Welke winkels ga jij missen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:45

Zonnetje81 schreef:
Hornbach. Ik moet wat klussen en schilderen maar ja helaas. Ik koop er ook katgengrit. Daar is ie goedkoop en ik ben grootverbuiker. Dus als dit langer duurt wordt het een palletje laten leveren.

Als je weet wat je nodig hebt, kun je het (voor zover ik weet) bestellen en dan afhalen. Zo heeft een vriendin van mij dat gedaan tijdens de eerste lockdown.

Voor de winkelen-bij-kleine-lokale-winkeltjes-mensen: ik vraag me af of je zulke winkeltjes niet kunt bellen met wat je nodig hebt, via tikkie betalen en dan afhalen? Ik heb geen idee of dat gaat mogen straks, maar bij restaurants mag je ook afhalen. Moet je natuurlijk ook wel weten wat je hebben wil, even een trui uitzoeken wordt wat lastiger (on the other hand, heb je die nu acuut nodig in deze komende 5 weken, of kan het ook ff wachten?).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41670
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:45

Hilary schreef:
Zonnetje81 schreef:
Hornbach. Ik moet wat klussen en schilderen maar ja helaas. Ik koop er ook katgengrit. Daar is ie goedkoop en ik ben grootverbuiker. Dus als dit langer duurt wordt het een palletje laten leveren.

Als je weet wat je nodig hebt, kun je het (voor zover ik weet) bestellen en dan afhalen. Zo heeft een vriendin van mij dat gedaan tijdens de eerste lockdown.

Voor de winkelen-bij-kleine-lokale-winkeltjes-mensen: ik vraag me af of je zulke winkeltjes niet kunt bellen met wat je nodig hebt, via tikkie betalen en dan afhalen? Ik heb geen idee of dat gaat mogen straks, maar bij restaurants mag je ook afhalen. Moet je natuurlijk ook wel weten wat je hebben wil, even een trui uitzoeken wordt wat lastiger (on the other hand, heb je die nu acuut nodig in deze komende 5 weken, of kan het ook ff wachten?).

Dat probeer ik idd te regelen met de winkel waar ik mijn tekenspullen koop :j.

Ladygiroc

Berichten: 5089
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:47

De nagelstudio, en oké, action ook maar dat vind mn bankrekening vast minder erg.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:49

Mijn vader koopt sinds half maart wekelijks een boek bij de lokale boekhandel. Hij wil proberen om dat ook gewoon te blijven doen. Hij stuurt tot nu toe de winkelier een appje op dinsdag en dan is het boek er op donderdag of vrijdag. Tot nu toe betaalde hij dan in de winkel, maar wellicht kan dat nu ook anders. Of boek opsturen ofzo.

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:52

TK Maxx en de Action.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:52

Dat is wel een mooie oplossing Hillary!
Hier worden dat soort oplossingen ook aangeboden, gelukkig.

Dat doe ik liever dan Bol of Amazon spekken.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:55

Als het op die manier lokaal kán, is dat natuurlijk mooi :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37279
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:55

Eigenlijk helemaal geen winkels. Heb weinig nodig. Hooguit het alles heb winkeltje in mijn oude woonplaats voor bv bh, sokken, een mok die kapot is of een puzzel of een leuke kaart. Maar op bhs na geen noodzaak.

Gelukkig heb ik mijn klusmateriaal al vooruit besteld en laten klaarleggen bij de bouwmarkt. :j Toevallig dit weekend gedaan voor de laatste spullen. Het werkt eigenlijk best goed. Vooraf aangeven wat je wilt hebben en je kunt zelf je ophaal datum uitkiezen en hebt daarna drie dagen om het op te halen na je gekozen datum. Enige was, iets was totaal anders als op de site en de foto op de verpakking. Gezien de gilllende drukte in de winkel dan maar een ander uiterlijk accepteren en niet de drukte in voor iets dat net anders is.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:55

Ik kom echt nooit bij de action, vind dat zo’n troep wat ze daar verkopen. Verder kwam ik de afgelopen maanden ook al niet in winkels behalve de supermarkt. Gewoon omdat het advies al maanden is om zoveel mogelijk thuis te blijven. Zie door al deze reacties wel waarom deze noodmaatregel dus nodig is... De meesten doen het niet uit zichzelf, dus dan maar zo onder dwang.

ZEJA

Berichten: 3106
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:56

Denk niet dat ik de winkels ga missen.
Zal wel weer leuk zijn als ze open gaan maar ga nergens wekelijks naar toe.

Net toch maar de laatste kerstcadeaus besteld was er nog niet aan toe gekomen om ze te gaan halen.

En als ik vanmiddag de rijen zag ben ik heeeeel blij dat ik er niet naar toe ben gegaan.
En het enige wat ik in voorraad gehaald heb is een zak hondenvoer.



Hier in de buurt heb je kinderkleding winkels waar je een afspraak kan maken voor een privé winkel moment.

Goof

Berichten: 28845
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:59

Uh geen. Ik ga echt niet wekelijks een rijtje winkels af voor de lol ofzo.
Het enige dat ik belangrijk vind is dat ik aan mijn levensmiddelen en diervoeding kan komen. De rest vind ik zo onbelangrijk, ik snap de drukte om de sluiting dan ook niet zo goed.

Wat ik wel erg mis is de horeca. Ik ging erg vaak lekker een bakkie koffie drinken buiten de deur, dat was echt mijn me-time.

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:01

De Action (heb daar op de één of andere manier altijd wel wat nodig) en tuincentra in deze gezellige tijd {:) Verder bestel ik alles toch al online en heb ik niks nodig (genoeg kleding, verzorgingsproducten voor de komende vijf weken etc. etc.) :D

Kookaburra

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:02

De action :+
Ik hoop dat ze nog een specifieke kleur en type borden hebben als ze weer open mogen. Ik heb bijna mijn uitzet qua servies bijeen, maar mis net 4 borden en 4 mokken :=

Voor de rest ga ik niet veel missen.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:03

Nog even over bouwmarkten: beetje makkelijk om te zeggen dat je alles kan bestellen/online kan kopen. Laatst een waterleiding geraakt, en een weekend zonder stromend water + warmte gezeten. Was persoonlijk erg blij dat de bouwmarkt weer open was.

Wat voor de een niet-essentieel is is dat voor de ander wel een andersom. Beetje sneu dat we elkaar gaan afsnauwen in een topic dat nota bene draait om 'welke winkels je gaat missen' en alles wegzet onder de noemer first world problems.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:04

In mijn geval de retailwinkels van de keten die mij maandelijks van salaris voorziet :=

Vanuit mijn functie nog zat werk om uit te voeren aangezien ik op het hoofdkantoor werk maar voor mijn collega's in de winkels is dit behelpen :(

Onali

Berichten: 18475
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:06

ElSea schreef:
Nog even over bouwmarkten: beetje makkelijk om te zeggen dat je alles kan bestellen/online kan kopen. Laatst een waterleiding geraakt, en een weekend zonder stromend water + warmte gezeten. Was persoonlijk erg blij dat de bouwmarkt weer open was.

Wat voor de een niet-essentieel is is dat voor de ander wel een andersom. Beetje sneu dat we elkaar gaan afsnauwen in een topic dat nota bene draait om 'welke winkels je gaat missen' en alles wegzet onder de noemer first world problems.


Maar ik hoop dat je zelf het verschil tussen de Action en een bouwmarkt toch ook inziet?

Ik ga kwa winkels niks missen, hen een schurfthekel aan shoppen.
Ik ga wel mijn pedicure en massage missen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:07

De enige winkel waar ik zowel praktisch gezien als voor de leuk graag kom is de Hema.

Al kwam ik daar de laatste maanden ook niet meer om te 'winkelen', maar om mijn online bestelling op te halen. Even bij de kassa melden, pakketje aanwijzen, betalen en weer weg.

Volgens mij is het nog niet helemaal duidelijk of de Hema tot de levensmiddelenwinkels behoort. Maar als die dicht zou gaan én er geen bestellingen meer afgehaald kunnen worden, dan zou ik dat wel jammer vinden. Natuurlijk kan thuisbezorgen ook (heb ik in het voorjaar gedaan), maar om nou dagen op mijn bestelling te moeten wachten omdat de post overbelast is... Dan wacht ik wel tot ze weer open zijn.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:07

Goof schreef:
Wat ik wel erg mis is de horeca. Ik ging erg vaak lekker een bakkie koffie drinken buiten de deur, dat was echt mijn me-time.

Viel mij laatst op dat er op best veel plekken to go dingen zijn. Maar ik ken jou uit het wandeltopic, weet dat je liever ergens even lekker gaat zitten :) Niet helemaal hetzelfde dus, maar er zijn wel opties :j

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:08

Ik ga kringloopwinkels missen. Koop graag spulletjes tweedehands.

Onali

Berichten: 18475
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:10

Goof schreef:
Wat ik wel erg mis is de horeca. Ik ging erg vaak lekker een bakkie koffie drinken buiten de deur, dat was echt mijn me-time.



Horeca mis ik ook.
Het eten afhalen of laten bezorgen is gewoon niet hetzelfde. Het gaat ook om het even-uit-huis-zijnstukje als je uiteten gaat.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:10

Knudd schreef:
Ik ga kringloopwinkels missen. Koop graag spulletjes tweedehands.


Mijn man komt er normaal gesproken vaak voor zijn werk, dat is nu wel even lastig.

Goof

Berichten: 28845
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:11

Hilary schreef:
Goof schreef:
Wat ik wel erg mis is de horeca. Ik ging erg vaak lekker een bakkie koffie drinken buiten de deur, dat was echt mijn me-time.

Viel mij laatst op dat er op best veel plekken to go dingen zijn. Maar ik ken jou uit het wandeltopic, weet dat je liever ergens even lekker gaat zitten :) Niet helemaal hetzelfde dus, maar er zijn wel opties :j


Ja klopt, daar heb ik ook zeker gebruik van gemaakt, maar dat is toch minder leuk dan echt ergens zitten :o

Inderdaad onali, even weg zijn, andere sfeer, mensen kijken, lekker eruit zijn.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:12

Onali schreef:
ElSea schreef:
Nog even over bouwmarkten: beetje makkelijk om te zeggen dat je alles kan bestellen/online kan kopen. Laatst een waterleiding geraakt, en een weekend zonder stromend water + warmte gezeten. Was persoonlijk erg blij dat de bouwmarkt weer open was.

Wat voor de een niet-essentieel is is dat voor de ander wel een andersom. Beetje sneu dat we elkaar gaan afsnauwen in een topic dat nota bene draait om 'welke winkels je gaat missen' en alles wegzet onder de noemer first world problems.


Maar ik hoop dat je zelf het verschil tussen de Action en een bouwmarkt toch ook inziet?

Ik ga kwa winkels niks missen, hen een schurfthekel aan shoppen.
Ik ga wel mijn pedicure en massage missen.


Dan nog, als iemand als antwoord de Action heeft op een vraag die nota bene gesteld wordt hier: lekker boeien. Vergeet niet dat sommige mensen winkelen wel lekker vinden en daar ook een stukje welzijn uit putten. Net zoals jij uit jouw pedicure/massage (wat ik overigens heel goed snap :):) )

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:12

Ja, snap ik Goof. Zaterdag zag ik ook weer mensen klungelen bij een to go punt. Heb je je eten en drinken gehaald, moet je het nog ergens in elkaar zetten (suiker, melk) en opdrinken / eten. Deze mensen bleven staan, zag er ook niet heel handig uit zonder sta-tafel.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 23:14

Onali schreef:
ElSea schreef:
Nog even over bouwmarkten: beetje makkelijk om te zeggen dat je alles kan bestellen/online kan kopen. Laatst een waterleiding geraakt, en een weekend zonder stromend water + warmte gezeten. Was persoonlijk erg blij dat de bouwmarkt weer open was.

Wat voor de een niet-essentieel is is dat voor de ander wel een andersom. Beetje sneu dat we elkaar gaan afsnauwen in een topic dat nota bene draait om 'welke winkels je gaat missen' en alles wegzet onder de noemer first world problems.


Maar ik hoop dat je zelf het verschil tussen de Action en een bouwmarkt toch ook inziet?

Ik ga kwa winkels niks missen, hen een schurfthekel aan shoppen.
Ik ga wel mijn pedicure en massage missen.


De action verkoopt ook "essentiële" spullen hoor.

Denk aan vuilniszakken, wasmiddel, deodorant, tandpasta.

Dat zijn dingen die bij de Action vaak toch goedkoper zijn dan bij een supermarkt. Ik koop dat soort dingen eigenlijk het liefst bij de Action dus.

Ik kan het de komende weken in de supermarkt kopen, maar dan betaal ik dus meer.

Vandaag daarom wat van die dingen ingeslagen, zodat ik voorlopig genoeg heb..

Oja, verf en verfbenodigdheden zoals kwasten en rollertjes halen we ook bij de Action! Zijn al zeker 10 blikken witte verf doorheen gegaan het afgelopen jaar.