’’

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:22


996981
Berichten: 9782
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:04


Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:50

Het is eenzijdig, kortzichtig en het bagatelliseert de pandemie.

996981
Berichten: 9782
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:58

Nikass schreef:
Het is eenzijdig, kortzichtig en het bagatelliseert de pandemie.

Grappig dag iedereen zo verschillend is. In mijn ogen zijn het logische redeneringen uit correcte analyses. Er worden nu eenmaal niet zoveel mensen ernstig ziek van Corona. Daarmee wil ik de impact op familie en de getroffen niet te niet doen wanneer iemand wél zwaar getroffen wordt. Maar volgens mij is het wel goed zaken in perspectief te zien.

De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie COVID-19 is vastgesteld is 79,7 jaar, bij vrouwen 83,8 jaar. Let op, bij deze mensen is Corona vastgesteld. Het hoeft niet eens de hoofdoorzaak te zijn.

Tuurlijk erg als je moeder, vader, opa, oma of wie dan ook komt te overlijden. Maar dat is het net zo goed als ze overlijden door een andere ziekte of falen in gezondheid.

tengeltje11
Berichten: 7150
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 23:02

Idd, zo denk ik er ook over.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:08

De leeftijd doet er inse niet toe. Al zijn de patiënten 100 jaar. Het gaat over dat er maatregelen moesten komen om de zorg te kunnen behouden voor iedereen, voor zowel covid patienten als niet civud patienten en nu niet door maatregelen die pas over lange tijd voelbaar zijn.

996981
Berichten: 9782
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:16

dromertje2 schreef:
De leeftijd doet er inse niet toe. Al zijn de patiënten 100 jaar. Het gaat over dat er maatregelen moesten komen om de zorg te kunnen behouden voor iedereen, voor zowel covid patienten als niet civud patienten en nu niet door maatregelen die pas over lange tijd voelbaar zijn.

Ik heb hier al eerder aangegeven dat dit een structureel probleem is, dat iedere griepgolf opspeelt. Daarnaast wordt reguliere zorg al sinds het begin van de Corona-uitbraak afgeschaald. Een vriendin van mij met een knobbel in de borst kon pas na 3 maanden terecht.

Op zorg wordt de afgelopen 10 jaar al bezuinigd. Dat is inderdaad niet van het ene op andere moment te veranderen. Maar verandering begint wel met bewustwording. Hoe kan het dat we überhaupt in een situatie zijn gekomen waarbij er gekozen moet worden wie wel en niet zorg kan krijgen? En belangrijker: hoe gaan we dat in de toekomst voorkomen?

En daar gaat dit artikel ook deels over. Mensen met een gezonde levensstijl en een gezond gewicht worden minder snel (ernstig ) ziek van virussen. Waarom wordt vanuit de overheid daar zo weinig aandacht aan besteed?

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door 996981 op 17-12-20 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Berichten: 43522
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:16

996981 schreef:
Grappig dag iedereen zo verschillend is. In mijn ogen zijn het logische redeneringen uit correcte analyses. Er worden nu eenmaal niet zoveel mensen ernstig ziek van Corona.


Alleen klopt dat dus niet. Wat er onder andere gebeurt is dat er heel eenzijdig naar het aantal doden gekeken wordt, terwijl het duidelijk is dat er ook heel veel mensen langdurig ziek worden, maar niet zo ernstig dat ze naar het ziekenhuis moeten.
Dit wordt zeker door bv Ira Helsloot (die steeds opduikt in allerlei stukken waar hij nogal enthousiast is over het accepteren van doden) steeds genegeerd. En dat aantal is niet klein.

Ook weten we nog niks over de schade op langere termijn dan een jaar, omdat het niet langer bestaat. Redenen om daar voorzichtig mee te zijn zijn er genoeg: de schade bij mensen die wel ernstig genoeg ziek worden om het ziekenhuis te komen is enorm groot, ver voorbij wat er normaal gezien wordt. De kans dat er ook bij de mensen die we niet zien heel wat ontregelt is best groot. (Wat weten we immers over de kans op hart-en vaatziekten, ontwikkeling van kanker, suikerziekte, neurologische schade op lange termijn?)

996981
Berichten: 9782
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:20

Shadow0 schreef:
996981 schreef:
Grappig dag iedereen zo verschillend is. In mijn ogen zijn het logische redeneringen uit correcte analyses. Er worden nu eenmaal niet zoveel mensen ernstig ziek van Corona.


Alleen klopt dat dus niet. Wat er onder andere gebeurt is dat er heel eenzijdig naar het aantal doden gekeken wordt, terwijl het duidelijk is dat er ook heel veel mensen langdurig ziek worden, maar niet zo ernstig dat ze naar het ziekenhuis moeten.
Dit wordt zeker door bv Ira Helsloot (die steeds opduikt in allerlei stukken waar hij nogal enthousiast is over het accepteren van doden) steeds genegeerd. En dat aantal is niet klein.

Ook weten we nog niks over de schade op langere termijn dan een jaar, omdat het niet langer bestaat. Redenen om daar voorzichtig mee te zijn zijn er genoeg: de schade bij mensen die wel ernstig genoeg ziek worden om het ziekenhuis te komen is enorm groot, ver voorbij wat er normaal gezien wordt. De kans dat er ook bij de mensen die we niet zien heel wat ontregelt is best groot. (Wat weten we immers over de kans op hart-en vaatziekten, ontwikkeling van kanker, suikerziekte, neurologische schade op lange termijn?)


En aan de andere kant zijn er ook heel veel mensen positief getest, die nergens last van hebben. Dat is nog steeds de grootste groep.

Shadow0

Berichten: 43522
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:26

996981 schreef:
En aan de andere kant zijn er ook heel veel mensen positief getest, die nergens last van hebben. Dat is nog steeds de grootste groep.


Alleen is dat niet de manier waarop je dat soort dingen beslist. En de cijfers zijn objectief ver voorbij wat we in andere situaties ooit acceptabel zouden vinden.
Ik bedoel: "de meeste cv-ketels ontploffen niet" of "de meeste auto's hebben remmen die wel werken" zijn niet per se geruststellingen. We hebben al nagedacht als maatschappij over wat we aanvaardbare risico's vinden, en corona valt daar ver, ver buiten. Maar de mensen die steeds roepen dat we best wat mensen dood kunnen laten gaan verdraaien de cijfers steeds.

996981
Berichten: 9782
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:33

Shadow0 schreef:
996981 schreef:
En aan de andere kant zijn er ook heel veel mensen positief getest, die nergens last van hebben. Dat is nog steeds de grootste groep.


Alleen is dat niet de manier waarop je dat soort dingen beslist. En de cijfers zijn objectief ver voorbij wat we in andere situaties ooit acceptabel zouden vinden.
Ik bedoel: "de meeste cv-ketels ontploffen niet" of "de meeste auto's hebben remmen die wel werken" zijn niet per se geruststellingen. We hebben al nagedacht als maatschappij over wat we aanvaardbare risico's vinden, en corona valt daar ver, ver buiten. Maar de mensen die steeds roepen dat we best wat mensen dood kunnen laten gaan verdraaien de cijfers steeds.


Ik neem maar even aan dat je het daar niet over mij hebt? Dat suggereer ik namelijk nergens en ik verdraai ook geen cijfers.

Hoe helder hebben welke effecten straling van al onze sterk in de samenleving geïntrigeerde elektronische apparaten heeft? Dat is een risico wat de meesten van ons (gelukkig) wel gewoon lopen.

Dat je niet weet welk Negatief effect Corona heeft op de langere termijn qua gezondheid rechtvaardigt voor mij de maatregelen niet.

Van isolering zijn de effecten op de psyche van de mens namelijk wél bekend en deze hebben absoluut geen positief effect op de psychische gezondheid, maar daar wordt momenteel gewoon overheen gestapt.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:49

Nikass schreef:
Het is eenzijdig, kortzichtig en het bagatelliseert de pandemie.

Het zit ook vol met onwaarheden en zelfs de foto voldoet niet aan de richtlijnen voor veilige zorg.
Maar verder is het een prima artikel. ;)

996981
Berichten: 9782
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:02

Astorga schreef:
Nikass schreef:
Het is eenzijdig, kortzichtig en het bagatelliseert de pandemie.

Het zit ook vol met onwaarheden en zelfs de foto voldoet niet aan de richtlijnen voor veilige zorg.
Maar verder is het een prima artikel. ;)

Als dat je graadmeter is voor de kwaliteit van een artikel is dan kun je beter niets meer lezen :+ zéker niet op Bokt.

Je weet dat voor artikelen vaak stockfoto’s worden gebruikt die vooral dienen om aandacht te trekken en niet om de specifieke situatie af te beelden?

Welke onwaarheden staan er in volgens jou?

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:12

Ik weet het. Zag pas ook een stockfoto van een injectie voorbijkomen waarbij de zorgverlener een ring om had. Kan ook echt niet. Iedere zorgmedewerker ziet zoiets meteen. Als je serieus genomen wil worden kies je dus beter een correcte foto.

Voorbeeld uit mijn hoofd (want: bedtijd): Dat het slecht is dat mensen gevraagd wordt binnen te blijven nu vanwege vit D. In dit seizoen haal je geen vit D uit zonlicht in NL, zelfs niet in je nakie.

996981
Berichten: 9782
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:28

Astorga schreef:
Ik weet het. Zag pas ook een stockfoto van een injectie voorbijkomen waarbij de zorgverlener een ring om had. Kan ook echt niet. Iedere zorgmedewerker ziet zoiets meteen. Als je serieus genomen wil worden kies je dus beter een correcte foto.

Voorbeeld uit mijn hoofd (want: bedtijd): Dat het slecht is dat mensen gevraagd wordt binnen te blijven nu vanwege vit D. In dit seizoen haal je geen vit D uit zonlicht in NL, zelfs niet in je nakie.

Maar de foto wordt gekozen door de degene die het artikel publiceert, niet door degene die input geeft voor het artikel.

Het lijkt me logisch dat de opname van vitamine d in de winter geringer is dan in de zomer. De zon schijnt immers minder lang, minder vaak en minder intens en mensen komen minder lang, minder vaak en minder bloot buiten.

Dat je helemaal geen vitamine D opneemt in de winter lijkt me echter onwaarschijnlijk? Zou je dat kunnen onderbouwen?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:31

996981 schreef:
Nikass schreef:
Het is eenzijdig, kortzichtig en het bagatelliseert de pandemie.

Grappig dag iedereen zo verschillend is. In mijn ogen zijn het logische redeneringen uit correcte analyses. Er worden nu eenmaal niet zoveel mensen ernstig ziek van Corona. Daarmee wil ik de impact op familie en de getroffen niet te niet doen wanneer iemand wél zwaar getroffen wordt. Maar volgens mij is het wel goed zaken in perspectief te zien.

De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie COVID-19 is vastgesteld is 79,7 jaar, bij vrouwen 83,8 jaar. Let op, bij deze mensen is Corona vastgesteld. Het hoeft niet eens de hoofdoorzaak te zijn.

Tuurlijk erg als je moeder, vader, opa, oma of wie dan ook komt te overlijden. Maar dat is het net zo goed als ze overlijden door een andere ziekte of falen in gezondheid.


Ik ga niet reageren op jouw berichten, dat gaat me teveel energie kosten omdat het mij te emotioneel raakt dat jij het lijden van andere mensen bagatelliseert.

Ik vertrouw volledig op de reacties van oa Astorga. Dus ga maar met iemand anders in discussie. :)