Welke winkels ga jij missen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:38

Ladygiroc schreef:
F*ck.. stofzuigerzakken op.

die haal ik normaal bij de action.


Weke heb je nodig? Ik heb maandag een doos gehaald die zijn als het goed is niet op binnen 5 weken kan er evt 1 in een envelop opsturen?

cursebreaker

Berichten: 11565
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:43

Ik koop de stofzuigerzakken al een paar jaar bij de AH nu van eigen merk. Misschien is dat een optie? Ik haalde ze voorheen ook vd action, maar die van AH eigen merk vind ik even goed moet ik zeggen en zijn nog redelijk betaalbaar. Misschien hebben meer supermarkten nog van eigen merk een vervangende variant bv. Voor nu even.

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:15

Nog een leuke. Dweilstok geknapt. Uiteraard. Nu. >;)
Maar even wat van de buren geleend want eigenlijk wil ik het niet bestellen met deze drukte bij de post.
Weet iemand of de AH XL zo iets zou verkopen? Ik kom daar zelden namelijk. :o

cursebreaker

Berichten: 11565
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:23

De ah XL bij ons hier heeft die stokken idd wel liggen ja :j
Anders eventueel online bij blokker ofzo bv. Die hebben zoiets misschien nog wel :j

Mizora

Berichten: 18137
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:28

Ik heb mijn swiffer-dweil bij een gewone AH gekocht, misschien hebben ze ook wel de stokken staan, daar kijk ik nooit naar. Mijn vorige dweil heb ik bij de Hoogvliet gekocht, die had dat altijd staan, stok en voet los van elkaar.

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:31

cursebreaker schreef:
De ah XL bij ons hier heeft die stokken idd wel liggen ja :j
Anders eventueel online bij blokker ofzo bv. Die hebben zoiets misschien nog wel :j


Online wilde ik eigenlijk niet met deze drukte. Ik ga morgen bij de AH XL kijken dankjewel!


Mizora schreef:
Ik heb mijn swiffer-dweil bij een gewone AH gekocht, misschien hebben ze ook wel de stokken staan, daar kijk ik nooit naar. Mijn vorige dweil heb ik bij de Hoogvliet gekocht, die had dat altijd staan, stok en voet los van elkaar.


Hoogvliet ken ik niet. Maar ik morgen bij de AH kijken. Dankjewel.

Gammele ding werkt al 10 jaar, konden die 5 weken niet ook nog. _O-

Ladygiroc

Berichten: 5095
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:46

candalisa schreef:
Ladygiroc schreef:
F*ck.. stofzuigerzakken op.

die haal ik normaal bij de action.


Weke heb je nodig? Ik heb maandag een doos gehaald die zijn als het goed is niet op binnen 5 weken kan er evt 1 in een envelop opsturen?


:knuffel: super lief!
Ik heb er 1 (die niet helemaal past maar ach) van de buurvrouw _/-\o_

Christiene
Berichten: 7742
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:16

Al die pakketpunten die dicht gaan dat ga ik wel missen, het is al druk..

Sandra_H

Berichten: 2720
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:15

Christiene schreef:
Al die pakketpunten die dicht gaan dat ga ik wel missen, het is al druk..


Ja da's ook een leuke -O- van de week stond nog in de kranten dat post.nl opriep om de bezorgers wat te helpen door zoveel mogelijk naar pakketpunten te laten sturen. Dat heb ik vervolgens dus braaf gedaan. Nou had ik wel rekening gehouden met vertraging maar een maand (want tot minimaal einde lockdown) vind ik weer wat overdreven. Al begrijp ik die pakketpunten zelf ook wel weer.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:08

Als mensen nou eens zouden begrijpen wat een lockdown inhoud en niet blijven doorzeiken bij een nee, waren de pakketpunten gewoon open gebleven.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:16

Ineke2 schreef:
Als mensen nou eens zouden begrijpen wat een lockdown inhoud en niet blijven doorzeiken bij een nee, waren de pakketpunten gewoon open gebleven.

Een vriendin van mij werkt in een pakketpunt en die geeft aan dat het voornamelijk een economisch besluit is. Het kan niet uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41884
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:23

Ineke2 schreef:
Als mensen nou eens zouden begrijpen wat een lockdown inhoud en niet blijven doorzeiken bij een nee, waren de pakketpunten gewoon open gebleven.

Ik denk dat dat echt niet de enige reden is. Pakketpunt zijn levert een winkel niks op, kost zelfs geld wanneer er niks anders verkocht mag worden. Dat kun je van een ondernemer niet vragen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:35

Postnl bood zelfs extra geld om open te blijven :) 20 euro per uur extra. Maar er zullen wel goede redenen zijn om dicht te gaan

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:40

Ineke2 schreef:
Als mensen nou eens zouden begrijpen wat een lockdown inhoud en niet blijven doorzeiken bij een nee, waren de pakketpunten gewoon open gebleven.

Het gaat vooral om het geld. Ze krijgen €19 per uur als pakketpunt en een paar cent per pakketje. In Dagblad van het Noorden gaf een pakketpunthouder aan het vooral te doen vanwege de loop ik de winkel. Als mensen hun pakketje halen, kopen ze vaak ook nog kaartjes of een tijdschrift o.i.d. Van die €19 per uur kunnen de punten helaas niet leven.

Christiene
Berichten: 7742
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:55

Logisch dat ze dichtgaan, kan nooit uit.maar juist iedereen verstuurd nu pakketjes nu winkels dicht zijn, en ik doe zelf ook verjaardag ect een pakket na mensen of als ik wat voor ze heb atuur ik het maar op ipv erheen te rijden. Webshops h3bben het nu mega druk .

De blokker zet eigen personeel in om alles te brengen das ook wel slim.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:15

Zelf gaan bezorgen als winkel vind ik zeker slim.
Ach ik bestel de komende weken maar niks meer als ik het niet écht dringend nodig heb.
Volgens mij heb ik alles wel in huis dus nu duimen dat in elk geval de kappers weer open mogen half januari :=

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:45

Wel, bestellen en laten bezorgen gaat bij de hornbach ook niet meer zo eenvoudig.. gipsplaten die gister nog bezorgd konden worden, staan nu als “niet voor bezorgen beschikbaar” dus de opgenomen vakantiedagen voor een verbouwing kunnen ook in de prullenbak ..

Zonnetje81
Berichten: 18721
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:53

Ja ik kreeg een mail je laminaat is weer op voorraad. Maar de dag erna al niet voor afhaal en bezorgen 1 pak a 45 euro is me te gortig.

Morrie

Berichten: 22341
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:12

boe, mijn geweldige vloerwisser met spuitinstallatie van de Action is gebroken, nu mag ik weer op de knietjes dweilen iedere dag *huil* :\

Siers83

Berichten: 7403
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:36

Ik mis vooral mijn klanten. Werk in een Primera zonder postpunt dus wij zijn dicht. Ben wel aan t inventariseren maar alleen is heel alleen. Mis t dagelijkse praatje met de vaste klanten

Anoniem

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:22

Hoi lieve mensen,

Ik moet eigenlijk wat bestellen maar durf het niet zo goed aan. Mijn pakket die 16-12 verzonden is, heeft namelijk nog steeds geen leverdatum.
Bestellen jullie nog wel? Ik ben er huiverig voor dat dingen kwijtraken..

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:24

Voor de kerst zou ik vanaf vandaag niets meer bestellen :) maar in het algemeen bestel ik nog wel als het nodig is hoor :) heb nog geen problemen ervaren verder

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:30

De Hema heeft DHL ingeschakeld en die hebben zelfs gisteren (op zondag) bezorgd.

Ik had vrijdagochtend vroeg iets besteld bij de Hema, in de hoop dat het er dan voor kerst zou zijn (en zo niet, jammer dan). Normaal gesproken bestel ik ook online en dan haal ik het af in de dichtstbijzijnde winkel, maar nu moest het toch met de post. Mijn pakket werd gisteren rond lunchtijd bezorgd. Erg blij mee!

Telpeva

Berichten: 14846
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:42

brokjes schreef:
Hoi lieve mensen,

Ik moet eigenlijk wat bestellen maar durf het niet zo goed aan. Mijn pakket die 16-12 verzonden is, heeft namelijk nog steeds geen leverdatum.
Bestellen jullie nog wel? Ik ben er huiverig voor dat dingen kwijtraken..

2 weken geleden had ik ook wat besteld online, dat was brievenbuspost, en dit heeft er toen al 7 dagen (waarvan 5 werkdagen) over gedaan om hier aan te komen. Hoe het met pakketpost zit weet ik niet want ik heb geen recente ervaringen.
Zelf heb ik gisteren wel gewoon wat besteld, dat is pakketpost en ik ga er van uit dat ik dat pas in 2021 zal ontvangen. Geen idee of dat een realistische gedachte is, maar als het eerder aan komt dan is dat mooi meegenomen, en zo niet dan is de teleurstelling ook niet zo groot.

Anoniem

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:46

Bedankt voor jullie reacties!

Vind het ook spannend met Afterpay/Klarna. Ik wil iets bestellen waarvan ik niet zeker weet of het past, dus risico dat het retour moet zit er ook bij. Dat kost allemaal weer extra tijd.