Welke winkels ga jij missen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Century

Berichten: 5989
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:21

Potgrond is inderdaad niet helemaal hetzelfde als grond voor je moestuin :) Al kan je best een deel potgrond gebruiken, je hebt nog wel wat voedzamers nodig.

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:20

Wc papier heb ik de Action niet voor nodig, ik haal dat altijd hij de Lidl en die is gelukkig gewoon open.

Zit wel met wat mensen die ik een kaartje wil sturen en vind de meeste kaartjes uit de supermarkt niet mooi genoeg en vind rechtstreeks online bestellen wat minder persoonlijk.
En eerst online bestellen en dan versturen duurt meestal net te lang, dus tja, dilemma...


Maar dat is aan de andere kant ook weer een luxe probleem, het is niet zo dat je niks kunt

8nnemiek

Berichten: 43421
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:34

Kun je geen grond en mest bij de Welkoop/boerenbond krijgen?

Wij gebruiken gewoon onze paardenmest. Daar doet de moestuin het erg goed op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41670
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:36

moonsparkle schreef:
Ik mis het tuincentrum op dit moment. Ik wil de moestuin gaan klaar maken, maar waar haal ik nu mest of moestuingrond vandaan? Verzenden is erg prijzig.

Bel een boer/paardenhouder in de buurt of je wat mest mag komen scheppen?

Absolem

Berichten: 2766
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:36

Century schreef:
Potgrond is inderdaad niet helemaal hetzelfde als grond voor je moestuin :) Al kan je best een deel potgrond gebruiken, je hebt nog wel wat voedzamers nodig.


Gelukkig rijden we bijna allemaal paard en hebben we plenty aan paarden mest beschikbaar hahaha

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:55

Dat stond ik ook te bedenken toen ik vanavond een kruiwagen op de mesthoop reed. :))

Potgrond met paardenmest. Als het echt niet lukt om aan moestuingrond te komen... :D

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:14

Heb in het Flevoland topic gevraagd of ik bij iemand wat op mag scheppen :')

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:30

Nog een dingetje. We hebben eigenlijk een auto nodig ivm baanwissel. Het voelt nu ook fijner dan ov, maar het scheelt ook heel veel in reistijd en sjouwwerk. Alleen de showrooms zijn gesloten. Particulier vind ik een beetje tricky, heb weinig verstand van auto's en dan ook geen garantie.

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:03

moonsparkle schreef:
Nog een dingetje. We hebben eigenlijk een auto nodig ivm baanwissel. Het voelt nu ook fijner dan ov, maar het scheelt ook heel veel in reistijd en sjouwwerk. Alleen de showrooms zijn gesloten. Particulier vind ik een beetje tricky, heb weinig verstand van auto's en dan ook geen garantie.


Meeste auto bedrijven kan je gewoon bellen hoor as je iets op hun site heb zien staan zetten ze de auto buiten en kan je gewoon kijken.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:24

candalisa schreef:
moonsparkle schreef:
Nog een dingetje. We hebben eigenlijk een auto nodig ivm baanwissel. Het voelt nu ook fijner dan ov, maar het scheelt ook heel veel in reistijd en sjouwwerk. Alleen de showrooms zijn gesloten. Particulier vind ik een beetje tricky, heb weinig verstand van auto's en dan ook geen garantie.


Meeste auto bedrijven kan je gewoon bellen hoor as je iets op hun site heb zien staan zetten ze de auto buiten en kan je gewoon kijken.


Ah daar had ik niet zo aan gedacht, ga er een belletje aan wagen.

imaudy
Berichten: 5073
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:36

tones schreef:
Tancreda4 schreef:
Ik mis de Welkoop haha, of bouwmarkt. Moest een schroef hebben en wat boutjes voor m'n sulky. Kan alleen online, maar ik wil liefst ff proberen in de winkel zelf welke ik moet hebben. En ik wilde eigenlijk nog een schuilhok gaan maken, maar heb ik ook liever in handen voor ik het materiaal koop. Dus moet nog een geduld hebben. Jammerrrr


De Welkoop is hier gewoon open, en sinds afg. maandag mag je ook weer niet-diervoeding kopen.


[ [url=m/svb5Wp.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')


Knappe jongen die DIT jaar wel bij de action is geweest :D

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:34

Een meubelzaak hier in de buurt geeft op afspraak video rondleidingen. Dat is ook slim bedacht. Dan maak je een afspraak en dan dan loopt de verkoper met een tablet/camera door de showroom en dan kan je rustig kijken en eventueel meubels of kasten nog extra goed bekijken.
Natuurlijk is het niet ideaal maar ik vond het wel creatief.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:51

Ja zoiets las ik ook over auto showrooms, maar dat lijkt me toch onhandig, een auto moet je echt inzitten en voelen. Maar ik ga vandaag wel even bellen of het inderdaad mogelijk is om de auto's waar we interesse in hebben voor de deur te zetten.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:30

Ik baalde al stiekem een beetje van de Wibra sluiting ivm de Dasty... Wordt er nu in de groepsapp gevraagd of iemand nog Dasty heeft staan, denk kijk voor de grap eens op Marktplaats maar daar wordt het nu gewoon aangeboden voor 5-7.5 per fles terwijl het normaal 2.50 kost :')

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:40

Horen jullie ook zoveel om je heen dat winkels gewoon stiekem open zijn? Ik kan er zo 10 opnoemen waar ik zelf heb gezien dat mensen binnen liepen of de deur open ging of waarvan ik het gehoord heb. Ik ben zelf niet iemand die de politie gaat bellen, sorry, maar ik denk dat het dan landelijk wel gebeurt?

Wel betreft het een juwelier, tv winkel, beddenzaak.. niet een Hema of mediamarkt :+

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:45

sureido schreef:
Horen jullie ook zoveel om je heen dat winkels gewoon stiekem open zijn? Ik kan er zo 10 opnoemen waar ik zelf heb gezien dat mensen binnen liepen of de deur open ging of waarvan ik het gehoord heb. Ik ben zelf niet iemand die de politie gaat bellen, sorry, maar ik denk dat het dan landelijk wel gebeurt?

Wel betreft het een juwelier, tv winkel, beddenzaak.. niet een Hema of mediamarkt :+

Nee hier niet, wel mensen die winkels binnen gaan omdat ze denken open te zijn. Veelal zijn dat toch pakketpunten of ze zijn open omdat ze vanuit de zaak bezorgen.

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:02

sureido schreef:
Horen jullie ook zoveel om je heen dat winkels gewoon stiekem open zijn? Ik kan er zo 10 opnoemen waar ik zelf heb gezien dat mensen binnen liepen of de deur open ging of waarvan ik het gehoord heb. Ik ben zelf niet iemand die de politie gaat bellen, sorry, maar ik denk dat het dan landelijk wel gebeurt?

Wel betreft het een juwelier, tv winkel, beddenzaak.. niet een Hema of mediamarkt :+


Nee, hier ken ik ze niet. Wel kan je op afspraak een tv komen bekijken, of een wasmachine ofzo. Is meer een soort winkelen op afspraak waarbij je alleen bent. Winkel is dus dicht maar ze spreken met 1 iemand af. Geen idee of dat binnen de regels valt eigenlijk.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:22

Ik kan inderdaad wel gewoon bij verschillende auto dealers terecht, heb even gebeld.

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:24

moonsparkle schreef:
Ik kan inderdaad wel gewoon bij verschillende auto dealers terecht, heb even gebeld.

Sucess met het uitzoeken van je nieuwe toot!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:24

Ik denk dat dat niet mag officieel hoor. Dicht is dicht toch.. volgens mij mag er alleen bezorgd worden? Maar mijn ouders zijn dus ook een tv gaan ophalen :+ tja.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:30

sureido schreef:
Ik denk dat dat niet mag officieel hoor. Dicht is dicht toch.. volgens mij mag er alleen bezorgd worden? Maar mijn ouders zijn dus ook een tv gaan ophalen :+ tja.

Ophalen mag bijv. Wel als het bedrijf een pakket punt is :')
Vind ik ook bijzonder.

xxxmh

Berichten: 3497
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:15

Ik mis momenteel een beddenwinkel. Had van de week mijn matras even rechtop gezet want moest onder me bed en me matras is best slap en toen is die ingeknikt toen die rechtop stond dus slaap nu in een kuil. Hopelijk blijft het bij deze verlenging en wordt het niet nog langer want heb nu al last van mijn rug na 3 nachten slapen. En dan moeten we nog een paar weken :(

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:19

xxxmh schreef:
Ik mis momenteel een beddenwinkel. Had van de week mijn matras even rechtop gezet want moest onder me bed en me matras is best slap en toen is die ingeknikt toen die rechtop stond dus slaap nu in een kuil. Hopelijk blijft het bij deze verlenging en wordt het niet nog langer want heb nu al last van mijn rug na 3 nachten slapen. En dan moeten we nog een paar weken :(


Dezelfde bestellen is geen optie?
MAar kan mij voorstellen dat je nu graag even wilt proberen inderdaad

Telpeva

Berichten: 14758
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:37

xxxmh schreef:
Ik mis momenteel een beddenwinkel. Had van de week mijn matras even rechtop gezet want moest onder me bed en me matras is best slap en toen is die ingeknikt toen die rechtop stond dus slaap nu in een kuil. Hopelijk blijft het bij deze verlenging en wordt het niet nog langer want heb nu al last van mijn rug na 3 nachten slapen. En dan moeten we nog een paar weken :(

Wat voor bodem heb eronder? Ik heb zelf een lattenbodem, en ben vorig jaar verhuisd, daarna lag mijn bed opeens niet meer lekker. Maar het bleek dat de lattenbodem niet meer goed afgesteld stond (hier en daar verschoven door het verplaatsen), eigenlijk dus heel simpel te verhelpen maar het duurde even voordat ik er achter was dat het probleem daar lag. Misschien helpt het om dat te controleren?
Niet comfortabel kunnen slapen is naar :knuffel:


Zelf heb ik afgelopen weekend kledingwinkels gemist :o ik was een hele dag op pad met het ov, en het duurde allemaal langer als verwacht, en het werd ook steeds kouder. Gewoon onderweg, lopend en in de trein was er niks aan de hand maar elke keer op een perron in de kou staan was op een gegeven moment niet meer leuk. Ik ben meerdere grotere stations langs gekomen en ik baalde wel van elke dichte hema, ik had echt graag even een extra hemdje of shirtje willen scoren, desnoods een dekentje want ik had het gewoon echt koud.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 12-01-21 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30172
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:40

Ik trok net een telefoonoplader kapot.. ik had er nog maar 1... :')
Dus ik heb net bij een kennis een extra lader gehaald en er meteen 1 besteld (die er morgen dus is)..
Dus eigenlijk een opladerwinkel :D

En nog steeeeeds de bouwmarkt voor tegels.. ik kan niks in gang gaan zetten... De loodgieter kan in Mei, maar ik durf echt niks vast te zetten nu omdat ik geen idee heb wanneer de spullen er kunnen zijn...