Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4832
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:27

Mo_86 schreef:
En om on topic te blijven: ik word agressief van al die verschrikkelijke EK-gerelateerde reclames, met met stip op een, en die is hier al vaker genoemd, die van Kruidvat. Wij zijn oraaaaanjeeeee! Nou nee, ik niet, ik ben rood. Van ingehouden agressie. Wanneer is het EK voorbij? :')


Nee, maar echt. Dit. Rot op met je Leeuwendans, Links Rechts, Wij zijn Nederland en andersoortig gekweel en laat me met rust _-:(

DiscoDipp

Berichten: 2868
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:37

Dilan93 schreef:
Die bijwerkingen zijn wel echt ruk ja. En idd super vervelend als je er last van krijgt. Maar die angst/zorgen begrijp ik dan ook wel.

Is voor mij geen reden om het vaccin niet te halen, maar zit er idd ook niet op te wachten om er ziek van te worden. Maargoed, 11 augustus mag ik, dus we gaan het zien.


Ik raad je echt aan om 1/2 paracetamol van te voren te pakken, en als je van jezelf al weet dat je op zo’n dingen wel eens heftig kan reageren, neem dan een dagje vrij oid. En bij mij valt t op dat ik op de laatste spuit echt 20x zo heftig reageer als op de eerste. Dus daar zou ik ook rekening mee houden :')

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:38

Foaly schreef:
Mo_86 schreef:
En om on topic te blijven: ik word agressief van al die verschrikkelijke EK-gerelateerde reclames, met met stip op een, en die is hier al vaker genoemd, die van Kruidvat. Wij zijn oraaaaanjeeeee! Nou nee, ik niet, ik ben rood. Van ingehouden agressie. Wanneer is het EK voorbij? :')


Nee, maar echt. Dit. Rot op met je Leeuwendans, Links Rechts, Wij zijn Nederland en andersoortig gekweel en laat me met rust _-:(

Dit :') En dan kijk ik echt met plezier de wedstrijden, maar die reclames, ugh...

Ik heb zondag mijn 1e vaccin gehad en de bijwerkingen vielen me erg mee. Ik heb een volle dag goed last gehad van mijn arm, verder alleen ontzettend lui.

Tip als je een zijslaper bent en maar op 1 kant kan slapen; laat je aan de andere kant vaccineren. Ik was er maar wat blij mee dat hij rechts zat, niet handig omdat het mijn dominante hand is maar ik heb er in ieder geval niet minder om geslapen. Erop liggen ging echt niet.

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:43

DiscoDipp schreef:
Dilan93 schreef:
Die bijwerkingen zijn wel echt ruk ja. En idd super vervelend als je er last van krijgt. Maar die angst/zorgen begrijp ik dan ook wel.

Is voor mij geen reden om het vaccin niet te halen, maar zit er idd ook niet op te wachten om er ziek van te worden. Maargoed, 11 augustus mag ik, dus we gaan het zien.


Ik raad je echt aan om 1/2 paracetamol van te voren te pakken, en als je van jezelf al weet dat je op zo’n dingen wel eens heftig kan reageren, neem dan een dagje vrij oid. En bij mij valt t op dat ik op de laatste spuit echt 20x zo heftig reageer als op de eerste. Dus daar zou ik ook rekening mee houden :')

Wilde je idd al tippen om paracetamol te pakken maar DiscoDipp was mij voor. Gewoon een spiegel opbouwen, 4x daags 2 pcm. 2 ochtend, 2 middag, 2 voor het eten en 2 voor het slapen. Dat kan echt helpen :(:)

Ik erger me aan dat ik geen zenuwen heb voor een solliciatiegesprek straks, maar dat ik dus bang ben dat ik de voorbereiding ga verpesten en dus het gesprek ook.

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:51

Ik heb normaal eigenlijk nooit last van prikken, behalve een stijve arm.

Ja oke en met bloedprikken kan ik nog wel eens van mn stokkie gaan :')

Ik erger me aan de hechtingen in mn mond. Zit onbewust ook steeds aan dat uiteinde met mijn tong :=

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:54

Dat ik me echt verbaas over hoe 'opleidingen' het leven van studenten zuur maken. Wat een vriendin van mij al allemaal meegemaakt heeft tijdens haar studieloopbaan, we maakten er al langer zwarte grapjes over dat het wel een reality serie lijkt. En gisteren heeft ze echt wel de meest negatieve kers op de taart ooit te horen gekregen. Dat zelfs ik gewoon echt kwaad van onmacht werd. Dit is een meid die binnen een week zou afstuderen en het werkveld in zou gaan, nu is ze helemaal gekraakt. Helemaal op, nog voordat het eigenlijk allemaal begint.

Kookaburra

Berichten: 5386
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:59

Gini schreef:
Dat ik me echt verbaas over hoe 'opleidingen' het leven van studenten zuur maken. Wat een vriendin van mij al allemaal meegemaakt heeft tijdens haar studieloopbaan, we maakten er al langer zwarte grapjes over dat het wel een reality serie lijkt. En gisteren heeft ze echt wel de meest negatieve kers op de taart ooit te horen gekregen. Dat zelfs ik gewoon echt kwaad van onmacht werd. Dit is een meid die binnen een week zou afstuderen en het werkveld in zou gaan, nu is ze helemaal gekraakt. Helemaal op, nog voordat het eigenlijk allemaal begint.

:(:)

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:01

De vliegen in huis! Ze zoemen als een malle, vliegen echt heel neurotisch rond, en komen ook gewoon op je hand zitten.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:23

Niobe schreef:
Dilan93 schreef:
Die complottheorieën word ik ook een beetje simpel van hoor.

De angst voor bijwerkingen kan ik me nog wel voorstellen. Maar ik denk niet dat mijn DNA ineens vervormd wordt na dat vaccin


Bij de mensen die daar wel in geloven kan het er alleen maar beter van worden, dus dat scheelt

Dat heb ik daadwerkelijk al eens gezegd tegen iemand omdat ik de discussie zat was.
“ Als u denkt dat uw DNA veranderd na het nemen van een vaccinatie, dan zou ik mij in uw plaats absoluut laten vaccineren, want daar kan het dan alleen maar beter van worden”
Discussie was meteen klaar :Y) }:0

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:26

Gini schreef:
Dat ik me echt verbaas over hoe 'opleidingen' het leven van studenten zuur maken. Wat een vriendin van mij al allemaal meegemaakt heeft tijdens haar studieloopbaan, we maakten er al langer zwarte grapjes over dat het wel een reality serie lijkt. En gisteren heeft ze echt wel de meest negatieve kers op de taart ooit te horen gekregen. Dat zelfs ik gewoon echt kwaad van onmacht werd. Dit is een meid die binnen een week zou afstuderen en het werkveld in zou gaan, nu is ze helemaal gekraakt. Helemaal op, nog voordat het eigenlijk allemaal begint.

Dat is zo vreselijk inderdaad… Hier in het topic komt ook redelijk wat naar boven van verschillende mensen. Echt diep triest. :(:)

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:38

Ja, Nayomie deelt hier ook regelmatig iets in die aard. Telkens als ik dat las, kon ik er mij een perfecte voorstelling bij maken. :x

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:47

Bij ons ook inderdaad. Een groot deel van de opleiding ligt bij een paar docenten. Vorig jaar al een probleem tijdens langdurige afwezigheid van 1 docent, maar nu is een andere docent overleden... sowieso ontzettend triest aangezien hij jong was. Maar nu is de opleiding weer behoorlijk ontwricht...
(Begrijp me niet verkeerd, ik heb er ook behoorlijk verdriet van dat hij is overleden)

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:56

Gini schreef:
Dat ik me echt verbaas over hoe 'opleidingen' het leven van studenten zuur maken. Wat een vriendin van mij al allemaal meegemaakt heeft tijdens haar studieloopbaan, we maakten er al langer zwarte grapjes over dat het wel een reality serie lijkt. En gisteren heeft ze echt wel de meest negatieve kers op de taart ooit te horen gekregen. Dat zelfs ik gewoon echt kwaad van onmacht werd. Dit is een meid die binnen een week zou afstuderen en het werkveld in zou gaan, nu is ze helemaal gekraakt. Helemaal op, nog voordat het eigenlijk allemaal begint.

Ik kan me deze frustratie zo goed begrijpen hé :x Ook gewoon de laatste steek in de rug doen, belachelijk. En dan is iemand al ten gronde en dan nog even extra dit er achter. Kan me heel goed voorstellen dat ze er kapot van is. :(:)

Het is belachelijk eigenlijk dat opleidingen hiermee weg kunnen komen en ze leerlingen daadwerkelijk kapot kunnen maken. Ik ben heeeeel blij dat ik nu hopelijk alles gehad heb (ik sta nog open voor gekke verrassingen) en eindelijk rustig kan herstellen.

Foaly

Berichten: 4832
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:04

Ik zit in een discord server waar ook iemand docent is (in de VS, maar de mentaliteit is blijkbaar hetzelfde), en die klaagt steen en been over haar studenten. Het is echt het prototype docent waar ik als student een bloedhekel aan had (hardstikke rigide omtrent deadlines, geen sympathie voor haar studenten, maakt ze ook gerust belachelijk in haar berichten). Oh, maar dan wel een paar dagen later trots vertellen dat ze toetsen zit na te kijken met een paar glazen drank op 8)7

Heb al zo vaak op het punt gestaan er wat van te zeggen, maar het is een heel Amerikaanse server waar iedereen de lieve vrede wil bewaren, dus tot nu toe heb ik op mn handen gezeten. Maar waarom ga je in vredesnaam het onderwijs in als je je studenten eigenlijk vooral maar lastig vindt, en geen zin hebt om ze te helpen als er iets anders dan anders gaat? |o

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:08

Er zijn natuurlijk wel 2 kanten aan verhalen hè?
En daarbij zeg ik niet dat de verhalen hier niet terecht zijn maar er blijven wel 2 kanten.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:11

lenaa_tje schreef:
Er zijn natuurlijk wel 2 kanten aan verhalen hè?
En daarbij zeg ik niet dat de verhalen hier niet terecht zijn maar er blijven wel 2 kanten.

Dat klopt, in mijn geval zitten mensen op een functie waar ze niet geschikt voor zijn en wordt er te veel werk van docenten gevraagd. Dat is zuur, maar dan moeten zij hogerop gaan klagen, en het niet op de leerlingen afschuiven. :j

MarliesV

Berichten: 15178
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:18

Dat de airco op kantoor nooit op een normale temperatuur kan, vorige week vroor je hier weg terwijl de mussen dood van het dak vallen, en nu is het buiten fris en staat hier dat ding op sambal.

Kom on mensen, 22 graden zomer en winter is prima.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:26

Wauw... docent overleden, en wat communiceert mijn opleiding? "Onze opleiding scoort goed op de nationale studentenenquête!" Jeetje wat ongepast

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:49

Tentamen niet gehaald, 5.2.
Inzage gehad en ik zie nu dat ik als iets héééééél simpels gewoon had opgeschreven bij een uitwerking, wat gewoon letterlijk in de vraag stond, ik daar al 6 punten voor had gekregen en daarmee een 5.8 had kunnen halen. Het was gewoon overschrijven en dat heb ik niet gedaan.

Echt weer dom van mij! Zonde.
Volgende week maar herkansen en dan let ik daar wel even extra op :+

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:56

Mensen die bellen naar mij als klantenservicemedewerkster, een gesprek gaan voeren terwijl de telefoon overgaat, zodat ik luid getetter in mijn oor krijg zodra ik opneem. En vervolgens een "met wie spreek ik" van de klant krijgen...

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:00

Nayomie schreef:
lenaa_tje schreef:
Er zijn natuurlijk wel 2 kanten aan verhalen hè?
En daarbij zeg ik niet dat de verhalen hier niet terecht zijn maar er blijven wel 2 kanten.

Dat klopt, in mijn geval zitten mensen op een functie waar ze niet geschikt voor zijn en wordt er te veel werk van docenten gevraagd. Dat is zuur, maar dan moeten zij hogerop gaan klagen, en het niet op de leerlingen afschuiven. :j

En dat zal ook vast wel gebeuren maar ook dat is natuurlijk niet zichtbaar.
Dan nog weet ik dat vooral mbo’s maar ook hbo’s er wel een zootje van maken.

Maar ook ik krijg als docent wel eens verwijten naar m’n hoofd maar soms moeten dingen gewoon om door te kunnen naar het volgende.

Captain

Berichten: 21370
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:03

Dilan93 schreef:
Mensen die bellen naar mij als klantenservicemedewerkster, een gesprek gaan voeren terwijl de telefoon overgaat, zodat ik luid getetter in mijn oor krijg zodra ik opneem. En vervolgens een "met wie spreek ik" van de klant krijgen...


Omg ja! _O-

Of dat Harry belt, en je aan Harry een vraagt stelt, je hem vervolgens aan Ria de vraag hoort herhalen, Ria antwoord hoort geven, Harry dat weer doorgeeft. Je vervolgens een volgende vraag hebt, dat eerst weer langs Ria moet.. GEEF GEWOON RIA AAN DE LIJN! :')

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:18

Captain schreef:
Dilan93 schreef:
Mensen die bellen naar mij als klantenservicemedewerkster, een gesprek gaan voeren terwijl de telefoon overgaat, zodat ik luid getetter in mijn oor krijg zodra ik opneem. En vervolgens een "met wie spreek ik" van de klant krijgen...


Omg ja! _O-

Of dat Harry belt, en je aan Harry een vraagt stelt, je hem vervolgens aan Ria de vraag hoort herhalen, Ria antwoord hoort geven, Harry dat weer doorgeeft. Je vervolgens een volgende vraag hebt, dat eerst weer langs Ria moet.. GEEF GEWOON RIA AAN DE LIJN! :')

Hahahaha ja die heb ik ook echt heel veel. Dan denk ik ook echt 'waarom bel je zelf niet even, ipv er steeds doorheen te toeteren' :+

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:48

Ik haat meetings. Waarom? Omdat de meeting gepland stond voor 15:30 en er nu nog steeds niemand is. Ik zou wat laten zien maar ik zal zo wel zeggen dat ik al klaar ben met presenteren :roll: :evaw:

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:13

Wanneer houdt het gedoe eens op met dokters en ziekenhuis bezoeken. Mijn vader belt mij maar ik was op werk en aan het wandelen met de bewoners. Belt mijn vader nog een collega van mij op maar zei hij van oh nee het is niet ernstig.

Eindelijk na een uur belt hij weer ben net thuis om te melden dat meneer met druk en pijn op de borst bij de huisarts zit. Maar nee niks aan de hand.

Kan mij daar zo kapot aan ergeren! Ik kan gewoon weg van mijn werk als dat soort dingen gebeuren. En mijn moeder wist ook nog van niks...

Inmiddels zit hij in de ambu richting ziekenhuis omdat hij hartpatiënt is. Ik ben weer thuis want het zou alleen maar wachten worden en de eerste 1,5 uur ging er nog niks gebeuren. Het lijkt wat te gaan om een hyperventilatie aanval dus dat is wel positief.

Het wordt tijd dat mijn vader aan zichzelf gaat werken en in therapie gaat. Die beste man maakt zich zo druk om dingen waar een normaal mens niet mee bezig is. Teveel bezig met zijn werk, teveel bezig met wat collega's niet doen en teveel bezig met klanten die lopen te zeuren over dingen. We hebben het al zo vaak gezegd joh ga eens met iemand praten voor advies om dingen los te laten want je werkt jezelf ermee in de ellende. Ik waarschuw hem al een tijdje dat hij wat meer op moet passen. Hopelijk is dit weer even een wake up call...