Welke winkels ga jij missen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:15

Ik vind dit topic ook eigenlijk misplaatst. Als we een beetje kritisch kijken naar onszelf en ons land zijn we eigenlijk niet meer dan een verwende kleuter.

'Onze hele wereld staat op zijn kop.' Dat is natuurlijk grote onzin, de wereld vergaat niet omdat we niet a la minute naar een winkel kunnen hollen om op onze wenken bediend te worden.

Deze hele pandemie heeft mij leren omdenken, mij leren beseffen hoe weinig ik eigenlijk echt het huis uit moet. Hoe weinig zooi ik écht nodig heb.

Wel heb ik onze zorgmedewerkers leren waarderen en ook geleerd welke mensen in onze vrienden/kenissenkring wel normaal kunnen denken en welke we snel moesten lozen. Wat vrienden waard zijn!

En geleerd geduld te hebben, een pakketje dat wat later gebracht wordt. Who gives a flying f*ck. Onze vaste bezorgers krijgen allemaal een kerstpresentje zodra we ze weer zien. <3

Dus nee, ik ga geen enkele winkel missen! Misschien leren we weer met zijn alle dat we niet 24/7 de deur uit hoeven. Misschien kunnen winkels weer dicht op zondag en met (tweede) feestdagen.

Wel vind ik het verschrikkelijk voor de ondernemers die zo vreselijk hard hebben geprobeerd om alles toe te passen en onder controle te houden. Maarja, wederom dat vreselijk egoïstisch en dom volk... -O-

Er zijn (véél) ergere dingen in de wereld dan een winkel moeten missen.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:18

Idd Kim. We zitten in een grote crisis waarbij we niet weten of onze familie er goed vanaf gaat komen en dan word er gevraagd of je een winkel mist...
Liever even de niet essentiële winkels dicht voor een maand of 2(want dit gaat weer langer duren door bepaalde personen) dan dat ik dadelijk mijn familie kan begraven

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:18

KimD schreef:
Ik vind dit topic ook eigenlijk misplaatst. Als we een beetje kritisch kijken naar onszelf en ons land zijn we eigenlijk niet meer dan een verwende kleuter.

'Onze hele wereld staat op zijn kop.' Dat is natuurlijk grote onzin, de wereld vergaat niet omdat we niet a la minute naar een winkel kunnen hollen om op onze wenken bediend te worden.

Deze hele pandemie heeft mij leren omdenken, mij leren beseffen hoe weinig ik eigenlijk echt het huis uit moet. Hoe weinig zooi ik écht nodig heb.

Wel heb ik onze zorgmedewerkers leren waarderen en ook geleerd welke mensen in onze vrienden/kenissenkring wel normaal kunnen denken en welke we snel moesten lozen. Wat vrienden waard zijn!

En geleerd geduld te hebben, een pakketje dat wat later gebracht wordt. Who gives a flying f*ck. Onze vaste bezorgers krijgen allemaal een kerstpresentje zodra we ze weer zien. <3

Dus nee, ik ga geen enkele winkel missen! Misschien leren we weer met zijn alle dat we niet 24/7 de deur uit hoeven. Misschien kunnen winkels weer dicht op zondag en met (tweede) feestdagen.

Wel vind ik het verschrikkelijk voor de ondernemers die zo vreselijk hard hebben geprobeerd om alles toe te passen en onder controle te houden. Maarja, wederom dat vreselijk egoïstisch en dom volk... -O-

<3 Dit. Elk woord <3

En hoe beter we ons aan de regels houden, hoe sneller we weer van alles kunnen. Maar laten we verdomme niet doen of onze levens ervan afhangen zeg.

Er hangen wel letterlijk levens af van ons netjes aan de regels houden. Wat zijn 5 weken niet kunnen winkelen tegenover een mensenleven.......

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:18

Ik vind de Action toch een behoorlijk essentiele winkel voor ouders die nu met kinderen moeten thuiswerken... Ik haal daar altijd knutselspullen, nu moeten ze nog meer bezig gehouden worden. De scholen zijn vooral gesloten om ouders te dwingen om thuis te blijven werken volgens Hugo de Jonge...

:+
Laatst bijgewerkt door corinep op 14-12-20 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:20

Het meest irritante vind ik, dat ik juist lokale ondernemers wil steunen en duurzaam shop. Dus met de fiets naar de winkel ipv online bestellen dat zo'n busje weer de halve wijk door moet. Maar dat zit er nu dus even niet in. Juist de kleine lokale winkels vind ik altijd super leuk, maar die hebben niet allemaal een site waar je kan bestellen zodat je het kan laten bezorgen.
Nou koop ik niet heel vaak iets wat niet beschikbaar is in de winkels die nog wel open zijn, maar toch. Het irriteert me dat ik nu wel mee moet doen aan de makkelijke maatschappij van bestellen, passen, terugsturen etc.

Maar het stelt nog steeds niets voor. Ik kan alles nog steeds krijgen, alleen moet er nu misschien een dagje op wachten. Komen we ook wel weer overheen :) .

Denk dat we winkels niet echt hoeven te missen, want alles is de bestellen. Met kleding of schoenen iets minder makkelijk, maar ik denk dat er weinig mensen zijn die de komende 5 weken op blote voeten door het leven moeten omdat ze morgen schoenen hadden willen kopen en ze online echt niet kunnen slagen.
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 14-12-20 23:22, in het totaal 2 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21746
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:21

Ondanks dat er ergere dingen zijn mag dit toch wel ter sprake komen? Daarbij hebben veel kleine zelfstandige winkels het vaak al moeilijk om rond te komen, steeds meer leegstand. Volgens mij zegt niemand ook dat ze het niet vinden kunnen dat winkels dichtgaan, maar vinden ze het gewoon fijn even te delen en om te lezen welke winkels mensen gaan missen, lijkt mij oke.

Selina

Berichten: 14335
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:22

Joh, waarom meteen zo zuur over zo’n topic? Je mag toch ook gewoon even balen als een winkel dicht is? Doet niks af aan het feit dat de maatregelen nodig zijn en we ons netjes aan de regels houden. En het is niet omdat er ergere dingen in het leven zijn, dat je nooit meer iets jammer mag vinden. Nou kom ik zelf bijna nooit in een winkel, ook niet voor Corona, maar voor de mensen die dat wel doen om wat voor reden dan ook, snap ik wel dat je een winkel kan missen.

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:23

eilleen333 schreef:
Het meest irritante vind ik, dat ik juist lokale ondernemers wil steunen en duurzaam shop. Dus met de fiets naar de winkel ipv online bestellen dat zo'n busje weer de halve wijk door moet. Maar dat zit er nu dus even niet in.
Nou koop ik niet heel vaak iets wat niet beschikbaar is in de winkels die nog wel open zijn, maar toch. Het irriteert me dat ik nu wel mee moet doen aan de makkelijke maatschappij van bestellen, passen, terugsturen etc.

Maar het stelt nog steeds niets voor. Ik kan alles nog steeds krijgen, alleen moet er nu misschien een dagje op wachten. Komen we ook wel weer overheen :) .


Je kunt er ook voor kiezen om 5 weken geen pasartikelen te bestellen en te kijken of die duurzame winkel misschien iets gaat doen met afhalen.

Óf je kijkt echt eens goed in huis wat je eigenlijk nog allemaal hebt en maakt echt eens dingen op.


moonsparkle schreef:
Ondanks dat er ergere dingen zijn mag dit toch wel ter sprake komen? Daarbij hebben veel kleine zelfstandige winkels het vaak al moeilijk om rond te komen, steeds meer leegstand. Volgens mij zegt niemand ook dat ze het niet vinden kunnen dat winkels dichtgaan, maar vinden ze het gewoon fijn even te delen en om te lezen welke winkels mensen gaan missen, lijkt mij oke.


Vooralsnog voert de Action de boventoon in het topic. Ik snap oprecht niet waarom iemand die winkel zou missen met die troep erin... daar kun je echt wel 5 weken zonder.

moonsparkle
Berichten: 21746
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:26

KimD schreef:
eilleen333 schreef:
Het meest irritante vind ik, dat ik juist lokale ondernemers wil steunen en duurzaam shop. Dus met de fiets naar de winkel ipv online bestellen dat zo'n busje weer de halve wijk door moet. Maar dat zit er nu dus even niet in.
Nou koop ik niet heel vaak iets wat niet beschikbaar is in de winkels die nog wel open zijn, maar toch. Het irriteert me dat ik nu wel mee moet doen aan de makkelijke maatschappij van bestellen, passen, terugsturen etc.

Maar het stelt nog steeds niets voor. Ik kan alles nog steeds krijgen, alleen moet er nu misschien een dagje op wachten. Komen we ook wel weer overheen :) .


Je kunt er ook voor kiezen om 5 weken geen pasartikelen te bestellen en te kijken of die duurzame winkel misschien iets gaat doen met afhalen.

Óf je kijkt echt eens goed in huis wat je eigenlijk nog allemaal hebt en maakt echt eens dingen op.


moonsparkle schreef:
Ondanks dat er ergere dingen zijn mag dit toch wel ter sprake komen? Daarbij hebben veel kleine zelfstandige winkels het vaak al moeilijk om rond te komen, steeds meer leegstand. Volgens mij zegt niemand ook dat ze het niet vinden kunnen dat winkels dichtgaan, maar vinden ze het gewoon fijn even te delen en om te lezen welke winkels mensen gaan missen, lijkt mij oke.


Vooralsnog voert de Action de boventoon in het topic. Ik snap oprecht niet waarom iemand die winkel zou missen met die troep erin... daar kun je echt wel 5 weken zonder.


Maar de vraag is niet: ga je de action missen, maar welke winkels ga je missen, blijkbaar gaan een aantal mensen de action missen.

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:26

Winkels missen.... nee, ik ga niets missen. Het is luxe en dat zit er nu gewoon even niet in. Sowieso was shoppen voor het shoppen al maanden niet mogelijk en dankzij mensen die dat wel onnodig deden zitten we nu mede in deze situatie. Als je echt iets nodig hebt is het online ook wel te vinden. Afstand houden en mensen mijden is nu belangrijk en heel hard hopen dat er een vaccin komt en iedereen zich laat inenten. Zo niet dan blijven we nog veel langer in deze elende zitten. Het is niet zo moeilijk we moeten het alleen wel doen.

Daarbij hebben we gewoon de luxe dat we eten en medicijnen kunnen halen en mocht iets stuk zijn dan kunnen we dat gewoon nog regelen met de bouwmarkt. Je had ook alleen nog maar met een briefje de deur uit gemogen om even snel wat eten te halen. Zo ver is het hier gelukkig nog niet. Kijk zelf dus liever naar wat wel kan ipv niet kan maar zeiken om het zeiken is makkelijker natuurlijk en leuker blijkbaar dan gewoon doorgaan met dat wel kan en mag.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 14-12-20 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:26

Hoezo misplaatst KimD? Laat mensen hier toch lekker een beetje herkenning zoeken bij anderen die ook een bepaalde winkel missen. Iets missen betekent niet gelijk dat je hele leven ervan afhangt en hele dagen zit te huilen dat je nu een paar weekjes niet naar de action kan. Tuurlijk kan je zonder maar mag je dan ook niks meer gewoon even vervelend vinden deze rottige tijden? Die enorm geforceerde positiviteit en de 'er is altijd wel iets erger' uitspraak, ik word er dood en doodmoe van en ik denk niet dat ik de enige ben :o

Ik ga het missen om even de action/xenos of rituals binnen te lopen. En de action is niet alleen voor troep voor mij, ook voor heel veel dingen die de supermarkt ook heeft maar ik nergens goedkoper vind dan bij de action. Zodat ik, ja ja, geld kan besparen wat ik evt weer uit kan geven aan andere dingen die ik wel wat luxer wil inkopen bij een klein/lokaal bedrijfje. En het is geen winkel maar mijn wimperstyliste ga ik ook even missen die weken, gelukkig net nog een nieuwe set gezet :') Ga dan ook kijken of ik bij haar (en andere lokale ondernemers) wat anders leuks kan bestellen deze periode om mensen toch wat inkomsten te geven in deze tijden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:28

Het geld dat ik nu niet bij de Hema besteed gaat uiteindelijk wel ergens anders aan op.

Ik bestelde al regelmatig een bezorg- of afhaalmaaltijd bij een lokale horecaondernemer om die te steunen. Dat wordt nu gewoon een of twee keer extra. :Y)

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:30

KimD schreef:
eilleen333 schreef:
Het meest irritante vind ik, dat ik juist lokale ondernemers wil steunen en duurzaam shop. Dus met de fiets naar de winkel ipv online bestellen dat zo'n busje weer de halve wijk door moet. Maar dat zit er nu dus even niet in.
Nou koop ik niet heel vaak iets wat niet beschikbaar is in de winkels die nog wel open zijn, maar toch. Het irriteert me dat ik nu wel mee moet doen aan de makkelijke maatschappij van bestellen, passen, terugsturen etc.

Maar het stelt nog steeds niets voor. Ik kan alles nog steeds krijgen, alleen moet er nu misschien een dagje op wachten. Komen we ook wel weer overheen :) .


Je kunt er ook voor kiezen om 5 weken geen pasartikelen te bestellen en te kijken of die duurzame winkel misschien iets gaat doen met afhalen.

Óf je kijkt echt eens goed in huis wat je eigenlijk nog allemaal hebt en maakt echt eens dingen op.


.


Dat is ook het plan. Ik heb op zich genoeg kleren en schoenen etc om me nog een tijdje te redden. En dan heeft bijna iedereen wel een stapeltje kleren ergens liggen die je nooit draagt om reden X, maar die nog best door de beugel kunnen. En daar zitten dan soms nog dingen bij waarvan je niet snapt dat je het nooit droeg , haha!
Ik wacht het allemaal rustig af, en zo gauw het kan steun ik de lokale winkels en horeca weer. Dat doe ik nu wel veel meer, eten bestellen. En dan doe ik er vaak ook maar wat extra drankjes bij, omdat ik in het restaurant zelf ook een drankje zou doen. Hebben ze toch nog iets van omzet.

Onali

Berichten: 18481
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:30

mvdende schreef:
De action verkoopt ook "essentiële" spullen hoor.

Denk aan vuilniszakken, wasmiddel, deodorant, tandpasta.

Dat zijn dingen die bij de Action vaak toch goedkoper zijn



Goedkoper zijn betekent niet exclusief.
Deze producten zijn prima elders te verkrijgen.

Ik weet niet hoeveel jij verbruikt maar ik doe echt maanden met genoemde producten in mn eentje.


Wat betreft pedicure, dat is net als de kapper (voor sommige mensen dan, ik kom hooguit 2 keer per jaar bij de kapper) om de 8 weken.

Het is zeker een luxe, maar ik kan er prima zonder. Had me alleen verheugd op de rugmassage <3

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:34

Ik ga elke maand naar de masseuse. Maar ik doe dit vanwege mijn fybro.
Ik ga haar dus meer missen dan een bepaalde winkel. En mijn spieren gaan haar ook missen

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:35

De 2de hands winkels.. K koop er al mijn dvds, kadootjes(dus ook voor de kerst gelukkig had k vorige week een helder moment en heb ik al veel gehaald), paarden kleding en klus dingen.

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:36

purny schreef:
Ik ga elke maand naar de masseuse. Maar ik doe dit vanwege mijn fybro.
Ik ga haar dus meer missen dan een bepaalde winkel. En mijn spieren gaan haar ook missen


Is een fysio geen optie? Want die mogen nog wel werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:37

Ik ga geen winkels missen. Dit is wel even goed voor m'n bankrekening. Alleen het broodnodige en meer niet (ook goed voor m'n onbewuste voorraad.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:37

Mijn locale boekhandels. En mn Barista Café.

Dat is het ook wel..

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:38

KimD schreef:
purny schreef:
Ik ga elke maand naar de masseuse. Maar ik doe dit vanwege mijn fybro.
Ik ga haar dus meer missen dan een bepaalde winkel. En mijn spieren gaan haar ook missen


Is een fysio geen optie? Want die mogen nog wel werken.

Ik zal morgen eens bellen dank je!

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 23:42

Onali schreef:
mvdende schreef:
De action verkoopt ook "essentiële" spullen hoor.

Denk aan vuilniszakken, wasmiddel, deodorant, tandpasta.

Dat zijn dingen die bij de Action vaak toch goedkoper zijn



Goedkoper zijn betekent niet exclusief.
Deze producten zijn prima elders te verkrijgen.


Ik weet niet hoeveel jij verbruikt maar ik doe echt maanden met genoemde producten in mn eentje.


Wat betreft pedicure, dat is net als de kapper (voor sommige mensen dan, ik kom hooguit 2 keer per jaar bij de kapper) om de 8 weken.

Het is zeker een luxe, maar ik kan er prima zonder. Had me alleen verheugd op de rugmassage <3



Ik denk dat jij je prima kan voorstellen dat als merk A bij de Action goedkoper is dan in de supermarkt, dat ik dat dan het liefst bij de Action ga halen....

Ik heb dan ook vanmiddag even de voorraad doorgelopen thuis en van wat er aan het opgaan was, heb ik even snel nog nieuwe gekocht.

Zeker met wasmiddel scheelt het echt behoorlijk!

Kookaburra

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:43

Avalanche81 schreef:
KimD schreef:
Ik vind dit topic ook eigenlijk misplaatst. Als we een beetje kritisch kijken naar onszelf en ons land zijn we eigenlijk niet meer dan een verwende kleuter.

'Onze hele wereld staat op zijn kop.' Dat is natuurlijk grote onzin, de wereld vergaat niet omdat we niet a la minute naar een winkel kunnen hollen om op onze wenken bediend te worden.

Deze hele pandemie heeft mij leren omdenken, mij leren beseffen hoe weinig ik eigenlijk echt het huis uit moet. Hoe weinig zooi ik écht nodig heb.

Wel heb ik onze zorgmedewerkers leren waarderen en ook geleerd welke mensen in onze vrienden/kenissenkring wel normaal kunnen denken en welke we snel moesten lozen. Wat vrienden waard zijn!

En geleerd geduld te hebben, een pakketje dat wat later gebracht wordt. Who gives a flying f*ck. Onze vaste bezorgers krijgen allemaal een kerstpresentje zodra we ze weer zien. <3

Dus nee, ik ga geen enkele winkel missen! Misschien leren we weer met zijn alle dat we niet 24/7 de deur uit hoeven. Misschien kunnen winkels weer dicht op zondag en met (tweede) feestdagen.

Wel vind ik het verschrikkelijk voor de ondernemers die zo vreselijk hard hebben geprobeerd om alles toe te passen en onder controle te houden. Maarja, wederom dat vreselijk egoïstisch en dom volk... -O-

<3 Dit. Elk woord <3

En hoe beter we ons aan de regels houden, hoe sneller we weer van alles kunnen. Maar laten we verdomme niet doen of onze levens ervan afhangen zeg.

Er hangen wel letterlijk levens af van ons netjes aan de regels houden. Wat zijn 5 weken niet kunnen winkelen tegenover een mensenleven.......

Ik ben bang dat er ook levens afhangen van het sluiten van winkels. Niet bij de klanten, maar bij kleine lokale ondernemers die hun hoofd niet boven water kunnen houden. Dat de kerst en de echte winter er nog bij komen zal ook niet meehelpen. Het zal niet in verhouding staan tot overlijdens door corona, en dit is eigenlijk ook niet het goede topic... Maar ik kon het niet verstek laten gaan.


Afijn, ik ga de action missen omdat mijn uitzet qua servies nog niet compleet is, en de kleurstelling daar regelmatig verandert. Achja, we zullen zien of we de set tzt nog compleet krijgen.
Andere winkels ga ik niet missen. De supermarkt is voor mij het belangrijkste.

Onali

Berichten: 18481
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:44

Ik koop gewoon het merk wat ik wil, niet wat goedkoper is.
Dus nee dat ken ik niet.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 23:48

Onali schreef:
Ik koop gewoon het merk wat ik wil, niet wat goedkoper is.
Dus nee dat ken ik niet.


Maar als het merk wat jij wilt toevallig óók te koop is bij de Action én enkele € verschilt in prijs ten opzichte van exact hetzelfde product in de supermarkt....

Robijntje wasmiddel bijvoorbeeld. Dat is bij de Action echt stukken voordeliger dan bij de supermarkt of bij een drogisterij zoals het Kruidvat.

Als ik dan mag kiezen.... weet ik wel waar ik die fles wasmiddel ga halen.

Jolien87

Berichten: 17476
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:49

Als ik terugkijk naar de afgelopen maanden dan geloof ik dat -met uitzondering van de supermarkt en drogist- de stoffenzaak de enige winkel is waar ik regelmatig ben geweest om spul voor mondkapjes te kopen. Zaterdag heb ik nog een flinke partij elastiek en garen ingekocht voor de verkoop. Ik ben toen bewust voorbij de stoffen gelopen omdat ik nu nog wel genoeg heb en ik had me voorgenomen in de kerstvakantie nog wel weer een keer langs te gaan voor nieuwe stof. Daar heb ik nu een heel klein beetje spijt van maar ik kan gelukkig nog wel even vooruit. En ondanks dat ik het via de laptop lastig vind om te bepalen hoe een kleur of motief in werkelijkheid is, kan ik desnoods via een webshop wat bestellen.

Voor de rest snap ik het gevoel van een aantal bij dit topic maar ik zou het vooral even niet te serieus nemen. Ik denk dat het grootste deel hier ook wel weet dat het hier voornamelijk om een first world problem gaat en dat het echt niet het einde van de wereld is als we tijdelijk niet naar onze favoriete winkel kunnen. Even los van het feit dat dit voor een boel ondernemers wederom een flinke klap is om te verwerken. Maar er moet naar mijn mening ook ruimte zijn om dit soort zaken met elkaar te delen, al is het alleen maar om een stukje herkenning waarna we ook weer kunnen relativeren en ons rijk kunnen rekenen met de dingen die we nog wél hebben. Want ondanks dat de aankomende lockdown er flink in zal hakken, is het nog steeds niet zo dat we niet vrij over straat mogen lopen of voor een bepaald tijdstip achter gesloten deuren moeten zitten.