Haar afknippen en verkopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
raichalove

Berichten: 246
Geregistreerd: 19-10-12

Haar afknippen en verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 18:27

Hoi hoi!

Ik heb lang rood/copper haar, en zit krab bij kas. Ik dacht eraan om het misschien af te laten knippen en te verkopen. Ben benieuwd of iemand al eerder dit pad heeft bewandeld :)

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:29

Huh, wat? Kan dat? Is dat een ‘ding’?

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:30

Van haar verkopen heb ik nog nooit gehoord.. Lijkt me ook erg raar om te doen. Ik weet wel dat je je haar kunt doneren zodat ze er haarwerken van kunnen maken als mensen ze nodig hebben..

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Haar afknippen en verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:31


raichalove

Berichten: 246
Geregistreerd: 19-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 18:35

Snorlex schreef:
Huh, wat? Kan dat? Is dat een ‘ding’?


ja het is volgens mij meer een 'ding' in Amerika. Maar ik dacht ik gooi een balletje op om te horen of het hier ook een ding is.

raichalove

Berichten: 246
Geregistreerd: 19-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 18:36


raichalove

Berichten: 246
Geregistreerd: 19-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 18:37

Yenni schreef:
Van haar verkopen heb ik nog nooit gehoord.. Lijkt me ook erg raar om te doen. Ik weet wel dat je je haar kunt doneren zodat ze er haarwerken van kunnen maken als mensen ze nodig hebben..


Dat heb ik hiervoor ook eigenlijk altijd gedaan :j

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:40

Ik niet.. weet wel dat je niet veel geld moet verwachten hoor.
Kost veel tijd elke haar apart te meten.

Je kan bij sommige haarstuk-makers zelf je staart opsturen (maar dan moet je zelf knippen).
Kapsalons zijn dicht dus ergens je haar verkopen waar ze het ook in model knippen kan niet (en door de kosten van het knippen krijg je weer minder).
Als al je haar langer is dan 35cm moet je denken aan ca 50/75E (zonder dat ze het knippen).
Is het veel korten bv 20 cm.. dan krijg je 20-25E.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Haar afknippen en verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:43

Volgen mij is het in Azië enzo wel gebruikelijk maar in nederland niet zo. 25 euro is voor ons niet heel erg rendabel, daar veel meer waard

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:47

Kan je niet gewoon gaan werken? Lijkt me handiger dan je haar doneren voor een paar centen

raichalove

Berichten: 246
Geregistreerd: 19-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 18:52

belle_boef schreef:
Kan je niet gewoon gaan werken? Lijkt me handiger dan je haar doneren voor een paar centen


ja mn baantje naast mn studie verdient idd beter. tja het haar gaat er hoe dan ook toch af... maar de opbrengst wordt laag als ik het zo hoor :')

raichalove

Berichten: 246
Geregistreerd: 19-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 18:54

Brainless schreef:
Ik niet.. weet wel dat je niet veel geld moet verwachten hoor.
Kost veel tijd elke haar apart te meten.

Je kan bij sommige haarstuk-makers zelf je staart opsturen (maar dan moet je zelf knippen).
Kapsalons zijn dicht dus ergens je haar verkopen waar ze het ook in model knippen kan niet (en door de kosten van het knippen krijg je weer minder).
Als al je haar langer is dan 35cm moet je denken aan ca 50/75E (zonder dat ze het knippen).
Is het veel korten bv 20 cm.. dan krijg je 20-25E.


bedankt voor het meedenken :)
Ja dat wordt dan zelf knippen idd recht toe recht aan. zou ongeveer 38-40 cm zijn maar het valt idd wel tegen, maar alle beetjes helpen.

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:55

raichalove schreef:
belle_boef schreef:
Kan je niet gewoon gaan werken? Lijkt me handiger dan je haar doneren voor een paar centen


ja mn baantje naast mn studie verdient idd beter. tja het haar gaat er hoe dan ook toch af... maar de opbrengst wordt laag als ik het zo hoor :')

Misschien kun je het te koop zetten voor een bod?
Het kan net zijn dat iemand het wil hebben, geen idee, maar pruiken zijn duur, dat weet ik wel.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:55

Afbeelding

Ontopic: Mocht je het gaan doen: ik ben wel benieuwd hoe het verliep en hoeveel je voor je haar gevangen hebt!

raichalove

Berichten: 246
Geregistreerd: 19-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 18:58

MirandaMalik schreef:
Misschien kun je het te koop zetten voor een bod?
Het kan net zijn dat iemand het wil hebben, geen idee, maar pruiken zijn duur, dat weet ik wel.


ja dat zou wel een goede optie zijn, dacht zelf misschien aan Ebay
Laatst bijgewerkt door raichalove op 22-01-21 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:58

Nee je krijgt er meer voor. Dit is een bedrag per 50 gram. Als je een keukenweegschaal hebt kan je het zelf wegen. Een volle staart weegt zo wel 100-150 gram. Ik weet niet hoe lang je haar is? Anders doe je het eens in een vlecht en dan meet je de centimeters van waar je het wilt afknippen tot aan de onderkant.

Deze website is betrouwbaar in ieder geval. Ik ken deze mevrouw en je kan er zeker van zijn dat je gewoon je geld krijgt na opsturen. Wel goed de richtlijnen volgen. Dus in een staart of vlecht doen zodat duidelijk is wat boven en onder is, anders kan je er niks meer mee.

Edit: aantal grams iets aangepast.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 22-01-21 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

raichalove

Berichten: 246
Geregistreerd: 19-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 19:00

Suzanne F. schreef:
Nee je krijgt er meer voor. Dit is een bedrag per 50 gram. Als je een keukenweegschaal hebt kan je het zelf wegen. Een volle staart weegt zo wel 250 gram. Ik weet niet hoe lang je haar is? Anders doe je het eens in een vlecht en dan meet je de centimeters van waar je het wilt afknippen tot aan de onderkant.

Deze website is betrouwbaar in ieder geval. Ik ken deze mevrouw en je kan er zeker van zijn dat je gewoon je geld krijgt na opsturen. Wel goed de richtlijnen volgen. Dus in een staart of vlecht doen zodat duidelijk is wat boven en onder is, anders kan je er niks meer mee.


Super! dat had ik nog niet bedacht.
Heb je het zelf ook wel eens gedaan?

raichalove

Berichten: 246
Geregistreerd: 19-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 19:00

Serendipity1 schreef:
[ [url=m/73gCHV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ontopic: Mocht je het gaan doen: ik ben wel benieuwd hoe het verliep en hoeveel je voor je haar gevangen hebt!


is goed, ik leef voor die meme hahaa

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:02

Nee, zoveel haar heb ik niet helaas. Ik draag af en toe een haarstuk van echt haar. Vandaar dat ik er wat vanaf weet. Rood haar is best zeldzaam dus als jouw haar van mooie dikke kwaliteit is kan je er gerust nog meer voor krijgen denk ik zomaar. Meten en evt. wegen (dat laatste kan alleen met hulp) en dan weet je meer.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 22-01-21 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Berichten: 14045
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:03

Ik vind het al verbazingwekkend dat mensen geld kunnen verdienen met het verkopen van haar... Ik heb het gedoneerd aan stichting Haarwens.

En ik werk voor mijn geld.

raichalove

Berichten: 246
Geregistreerd: 19-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 19:05

Suzanne F. schreef:
Nee, zoveel haar heb ik niet helaas. Ik draag af en toe een haarstuk van echt haar. Vandaar dat ik er wat vanaf weet. Rood haar is best zeldzaam dus als jouw haar van mooie dikke kwaliteit is kan je er gerust nog meer voor krijgen denk ik zomaar. Meten en evt. wegen (dat laatste kan alleen met hulp) en dan weet je meer.


wat tof! ik ga even contact met haar leggen :j

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:06

marleen_88 schreef:
Ik vind het al verbazingwekkend dat mensen geld kunnen verdienen met het verkopen van haar... Ik heb het gedoneerd aan stichting Haarwens.

En ik werk voor mijn geld.


Tja, sommige mensen doneren aan goede doelen, anderen niet. Sommige mensen doneren haren en anderen niet.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:07

raichalove schreef:
Suzanne F. schreef:
Nee, zoveel haar heb ik niet helaas. Ik draag af en toe een haarstuk van echt haar. Vandaar dat ik er wat vanaf weet. Rood haar is best zeldzaam dus als jouw haar van mooie dikke kwaliteit is kan je er gerust nog meer voor krijgen denk ik zomaar. Meten en evt. wegen (dat laatste kan alleen met hulp) en dan weet je meer.


wat tof! ik ga even contact met haar leggen :j


Is een aardige mevrouw. Ineke heet ze. En is echt een betrouwbaar adres. In Waalwijk zit ze.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:11

Per 50 gram, naar mijn idee weegt haar bijna niks. Wat als het minder dan 50 gram weegt? Of verkijk ik mij hierop? Hier ook rood haar en zou ook wel een extraatje kunnen gebruiken.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:13

marleen_88 schreef:
Ik vind het al verbazingwekkend dat mensen geld kunnen verdienen met het verkopen van haar... Ik heb het gedoneerd aan stichting Haarwens.

En ik werk voor mijn geld.

TS werkt én heeft al meerdere malen haar haar gedoneerd.