Welke winkels ga jij missen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:48

brokjes schreef:
Bedankt voor jullie reacties!

Vind het ook spannend met Afterpay/Klarna. Ik wil iets bestellen waarvan ik niet zeker weet of het past, dus risico dat het retour moet zit er ook bij. Dat kost allemaal weer extra tijd.


Als het retour moet kan je dat bij beide aangeven en krijg je meer tijd om te betalen. Ze wachten dan op de webshop tot die de factuur aanpast.

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:01

Ik heb dit weekend nog dingen op bol.com besteld en daarvan zijn al een paar pakketjes vandaag binnen gekomen. Gewoon via post nl, had ik niet verwacht.

En uit betrouwbare bron vernomen dat er bij 1 pakketbezorger organisatie 55% meer pakketjes worden verwerkt per dag in vergelijk met vorig jaar.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:05

Ik had ook iets bij Bol.com besteld maar blijkbaar niet bij bol.com maar een externe verkoper. En blijkbaar krijg je dan geen T&T code ofzo. Dus weet dat ie onderweg is, maar wanneer het komt? Geen flauw idee

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:09

Keet schreef:
Ik had ook iets bij Bol.com besteld maar blijkbaar niet bij bol.com maar een externe verkoper. En blijkbaar krijg je dan geen T&T code ofzo. Dus weet dat ie onderweg is, maar wanneer het komt? Geen flauw idee


Dat is afhankelijk van de externe verkoper inderdaad. De ene keer krijg je er wel een en bij de ander weer niet. Hier gaat nog best goed, heb 1 pakket al ontvangen, zaterdagavond besteld :oo twee andere schuift de datum elke dag van op maar die is ook nog niet bij PostNL binnen zie ik op de app, alleen aangemeld door de verkoper.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:12

ontherun schreef:
Keet schreef:
Ik had ook iets bij Bol.com besteld maar blijkbaar niet bij bol.com maar een externe verkoper. En blijkbaar krijg je dan geen T&T code ofzo. Dus weet dat ie onderweg is, maar wanneer het komt? Geen flauw idee


Dat is afhankelijk van de externe verkoper inderdaad. De ene keer krijg je er wel een en bij de ander weer niet. Hier gaat nog best goed, heb 1 pakket al ontvangen, zaterdagavond besteld :oo twee andere schuift de datum elke dag van op maar die is ook nog niet bij PostNL binnen zie ik op de app, alleen aangemeld door de verkoper.


Volgens de website zou hij de 23ste geleverd moeten worden. Ben benieuwd :D Komt ook nog een ander pakketje via de DuurtHeelLang dus ben ook benieuwd wanneer dat komt.
Zo nog 1 ding ophalen bij de Hornbach. Eens zien hoe dat gaat met afhalen :)

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:22

DuurtHeelLang was hier redelijk snel toch. Hornbach gaat makkelijk, hier hebben ze buiten een loket gemaakt. Melden, naam en order nummer doorgeven en dan komt een medewerker je mandje met spullen brengen. Of mandjes, of pallets. Ja, we zitten hier midden een renovatie, super handig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:24


Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:42

Karin schreef:
De Hema heeft DHL ingeschakeld en die hebben zelfs gisteren (op zondag) bezorgd.

Ik had vrijdagochtend vroeg iets besteld bij de Hema, in de hoop dat het er dan voor kerst zou zijn (en zo niet, jammer dan). Normaal gesproken bestel ik ook online en dan haal ik het af in de dichtstbijzijnde winkel, maar nu moest het toch met de post. Mijn pakket werd gisteren rond lunchtijd bezorgd. Erg blij mee!


Ik had ook iets besteld bij Hema en het is vandaag keurig op tijd bezorgd. +:)+
Ik moet wel zeggen dat ik nu vrijwel alles met Afterpay bestel, ik vind het risico dat het te laat of niet bezorgd wordt te groot.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:59

Ik mis behangwinkels en de bouwmarkten aangezien ik een andere woning heb

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:33

Hier komt niks deze week nog. Dat hoeft ook niet per se, want het is niet voor kerst. Maar het was wel leuk geweest als t er wel was :7.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:37

Keet schreef:
Ik had ook iets bij Bol.com besteld maar blijkbaar niet bij bol.com maar een externe verkoper. En blijkbaar krijg je dan geen T&T code ofzo. Dus weet dat ie onderweg is, maar wanneer het komt? Geen flauw idee

Oooh dit had ik ook! Had een bedframe besteld, zou volgens bol de 23e geleverd worden. Stonden ze afgelopen vrijdag al op de stoep. Heb nog nooit meegemaakt dat het pakket er eerder is dan de genoemde levertijd :')

En verder mis ik ook vooral de bouwmarkten ivm verhuizing. Vorige week maandag nog halsoverkop een wasmachine, koelkast en fornuis gekocht. En verf, plamuurmes, een set schroevendraaiers, hamer, dat soort dingen _O- En de Action voor de wat kleinere dingen in huis als schoonmaakspul, een prullenbak, etc.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:59

Blokker heeft nu al 2 weken bezorgtijd aangegeven ...
dat het een puinhoop zou worden was wel te verwachten helaas ... ik snap wel dat de pakketpunten niet openblijven daarvoor voor €19 kunnen ze hun kosten niet dekken bij onze ophaalpunt kan je via app extra dingen bestellen en dan “bezorgt” hij het bij de achter ingang van zn winkel...

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:22

Blokker adverteert nog met binnen 3 dagen.

Hornbach was goed geregeld

Postnl heeft iets nieuws. Kleinere webshops krijgen nog maar een x aantal pakketten die ze mogen versturen per dag. Daarna kunnen ze geen labels meer maken

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 19:34

Ik wacht nog steeds op mijn pakketje van AliExpress. Is 100% zeker in Nederland en had er 10 dagen geleden al moeten zijn....

Heb het hard nodig, 28-11 besteld dus vóór de kerstdrukte. Alleen wel in de Black Friday drukte. Is een brievenbus pakket. Gewoon pakket op dezelfde dag besteld is wel al binnen.

Edit: zie net dat de track and trace nu aangeeft: zending is gesorteerd.

Dat is al beter dan dat pakketje voorgemeld was, maar nog niet bij PostNL.

Het is kennelijk érg druk, óók bij de brievenbus post.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 21-12-20 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:35

Keet schreef:
Blokker adverteert nog met binnen 3 dagen.

Hornbach was goed geregeld

Postnl heeft iets nieuws. Kleinere webshops krijgen nog maar een x aantal pakketten die ze mogen versturen per dag. Daarna kunnen ze geen labels meer maken

Lekker dan :\. Zal voor Bol wel niet gelden.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:49

Nee dat zeggen de kleintjes ook idd. Wel extra betalen maar verder

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:56

Keet schreef:
Blokker adverteert nog met binnen 3 dagen.

Hornbach was goed geregeld

Postnl heeft iets nieuws. Kleinere webshops krijgen nog maar een x aantal pakketten die ze mogen versturen per dag. Daarna kunnen ze geen labels meer maken


Helaas heb ik een aantal dingen besteld waarbij er stond vandaag bestellen morgen in huis (geen kerst kados maar oa een goede lamp om te kunnen werken) maar bij de bestel overzicht staat er dan 7-8 dagen bezorgtijd

Suzanne F.

Berichten: 49402
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:08

Ali kan echt heel lang duren hoor. Ik heb net mijn bestelling van september binnen.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 20:15

Suzanne F. schreef:
Ali kan echt heel lang duren hoor. Ik heb net mijn bestelling van september binnen.


Ik had extra verzendkosten betaald voor de "snelle" verzending. Anders had ik het ook pas ergens in februari gehad.

Gelukkig lijkt het pakketje nu "boven water" en zoals het eruit ziet, gaat het morgen (of ergens anders deze week) komen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:17

Ali gaat de laatste maanden bij ons super snel :)

Jammer van die veranderde levertijd bij de blokker :(

Verwacht nog 3.5 pakket. Van de laatste 1.5 maakt me niet zo uit. De eerste 2 zou ik graag voor kerst zien :j maar kan ook later als het niet anders kan

marleen_usar

Berichten: 24683
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:25

Bij de bouwmarkt kan je online bestellen en dan kan je het daar af halen.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:28

marleen_usar schreef:
Bij de bouwmarkt kan je online bestellen en dan kan je het daar af halen.

Weet ik maar ik wil graag zien wat ik bestel

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:30

Mijn zusje bestelde gisterochtend iets bij de Hema (na mijn opbeurende bericht) en kreeg haar pakket vanavond al geleverd met DHL, appte ze net. DuurtHeelLang gaat momenteel dus blijkbaar niet op. :D

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:38

Het is juist bij de brievenbuspost ook super druk. Veel meer mensen dan vorig jaar versturen echte kerstkaarten en dat is bij de brievenbuspost echt te merken :j
Vandaag kwam er bij mij een kaart binnen die ik een week terug al in de app had zien staan.
Pakketdienst van PostNL leverde bij ons ook op zondag. Manlief had wat besteld en dat werd gisteren bezorgd.

Verder heb ik momenteel geen wensen meer die niet kunnen wachten tot na de feestdagen, dus ik heb gewoon even geduld.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:44

marleen_usar schreef:
Bij de bouwmarkt kan je online bestellen en dan kan je het daar af halen.


Alleen geldt dat láng niet voor het hele assortiment. Hoe vaak ik niet heb dat er 36 varianten op voorraad zijn, maar dan maar 6 beschikbaar voor click&collect |o |o

En op de 'gewone' manier, leveren aan bouwmarkt en afhalen duurt het ook vrolijk 10 dagen. Ja dahag, ik heb geen badkamer meer, ga niet nog 5 weken wachten.