Buitengebied te populair dankzij corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:06

Ah ja dat is voor de meute uit wandelen. Ik was met 8 uur net te laat voor de eerste mtb ers

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110804
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:08

Ja, wij wonen er op een steenworp vandaan, maar gaan dan wel met de auto naar een gedeelte waar het altijd nog een heel stuk rustiger is. En het liefste ook zo vroeg mogelijk (of in de zomer rond het avonduur).
Om half 10 liepen er al wel weer mensen met gillende kinderen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:11

Ik normaal ook met de auto. Maar mag nog niet rijden. Duim zit stevig ingepakt. Ben niet verzekerd nu -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110804
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:22

Maar je hoeft ook niet specifiek naar natuurgebieden om er even uit te zijn :P
Een blokje om kan ook al lekker zijn!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:28

Het blokje om is door het bos :+ op nog geen 200 m (eerste zandpad is al binnen 100 m zelfs) alleen loopt daar sinds kort helaas ook een mtb pad doorheen. Het laatste stukje fietsvrij is nu ook gevonden door de mtb er -O- honden uitlaten kan alleen daar.eerder een paar beplante bordertjes en een strookje gras.

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:29

Op de Posbank hebben ze het hele gebied gemanaged met parkeerplaatsen, juist om te zorgen dat alle parkeerplaatsen benut worden en het niet ophoopt rond de Posbank zelf.
Ze gaan dan met een heel team verkeersregelaars die onderling contact hebben over waar er nog plek is.
Dus tegen de tijd dat ze beneden aan afsluiten, is het hele gebied kwa parkeerplaatsen vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:31

Bij ons was het wel druk, drukker als voor corona, maar eigenlijk best nog wel goed te doen als je niet op een bewegwijzerde route liep. De mensen die het hier niet kennen, lopen in een treintje op de aangegeven wandelpaden, slechts een enkeling trekt naar de kleine paden. Dus deze namiddag toch lekker ff met vriend en hond gewandeld.

Deze morgen wilde ik met mijn paard aan de hand op stap voor de drukte kwam, maar moest helaas mijn vriend nog even met iets helpen. Hierdoor bijna een uur later als gepland van huis gegaan. Op de ruiterroute was het vrij rustig, de andere paden zaten redelijk vol en dan zie je toch dat mtb-ers beginnen uit te wijken naar de ruiterroutes. Zo lang ze vriendelijk zijn, zoals deze morgen, kan het mij niet boeien.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:53

Tegen alle verwachtingen in was het heel rustig op de paden die wij gedaan hebben vandaag! Wel mensen gezien maar niet meer dan buiten corona op een zonnige zondag. Gok dat ze hier allemaal massaal naar de zee of de ardennen gegaan zijn

criollo_yess

Berichten: 1086
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:17

Hier was het drukste dat ik ooit heb meegemaakt in de 4,5 jaar dat we hier wonen. ""Ons bos"" leek wel een stadspark. Vooral veel groepjes wandelaars en in de ochtend ook veel atb'ers. Toch heerlijk gereden, in de ochtend met mijn man en 's middags met andere paard nog rondje alleen gedaan. Morgen zal het wel weer saai en stil zijn.....

Nouvel

Berichten: 28572
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:42

Ineke2 schreef:
Tja ik zou zeggen gooi de dierentuinen en pretparken open. Dat verspreid weer wat volk.


Precies mijn idee, ook fijn voor de inkomsten daar...
En haal straks die stomme avondklok er echt eens af zodat er met dit mooie weer ook ‘s avonds meer spreiding is, zeker als het langer licht wordt...

DuoPenotti

Berichten: 29994
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:27

Dan hebben ze nog ff tijd met die avondklok, want het is nu lang en breed donker nog.

Pretparken en dieren tuinen, wel met een gelimiteerd aantal bezoekers, anders staat iedereen elkaar nog in de nek te hijgen in de wachtrij.

Winged

Berichten: 33088
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:38

Nou, om 9 uur is het hier wel aardig donker nog. Hopelijk gaat de klok er eind maart af.

Ik heb gisteren 20k hardgelopen. Wat een hoeveelheid fietsers op de weg! Snap het wel, het was heerlijk weer. Vrijwel elk bankje dat ik tegenkwam was ook bezet door mensen die even aan het genieten waren in de zon. Die 1,5m afstand lukte wel, maar ook heel veel vrolijke mensen want lekker weer.

Overigens waren het vele pensionado's, dus die verwacht ik sowieso niet in een pretpark tegen te komen.

Anoniem

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:16

Hier kun je helaas weer over de koppen lopen, het is voorjaarsvakantie. Het halve westen gaat met complete families gezellig met zijn achten over de smalle bospaden. Ik schrik er van. Een club jeugd struinden er ook al met een man of 12. Jan en allemaal laat hun hond maar begaan, kinderen die overal lopen te bleren, het bos vol zakdoeken, toiletpapier en ander afval. Wild dat wordt verstoord. Afschuwelijk. Wat dat betreft zou het fijn zijn als mensen weer fijn naar het buitenland gaan, kan niet wachten.

Anoniem

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:42

Hier merk je wel dat mensen nu liever naar de zee trekken. De mega drukte is er echt wel af. Met mijn paard pas ik nog wel wat op aangezien hij zo snel overprikkeld is, maar het is nu wel weer doenbaar om paden te kiezen die wat minder overvol zitten.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:53

Met het weer van vandaag die je geen kat bij ons. Met het weer van vorige week, of eigenlijk vanaf de kleinste zonnestraal kan je hier zowat koppen lopen. En met sneeuw uiteraard, dan zijn ze ook plots allemaal fervent natuurwandelaars.

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:16

Logisch ook.
Je wil naar buiten en er is niks anders te doen. Dat je dan liever door een mooi gebied wandelt dan door je saaie woonwijk snap ik helemaal. Hoef je niet fervent voor te zijn hoor.

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:21

Hier is 't anders weer stralend zonnig vandaag.
Ik zat er om kort na 7.30 uur vanmorgen al op en heb heerlijk door een "stil" bos gereden.
Stil op 't geluid van de vogels na. Spechten die erop los roffelden, vrolijke fluitconcerten. Heerlijk!

Na half 10 werd 't wat drukker met mtb'ers en wielrenners en na 10 uur ook met wandelaars.
Om half 11 was ik terug op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:25

Lisitano schreef:
Logisch ook.
Je wil naar buiten en er is niks anders te doen. Dat je dan liever door een mooi gebied wandelt dan door je saaie woonwijk snap ik helemaal. Hoef je niet fervent voor te zijn hoor.


Probleem is gewoon dat die mensen niet weten hoe ze zich in de natuur moeten gedragen. En daar wordt ik stapelgek van. Ik heb geen probleem met de doorwinterde wandelaars en mtb-ers, is alleen maar leuk om die mensen tegen te komen. Maar degenen die het niet gewoon zijn, trappen hier de heide plat, laten hun afval achter. Het ligt hier vol met mondmaskers en mensen lopen hier rond met de wijn, cava of andere drank flessen in hun hand, die ze vaak niet mee naar huis nemen. Tof hoor al dat glas op de paden waar je met paard en hond langs gaat. En dan zwijg ik nog over de ouders die de heide als 1 grote speeltuin zien en hun kinderen joelend over het hele terrein laten lopen terwijl ze zelf ergens op een bankje zitten te borrelen.

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:09

Vertel mij wat, ik woon bij het strand. Dan heb je niet alleen met corona de debieltjes langs maar zo'n 6 maanden per jaar, elk jaar :=

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:18

Om 7.30 zag je hier geen hand voor ogen door dikke mist, die is pas ergens rond 8u45 ietwat beginnen wegtrekken. Verder gewoon koud, grijs en vochtig. Pas sinds een uurtje breekt hier een waterzonnetje door.

Dat veel mensen met mooi weer de natuur opzoeken begrijp ik. Ik begrijp echter net als SVRL niet waarom ze daarbij zoveel vuiligheid moeten achterlaten, waarom het met heuse meutes moet terwijl dat in B gewoon niet mag (max. met 4) en nog minder waarom alles losgeslagen moet kunnen rondcrossen, gillen, krijsen, planten platstampen of uittrekken en waarom men met de auto persé doorgangen en uitritten moet blokkeren of zelfs veldbanen inrijden om toch maar een plek te hebben. Ze staan zelfs in het veld tegenwoordig. Leuk voor de boer...

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:51

Hier proppen elk weekend auto's, motoren, wielrenners, fietsers en wandelaars zich over de smalle dijkweg van 2,3m breed.
Ze pissen en schijten in de berm en ook wordt de rotzooi van MacDonald gewoon gedumpt. Of vuilnis of ander grofvuil als dat zo uitkomt.

Door de enorme herrie van af en aan rijdende motoren kun je niet in je eigen tuin zitten. Maar naar de duinen vluchten gaat ook niet want daar is het ook overvol.
Een week geleden zat ik met oordoppen binnen in huis en nog werd ik misselijk van de herrie.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:52

Marije_jiplover schreef:
Hier is 't anders weer stralend zonnig vandaag.
Ik zat er om kort na 7.30 uur vanmorgen al op en heb heerlijk door een "stil" bos gereden.
Stil op 't geluid van de vogels na. Spechten die erop los roffelden, vrolijke fluitconcerten. Heerlijk!

Na half 10 werd 't wat drukker met mtb'ers en wielrenners en na 10 uur ook met wandelaars.
Om half 11 was ik terug op stal.


Zoiets ja. Ik rij zelf tot 10h op de dijk en vlucht dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:15

Arabesk schreef:
Hier proppen elk weekend auto's, motoren, wielrenners, fietsers en wandelaars zich over de smalle dijkweg van 2,3m breed.
Ze pissen en schijten in de berm en ook wordt de rotzooi van MacDonald gewoon gedumpt. Of vuilnis of ander grofvuil als dat zo uitkomt.

Door de enorme herrie van af en aan rijdende motoren kun je niet in je eigen tuin zitten. Maar naar de duinen vluchten gaat ook niet want daar is het ook overvol.
Een week geleden zat ik met oordoppen binnen in huis en nog werd ik misselijk van de herrie.


Amen, ik ga in het weekend niet eens meer rond met de hond na 9 uur in de ochtend.
Op maandag ochtend ruimen we met een groepje de rotzooi op, met prikstokken, het lijkt wel een openbaar toilet idd.

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:19

'mijn' bos is na afgelopen schoolvakantieweek(en woensdag middag) ook weer dráma.

Het was allemaal net weer een beetje vergaan. Het pleepapier en de zakdoeken.

Gisteren op mijn wandeling van 4 km de moed opgegeven om te tellen hoeveel er ligt.
Zeker 30 of 40 ranzige plekken, en normaal gesproken is dit echt een schoon en rustig bos.


Ik kan niet wachten tot de indoor speeltuinen, horeca, pretparken etc weer open zijn.

Dan heb ik 'mijn' bos en uitlaatklep/tot rust kom plek tenminste weer terug.



Als mensen toch tenminste het fatsoen hadden om hun zooi op te ruimen, of als je dan echt nodig moet in het bos even een stuk van het pad af te gaan en een goede laag blad of mos over je ontlasting en pleepapier te schoppen...

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:26

Ik heb nog nooit nummer 2 in het bos gedaan. Echt ranzig om dat te moeten tegenkomen zeg bah...