Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 22:08

Moestuin schreef:
Dank jullie wel allemaal! Ik heb een shoppingbag aan medicatie en verband mee. Siri is ondertussen lekker fancy in het roze _O- Ze zal wel volledig genezen gelukkig.

[ [url=m/iMwwVk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Aahw wat een lieverdje. Gelukkig dat ze weer helemaal zal herstellen! Hopelijk zal het herstel voorspoedig verlopen.

miereneter

Berichten: 2551
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 22:20

Moestuin schreef:
Dank jullie wel allemaal! Ik heb een shoppingbag aan medicatie en verband mee. Siri is ondertussen lekker fancy in het roze _O- Ze zal wel volledig genezen gelukkig.


Wat een leuk schaap!

Mkango schreef:
Dat vind ik ook van monarchieën, dus daar gaat het imo al mis. :))


Ik ben zo blij dit te lezen. Ken bijna niemand in het echte leven die even (rabiaat) antimonarchistisch is als ik. Voel me op slag minder eenzaam :D .

Wilde zeggen dat ik weer onder mijn meeleessteen kruip, maar dan erger ik zoveel mensen hier, dus dat zal ik niet doen }:0 .

wyoming

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 00:34

Kan niet slapen, pieker weer teveel.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 01:04

Onze koning kost minder dan een president en heeft ook minder te zeggen dacht ik? Ik vind dat wel een goede oplossing zo :D over de rest van de Belgische regering gaan we zwijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 01:11

poes schreef:
Onze koning kost minder dan een president en heeft ook minder te zeggen dacht ik? Ik vind dat wel een goede oplossing zo :D over de rest van de Belgische regering gaan we zwijgen.

Dat is maar net hoe je het presidentsschap vormgeeft, daar kun je geen zwart/wit antwoord op geven. :P En een president kun je na vier jaar de laan uit sturen voor wangedrag, dat inhalige koningshuis (dat geen belasting betaalt in NL) zitten we tot in den treuren aan vast.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 01:12

Ik heb hier niet zo’n probleem met de koning. Er zijn andere zaken die ik lastiger vind aan onze politiek. En 1 man te veel macht geven zoals een president vind ik gevaarlijk.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33816
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 07:56

poes schreef:
Ik heb hier niet zo’n probleem met de koning. Er zijn andere zaken die ik lastiger vind aan onze politiek. En 1 man te veel macht geven zoals een president vind ik gevaarlijk.

Als de koning weg gaat krijgt onze minister-president niet meer macht. De koning heeft al geen formele macht meer.

Wist je dat het koningshuis door een deal met PON geen BPM hoeft te betalen bijvoorbeeld? Die mensen krijgen zo achterlijk veel geld en voordelen. Alleen maar omdat ze ceremoniële taaltjes doen.

Van mij mogen ze blijven hoor. Maar dan gaat de geldkraan wel dicht. Verkopen ze maar iets. :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:07

MarlindeRooz schreef:
poes schreef:
Ik heb hier niet zo’n probleem met de koning. Er zijn andere zaken die ik lastiger vind aan onze politiek. En 1 man te veel macht geven zoals een president vind ik gevaarlijk.

Als de koning weg gaat krijgt onze minister-president niet meer macht. De koning heeft al geen formele macht meer.

Wist je dat het koningshuis door een deal met PON geen BPM hoeft te betalen bijvoorbeeld? Die mensen krijgen zo achterlijk veel geld en voordelen. Alleen maar omdat ze ceremoniële taaltjes doen.

Van mij mogen ze blijven hoor. Maar dan gaat de geldkraan wel dicht. Verkopen ze maar iets. :P

Ze brengen best veel geld binnen, dacht ik. Economisch gezien levert t koningshuis meer op dan t kost, als ik me het goed herinner.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33816
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:30

Dat is nergens bewezen dat is een soort hardnekkige mythe die rondgaat. :)

Ja wimlex gaat op handelsreizen maar dat zou bijvoorbeeld Rutte ook kunnen. Dus dat wimlex deals sluit op reis betekent niet dat iemand anders die deal niet zou kunnen sluiten. Kijk maar naar hoe succesvol de economie van Duitsland is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:34

Begrijp me niet verkeerd, ik zou er echt niet rouwig om zijn dat de monarchie afgeschaft zou worden. Maar dan wel uit goede, economische overwegingen, en niet om een onderbuikgevoel, zeg maar.

Ik betwijfel of Rutte hetzelfde charisma meebrengt als een koning zou doen, trouwens :)). Al vind ik Wim-Lex een behoorlijke dweil.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33816
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:36

Ja charisma heeft willempie niet echt nee. :=

Maar er is economisch gezien geen enkel bewijs dat een minister niet die deals kan sluiten in plaats van iemand die intens veel geld per jaar kost.

Foaly

Berichten: 4892
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:58

Maar voor dat charisma heeft ie Maxima toch :')

Het was btw niet de bedoeling om hier een discussie over de monarchie te starten, excuus _O-

Kookaburra

Berichten: 5399
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:59

Ik ergerde mij aan mijn wekker :=

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 09:07

DHL. Mijn pakketje staat inmiddels 3 dagen op "gescand in sorteercentrum". Betekent dat dat hij kwijt is? :=

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 09:10

Ik zou vanmiddag met mn moeder op een terras gaan lunchen, alvast voor moederdag. Maar het weer is echt bagger :(. En als we morgen gaan, serveren ze geen lunch, maar alleen maar borrelplanken

Jolien87

Berichten: 17462
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 10:15

Ik ben op zoek naar een nieuwe baan bij mijn vriend in de buurt zodat wij kunnen gaan samenwonen. Alleen het lerarentekort is in die regio niet bepaald aan de orde dus het vinden van een nieuwe baan is lastig.
Dat is al 1 ergernis.

Mijn onderbuurman heeft een kleiner appartement dan ik. Nu heb ik hem aangeboden om mijn appartement over te nemen zodra ik ga verhuizen. Dit wil hij heel graag dus ik heb alvast bij de verhuurder geïnformeerd of dit een mogelijkheid is.
Maar nu is hij dus enorm aan het drammen of ik al weet wanneer ik ga verhuizen, dat het mooi zou zijn als dat deze zomer nog is en of ik wel mijn kansen spreid.
Dus heb nu maar gezegd dat ik er alles aan doe om z.s.m. een baan te vinden. Maar dat gedram kan ik heel slecht tegen. Ik voel al best wel druk omdat we heel graag willen samenwonen en dat nu wordt tegengehouden omdat ik nog geen baan heb gevonden maar als mijn onderbuurman daar dan ook nog een schepje bovenop doet dan word ik daar niet blij van.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33816
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 10:20

Wat irritant Jolien, hopelijk kan je snel daar in de buurt werk vinden!

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 10:23

Dat mijn vriend niet last minute met de buurman weg zou gaan. Buurman had gisteren hele dag om wat te laten weten. Ik word wakker en krijg appje: We zijn weg!
Nou, dikke doei dan.

hagelslag
Berichten: 9056
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 10:30

Ik moet bezig met de tuin recht harken. Maar ik heb geen motivatie

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 10:58

Een van mijn wandelhonden heeft het plots in zijn kop gekregen om zijn eigen reflectie 'aan te vallen'. We lopen al jaren voorbij dit raam maar nu heeft hij dus plots besloten dat zijn eigen reflectie 'dood' moet. :+ (In huis hebben de eigenaars ook een lage spiegel hangen en daar heeft hij nooit op gereageerd)

Het zag er echt niet uit... Een wolfhond die totaal in terror-modus doorslaat en als een gek naar het raam aan het trekken is. Natuurlijk, eens hij dichtbij het raam is wordt hij 'rustig', mogelijk omdat hij zijn reflectie dan niet meer ziet. Wanneer we terug afstand namen sloeg hij weer helemaal door.
Nu vrees ik dat hij bij dit raam dus iedere keer door zal slaan. Zucht. :+

Al vond ik het voornamelijk 'eng' dat ik hem bijna niet kon houden. Zijn agressie tegenover andere honden was al stukken beter (ik kan hem makkelijk afleiden en door laten lopen) maar met dat raam sloeg hij gewoon volledig door. (Het zal wel meespelen dat zijn reflectie hem natuurlijk 'volgde' en de reflectie een even agressieve houding had als hijzelf.)

Foaly

Berichten: 4892
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 11:11

Nayomie schreef:
DHL. Mijn pakketje staat inmiddels 3 dagen op "gescand in sorteercentrum". Betekent dat dat hij kwijt is? :=


Ik heb het ook, maandag verstuurd en het wordt nog steeds gesorteerd := banketstaaf is een beetje dat het een MP-pakketje is en de koper niet snapt dat het geen zin heeft om naar het DHL punt te gaan als ze nog geen berichtje heeft gekregen dat het klaarligt. Dus die is daar al 2x voor niets geweest :+

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 11:33

Hooikoorts met bijbehorende keelpijn. Moet momenteel gewoon 2 keer per dag een allergie pil innemen om het een beetje werkbaar te houden.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 12:23

Foaly schreef:
Nayomie schreef:
DHL. Mijn pakketje staat inmiddels 3 dagen op "gescand in sorteercentrum". Betekent dat dat hij kwijt is? :=


Ik heb het ook, maandag verstuurd en het wordt nog steeds gesorteerd := banketstaaf is een beetje dat het een MP-pakketje is en de koper niet snapt dat het geen zin heeft om naar het DHL punt te gaan als ze nog geen berichtje heeft gekregen dat het klaarligt. Dus die is daar al 2x voor niets geweest :+

Ai dat is al helemaal zuur. Ik kan gelukkig nog een bericht sturen naar de webshop, maar met een MP pakketje is dat niet zo eenvoudig. -O-

Foaly

Berichten: 4892
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 12:49

Ja inderdaad. Het is volgens mij sowieso bal bij DHL, ik heb laatst ook ruim twee weken gewacht op een pakket. Dat moest wel uit Duitsland komen, maar dan nog -O-

Ik wacht nog tot woensdag, en als er dan geen beweging in zit ga ik er toch maar een berichtje aan wagen :=

Flying_Angel

Berichten: 15719
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 13:20

Meneer die staat te roken in de parkeergarage :\