Buitengebied te populair dankzij corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:48

Ik loop nagenoeg alleen in de losloopgebieden en daar is het nog wel goed te doen. Af en toe lijn ik mijn honden aan om van gebied naar gebied te komen, maar ik ontwijk sowieso alle drukke plekken. Ik begrijp dat mensen massaal aan de wandel gaan, maar ik wil rust en geen risico op besmetting dus ik zoek de minder populaire plekken en dat gaat me redelijk af. :)

Te paard ga ik momenteel niet, maar mijn vriend wel. Maar dat is in een klein bos waar de meeste mensen zich beleefd gedragen, ook al laten ze er wel hun honden los terwijl het niet mag, maar die lijnen ze meestal aan indien nodig.
Ik ontwijk al sinds eind februari alle drukke plekken, winkels, straten, dus ik raak er aan gewend. :D

Asociaal gedrag stoort me zeker, maar is helaas van alle tijden en plaatsen.
Er wordt hier bijvoorbeeld al behoorlijk wat vuurwerk afgestoken in de wijk, en de supermarkt wil je echt niet in aangezien niemand er afstand houdt. -:(-

Het verbaast me wel altijd dat ruiters zich storen aan honden die niet onder appèl staan, omdat ze hun paard niet onder controle hebben...
Het is wel meten met twee maten... ;)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:52

Gelukkig valt het in Overijssel (omgeving Ommen) best mee omdat ik de rustige plekjes ken. Daarbij wonen mijn ouders in een bos dat van een stichting is ipv Staatsbosbeheer. Maar vanuit de stad waar ik woon fiets ik wel eens naar de Veluwe en daar is het wel heel druk. Of bij mijn vriend omgeving Nijmegen ook, maar daar wandelen we vaak doordeweeks dus dan valt het mee!

Maar ik ga op zondagmiddag ook niet naar een bos waar ik enorme drukte verwacht hoor. Heb zo’n pleurishekel aan gillende kinderen. Kom daar voor mijn rust niet om naar die losgeslagen demonen te luisteren. :n

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:55

Ook wel mee eens marlinderooz, heb zelf 2 kinderen maar die hoeven niet in hun hoofd te halen zich te gedragen als losgeslagen wilde beesten in een bos of waar dan ook.
Als ik het soms om me heen zie.....

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 01:16

Ja een aanlijnplicht voor kinderen klinkt dan wel heel aanlokkelijk soms. :7

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 01:47

Dat is de reden dat ik op zondag geen zin heb om naar het bos te gaan.
Door de week overdag is het hier nog best te doen maar zeker wel drukker dan vorige jaar deze tijd.
Vrees alleen voor de komende weken door de weeks omdat het vakantie is. Dat het drukker is kan ik nog wel hebben. Maar die krijsende kinderen mogen ze wel thuis laten.

Ik rij ook graag in het bos met miezer weer want dan zijn er ook weinig op pad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 01:59

Hier een Veluwe bewoner die het juist wel leuk vind om te zien dat meer mensen de weg naar het bos hebben gevonden.
Ik ben ook gewoon gaan wandelen vandaag tussen de vele fietsers, enkele ruiters en mede wandelaars. Iedereen was gewoon vriendelijk en netjes, geen overmatig geluid producerende kinderen of on opgevoede honden.
Het is ook maar net hoe verdraagzaam je zelf bent.

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 02:14

Ik ga alleen nog naar het bos als het regent, dan is het nog te doen. Zeker niet meer in het weekend :n


Grootste recente ergernis; een vrij afgelegen parkeerplaats waar ik de auto vaak neerzet is tegenwoordig in gebruik als afwerkplaats en ligt steeds bezaaid met gebruikte condooms, condoomverpakkingen en frisdrankblikjes _-:(

Anoniem

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 02:28

Ik zit in het Drents Friese wold en in de weekenden is het abnormaal druk, in de vakanties ook. Koetsjes, ruiters, wandelaars, loslopende honden, mountainbikers. Ik mijd het bos dus in het weekend. Paardenmest werkelijk overal, niet alleen op de ruiterpaden. Ook hier in de straat, toegangsweg naar het bos, ligt veel mest, dat loopt ook wel de spuigaten uit af en toe.
Maar waar ik me het meest aan erger, is de afval die men overal maar de natuur in mikt, geen opvoeding gehad zeker.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 02:40

ja ook hier in zeeland veel randstad ontvluchters in een vakantie huisje...en dan doen alsof er niets aan de hand is rijen dik op het strand, bos en in de winkels!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 06:58

Ik kom er momenteel niet. Ik wandel voor rust en ontspanning, maar vind het te druk nu.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 07:14

Mindim schreef:
Ik zit in het Drents Friese wold en in de weekenden is het abnormaal druk, in de vakanties ook. Koetsjes, ruiters, wandelaars, loslopende honden, mountainbikers. Ik mijd het bos dus in het weekend. Paardenmest werkelijk overal, niet alleen op de ruiterpaden. Ook hier in de straat, toegangsweg naar het bos, ligt veel mest, dat loopt ook wel de spuigaten uit af en toe.
Maar waar ik me het meest aan erger, is de afval die men overal maar de natuur in mikt, geen opvoeding gehad zeker.


Nouwja dat. Ik dacht ik ga laatst op een dinsdagochtend want dan is het rustig. >;) Dat was voor de huidige lockdown. Maar je moest al mens ontwijkend door Appelscha heen.

Natuurlijk is het logisch dat het druk is, maar het is een beetje jammer dat het er nu te druk is waardoor je de massa (hier althans) nog steeds niet goed kunt ontlopen.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 07:22

Afgelopen zaterdagochtend zat ik er om 8.30 op in het bos bij ons achter !
Heeeeeerlijk rustig, 2 moutainbikers gezien en een paar hardlopers.

Om half 9 wordt het dan net aan licht, dat wil ik dus aankomende week vaker doen, alleen het wordt K weer aankomende week , zo jammer -O-

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 07:41

Ik ken het. Tot nu toe was het nog rustig langs kanaal waar ik liep met de honden omdat je om daar te komen echt afhankelijk bent van een auto en het achteraf ligt.
Gisteren echter ook daar overal druk helaas. Nu hebben wij niet de gemakkelijkste roedel dus willen ze los kunnen moeten we overzicht hebben en niemand in de omgeving. Uiteindelijk een plek gevonden richting windmolens zonder ander verkeer (doodlopende weg) ze hebben heerlijk kunnen ravotten en vliegen.

Dankzij corona vele mensen thuis echter wij beiden juist niet en draaien beisen over uren de komende weken. Als ik dan eens vrij ben dan zou ik dolgraag ontspannen wandelen. Gelukkig ken ik de buitengebieden erg goed.
Inmiddels vanmorgen om 5 uur al weer uur gelopen en dan kom ik niemand tegen haha maar tja ze mogen in het donker niet los van mij. Dus nu 4 dagen aangelijnde wandelingen

Sherivey
Berichten: 8678
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 08:08

Nikass schreef:
Ik loop nagenoeg alleen in de losloopgebieden en daar is het nog wel goed te doen. Af en toe lijn ik mijn honden aan om van gebied naar gebied te komen, maar ik ontwijk sowieso alle drukke plekken. Ik begrijp dat mensen massaal aan de wandel gaan, maar ik wil rust en geen risico op besmetting dus ik zoek de minder populaire plekken en dat gaat me redelijk af. :)

Te paard ga ik momenteel niet, maar mijn vriend wel. Maar dat is in een klein bos waar de meeste mensen zich beleefd gedragen, ook al laten ze er wel hun honden los terwijl het niet mag, maar die lijnen ze meestal aan indien nodig.
Ik ontwijk al sinds eind februari alle drukke plekken, winkels, straten, dus ik raak er aan gewend. :D

Asociaal gedrag stoort me zeker, maar is helaas van alle tijden en plaatsen.
Er wordt hier bijvoorbeeld al behoorlijk wat vuurwerk afgestoken in de wijk, en de supermarkt wil je echt niet in aangezien niemand er afstand houdt. -:(-

Het verbaast me wel altijd dat ruiters zich storen aan honden die niet onder appèl staan, omdat ze hun paard niet onder controle hebben...
Het is wel meten met twee maten... ;)

Dat is voornamelijk omdat mijn paard, die echt niet zomaar reageert op honden, het toch echt niet tof vindt als een hond om hem heen blijft springen en naar zn staart of achterbenen hapt...

Zelf ook honden gehad die paarden als leuk 'speelkameraadje' zagen. Die hield ik dan gewoon aangelijnd bij de ruiterpaden. Kleine moeite, wel zo netjes, en veiliger voor mijn honden ook.

boyca
Berichten: 1082
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 08:30

Ook ik lijn mijn hond aan bij paarden.
En ja ik heb ook last van de drukte in de wandelgebieden. Dat was ook zo tijdens de eerste lockdown.
Waar er eerst maar 2 auto's staan op de parkeerplaats staat die nu vol en ja met hele gezinnen wandelen in een losloop gebied voor honden en dan krijsen als we een hond tegen komen die los loopt, geweldig!!
Ik ben echt allergisch voor gillende en krijsende kinderen en mijn hond dus ook

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 08:35

Hier is het normaalgesproken al enorm druk in de duinen en op strand in de weekenden, ik ga altijd ‘s morgens zo vroeg mogelijk, dan is het nog net te doen, tussen de hardlopers, mountainbikers en honden door, maar later op de dag moet je er echt niet zijn...
Nu is het helemaal bar, niet normaal!

Wij gaan altijd met de paarden op vakantie in Someren voor de bossen.
Een paar jaar geleden zeiden wij nog, als je hier valt of verdwaalt vindt niemand je...
En nu loopt en fiets het daar ook echt helemaal vol, echt bizar.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 08:37

Hier in het duingebied kan je goed merken dat het drukker is.
Scheelt wel dat ik met het paard een losse ingang kan nemen, stuk rustiger dan de hoofdingangen. Als ik zelf wandel neem ik ook een kleine ingang, zonder betaal automaat (bezit een jaar kaart).

Herten zijn hier altijd in overvloed, lopen ook door de woonwijk dus die zien we als nog. Vossen en de roofvolges nu wel minder helaas

Verder zijn fietsers en honden verboden in het duingebied, dus daar geen last van :D.

Wandelaar hebben over het algemeen prima door waar een ruiterpad loopt en gaan dan aan de kant als je er aan komt, maar als nog mis ik de rust wel. De kinderen die al paard gillend naar je toe rennen zijn wat minder, maar gelukkig reageerd hij er niet op.

Als iedereen nou alleen in het gebied/park komt dat het dichtst bij is, zou het al zo veel fijner worden. Dan zou ik ook niet in de file staan als ik het dorp uit moet voor paard of ziekenhuis.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37270
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 08:48

Hier komen ze van heel ver de nieuwe mtb paden testen. Autos die soms overduidelijk 100 km of meer hebben gereden (bedrijfsbusjes met meerdere fietsen) en best veel mensen met 30/50 km afstand. Als of er elders geen mtb paden zijn. Maar ja deze zijn nieuw en gratis. -O- en ze komen nog steeds in grote groepen ( ipv max 2) rochelend :r en rakelings passeren.

Stelvio
Berichten: 822
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:00

Wij waren gisteren om 8.15 uur als enige op de parkeerplaats bij het bos, was wel nog schemerig, maar goed te doen. Heerlijk 2 uur in een rustig bos gereden, pas het laatste kwartier van de rit dat we weer richting de parkeerplaats reden werd het druk in het bos. De parkeerplaats stond ook helemaal vol toen we terugkwamen, dus we hebben er goed aan gedaan om zo vroeg te gaan.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:03

Afbeelding

Dit is het (brede) pad waar we meestal even galopperen! Op zondagmiddag is het nu laveren tussen de mensen door.

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:18

He zou bijna denken dat heel veel mensen opeens niets te doen hebben, en toch het huis uit willen. Best gek, waar zou dat aan liggen? :7

Het is even niet anders. Drukker snap ik super goed. Wel echt heel naar en verdrietig om te lezen dat mensen zich echter zo slecht aan regels houden en niet aan de natuur of anderen denken met loslopende honden waar het niet mag, en zich buiten voor hen bedoelde paden begeven.... Dat vind ik wel echt een kwalijke wending :(

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:24

Jemig dat is wel druk ja amalarab

Valt hier wel mee als t t toeristische deel bij de sterrenwacht (Dwingelderveld) vermijdt.

Gisteren
Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:30

Het is niet alleen drukker in de buitengebieden, maar ook in de supermarkt. Ik probeer op momenten te gaan wanneer je niet veel mensen verwacht zoals vorige keer dinsdag om 14. Maar het leek wel een zaterdag, echt super druk.

Qua buitengebieden het is natuurlijk heel begrijpelijk dat het erg druk is. Ik laat mijn hond nu in het weekend bij industrieterreinen uit waar niemand is (het is daar ook heel groen trouwens niet alleen beton). Misschien handig om bij parkeerplaatsen prullenbakken te plaatsen zodat mensen misschien onthouden dat als ze hun rommel meenemen ze het wel ergens kwijt kunnen.

Ik vind het ook wel tot gevaarlijke situaties leiden. Zo ken ik een losloopgebied waar ook veel gefiets wordt en waar je mag paardrijden, normaal gaat dat prima omdat er niet zoveel mensen zijn, maar nu is het er echt veel te druk, fietsers fietsen vooral vaak gewoon door soms met soms zonder bel. Ik probeer met mijn hond andere honden altijd een beetje te ontwijken, maar het was geen doen meer, dus kom ik er nu ook niet meer.

Sherivey
Berichten: 8678
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:34

Supermarkten zijn idd ook drama.

Ben vorige week maandag om half 7 gegaan. Liepen alleen 2 vakkenvullers, zo rustig heb ik het de afgelopen tijd niet gezien :')

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:37

Dilan93 schreef:
Supermarkten zijn idd ook drama.

Ben vorige week maandag om half 7 gegaan. Liepen alleen 2 vakkenvullers, zo rustig heb ik het de afgelopen tijd niet gezien :')


Ik durf niet te vroeg want dan is het ook ouderen uurtje :o