Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 118 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

 
Profiel   

Ik denk dat dat zo lijkt aangezien het probleem aan blijft houden, dan lijkt het inderdaad of er niets aan gedaan wordt.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook regelmatig problemen heb ( gehad) met dhl.
Van het zomaar de achtertuin in lopen ( terwijl ik zat te kolven), tot pakketten bij de achterdeur en poort neer gooien.
Wij wonen in een autovrije straat en veel bezorgers vinden het teveel moeite om even om te lopen.
In tegenstelling tot PostNL waar wij 1 bezorger hebben ( enkel in het weekend een ander), hebben we hij dhl zo ongeveer elke dag een ander.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 11:51 



 
Profiel   

bigone schreef
laura1987 schreef
Sundda de bezorgen zou toch pas zijn werk doen als hij het pakket afgeeft ipv voor een dicht deur neer zet?
Nu heeft de TS niet eens de mogelijkheid om te zeggen “ dat is niet van mij, stuur maar retour afzender”.

Klopt maar ts geeft aan dat ze vaker gemeld heeft bij dhl en er niets gedaan word. Dhl bezorgers worden tot op de seconde gevolgd via hun pda , sorteerpunt kan exact zien waar en wanneer de bezorgers zijn en reken er maar op dat wanneer er dit soort klachten komen dat echt wel serieus opgepakt word.

Nou nee want ik dien niet eens meer een klacht in. DHL is altijd gezeik en gedoe. En nee niet alleen tijdens Corona en de feestdagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 11:54 



 
Profiel   

Ik heb echt nooit problemen met DHL en sinds we een ring deurbel hebben met geen enkele bezorger.
En daar komt ook nog bij dat bedrijven die pakketten met dhl verzenden er vaak ook nog bovenop gaan zitten wanneer ze veel klachten krijgen over de bezorging, meeste grote bedrijven hebben speciale teams om dit te voorkomen/op te lossen en die zetten echt wel druk op dhl. Klant zou ook bij het bedrijf een klacht in moeten dienen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 11:55 



 
Profiel   

Snap je frustratie ergens wel, maar ik kan mij ook indenken in de bezorgers. Misschien is het je ontgaan, maar het is drukker dan ooit, belachelijk druk. Niet alleen december maand druk, maar ook door de lock downs. Ik snap dat ze niet bij elk huis gaan wachten tot er open wordt gedaan, als ze zien dat er iemand thuis is aanbellen en doei. Ze hebben nog 1991 adressen te gaan, en daarvan ook nog velen die veel tijd kosten omdat mensen niet thuis zijn.

Ik heb het idee dat je net pech hebt met dat pakketje waar het meeste klopt alleen postcode en naam niet. Om begrijp dat je bang bent voor fraude, maar dit klinkt als een stomme fout. Van de afzender, niet van DHL. Zeker nu, gaan die echt niet alle namen controleren of kennenze alle namen. Die gaan uit van de meeste gegevens die kloppen. En komen bij jou adres uit.

oliebol happens. Het is vervelend, frustrerend. Maar ook wel iets dat je overleefd. Als dlh het echt niet terug wilt nemen, een retour label wilt maken etc. Zou ik zelf kijken of ik het via de verkopende partij kan doen, en anders pakket zelf houden. Tenzij er drugs in zit. Dan zou ik de politie inschakelen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 12:09 



 
Profiel   

Dhl is verplicht het pakje mee terug te nemen wanneer er niet open word gedaan en in te leveren bij een pick up point. Behalve wanneer je van te voren toestemming geeft om het neer te zetten. Dus daar gaat deze bezorger de fout in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 12:16 



 
Profiel   

Ik zou ook eerder denken dat het een fout is bij het automatisch sorteren. Overigens probeer ik ook zo weinig mogelijk te bestellen via internet. De beloning die de bezorgers krijgen is om te huilen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 12:22 



 
Profiel   

Dhl doet dit bij mij niet alleen in drukke tijden hoor. Ze pleuren het hier altijd voor de deur in de openbare gang. En hier zijn je snelbinders van je fiets nog niet veilig laat staan een duur pakketje. En ja soms krijg je iets opgestuurd zonder dat je het weet. Dan kan je ook niet thuisblijven. :)

Maar klacht indienen werkt niet hoor, ze zeggen “wat vervelend dat hoort echt niet”. En de volgende keer is het precies hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 12:23 



 
Profiel   

Het verbaasd me echt dat mensen dit goed praten.

Het bezorgen is bij iemand thuis bezorgen. Niet voor de voordeur, niet in een prullenbak, kelder, onder een bankje of waar dan ook, want in het systeem staan dat het pakketje is 'aangenomen' / 'bezorgd'. Als ik niet weet waar mijn voor de deur geknalde pakketje is, en ik neem contact op wordt er gezegd; maar hier staat dat hij bezorgd is. Kortom; zoek het maar uit, bezorger geeft aan dat hij bezorgd is, kunnen wij niks aan doen.

Ook in dit geval gaat het mij nieteens om de foutieve naam of postcode. Het gaat mij erom dat het weer het zelfde gezeik is, en het dit keer niet klopt. Ik heb door hun actie niet kunnen weigeren.

Om het dan maar te schuiven op corona/ drukke december maand.. Mijn werk is ook open. Wij hebben ons in de winkel ook de tandjes gewerkt door de enorme drukte die toenam. Wil niet zeggen dat ik mijn werk niet goed hoef te doen. Als je weigerd om je werk goed uit te voeren, moet je wat anders gaan doen. Daarnaast gebeurd het al jaren.

Dank je wel Bigone. En zo is het idd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 12:23 



 
Profiel   

Ik begrijp je fustratie wel. Hier ook slechte ervaringen met DHL. Bij mij kwam post zonder track and trace vaak niet aan. Pakjes met track and trace stonden op bezorgd maar waren niet hier. Deze werden later dan wel weer bezorgd. En ik kreeg regelmatig pakjes met een heel ander adres erop. Eerst was ik nog zo lief om ze naar het goede adres te brengen maar op een gegeven moment ben ik DHL gaan bellen dat ze het pakje maar moesten komen halen. Soms vroegen ze dan of ik het pakje zelf wilde afgeven op het juiste adres maar dat heb ik geweigerd. Puur uit principe. Na 5x een klacht te hebben gemeld over niet ontvangen pakjes en 4x een pakje te hebben laten ophalen gaat t nu eindelijk goed. Bij post nl gaat t altijd goed. Daarom zal ik altijd voor de laatste kiezen als ik iets koop of verzend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 12:25 



 
Profiel   

Ook wel eens meegemaakt dat ik thuis was en niet thuis bleek te zijn volgens dhl.
Deze mensen krijgen geen uurloon volgens mij, maar per pakket uitbetaald. Het loont absoluut niet om het qua fatsoenlijk uurloon te halen. Zolang dit nog speelt zullen er zulk soort problemen blijven.
Maar de bezorger gaat echt niet kijken of het wel klopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 12:28 



 
Profiel   

Maar goed, je weet nu dat het ‘niet zo hoort’. Wat wil je nu verder van ons nog horen als je de reacties niet kan waarderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 12:38 



 
Profiel   

Courses schreef
Maar goed, je weet nu dat het ‘niet zo hoort’. Wat wil je nu verder van ons nog horen als je de reacties niet kan waarderen?


Ik kan reacties die gaan over mijn vraag wel waarderen. Namelijk; wat is nu de gang van zaken? Daaruit blijkt dat ik vanuit mijn kant gedaan heb wat het beste is. Namelijk DHL contacten en de winkel contacten vanwaar het verzonden is.

Reacties die het voor de deur planten van pakketjes goedpraten, of waarin aangegeven wordt dat ik mijn pakketjes op een afhaal locatie moet laten bezorgen... Nee die waardeer ik niet. Daar vraag ik ook niet om :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 12:45 



 
Profiel   

Wanneer het weer gebeurt het via social media en niet via een mail melden. Ik heb ooit één keer een nogal langzame post.nl bezorger de mogelijkheid gegeven om mij te bellen wanneer hij het niet redde. Al twee keer voor niets zitten wachten en vervolgens zien dat ik niet thuis was.
Hij vertelde dat het niet weer zou gebeuren en fout was. Maar het gebeurde nogmaals en toen bij post.nl melding gedaan en hij kwam dezelfde week weer langs, maakte excuses en zou nooit weer gebeuren en daar heeft hij zich aan gehouden, ze hadden hem de wacht aangezegd.
Maar met de huidige drukte nemen ze iedereen aan en in een grote stad krijg je inderdaad elke keer een andere bezorger en toch, blijf melding maken via social media en bij het bedrijf waar het pakket weg komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 12:59 



 
Profiel   

Nee, maar tenzij wij voor DHL werken kunnen we je niet verder helpen. Ik zie een aantal goede suggesties staan om eens naar te kijken (waar de postcode toe behoort), maar daar ga je niet op in.

Bezorging wordt door de koeriersdienst uitgevoerd, de webshop/winkel die levert kan vanaf het moment van overdragen ook alleen op basis van de T&T meekijken. Wel kunnen ze vanaf hun kant een onderzoek laten opstarten, maar dat heeft in 99% van de gevallen vaak te maken met pakketten die niét bezorgd zijn (dus voor de kant van de ‘oospronkelijke’ ontvanger).

Maar goed, succes ermee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 13:01 



 
Profiel   

LoveUggs: mij verbaast het ook ja. Ik vind dat je van een pakketbezorger kunt verwachten dat ze pakketten goed bezorgen (en bijvoorbeeld niet zomaar in de tuin zetten als iemand meerdere keren aangeeft dat echt niet te willen.)

Dat pakketbezorgers worden uitgebuit is een probleem - maar dit lost dat niet op. Zo blijft iedereen ontevreden.

Anyway. Ik denk wel dat jij jouw kant van het verhaal nu hebt afgedekt: je hebt iedereen geinformeerd en zij zoeken nu maar naar een oplossing. Voor fraude zou ik niet zo bang zijn in dit opzicht: gewoon tonen dat het niet voor jou is (niet jouw naam, niet jouw postcode en je hebt het nooit aangenomen) als er ooit iemand zou komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 13:07 



 
Profiel   

Ik vind het juist fijn als DHL komt, want dan kun je eigenlijk altijd een ander bezorgmoment kiezen. Maar als ik dit topic zo lees dan hebben wij waarschijnlijk gewoon heel veel geluk met de bezorger...

@TS: wat eerder is gezegd, zet het op social media. Vooral Twitter werkt erg goed (en dat terwijl ik misschien 10 volgers heb ;) ) Ik doe dat ook als niks lijkt te werken en dan wordt het opeens super snel opgelost. Ik geef wel altijd eerst een bedrijf de kans het 'normaal' op te lossen, maar zo te lezen ben jij dat stadium al voorbij..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 13:17 



 
Profiel   

Courses, postcode heb ik opgezocht. Bestaat niet. Als ik zoek op combi postcode en huisnummer komt als suggestie mijn eigen adres naar boven..

Shadow0 schreef
LoveUggs: mij verbaast het ook ja. Ik vind dat je van een pakketbezorger kunt verwachten dat ze pakketten goed bezorgen (en bijvoorbeeld niet zomaar in de tuin zetten als iemand meerdere keren aangeeft dat echt niet te willen.)

Dat pakketbezorgers worden uitgebuit is een probleem - maar dit lost dat niet op. Zo blijft iedereen ontevreden.

Anyway. Ik denk wel dat jij jouw kant van het verhaal nu hebt afgedekt: je hebt iedereen geinformeerd en zij zoeken nu maar naar een oplossing. Voor fraude zou ik niet zo bang zijn in dit opzicht: gewoon tonen dat het niet voor jou is (niet jouw naam, niet jouw postcode en je hebt het nooit aangenomen) als er ooit iemand zou komen.


Dat denk ik dus ook. Ik hoop alleen dat het voldoende is mocht het een ja nee spelletje worden :+

-

Ik heb direct contact opgenomen met DHL, weer bericht op hun facebook pagina geplaatst en op die van mij. Ik heb geen Twitter dus dat wordt lastig :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 13:20 



 
Profiel   

Is het steeds dezelfde foute pc? Als dat zo is hebben de webwinkels een klant die zijn/haar eigen pc niet kent }:0
Od dyslectisch is en regelmatig cijfers omdraait :\



Misschien toch eens in het "klagen over pakketdiensten" topic kijken. "Ik krijg de helft van mijn bestellingen niet geleverd". :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 13:55 



 
Profiel   

Ik zou dit ook absoluut niet op prijs stellen. Als hier pakketjes voor de deur gezet zouden worden, zijn ze binnen no time verdwenen. Snap je frustratie TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 21:45 



 
Profiel   

Hier flikt DHL het ook, pakje neerzetten aanbellen en gelijk wegrijden, ze kijken niet eens of er wel opengedaan wordt. Daardoor nu al 2x een verzopen pakje gevonden na een weekendje weg. En dan hebben we nog de mazzel dat het pakje er nog staat, want niet bepaald beschut en toch wel in een grotere stad. Ik kan er ook vreselijk kwaad om worden.

Dat hele postcode verhaal van de TS gaat voor zover ik het lees maar over 1 pakje, de grootste irritatie is DHL die niet wacht tot er open gedaan wordt en pakjes neerzetten en wegrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 22:03 



 
Profiel   

LoveUggs schreef
Courses schreef
Maar goed, je weet nu dat het ‘niet zo hoort’. Wat wil je nu verder van ons nog horen als je de reacties niet kan waarderen?


Ik kan reacties die gaan over mijn vraag wel waarderen. Namelijk; wat is nu de gang van zaken? Daaruit blijkt dat ik vanuit mijn kant gedaan heb wat het beste is. Namelijk DHL contacten en de winkel contacten vanwaar het verzonden is.

Reacties die het voor de deur planten van pakketjes goedpraten, of waarin aangegeven wordt dat ik mijn pakketjes op een afhaal locatie moet laten bezorgen... Nee die waardeer ik niet. Daar vraag ik ook niet om :+


Ik kan de reactie over het afleverpunt om heel eerlijk te zijn wel begrijpen. Je schrijft zelf dat je al meerdere keren niet thuis bent geweest bij de bezorging. Dat vind ik persoonlijk ook niet erg netjes. Voor een bezorger is dat ook behoorlijk frustrerend natuurlijk. Natuurlijk mag een bezorger het pakket dan niet gewoon voor de deur leggen, maar ik denk dat een afleverpunt dan toch een betere optie voor je is en een hoop frustratie vanaf jouw kant bespaard.

Je kan er momenteel gewoon niet vanuit gaan dat het pakket precies op de dag dat je gepland had bezorgd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 22:05 



 
Profiel   

Tis bijzonder hoeveel mensen dit proberen goed te praten.
Kijk fa5 het een keertje gebeurd, prima. Maar als dit regelmatig gebeurd en je meermaals melding hebt gemaakt en er veranderd niets dan sna0 ik TS d'r reactie helemaal.m ik denk zelfs dat ze nog meer doet dan nodig door de winkel te bellen er over.

Ik ben veel thuis. Als in bijna altijd door chronische ziekte en woon nu ee half jaar op deze plek. En dat heeft postnl meneer ook door. Die dus rustig aan veld om 8 uur sochtends omdat de buren niet open doen en of ik 't even aan wil nemen. Das 1 keer prima. Maar ik ben chronisch ziek, en pas na 11 plan ik afspraken etc omdat ik voor die tijd bezig ben met persoonlijke verzorging etc.
Dus na 3 x heb ik hem gevraagd hier rekening mee te houden. Als m'n gordijnen niet open zijn van 't hele grote voorraad waar hij langs komt, dan niet meer aanbellen. De buurvrouw haalde intussen al meerdere keren per week de pakketjes op. Ja was net boven, gut ja nee sinterklaas he.

Enfin blijkbaar helpt 't verzoek niet met als gevolg dat ik de 3e keer daarop heb gezegd dat ik geen pakjes meer aan neem voor anderen via de intercom. Ah echt niet? Was toch nooit een probleem? Toen ik vroeg of hij nog wist wat ik gezegd had was 't antwoord : nee kan niet alles van iedereen onthouden. Prima. Onthoud dan maar gewoon Nee. Pakje ging uiteindelijk naar postnl punt want ineens kreeg ik 2 dagen later de buuf aan de deur met heel verhaal dat ze het die dag had koetsen hebben en dat 't flauw was dat ik niet aan nam . Eh wat?

Enfin ik neem geen pakketjes van anderen meer aan en met 't gedrag van deze DHL had ik 't pakket buiten neer gezet en een foto via social media naar ze gestuurdd met een : los 't Maar op.



Begrijp me niet verkeerd.
Ik snap dat postbezorging het gigantisch druk heeft
Ik snap dat postbezorgers onder veel te hoge druk staan.


Maar dat is aan de baas om op te lossen. Net als elk ander bedrijf. Niet aan de persoon bij wie 't neer gekwakt wordt en 't is bijzonder dat actie pas wordt ondernomen als 't op social media gegooid wordt. Dan doe je als bedrijf iets verkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 22:22 



 
Profiel   

Kidde schreef
Ik kan de reactie over het afleverpunt om heel eerlijk te zijn wel begrijpen. Je schrijft zelf dat je al meerdere keren niet thuis bent geweest bij de bezorging. Dat vind ik persoonlijk ook niet erg netjes. Voor een bezorger is dat ook behoorlijk frustrerend natuurlijk. Natuurlijk mag een bezorger het pakket dan niet gewoon voor de deur leggen, maar ik denk dat een afleverpunt dan toch een betere optie voor je is en een hoop frustratie vanaf jouw kant bespaard.

Je kan er momenteel gewoon niet vanuit gaan dat het pakket precies op de dag dat je gepland had bezorgd wordt.


Nogmaals, als ik bestel doe ik dat op een dag waarvan ik weet dat ik thuis ben als het pakket bezorgd wordt. Als ik dat niet ben, zorg ik dat ik direct een ander bezorgmoment kies. (avond bijvoorbeeld, hier betaal je nog extra voor ook!) Als DHL dan niet het tijdsbestek van het bezorgmoment aanhoud kan ik daar niets aan doen. Als DHL alsnog overdag komt leveren ipv in de avond, kan ik daar niets aan doen. Als DHL aangeeft tussen 10.00 en 18.00 uur te leveren, en ik kom om 09.45 uur thuis van boodschappen doen en tref een pakketje aan voor de deur, omdat ze te vroeg zijn, kan ik daar niets aan doen. Geeft DHL nog altijd geen recht om het voor mijn deur te parkeren.

Ik kies voor thuis bezorgen omdat dit voor mij uitkomt. Als ik het op een afhaalpunt laat leveren, kan ik mijn pakket pas in een vrij weekeind ophalen, want het DHL punt hier, sluit om 18.00 uur. Laat ik tot 18.00 uur werken.. Dus stel het pakket zou eigenlijk zaterdag bij het afleverpunt worden afgeleverd, heeft vertraging en wordt daar pas maandag of dinsdag afgegeven, kan ik het pas in het weekeind ophalen. Dus nee, ik kies voor thuisbezorgen, op momenten dat ik thuis ben. De keren dat er pakketjes voor de deur staan gaat om pakketjes waar ik geen T&T heb ontvangen, geen melding van heb ontvangen, of pakketjes die dus op een andere tijd dan afgesproken worden afgeleverd. En dit gebeurd dus veel te vaak.

Uiteindelijk heb ik dan liever dat ze het op een afhaal locatie afgeven omdat er niemand thuis is, dan dat het voor mijn deur staat, maar dat is een ander verhaal. En gebeurd dit 1x, ala, gebeurd het 2x :n maar daarna is het klaar.

Daarnaast is er deze keer niet eens aangebeld gezien mijn vriend thuis was ten tijde dat het pakketje voor de deur is gezet. Nog een fout van DHL. 2 Fouten in 1 bezorging, terwijl de klachten vanuit mijn kant al geregeld binnen komen.

Ligt het dan aan mij? Omdat ik niet thuis zou zijn als ze bezorgen, of omdat ik maar op een afhaal locatie moet laten bezorgen.. Dacht het niet. Ik snap ook oprecht niet waarom daar zo over doorgegaan wordt. Omdat de bezorgdiensten sielugh zijn omdat ze minimum loon krijgen/ omdat ze het zo druk hebben? Hoe zit dat met mijn pakketjes van ik noem even €300,- die bij mij voor de deur geplaatst worden, klaar om te jatten? Mijn product waar ik met mijn zuurverdiende centjes voor betaald heb? Zo gaan ze namelijk met spullen om... (tenslotte weet niemand wat mijn inkomen is, misschien moet ik voor dat pakketje van €300,- wel maanden sparen ;) )

En ja, dit soort reacties staan me op dit moment erg tegen (niet persoonlijk naar jou Kidde, maar in het algemeen). Ik vraag niet om het opkomen voor de pakketbezorgers. Ik heb een hele toffe PostNL bezorger, daar wordt je oprecht vrolijk van, heb ook een fijne DHL bezorger gehad. Nu niet meer, want nu komen Kees, Klaas, Piet en Mohammed en alleen Piet laat een briefje achter in de bus. De rest vertikt zelfs het briefje en vult doodleuk in dat het pakketje bezorgd is. In dit geval dus een pakketje dat ik geweigerd had als ik de kans had gehad het pakketje daadwerkelijk aan te nemen :j En juist dit laatste, is waar dit topic over gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 23:29 



 
Profiel   

Hier zijn hebben DHL en DPD een handje van om een pakket maar zo ergens (schuur, carpoort, bij achterdeur) neer te leggen of zelfs de achterdeur open te doen en het pakket naar binnen te gooien! 8)7

We wonen buitenaf en op boerderij, dus dan denken ze blijkbaar dat dat wel kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 23:39 



 
Profiel   

Je had het beter een klaagtopic/zeik DHL topic af want dat zijn de enige reacties die je graag wil horen :D

Je hoeft niks te bestellen he
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 23:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 118 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen