Welke winkels ga jij missen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:26

moonsparkle schreef:
De bruna, ik wou nog kerst postzegels halen, maar misschien zijn deze nog bij de service balie van de supermarkt te koop? Of zijn die ook dicht? Ik hoop niet dat er veel winkels door failliet gaan, ik shop liever niet online.

Et voila: https://shop.postnl.nl/webshop/post-en- ... stzegelvel
Ook gewoon online te koop *D

ElSea schreef:
De bouwmarkt, gezien we midden in een verbouwing zitten... Echt poedersuiker met de hoofdletter K. Je hebt zovaak dat je iets op raakt/ineens nodig hebt en dan niet verder kan tot je weer voor de 4e keer die dag naar de bouwmarkt bent geweest :+

Als ik het goed begreep, kon je wel gewoon bestelde zaken afhalen. Niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar wellicht zijn er bouwmarkten die een soort snelservice gaan doen? Nu bestellen, over 3 uur ophalen, want door een medewerker voor je uit het schap geplukt.
Laatst bijgewerkt door Hilary op 14-12-20 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30179
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:27

De bouwmarkt... bestellen van rubbers en ringen online vind ik lastig..
let wel, ik wíl er zeker niet heen, maar afgelopen periode helaas een paar keer nodig gehad ( en ook een aantal keer terug gemoeten want verkeerde meegenomen en met een lekkage moest ik dan wel 2x op 1 dag snel heen en weer )

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:27

Ik ga de prenatal en andere soortgelijke winkels wel missen. Vanwege mijn zwangerschap heb ik zwangerschapskleding nodig waarvan ik de bh bijvoorbeeld graag in de winkel pas qua maat. En daarnaast het heerlijk baby shoppen wat in de winkel toch echt leuker en fijner is zodat ik kwaliteit met elkaar kan vergelijken en voelen.
Laatst bijgewerkt door vevina op 14-12-20 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud
Berichten: 1859
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:27

Het TNT service punt van mijn dorp zit in een niet essentiële winkel. Ik ben dus wel een beetje bang dat retourpakketjes heel lastig gaan worden.

xSannee

Berichten: 4358
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:28

Mijn werk :+ beetje jammer zonder inkomen _O-

Verder niks, ik kan alles wel online krijgen, gewoon op tijd bestellen in deze tijden.

Faelynn

Berichten: 3151
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:29

De bouwmarkten en woonwinkels.. Wij zitten momenteel midden in een verbouwing omdat ik binnenkort voor het eerst op mij zelf ga wonen en we hebben telkens ontzettend veel spullen nodig, wat gewoon echt niet van te voren te bedenken is, aangezien je steeds tegen nieuwe dingen aan loopt en we daarnaast ook niet alles van te voren op kunnen slaan. Dat word dus echt wel een probleem aangezien we met deadlines zitten waarvoor bepaalde dingen af moeten zijn.
Verder mis ik denk ik niet zo zeer winkels, meer activiteiten zoals festivals.

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:29

Voor nu wil ik vooral corona missen. En dan zien we de rest wel weer.
mvdende schreef:
En wat de prijs ervan is, is een 3e.

Veel dingen zijn online toch duurder dan in de winkels en je zit ook steeds met de verzendkosten. Die zijn ook niet mals tegenwoordig.


Online bestellen is beduidend goedkoper dan in de winkel.

En verder ben ik dit gezanik spuugzat. Fijn dat jij een goed immuunsysteem hebt, en niet dood gaat aan corona. Wees er blij mee. Andere mensen hebben dat niet, en die zijn nu heel erg ziek. Een mensenleven is verdomme onbetaalbaar en die spullen komen wel weer.

Mijn opa is heel ziek en ik kan hem niet zien, en als het verkeerd gaat, geen afscheid nemen ook. En weet je, dat gun ik niemand, en om dat te voorkomen, ga ik met liefde een heel jaar niet naar de winkel.

Cer

Berichten: 30179
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:30

Sinds wanneer is online bestellen perse goedkoper dan??

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:31

sterregoud schreef:
Het TNT service punt van mijn dorp zit in een niet essentiële winkel. Ik ben dus wel een beetje bang dat retourpakketjes heel lastig gaan worden.

De site van de rijksoverheid zegt:
Citaat:
Servicepunten voor het ontvangen en verzenden van brieven en postpakketten.

Dus wellicht blijft het servicepunt zelf wel open, maar gaat de winkel verder dicht?

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:32

Je kan online gewoon prijzen vergelijken, het is al rap goedkoper dan je lokale winkel. En veel winkels verzenden boven een bepaald bedrag gratis.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:33

Ook echt een first wirld problem... een winkel die je gaat missen.

Voorlopig helemaal niks. Tenzij na donderdag. Dan ga ik bepaalde winkels wel missen. Maar dat heeft dan wel een essentiële oorzaak.

Laten we er nou eens allemaal voor zorgen dat de besmettingen omlaag gaan. Daarna kunnen we verder kijken.

moonsparkle
Berichten: 21746
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:34

Hilary schreef:
moonsparkle schreef:
De bruna, ik wou nog kerst postzegels halen, maar misschien zijn deze nog bij de service balie van de supermarkt te koop? Of zijn die ook dicht? Ik hoop niet dat er veel winkels door failliet gaan, ik shop liever niet online.

Et voila: https://shop.postnl.nl/webshop/post-en- ... stzegelvel
Ook gewoon online te koop *D

ElSea schreef:
De bouwmarkt, gezien we midden in een verbouwing zitten... Echt poedersuiker met de hoofdletter K. Je hebt zovaak dat je iets op raakt/ineens nodig hebt en dan niet verder kan tot je weer voor de 4e keer die dag naar de bouwmarkt bent geweest :+

Als ik het goed begreep, kon je wel gewoon bestelde zaken afhalen. Niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar wellicht zijn er bouwmarkten die een soort snelservice gaan doen? Nu bestellen, over 3 uur ophalen, want door een medewerker voor je uit het schap geplukt.


Ja bedankt ik wist wel dat ze online te koop waren, maar ik had ze graag even in de winkel gehaald en eigenlijk morgen op de post willen doen met een opbeurend berichtje nu met de nieuwe maatregelen.

sterregoud
Berichten: 1859
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:34

@ Hillary, ja dat hoop ik, al weet ik niet of dat wel uitkan voor de winkelier.

moonsparkle
Berichten: 21746
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:34

purny schreef:
Ook echt een first wirld problem... een winkel die je gaat missen.

Voorlopig helemaal niks. Tenzij na donderdag. Dan ga ik bepaalde winkels wel missen. Maar dat heeft dan wel een essentiële oorzaak.

Laten we er nou eens allemaal voor zorgen dat de besmettingen omlaag gaan. Daarna kunnen we verder kijken.


Tenzij na donderdag?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:35

moonsparkle schreef:
De bruna, ik wou nog kerst postzegels halen, maar misschien zijn deze nog bij de service balie van de supermarkt te koop? Of zijn die ook dicht? Ik hoop niet dat er veel winkels door failliet gaan, ik shop liever niet online.

Als het goed is heeft de AH ze ook.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:36

@moonsparkle: en via greetz ofzo een kaartje versturen? Je kunt dan nog steeds een persoonlijke boodschap toevoegen, het is alleen niet handgeschreven (maar je kan vast wel een lettertypje kiezen die daar op lijkt en er een grapje over maken :) )

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:38

ik kom al vanaf maart niet meer in winkels, ik doe alles online. Met een beetje zoeken vaak nog goedkoper dan in de winkel!

Selina

Berichten: 14335
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:38

Moonsparkle: Ik heb de Decemberzegels bij de servicebalie van de AH gekocht :j

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:39

Morrie schreef:
ik kom al vanaf maart niet meer in winkels, ik doe alles online. Met een beetje zoeken vaak nog goedkoper dan in de winkel!

Dat dus :j ff je huiswerk doen :j

deksel

Berichten: 3790
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:40

mvdende schreef:
Het is er door: vanaf vannacht 00:00 gaan de niet-essentiële winkels minimaal 5 weken dicht.

Welke winkels ga jij missen dat ze open zijn?

Ik ga vooral de Action heel erg missen, kom daar erg vaak om even iets te halen. Kan online ook wel, maar dan betaal je gelijk 3x zoveel vaak.

Vanmiddag nog even snel behoorlijk wat inkopen gedaan, hopelijk grijp ik niet mis de komende 5 weken, maar ik verwacht toch wel Bol.com behoorlijk te moeten gaan sponsoren.

Nu ben ik echt heel erg benieuwd wat je allemaal wel niet koopt bij de Action, of de komende tijd via Bol.com. Kan me niet voorstellen dat je elke week iets nodig hebt van de Action?

Ik ga geen een winkel missen.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:40

Ik woon in een heel gezellig stadje, ook vind ik het belangrijk om zo veel mogelijk lokaal te kopen. Dus ik ga wel veel winkeltjes missen, hopelijk voor maar vijf weken.

Al m'n (kerst)inkopen heb ik in huis, dus wat dat betreft mis ik nu niet zo veel. Alleen de term 'alles kan je toch online kopen' vind ik een beetje een doodzonde. Dan staan zo meteen alle panden leeg.

Foaly

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:41

Ik heb mijn familie dit jaar een handvol keren gezien, en als mijn tante zich niet gedraagt moet ik Kerst overslaan. Heb een huisgenoot met astma, en ga voor haar geen risico lopen. Maar joh, wat poedersuiker dat jij niet naar de Action kunt nu :(:)

Cer

Berichten: 30179
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:41

Huiswerk.. Uhu
Ligt er helemaal aan voor welk bedrag je besteld, waar je besteld en hoe t verzonden wordt ...
ik bestel nl ook bijna alles online behalve de boodschappen

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:41

Hornbach. Ik moet wat klussen en schilderen maar ja helaas. Ik koop er ook katgengrit. Daar is ie goedkoop en ik ben grootverbuiker. Dus als dit langer duurt wordt het een palletje laten leveren.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 14-12-20 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:42

Morrie schreef:
ik kom al vanaf maart niet meer in winkels, ik doe alles online. Met een beetje zoeken vaak nog goedkoper dan in de winkel!

Ik vind het dan weer wel een ding om lokale ondernemers te steunen. Dus ik ging wel lekker naar de winkels, de kapper en de pedicure :). Dat laatste gaat online bepaald niet lukken en nu baal ik dat ik vorige week geen afspraak heb gepland.