Welke winkels ga jij missen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16090
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:53

Memories schreef:
Hoezo misplaatst KimD? Laat mensen hier toch lekker een beetje herkenning zoeken bij anderen die ook een bepaalde winkel missen. Iets missen betekent niet gelijk dat je hele leven ervan afhangt en hele dagen zit te huilen dat je nu een paar weekjes niet naar de action kan. Tuurlijk kan je zonder maar mag je dan ook niks meer gewoon even vervelend vinden deze rottige tijden? Die enorm geforceerde positiviteit en de 'er is altijd wel iets erger' uitspraak, ik word er dood en doodmoe van en ik denk niet dat ik de enige ben :o

En ik word er doodmoe van dat er een heel drama wordt gemaakt over een paar weken niet naar de winkel kunnen, terwijl besmettingen oplopen, kwetsbare mensen ziek worden en doodgaan, terwijl dat gewoon voorkomen had kunnen worden als mensen zich aan de regels hielden. Daar word ik boos van. En ik word er nog bozer van dat het vooral die mensen zijn die doen alsof ze doodgaan als ze een mondmasker op moeten en niet naar de winkel kunnen.

Ik word boos van mensen die het nodig vinden om dat mondmasker dan ergens onder de kin te laten bungelen en vrolijk doorgaan met anderen besmetten.

Ja, het is poedersuiker. Ik vind het ook super leuk om die kleine boetiekjes hier in mijn dorp te bezoeken, onze winkelstraat is super cute, en uiteraard ga ik dat missen. Maar weet je: ik kan al maanden prima zonder die dingen. En als er daardoor mensen die kwetsbaar zijn niet besmet worden en 2020 overleven, is me dat meer dan waard. Want als ik (voor de tweede keer) corona krijg is het niet zo erg. Ik overleef dat wel. Mijn opa gaat het naar alle waarschijnlijkheid niet overleven. En persoonlijk vind ik dat een heel stuk erger, en als dat niet is wat jij wil horen, dan is dat heel vervelend voor je, maar het wordt er niet anders van. Ik vind dat ook geen geforceerde positiviteit, maar een reële blik op de wereld zoals die op dit moment is. En dan hebben we het in Nederland nog best goed voor elkaar, in vergelijking met sommige andere landen.

Soms zijn er dingen belangrijker dan je pleziertje. En daar dan een drama over maken vind ik enorm egocentrisch.

xLovesPower
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-04-13

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:55

Kringloop winkel ;(

Onali

Berichten: 18478
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:56

mvdende schreef:
Onali schreef:
Ik koop gewoon het merk wat ik wil, niet wat goedkoper is.
Dus nee dat ken ik niet.


Maar als het merk wat jij wilt toevallig óók te koop is bij de Action én enkele € verschilt in prijs ten opzichte van exact hetzelfde product in de supermarkt....

Robijntje wasmiddel bijvoorbeeld. Dat is bij de Action echt stukken voordeliger dan bij de supermarkt of bij een drogisterij zoals het Kruidvat.

Als ik dan mag kiezen.... weet ik wel waar ik die fles wasmiddel ga halen.



Ik moet voor bepaalde winkels naar een andere plaats incl betaald parkeren, dan houdt het voor mij al op.
Ik heb een hekel aan winkelen dus nogmaals nee ik ben geen koopjesjager.
Tandpasta op? Ga ik naar het Kruidvat en koop of 1 nieuwe tube zo'n pak van 5 tubes als die op dat moment in de aanbieding zijn.

Wat ik wel doe is ongeveer 3 keer per jaar (afhankelijk van hoe hard het voer van de paarden gaat) boodschappen doen in Duitsland. Daar zijn huishoudelijke artikelen goedkoper dus daar koop ik mijn wasmiddel.
In mn eentje doe ik bijna een jaar of langer met een grote fles wasmiddel.

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:00

Avalanche81 schreef:
Memories schreef:
Hoezo misplaatst KimD? Laat mensen hier toch lekker een beetje herkenning zoeken bij anderen die ook een bepaalde winkel missen. Iets missen betekent niet gelijk dat je hele leven ervan afhangt en hele dagen zit te huilen dat je nu een paar weekjes niet naar de action kan. Tuurlijk kan je zonder maar mag je dan ook niks meer gewoon even vervelend vinden deze rottige tijden? Die enorm geforceerde positiviteit en de 'er is altijd wel iets erger' uitspraak, ik word er dood en doodmoe van en ik denk niet dat ik de enige ben :o

En ik word er doodmoe van dat er een heel drama wordt gemaakt over een paar weken niet naar de winkel kunnen, terwijl besmettingen oplopen, kwetsbare mensen ziek worden en doodgaan, terwijl dat gewoon voorkomen had kunnen worden als mensen zich aan de regels hielden. Daar word ik boos van. En ik word er nog bozer van dat het vooral die mensen zijn die doen alsof ze doodgaan als ze een mondmasker op moeten en niet naar de winkel kunnen.

Ik word boos van mensen die het nodig vinden om dat mondmasker dan ergens onder de kin te laten bungelen en vrolijk doorgaan met anderen besmetten.

Ja, het is poedersuiker. Ik vind het ook super leuk om die kleine boetiekjes hier in mijn dorp te bezoeken, onze winkelstraat is super cute, en uiteraard ga ik dat missen. Maar weet je: ik kan al maanden prima zonder die dingen. En als er daardoor mensen die kwetsbaar zijn niet besmet worden en 2020 overleven, is me dat meer dan waard. Want als ik (voor de tweede keer) corona krijg is het niet zo erg. Ik overleef dat wel. Mijn opa gaat het naar alle waarschijnlijkheid niet overleven. En persoonlijk vind ik dat een heel stuk erger, en als dat niet is wat jij wil horen, dan is dat heel vervelend voor je, maar het wordt er niet anders van. Ik vind dat ook geen geforceerde positiviteit, maar een reële blik op de wereld zoals die op dit moment is. En dan hebben we het in Nederland nog best goed voor elkaar, in vergelijking met sommige andere landen.

Soms zijn er dingen belangrijker dan je pleziertje. En daar dan een drama over maken vind ik enorm egocentrisch.


Maar er word toch geen heel drama over gemaakt? Ik zie eigenlijk iedereen hier reageren met de instelling ‘ik weet dat het niet levensbedreigend is, maar ik mis winkel x’. Immers, je geeft dit zelf ook toe, zegt dit zelf ook! Gewoon, doodnormaal, zoals we allemaal dingen missen en vervelend vinden deze periode. En zoals we allemaal het recht ertoe hebben. Ik ervaar jouw reactie eerder als heel dramatisch op iets wat eigenlijk helemaal geen drama is. En ik snap niet zo goed waarom, want ik zie dat we in de kern er hetzelfde over denken en dat dit dus helemaal niet nodig is.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:01

KimD schreef:
Ik vind dit topic ook eigenlijk misplaatst. Als we een beetje kritisch kijken naar onszelf en ons land zijn we eigenlijk niet meer dan een verwende kleuter.

'Onze hele wereld staat op zijn kop.' Dat is natuurlijk grote onzin, de wereld vergaat niet omdat we niet a la minute naar een winkel kunnen hollen om op onze wenken bediend te worden.

Deze hele pandemie heeft mij leren omdenken, mij leren beseffen hoe weinig ik eigenlijk echt het huis uit moet. Hoe weinig zooi ik écht nodig heb.

Wel heb ik onze zorgmedewerkers leren waarderen en ook geleerd welke mensen in onze vrienden/kenissenkring wel normaal kunnen denken en welke we snel moesten lozen. Wat vrienden waard zijn!

En geleerd geduld te hebben, een pakketje dat wat later gebracht wordt. Who gives a flying f*ck. Onze vaste bezorgers krijgen allemaal een kerstpresentje zodra we ze weer zien. <3

Dus nee, ik ga geen enkele winkel missen! Misschien leren we weer met zijn alle dat we niet 24/7 de deur uit hoeven. Misschien kunnen winkels weer dicht op zondag en met (tweede) feestdagen.

Wel vind ik het verschrikkelijk voor de ondernemers die zo vreselijk hard hebben geprobeerd om alles toe te passen en onder controle te houden. Maarja, wederom dat vreselijk egoïstisch en dom volk... -O-

Er zijn (véél) ergere dingen in de wereld dan een winkel moeten missen.


Precies dit dus.

Alsof de wereld vergaat als je effe niet naar de Action kan. Even serieus?!?

Een van mijn collega’s ligt hartstikke dood te gaan aan Corona en het enige wat ik hier lees is gejammer om 5 weken even op slot. Leer nou eens relativeren.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:04

Helemaal niks. Ik kom al het hele jaar nergens. Missen doe ik het wel, maar ik onthield me dus al..

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:11

Niets , geen enkele winkel maar wel een dag onbezorgd naar een grotere stad, dagje winkelen en terrasjes pakken. Maar dat kan al een jaar niet dus die vijf weken maakt dan ook niets uit. Zolang voedsel voor mens en dier te koop blijft , prima dan redden we het wel.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:11

Foaly schreef:
Ik heb mijn familie dit jaar een handvol keren gezien, en als mijn tante zich niet gedraagt moet ik Kerst overslaan. Heb een huisgenoot met astma, en ga voor haar geen risico lopen. Maar joh, wat poedersuiker dat jij niet naar de Action kunt nu :(:)


Moet dat nou op zo'n toon?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:13

Avalanche81 schreef:
Memories schreef:
Hoezo misplaatst KimD? Laat mensen hier toch lekker een beetje herkenning zoeken bij anderen die ook een bepaalde winkel missen. Iets missen betekent niet gelijk dat je hele leven ervan afhangt en hele dagen zit te huilen dat je nu een paar weekjes niet naar de action kan. Tuurlijk kan je zonder maar mag je dan ook niks meer gewoon even vervelend vinden deze rottige tijden? Die enorm geforceerde positiviteit en de 'er is altijd wel iets erger' uitspraak, ik word er dood en doodmoe van en ik denk niet dat ik de enige ben :o

En ik word er doodmoe van dat er een heel drama wordt gemaakt over een paar weken niet naar de winkel kunnen, terwijl besmettingen oplopen, kwetsbare mensen ziek worden en doodgaan, terwijl dat gewoon voorkomen had kunnen worden als mensen zich aan de regels hielden. Daar word ik boos van. En ik word er nog bozer van dat het vooral die mensen zijn die doen alsof ze doodgaan als ze een mondmasker op moeten en niet naar de winkel kunnen.

Ik word boos van mensen die het nodig vinden om dat mondmasker dan ergens onder de kin te laten bungelen en vrolijk doorgaan met anderen besmetten.

Ja, het is poedersuiker. Ik vind het ook super leuk om die kleine boetiekjes hier in mijn dorp te bezoeken, onze winkelstraat is super cute, en uiteraard ga ik dat missen. Maar weet je: ik kan al maanden prima zonder die dingen. En als er daardoor mensen die kwetsbaar zijn niet besmet worden en 2020 overleven, is me dat meer dan waard. Want als ik (voor de tweede keer) corona krijg is het niet zo erg. Ik overleef dat wel. Mijn opa gaat het naar alle waarschijnlijkheid niet overleven. En persoonlijk vind ik dat een heel stuk erger, en als dat niet is wat jij wil horen, dan is dat heel vervelend voor je, maar het wordt er niet anders van. Ik vind dat ook geen geforceerde positiviteit, maar een reële blik op de wereld zoals die op dit moment is. En dan hebben we het in Nederland nog best goed voor elkaar, in vergelijking met sommige andere landen.

Soms zijn er dingen belangrijker dan je pleziertje. En daar dan een drama over maken vind ik enorm egocentrisch.


Het dikgedrukte is echt het enige ontopic aan je bericht. Volgens mij loopt hier helemaal niemand drama te maken, behalve jij.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:14

Geen.. ik doe nu al 9 maanden mijn boodschappen etc via een pick-up point.. en verder bestelde ik al heel veel online.

xxxmh

Berichten: 3497
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:16

Ik ga niet persee winkels missen (al mis ik een dagje winkelen wel) aangezien ik alles in huis heb en anders bestel ik het of ga ik naar de drogist.

Vraag me alleen af waar de Hema onder valt want daar koop ik mijn shampoo en cremespoeling altijd en die staan nu momenteel niet op de site.

Ik had vorige week een foto cadeau bestelt bij de hema en kon alleen verzonden worden naar een winkel en wanneer wordt die daar verzonden? Morgen haha is een kerstcadeau dus hoop dat het nog na kunnen zenden o.d.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:17

__Sannne schreef:
Foaly schreef:
Ik heb mijn familie dit jaar een handvol keren gezien, en als mijn tante zich niet gedraagt moet ik Kerst overslaan. Heb een huisgenoot met astma, en ga voor haar geen risico lopen. Maar joh, wat poedersuiker dat jij niet naar de Action kunt nu :(:)


Moet dat nou op zo'n toon?


Ik heb dit bericht gemist. Vind em wel treffend.

Denk dat je er met je neus middenin moet zitten om dit niveau van sarcasme te begrijpen. Ik snap het wel.

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:18

Geen. Mijn eten wordt voor een deel aan huis geleverd, ik kan naar de supermarkt voor de rest en mijn dieren krijgen ook wat ze nodig hebben. Ik kan er niet wakker van liggen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:21

Tallie1979 schreef:
__Sannne schreef:
Moet dat nou op zo'n toon?


Ik heb dit bericht gemist. Vind em wel treffend.

Denk dat je er met je neus middenin moet zitten om dit niveau van sarcasme te begrijpen. Ik snap het wel.


Ik snap het niveau van sarcasme prima, en ik snap dat iedereen opgefokt is van de hele toestand, maar die lange tenen zijn echt niet nodig. We kunnen ook gewoon een beetje aardig blijven naar elkaar, lijkt me.

Mizora

Berichten: 18106
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:22

Ik verwacht wel mis te pakken naar de bouwmarkt. Ik moest er vandaag heen (ja echt, moeten. Ik stond gisteravond met de deurklink van de voordeur in mijn handen. Een tijdelijke oplossing is fijn, maar niet iets wat je 5 weken wilt aanhouden) en mijn grootste probleem is dat ik niet het juiste jargon weet om in dit vak te vinden wat ik zoek online, ook kan ik in de winkel een stuk beter inschatten of de materialen die ik bij elkaar gezocht heb werkelijk gaan werken.

Maar goed, niets waar niet omheen te werken is, gelukkig had ik geen beesten in de planning de komende weken waar een hok of ren voor getimmerd moet worden en heb ik nog wel wat hout en gaas op voorraad als het plots toch gebeurt. Ook is zeker hout gemakkelijker te bestellen omdat ik weet wat ik moet hebben, dus dat kan ik op afhalen doen.

Verder heb ik overmorgen een afspraak bij de KvK om mijn eigen bedrijf officieel te starten, maar ik moet dus nog even kijken hoe dat nu gaat. Daar zal morgen wel duidelijkheid over komen verwacht ik, ik ben blij dat ik niet morgen ingepland stond.

@xxxmh: op het journaal werd nog aangegeven dat de hema zelf nog niet wist hoe en wat.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:25

Bij de hornbach kan je gewoon afhalen geven ze aan. Toppieeee.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:27

__Sannne schreef:
Ik snap het niveau van sarcasme prima, en ik snap dat iedereen opgefokt is van de hele toestand, maar die lange tenen zijn echt niet nodig. We kunnen ook gewoon een beetje aardig blijven naar elkaar, lijkt me.


Verbeter de wereld, begin bij jezelf. :)

Lous

Berichten: 24249
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:27

Geen winkel, wel de sportschool.
Moest wel even een traantje laten in de auto op de terugweg. Vanavond laatste keer.
Behalve dat het een uitlaatklep is, is het ook het zeldzame sociale wat nu nog kon.

5 weken, maar ik denk minstens 5 weken :\
Laatst bijgewerkt door Lous op 15-12-20 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdbijl

Berichten: 3676
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:28

Gezellig winkelen was het al maanden niet maar, bij de action neuzen is altijd leuk. Enige wat ik nog wel eens deed als ik er langs reed en zag dat het rustig was.

Komt vanzelf weer, Albert Heijn voor de boodschapjes en de rest online, komt goed. Als we ons nu een beetje inzetten kunnen we hopelijk over een tijd weer gezellig stadden met horeca die open is want dat mis is het meest. Gezellig winkelen, even ergens wat drinken of eten na afloop, niet zozeer 1 zaak.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:28

Volgens mij zeiden ze net (bij Beau van Erven D) dat ik de hema dicht gaat.. want, omdat je er toevallig wordt kunt halen is het nog geen essentiële winkel.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:28

Tallie1979 schreef:
__Sannne schreef:
Ik snap het niveau van sarcasme prima, en ik snap dat iedereen opgefokt is van de hele toestand, maar die lange tenen zijn echt niet nodig. We kunnen ook gewoon een beetje aardig blijven naar elkaar, lijkt me.


Verbeter de wereld, begin bij jezelf. :)


Komt goed. ;)

Mizora

Berichten: 18106
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:30

Hema is echt een hybride winkel, ik vind het jammer voor ze als ze niet de mogelijkheid krijgen om enkel het supermarktgedeelte open te zetten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:31

Lous schreef:
Geen winkel, wel de sportschool.
Moest wel even een traantje laten in de auto op de terugweg. Vanavond laatste keer.
Behalve dat het een uitlaatklep is, is het ook het zeldzame sociale wat nu nog kon.

5 weken, maar ik denk minstens 5 weken :

Hier hetzelfde met yoga. Ik kom bijna nergens meer, maar mijn yoga-uurtje op de maandag- of dinsdagavond is heilig gebleven. Kan ook prima met gemiddeld tien m/v in een enorme sporthal.

Vanavond voorlopig voor het laatst geweest. Met een beetje geluk pas weer eind januari. Dat was gek om nu al 'tot volgend jaar' te zeggen. De eerstvolgende keer dat we elkaar zien is dan ook meteen een eindje in het volgende jaar.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:32

Eigenlijk niks, alles waar ik kom blijft open.

Behalve dat ik in januari wilde gaan shoppen voor de Kids, dus primark :')
Laatst bijgewerkt door Indi_Vito op 15-12-20 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:33

Geloof niet dat ik een winkel ga missen. Heb het hele jaar al amper een winkel van binnen gezien die niet noodzakelijk was. Dus die 5 weken kunnen er ook nog wel bij.
Alleen de grens over geeft wel een steeds vervelender gevoel elke keer als ze met maatregelen komen. Voel me bijna een illegaal als ik de grens over ga naar een winkel.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 15-12-20 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt