Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 118 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

 
Profiel   

LoveUggs schreef
Inmiddels de mensen al 2x aan de deur gehad voor het pakketje, maar nog geen DHL.. Wat doe ik, als DHL niet komt..? (Of er 2 weken over doet..?) Ben nu wel even flink pissed op DHL want nogsteeds zijn er, naar mijn idee, 'loze beloftes' -als in, we komen hem zo snel mogelijk halen/ we gaan dit oplossen! Inmiddels is het bijna vrijdag en heb ik zaterdag al contact met DHL opgenomen..

Pakketje afgeven bij een postkantoor voor een retour (en retourbon goed bewaren) en melding maken bij de politie ivm oplichtingspraktijken? Ik denk dat ik het zo zou hebben gedaan. Vind het eigenlijk best bedreigend dat ze al 2 keer aan de deur hebben gestaan. Zo zie je maar weer dat het wantrouwen toch niet overtrokken was. Stel nou dat ze het pakketje bij jou op de stoep gevonden hadden en jij van niks wist..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 23:24 



 
Profiel   

Al contact gehad met de afzender? Neem aan dat die wel graag hun spullen terug willen hebben en je eventueel kunnen helpen met dhl of een andere manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 23:27 



 
Profiel   

Ik zou DHL nog een keer opbellen en ook even melding maken bij de politie. Dit ruikt echt naar oplichters..... En ik zou het inderdaad ook echt als heel dreigend ervaren dat ze steeds voor mijn deur staan.... de tip van contact opnemen met de verzender is inderdaad ook wel een goede! Wat een vervelende situatie!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 23:33 



 
Profiel   

Stel dat het oplichting is (zoals je omschrijft in die spoiler), en jij krijgt alsnog een rekening straks. Wat moet je daar dan mee? :( Kan je dan zegmaar aantonen dat het niet door jou is besteld, omdat je dat pakketje niet hebt gegeven aan die persoon aan de deur? Of zit je dan alsnog met de gebakken peren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 23:42 



 
Profiel   

Ook niet tekenen of in ontvangst nemen. Op het moment dat je dat doet ben je namelijk verantwoordelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 00:14 



 
Profiel   

Dhl komt ook niet zomaar maar maakt toch een afspraak met je om het op te halen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 00:17 



 
Profiel   

purny schreef
Ook niet tekenen of in ontvangst nemen. Op het moment dat je dat doet ben je namelijk verantwoordelijk

Ik denk dat je de openingspost nog even door moet lezen :+
Maar verder: goed punt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 00:21 



 
Profiel   

Ts, voet bij stuk houden! Pakket op laten halen of desnoods afgeven bij dhl punt.
Zeg je gewoon tegen die mensen, pakket is al retour.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 00:24 



 
Profiel   

Idd aangegeven dat ze contact op moeten nemen met DHL, en vanavond stonden ze er weer. Ik vind dat idd erg vervelend want ze weten gewoon waar ik woon.. Miss idd ook even politie contacten over hoe of wat..

Ik had zaterdag uiteraard ook direct contact opgenomen met de verzender. Ik heb gemaild en via fb en vandaag pas reactie. Maargoed, ze zijn blij dat ik contact heb opgenomen. Als DHL morgen niet langs komt, weer contact opnemen met verzender zodat ze idd onderzoek kunnen starten en er werk van kunnen maken.

Ik ben op dit moment dus eigenlijk blij dat ik niet gebeld heb maar alles digitaal heb. Alle gesprekken etc :+ ik hoop dat dat voor mij voldoende is om mezelf in te dekken.

Purny, ik heb niets aangenomen en nergens voor getekend. De DHL bezorger was zo vriendelijk om het pakket voor mijn deur te plaatsen en heeft speciaal voor mij getekend voor ontvangst. Dus hij of zij heeft mij alle opties ontnomen om te weigeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 00:35 



 
Profiel   

Ik heb ook eens meegemaakt dat ik iets aangetekend had besteld maar dan bij PostNL. Bezorger had toen voor mij getekend ivm corona. Is dit nu ook niet het geval?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 00:38 



 
Profiel   

purny schreef
Ik heb ook eens meegemaakt dat ik iets aangetekend had besteld maar dan bij PostNL. Bezorger had toen voor mij getekend ivm corona. Is dit nu ook niet het geval?


Ms even lezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 00:51 



 
Profiel   

Trek t pakketje gewoon open, kijk of er een rekening in zit. Zo niet bel het bedrijf op en vraag of dit pakket betaald is. Zo ja mensen laten legitimeren en pakketje meegeven als ze weer op je adres staan.
Desnoods laat je ze een papiertje ondertekenen dat ze pakketje van jou aangepakt hebben en maak je foto van hun legitimatie als pakket al betaald is.

Indien niet betaald naar postkantoor en pakket retour sturen. Niet al te moeilijk in zijn, ja het is chips dat je daar speciaal voor naar de winkel moet maar mensen aan je deur is op dit moment veel vermoeiender.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 01:33 



 
Profiel   

Ik zou zeker het pakket niet openen, als het allemaal legaal en in orde is, ben je strafbaar. Net zoals ID fotograferen, zou jij je ID laten fotograferen als je een pakket komt ophalen? Nee natuurlijk niet.

Ts doet het prima zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 09:27 



 
Profiel   

LoveUggs schreef
Idd aangegeven dat ze contact op moeten nemen met DHL, en vanavond stonden ze er weer. Ik vind dat idd erg vervelend want ze weten gewoon waar ik woon.. Miss idd ook even politie contacten over hoe of wat..

Ik had zaterdag uiteraard ook direct contact opgenomen met de verzender. Ik heb gemaild en via fb en vandaag pas reactie. Maargoed, ze zijn blij dat ik contact heb opgenomen. Als DHL morgen niet langs komt, weer contact opnemen met verzender zodat ze idd onderzoek kunnen starten en er werk van kunnen maken.

Ik ben op dit moment dus eigenlijk blij dat ik niet gebeld heb maar alles digitaal heb. Alle gesprekken etc :+ ik hoop dat dat voor mij voldoende is om mezelf in te dekken.

Purny, ik heb niets aangenomen en nergens voor getekend. De DHL bezorger was zo vriendelijk om het pakket voor mijn deur te plaatsen en heeft speciaal voor mij getekend voor ontvangst. Dus hij of zij heeft mij alle opties ontnomen om te weigeren.

Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien heb je het al ergens geschreven maar kan de winkel je niet vertellen welke betaaloptie er gekozen is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 09:37 



 
Profiel   

wiifke schreef
LoveUggs schreef
Inmiddels de mensen al 2x aan de deur gehad voor het pakketje, maar nog geen DHL.. Wat doe ik, als DHL niet komt..? (Of er 2 weken over doet..?) Ben nu wel even flink pissed op DHL want nogsteeds zijn er, naar mijn idee, 'loze beloftes' -als in, we komen hem zo snel mogelijk halen/ we gaan dit oplossen! Inmiddels is het bijna vrijdag en heb ik zaterdag al contact met DHL opgenomen..

Pakketje afgeven bij een postkantoor voor een retour (en retourbon goed bewaren) en melding maken bij de politie ivm oplichtingspraktijken? Ik denk dat ik het zo zou hebben gedaan. Vind het eigenlijk best bedreigend dat ze al 2 keer aan de deur hebben gestaan. Zo zie je maar weer dat het wantrouwen toch niet overtrokken was. Stel nou dat ze het pakketje bij jou op de stoep gevonden hadden en jij van niks wist..

Dit dus, pakket retour, en bij het bedrijf waar de bestelling vandaan komt, DHL en politie melden.
Er wordt vaak genoeg gewaarschuwd voor dit soort oplichtingspraktijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 10:19 



 
Profiel   

Hoe is het nu TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 18:46 



 
Profiel   

Het pakket is inmiddels -gelukkig- opgehaald door DHL en van wat ik begrepen heb, bezorgd op het juiste adres. Ze zouden eigenlijk zaterdag (echt waar hoor, volgens DHL), precies een week later, langskomen, maar dit werd maandag. Heb er een ophaalbon van gehad en deze goed bewaard.

Ik hoefde me volgens de winkel waar het vandaan kwam geen zorgen te maken over of het betaald was of niet gezien het nu op het juiste adres is bezorgd, maar ik bewaar de bon voor de zekerheid nog maar even een tijdje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 19:57 



 
Profiel   

Lijkt me een goed plan!

Om te voorkomen dat ze weer pakketjes open en bloot voor de deur achterlaten zou je een pakketbus kunnen plaatsen. Klik voor uitleg
Om te kopen zijn ze best duur, maar je kunt ze ook zelf maken. Dan worden er iig geen dure pakketjes meer voor je deur gezet :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 20:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 118 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen